Jump to content

Bateria


DRAPAR
 Share

Postare recomandată

Hah Marlboro, si eu sunt cam in aceeasi situatie. Bateria a ajuns la venerabila varsta de 4.5 ani. Iarna trecuta mi s-a parut ca da semne de oboseala dimineata, la pornirea la -10grade. Am pus-o pe redresor si... surpriza: NU mai primeste curent de incarcare. Asta inseamna ca e cam ...muci. Vara n-a avut nicio problema insa sambata-duminica au scazut mai mult temperaturile si duminica dupaamiaza am avut surpriza sa invarta odata motorul si sa moara. Am mai pus odata contactul, a mai invartit odata motorul si din fericire a pornit. Dac-ai facut tu atunci sa stii ca o sa ma ocup sa verific si eu nivelul electrolitului. Revin cu feedback.

[later]Revin cu masuratorile:

1. Nivel electrolit ok

2. concentratie electrolit 1.25[g/cmc] (valoarea la incarcare 100% 1.28[g/cmc])

3. test baterie 9.9V si nivel incarcare 80% (masurat la sarcina maxima)

Concluzie: NU inteleg de ce se comporta asa bateria. N-ar primi curent de incarcare daca ar fi sulfatata, sa zicem, dar atunci si concentratia electrolitului ar fi mult sub 1.28. :P

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 295
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CrisH

    19

  • 120 L

    17

  • Sudsemnatu

    15

  • BLiTZ

    14

Pai cit vrei sa te mai tina man ? :offtopic:

Daca a mers atitia ani inseamna ca ai OK sistemul electric dar durata de functionare a acumulatorului e depasita.

Tu ai facut testul in service la o temp de 15-20 de grade cred...

Explicatia este simpla si cred ca o stii si tu dar nu te-ai gindit la ea:

- La 0 grade celsius mai ai 60% din capacitate datorita reactiilor chimice diminuate de temperatura

- La -10 cam 40%

- La -20 cam 25%

Adunata chestia cu viscozitatea uleiului => ce ai patit

Sa zicem ca mai ai la 20 de grade cam 30-40 de Amperi ( dupa 4-5 ani ) din 60 cit e de noua...iar cum la tine e frig dimineata ai efectiv vreo 20 de Amperi la pornire acum...pentru dieselarul tau e insuficient...

Noah baga mina in buzunar si meri la magazin de ia o baterie noua... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic:

Maaama ce frumos a pornit de dimineata. Nu s-a razbunat pe mine. Acum are 3,5 ani. Sa vadem cum se comporta daca trece de iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120 L, ce sa zic... n-am masurat-o chiar la 15-20grade. Am venit cu ea la 8 la munca si erau -5grade afara si la 8.30 am facut verificarile. Nu cred ca avea mai mult de 10grade bateria. In fine, de schimbat NU o sa o schimb ... inca. O mai las asa, doar de curiozitate sa vad cat mai rabda.

Marlboro, good job!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

M-a lasat bateria chiar in seara de revelion... am incercat sa o pornesc cu cabluri si nu am reusit cu cele din comert, doar cu unele mai groase de sudura dupa ce am frecat bine de borne. am pus-o pe redresor si cand am asezat-o la loc, tot nu a pornit.... am luat o alta baterie de la cineva si acum porneste fara probleme... asa ca acum tre sa imi achizitionez o baterie noua. ce recomandati? in functie de calitate, pret, amperaj... cea veche am vazut ca este de 62 Amh. la ce sa ma mai uit cand cumpar una noua? multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rombat Calciu. Eu folosesc fara probleme la 1.9 tdi de 3 ani si porneste brici, n-am avut probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai si reducere 10% daca mergi cu bateria veche la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E greu de gasit un acumulator care sa aiba un raport calitate/pret optim.

