Jump to content

Bateria


DRAPAR
 Share

Postare recomandată

Pe cat posibil pune la redresor bateria, macar o seara, pentru a evita neplacerile pe gerul asta. Si bateria mea este cam obosita, ca de, are ceva ani si km, mai e si maltrata (nu am verificat niv de lichid si am mers ceva timp cu ea la nivel minim de electrolit) si preventiv am luat-o aseara in casa si am lasat-o la incarcat. Daca nu-mi moare iarna asta pot sa-i fac altar :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 295
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CrisH

    19

  • 120 L

    17

  • Sudsemnatu

    15

  • BLiTZ

    14

... a mea baterie originala a fost gata de tot azidimineata. Si-a dat duhul dupa gerul de -30grade de azinoapte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MarlboroMan: Eu am reusit sa scot capacul de baterie dupa introducerea unei surubelnite drepte in orificiile de jos ale capacului pentru a scoate clemele ( una s-a rupt dar nu-i bai )

instinkt: Te poti declara multumit daca tu cu a ta de 44 Ah ai mers 5 ani...a mea ( 60 Ah ) cam da semne de oboseala la 3 ani dar mai merge fara pb un an. Nu incerca sa o resuscitezi...pierzi vremea...si nu face ca Blitz sa o lasi pina ramii fara curent .. :D

Blitz: Asa iti trebuie man... :offtopic: Ai vrut sa vezi cit tine bateria...nu m-ai ascultat !

Pentru toti am gasit dupa o zi de cautari pe net baterii DELKOR originale Koreea. http://www.autocarpati.ro/

De 55 Ah este in jur de 260 de lei.

Si cele HEXA sunt la fel de bune ca sunt brand al lor...au o gama variata de branduri cu acumulatori pe site-ul coreean.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca stau rau la bani si NU o sa o schimb. O sa o iau asta seara in casa si o pun langa calorifer. Sunt sigur ca maine dimineata va fi ok :) . Nah, macar pana trec gerurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MarlboroMan: Eu am reusit sa scot capacul de baterie dupa introducerea unei surubelnite drepte in orificiile de jos ale capacului pentru a scoate clemele ( una s-a rupt dar nu-i bai )

Cele 3 cleme le-am desfacut si am dat intr-o parte capacul, cat sa scot bateria de sub el. Eu as fi vrut sa-l pot detasa complet de locul ala in care e prins. N-am putut din cauza firelor care duc la sigurante.

PS: Blitz, bateriile care se vand la reprezentanta sunt AKUMA sau ce se nimereste?

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Akuma, facute in Cehia. Dar de la o vreme am vazut ca pe masini au aparut Varta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata, la -22 grade (atat erau in comuna Rosu, unde stau), a pornit la prima cheie. Nu i-am facut nimic bateriei, nu am completat cu nimic... Pur si simplu cred ca o las asa si daca mai face figuri ma gandesc ce sa-i fac. Ieri cand am plecat de la servici, dupa 10 ore in ger, a pornit la sfert. Asa ca o voi schimba cand chiar va fi cazul (ca sa fiu putin precaut, voi completa azi cu apa distilata in elementi, dar cum am spus, foarte putin pt ca efectiv nivelul a scazut foarte putin).

Va tin la curent daca se mai intampla ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am patit eu:

Ochiul magic verde....Bateria descarcata complet....

Ce ochi mai e si asta?

Am inarcat-o pe redresor dar am emotii in fiecare dimineata...:icon_thumright:(

Ce pot face sa ma asigr ca nu raman in drum candva?

Baterie noua? sau se mai poate face ceva?

All the best

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ochiul magic arata stareau unui singur element iar in total sunt 6 intr-o baterie. Deci acel ochi magic e degeaba de aceea a si fost scos de pe bateriile noi. Al meu era negru iar bateria mergea perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum pe gerurile existente e vremea sa "cada" cele care nu sunt in stare chimica de incarcare 1,27-1,28.

Dupa o cadere de acest gen se mai pot recupera foarte rar...si nu recomand a mai fi folosita decit daca dupa recuperare are min 1,26-1,27.

Ochiul indica un element dupa cum s-a spus...deci nu e concludent.

