Jump to content

Bateria


DRAPAR
 Share

Postare recomandată

Plafoniera se stinge; portbagajul nu l-am verificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 295
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CrisH

    19

  • 120 L

    17

  • Sudsemnatu

    15

  • BLiTZ

    14

... iar cea din torpedou ar trebuie sa mearga numai pe contact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul maxim admis atunci cand masina este garata, este de 40 mA.

In 10 ore de stationare se consuma 10*150 mA = 1,5 Ah. Este foarte mult.

Daca cei de la Alarm Service ti-au zis ca nu e RC, decupleaza-l si verifica atunci consumul.

Exclus ca alarma armata si calculatorul masinii sa consume mai mult de 40 mA.

Un bec (5W) ramas aprins ar consuma mult mai mult de 150 mA.

Poti trece pe la mine sa verificam consumul fara RC alimentat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut eu fac printre altele si garantiile la baterii si va spun ca iarna asta au cazut boschuri noi la 1 luna si nu aveti ce face astea sunt masinile (noua generatie). majoritatea care au venit la mine aveau urmatorii consumatori(memorie): casetofon,ecu, alarmasi ceas de bord.pe majoritatea persoanelor intrebate de stilul de functionare ,am aflat urmatoarele : pornesc masina rar (peste 3 zile),pornesc la aprovizionare in oras (porniri multe si timp de incarcare aproape inexistent).este absolut normal cu stilul asta poate fi bat lu peste in maxim o luna este "buna de reformat" asa ca eu aci le-am recomandat pt o perioada peste 3 zile sa ia o borna jos si nu mai sunt probleme de ani de zile cine ia aminte la ce am zis ,in ceea ce priveste problemele de mai sus eu zic ca daca mergeti in fiecare zi cu masina nu este problema dar la aprox 1 luna incarcati cu redresorul intre 12 si 20 ore. sunt si chestii de moment de exemplu la frig nu face reactie buna acidul cu placile. va spun majoritatea bateriilor defecte (esc sau suprasolicitate)intra in felul de exploatare al clientului va spun asta pt ca si mie mi se refuza multe de diferiti fabricanti si le dau dreptate pt ca ei au grija sa scrie totul in certificatul de garantie facand imposibila chiar interventia opc-ului. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropo toate daciile merg stas pt ca au putin consumatori si este loc de la 60 amp in sus ,apropo cititi cu atentie orice certificat de garantie sa vedeti(eu nu sunt de acord) pt ce se schimba o baterie:(esc) element scut circuit , este o singura cauza iar celelalte 30 pica in carca clientului,inclusiv boschul practica asta :P . eu am fost la citeva fabrici la specializare si sincer va spun ca 1 la% poate fi defect de fabrica ( am vazut cel putin 20 de controale pe fiecare baterie pina la iesirea finala si acest proces este standard "nu doar ca sa vedem noi") bateriile mai vechi asteptati sa se incalzeasca putin afara si mai mergeti pina la toamna fara probleme(la cald alta este reactia chimica) :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe o fisa garantie de baterie sunt 3 parametrii care trebuie completati ....

1. incarcare alternator fara consumatori

2. incarcare alternator cu consumatori

3. curent in gol

si ar mai fi 4. semnatura mea :D ....

intr-adevar un curent in gol de 150mA nu este mare ci FT. mare fata de cat ar trebui sa fie .. din experienta mea un consum bun este pe la 15-20 mA.... dar daca adaugam si alarma si bla bla poate ajungem la 40mA unde este inca ok ..!

ce e de facut ca sa identificam acest consumator ...se inseriaza pe baterie un ampermetru si apoi se extrag pe rand sigurantele .... daca la una dintre ele curentul scade mult atunci de acolo e buba .. trebuie vazut de la ce e siguranta aceea ... daca nu scade la nici una atunci trebuie trecut la sigurantele ascunse de "bravii" nostri alarmisti si tuning-isti ... care se leaga pe unde le trece lor prin capsor ...daca nici atunci nu scade curentul terbuie trecut la excluderea alimentarilor din panoul de relee... dar speram sa nu se ajunga aici :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ vioelectric nu sunt de acord cu tine sa se dea o borna jos (mai ales la masini mai recente), deoarece atunci cand refaci circuitul va trebui sa recodezi radioul si alte asemenea chestii.