Si eu am avut Rombat Calciu cu ochi magic,cred ca e la cel mai bun raport calitate/pret din acumulatorii folositi in ultimii ani, am fost f multumit de ea, a functionat bine 3 ani pe 2 automobile dar are si ea dezvantajele ei:

- dupa 2 ani curentul de autodescarcare a crescut mult

- dupa prima descarcare accidentala completa s-a sulfatat in asa fel incit capacitatea a scazut cu 90 %

Am avut si experiente negative cu un acumulator Tudor in anii 90 care mi s-a parut a fi la polul opus fiabilitatii.

Cred ca mai este un topic asemanator de acumulatori auto unde fiecare isi spune experienta avuta.

Ar fi utila unirea lor apoi sa invatam si din experienta altora.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc...unde pot gasi si unde pot sa merg pt garantie? cunoasteti voi? de caranda ce stiti?>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am eu caranda de un an jumate...inca vad ca am pornit si la -20

inainte am avut bosch silver, a tinut vreo 6 ani, caranda am primit-o pomana de la un prieten care si-a dat dacia la remat si bateria avea 3 luni, asa ca i-am dat boschu sa fie la numaratoare si am luat caranda, ca mult nu cred ca o mai ducea totusi.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fulmen si are exact 5 ani. Vad ca inca ma tine. Doar ce am avut-o la reincarcat dupa frigalaul asta si am adus-o in parametri. Problema e ca eu am SDI si consuma cam mult la pornire iar eu merg pe distante cam mici....Dar pana acum e in regula..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar care este diferenta intre o baterie pe calciu si celelalte (pe acid simple parca)? stie cineva cu ce baterie este echipata Fabia din 2002?

Modificat de sory4u2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateriile clasice, cu acid necesita intretinere si atentie "ochiometrica" cele pe calciu capsulate, nu :rolleyes: . Apoi vine si criteriul ecologic care face diferenta intre ele :). Ideal este sa-ti cumperi o baterie pe calciu, capsulata pt ca in cazul celor cu acid necapsulate risti (in cazul unora) sa se mai scurga sau sa produca vapori si te trezesti cu alte surprize neplacute in zona in care e amplasata. Am avut surprize de-asta inca de noua si mi-a corodat si borne si fire si tabla (unde statea bateria).

Pe Fabia mea cel putin, bateria de fabrica era no name..nu era absolut nimic scris pe ea, nici macar o eticheta ceva..

M-a tinut 3 ani si jumatate. Am schimbat-o acum 2 luni cu o VARTA Silver Dynamic 63Ah. Varta din pct meu de vedere sunt poate cele mai bune baterii auto. Evident ca a fost ceva mai scumpa decat alte variante insa avand in vedere ca este o baterie care va sta minim 5 ani pe masina de acum incolo, si nu-mi va face surprize neplacute, m-am gandit ca merita sa dau cu 100 ron mai mult pe ea. In catalogul lor exista mai multe tipuri de Varta pe codul de Fabia, in functie de motor. Daca te duci si o cumperi direct de la importator (pe Str. Masina de Paine) o iei la un pret intre 330-380 ron in functie de tip

Daca vrei sa investesti ceva mai putin mergi pe o varianta calciu-capsulata de la Rombat. Nu te lega insa la cap cu vreo "chinezarie" no name de prin hypermatket-uri mai ales nu cu una clasica pe acid.

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi pt sfaturi si pentru informatii. ma gandeam sa iau un rombat calciu, cum mi-au recomandat mai sus, sau o caranda, avand in vedere ca stau la iulia hasdeu si e langa mine pe ferdinand o reprezentanta..... rombat nu stiu unde are, ca vreau sa merg direct la reprezentante....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce baterie echipeaza fabia noastra ? e cumva zap?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca raport calitate/pret e ok si Caranda. Fereste-te de no name-uri si chinezarii :). Ori iti iei un Bosh, Varta, Fulmen, etc., ori o Rombat sau Caranda.

Cu ce marca de baterie vin Fabiile din fabrica nu stiu...pe a mea nu era scris nimic..Poate stiu alti colegi sa raspunda.