Cei care vor o solutie fiabila cumpara un acumulator nou...sau in lipsa bujetului se mai poate improviza ( bagat in casa si pus pe masina la pornire, incarcat, recuperat...etc )

Atentie: multe caderi sunt din cauza drumurilor scurte efectuate in care nu se reincarca energia pierduta la pornire.

In aceste cazuri e indicat a se pune pe redresor la x zile in functie de necesitati si fara a o lasa pin la descarcare completa -sulfatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Folosesc in continuare bateria originala a masinii (aproape 6 ani). Nu am avut nici un fel de problema cu ea. Masina are 57k km. Ce-i drept, tinuta numai in garaj (atunci cand nu o folosesc, desigur :) ).

Modificat de vicu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, mi-am cumparat alta baterie. Am luat din Metro, Rombat Full Option (varianta Calciu, fara intretinere), de 44Ah, cu 390A curent de pornire, exact pe dimensiunile care trebuie pentru cutia de baterie (201x175x190). Am dat 178 RON pe ea si dupa ce o duc pe cea veche la ei, primesc 10% inapoi. Garantie: 2 ani.

Am ales sa cumpar alta baterie pentru a nu forta elemente la ponire (electromotor, etc), chiar daca masina porneste inca la prima cheie, dar si la service mi-au spus ca nu mai tine deloc curent in ea. Totusi, a facut 5 ani si e cea originala :D

Ce am observat azi ciudat: alarma nu mai scoate nici un sunet cand armez/dezarmez masina. Cred ca din cauza curentului scazut din baterie :D

Asta seara sau cel tarziu maine dimineata, ma duc la service sa o montez (trebuie sa merg la un service agreat de cei de la Rombat, pentru a putea beneficia de garantie).

Revin cu impresii.

Modificat de instinkt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am si facut pana la urma, am fost 10 minute acum afara si am montat-o singur. Mi-am setat din nou ora si am facut "recodarea" geamurilor asa cum scrie in cartea masinii (pt ca dupa schimbul bateriei nu se mai deschideau singure, la one-touch). Acum totul e ok, alarma are din nou grai in ea, piuie si cand inchid/deschid masina (mult mai tare ca pana acum), totul pare a fi foarte ok. Pornirea este foarte usoara, nu sughita deloc (asa cum facea vechea baterie).

Maine voi merge unde ai scris si tu (Str. Dambovitei 14-16), mai ales ca stau in zona, pentru verificarea incarcarii si stampilarea garantiei.

Am ales acest model din mai multe motive:

- acelasi amperaj il avea si cea originala si deci am considerat ca ar fi ok sa pun la fel (chiar daca nu este un lucru rau sa pui o baterie mai mare)

- tehnologie Calciu, fara intretinere (are si "ochi magic"): un plus pentru mine, pt ca nici la vechea baterie nu am completat nimic, nu i-am facut nimic...

- daca ma tine 3 ierni sunt multumit (la banii pe care i-am dat) si oricum am 2 ani garantie.

- circuitul electric a fost verificat la ultima revizie si este perfect in regula, tocmai de aceea am rezistat 5 ani cu bateria originala.

- drumul meu zilnic, acasa-servici-acasa insumeaza 50 km (merg pe centura destul de mult) si deci nu fac drumuri scurte, ceea ce va face ca bateria sa tina mai mult.

- nu in ultimul rand, pretul, avand in vedere ca acum duc vechea baterie inapoi la Metro si primesc 10% inapoi. Ceea ce inseamna ca bateria noua m-a costat doar 160 RON.

Vom vedea cat va tine bateria. Vedem in primul daca mai tin eu masina 3 ani. Deocamdata nu ma gandesc sa o schimb, dar cine stie :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- tehnologie Calciu, fara intretinere (are si "ochi magic")

Sunt putin confuz in ceea ce priveste aceasta fraza "tehnologie blabla FARA INTRETINERE"

Am eu impresia sau asta este cumva o gaselnita de marketing? Pentru ca am impresia ca imediat gandul zboara la "verificarea/refacerea nivelului si concentratiei electrolitului".

Totusi intretinerea unei baterii cred ca inseamna mai mult decat atat. Inseamna o verificare periodica a curentului debitat la sarcina maxima, o reincarcare periodica cu un redresor sau cu ceva aparat mai special, scoaterea bornelor atunci cand masina va stationa o perioada mai lunga etc... Nu? Cred ca si ce-am enumerat eu tot intretinere se cheama. Sau gresesc?

De curiozitate doar, a citit cineva dintre voi cartulia aia care vine lipita pe baterie? Ce specifica acolo?

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bateria vine cu vreo cartulie lipita? :rolleyes:

cand mi-am schimbat eu bateria...am primit certificatul de garantie si bateria.

mai trebuia ceva? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am uitat sa marturisesc, saptamana trecuta am schimbat bateria. Probabil ca pe cea veche o puteam t

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ...cum m-am asteptat m-a lasat si pe mine bateria Bosch silver 74Ah.....schimbat tot cu aceeasi treaba la 400 lei :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei care aveti motoare pe motorina, si mai ales daca circulati pe distante scurte, nu va grabiti imeidat sa schimbati bateria. O incarcare de minim 10 ore, la curentul de incarcare corect, e suficienta pt revigorarea bateriei. Motivul e acela ca, se consuma un curent destul de mare la pornire, nu numai prin electromotor, ci mai ales prin bujiile incandescente(daca am zis bine, ca la ora asta...), iar incarcarea e insuficienta cand se circula pe distante scurte.

Saptamana trecuta, dupa ce am ascultat muzica in garaj, doar 6 ore, lucrand la masina, bateria a murit.Asa ca, dupa o reincarcare de cateva ore,si-a revenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

ce am patit eu azi: plec de la servici, pornesc fara probleme ca de fiecare data cand motorul e rece (la cald o ia mai greu dar asta e din ciclul "asa face toate") si merg spre casa cand ca coborarea unei pante cand eram cu piciorul pe ambreiaj si putina frana (moare motorul si se aprinde in bord doar un singur martor - "bateria"). las doar pozitia aprinsa (aveam si faza scurta aprinsa) si dau cheie, o ia din prima. consumatori in momentul respectiv aveam in afara de lumini doar radioul si .... o husa incalzita de la bricheta. dar din cate stiu eu consumatorii de pe masina sunt dusi de alternator, nu ? chiar daca husa respectiva consuma in mod normal ar trebui sa consume benzina nu din baterie, nu ? si inca ceva: sapt trecuta in Iasi au fost -5 grade, desi masina pornea fara probleme (nu la sfert dar nici nu se chinuia) martorul de ABS ramanea aprins. dupa 2-3 min daca opream motorul si porneam nu se mai aprindea martorul de A

BS. eu banui ca bateria e slaba si din cate am citit daca nu are un anumit prag minim nu porneste sist ABS (pompa mai exact), sist servo-directie sau airbag urile (nu e cazul meu). masina am achizitionat o de o luna si ceva adusa din germania. nu stiu starea bateriei. sa inteleg ca trebuie sa cumpar alta baterie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum doua saptamani am schimbat si eu bateria veche a masinii mele. In locul acesteaia (pentru masina din semnatura) am achizitionat o baterie Varta de 77A sylver Dyn. Problema la care vreau ajutorul vostru e ca daca masina imi sta in parcare pana in 24 de ore la temperaturi in jur de -3 grade celsius, nu mai vrea sa mai porneasca! In momentul schimbarii bateriei respectivul electrician a facut testul sau pentru a-mi da garantia, tes pe care scrie urmatoarele :

TEST BATERIE

TENSIUNE:12,42 V

CAPACITATE PORNIRE:80%

BATERIA: BUNA

750A EN <O*C 1,26

TEST GENERATOR

ONDULATIA BUNA

TENS. REGULAT: 14,28

BUN

TEMP. REGULAT >0*C

E posibil sa am vreun consumator ascuns?

Ps: daca de exemplu parchez masina cand vin de la servici, in jurul orei 16.00 sau 17.00, pana a doua zi dimineata nu e nici o problema. Dar daca o las pana in 24 de ore deaja ma apropii cu emotii de masina. Vorbesc de temperaturi in jur de 0 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce intelegi prin nu mai vrea sa porneasca? Se descarca bateria?

Bujiile incandescente sunt bune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bujiile incandescente sunt bune. simptomul intalnit de mine e cel de baterie descarcata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!