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bosch, varta sau fulmen sunt la 380 lei, caranda am gasit la 196. acum vreau sa ajung si la rombat si la zap sa vad ce preturi au...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da cred ca locul 1 il detine bosch...din ce am avut pana acum pe masini si din cele auzite de pe la altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru BLITZ:

Trebuie sa faci o curatenie de inceput de an. Topic 1 de unit cu topicul 2 si 3 pe care le marchez acum.

Ca sa continuam discutia aici:

- Raspuns pentru cei care nu stiu ce marca e acumulatorul original de pe Skoda - AKUMA ( CZ ) dar e posibil sa gasiti si altceva.

Ca fiabilitate am observat maxim 4 ani.

Se pare ca the best of the best in materie de acumulatori sunt cei sub brand DELKOR care am vazut ca ajung la virste incredibile de 8-10 ani exploatati corect si chiar cunosc din experienta unul care a mers 6 ani pe Cielo original apoi a fost vindut cu masina !

Ca pret am gasit pe la 250 de lei de 55 Ah intr-un singur magazin on-line prin RO dar si ala fara adresa...deci e cel mai bun raport calitate/pret in prezent si va rog sa scrieti aici daca gasiti la ce pret si unde.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....

Cu ce marca de baterie vin Fabiile din fabrica nu stiu...pe a mea nu era scris nimic..Poate stiu alti colegi sa raspunda.

Bateria montata pe Fabia din dotare este Akuma. Produsa si ea in Mlada Boleslav. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Se pare ca dupa 5 ani, bateria originala de pe masina mea incepe sa dea semne de oboseala. Si avand in vedere temperaturile de afara, nu as vrea sa ma trezesc cu ea moarta in mijlocul drumului. Astfel ca vreau sa o inlocuiesc. Intrebarea mea este: pot face singur asta ? Sau mai bine sa ma duc in service ? Nu ma refer la schimbul efectiv de la compartimentul motor, care este simplu, ci daca e nevoie de ceva codari, recodari, etc... Nu as vrea sa ma trezesc cu erori la airbaguri sau mai stiu eu ce...

Are cineva toti pasii de schimbare a unei baterii ? Masina este cea din semnatura.

Multumesc anticipat.

p.s. daca bateria originala (nu scrie marca pe ea) are 44 Ah, de cati amperi trebuie sa o iau pe cea noua ? Am vazut ca nu prea se gasesc de 44 Ah, ci de 50 mai degraba. La ce anume trebuie sa fiu atent cand cumpar ?

Modificat de instinkt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai nevoie de nici o recodare daca scoti bateria, o dai jos si pui alta. Mai ciudat e cu acel capac de baterie, eu n-am reusit sa-l dau complet la o parte si a trebuit sa strecor bateria pe langa el, dar nu-i asa mare filosofie.

Pt pasi: jos borna "-", jos borna "+", desprins capacul, desprins placuta de metal din partea de jos a bateriei, inlocuiesti bateria, fixezi placuta, pui capacul, +, -, dai la cheie si te bucuri.

PS: pentru surubul placutei de metal care fixeaza bateria este nevoie de o tubulara de 13, iar pentru orice altceva una de 10

Modificat de MarlboroMan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns! Intre timp am vorbit si cu Horgarban la telefon si mi-a explicat ce si cum ar trebui sa fac, ca sa schimb bateria.

Si intre timp am fost si pana la masina si am verificat fiecare element pe rand si nivelul electrolitului nu este chiar asa scazut. Deci cred ca doar o completare cu apa distilata ar rezolva problema.

Bateria este cea originala, AKUMA (CZ) si m-am gandit la schimbare pt ca astazi dimineata (ce-i drept la -17 grade), a pornit la a 2-a cheie. Ma gandesc sa incerc completarea cu apa distilata (chiar trebuie completat foarte putin in fiecare element) si sa vad comportamentul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!