Bunaoara in cartea masinii (SO2), mi se atrage atentia ca la reconectarea bateriei pana si ESP-ul si ASR-ul sunt afectate pentru scurt timp.

Si eu fac garantii la baterii pe care le si import si pot sa-ti spun ca-n ultima vreme am tot mai multe solicitari de la cei care-si inlocuiesc bateriile de a le alimenta instalatia permanent cat timp dureaza inlocuirea, tocmai pentru a nu mai avea nevoie de recodare si alte cele.

In concluzie, la masini recente, nu recomand deconectarea bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt de acord cu tine dar cum zice answers si eu ajung de multe ori ca gasesc la majoritatea problema alarma si dupa ce pierd atata timp omul imi spune pai eu nu pot sa renunt la alarma ,atunci daca nu iei o anumita masura care sa i se para si omului "placuta" si poate vine de 2 3 ori intro luna si ii mai baga altii cate o stramba tot ce e posibil sa vina baietii de la opc si astia stiu eu sigur ca mai intai baga o amenda de ordinul zecilor de milioane si apoi te intreaba de sanatate deci cel mai bine pt cei care nu merg cu masina in fiecare zi asta ar fi solutia in care nu sufera nimeni si din proprie experienta va spun ca la frig in 2 saptamani nu mai pornesti in cazul asta am incercat sa spun clientului sa o puna pe redresor 10 ore ,majoritatea stii ce intreaba ? pai ce bateriei asta? si iar ai surprize cu opc ,eu am renuntat deja la cateva magazine si totusi anual mai am cam 600 bucati de toate felurile :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa un drum in afara orasului de vreo 90km facut in weekend si inca vreo 100km facuti saptamana asta prin oras ochiul bateriei mele s-a facut vedere iar :D

E posibil sa-si fii revenit chiar dupa acel drum mai lung dar d-abia azi mi-am adus aminte sa o verific.

Deci mai trag sperante cel putin pana iarna viitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa un drum in afara orasului de vreo 90km facut in weekend si inca vreo 100km facuti saptamana asta prin oras ochiul bateriei mele s-a facut vedere iar :D

E posibil sa-si fii revenit chiar dupa acel drum mai lung dar d-abia azi mi-am adus aminte sa o verific.

Deci mai trag sperante cel putin pana iarna viitoare.

<{POST_SNAPBACK}>

Vezi ce tiam spus , eu am inviat mai multe baterii in felul asta , sper sa tina la mine unele au mai tinut mult unele s-au descarcat si au murit :P

Ma bucur ca si-a revenit :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am patit ceva similar. Daca masina stationa mai mult de o saptamina mi se descarca bateria intr-un hal de nu mai pornea motorul. Masina noua, de un an.

Am procedat in felul urmator:

Am verificat concentratia electrolitului din baterie, era ok.

Am verificat incarcarea, era ok.

Am verificat consumul in gol prin inserierea unui ampermetru de 20A intre borna negativa a bateriei si a masini. Surpriza, consum 200mA. (Normal e 30-40mA).

Cu ampermetrul conectat am scos si pus inapoi pe rind toate sigurantele ca sa identific circuitul care fura curent. Am descoperit ca scotind siguranta 14 mi-a disparut consumul parazit si a revenit la normal. Aceasta siguranta e pentru sistemul de confort (inchidere centralizata, geamuri electrice) si iluminarea interioara.

In acest moment am hotarit sa ma duc la un service Skoda (Aflat la distanta de peste 100Km... grrr) si sa cer remediera problemei, masina fiind in garantie.

Am prezentat problema la electricianul auto, a inceput sa deconecteze pe rind consumatorii de pe circuitul de confort. Pe rind toate cele 4 usi (cu inchidere si geamuri electrice) si portbagajul. Consumull parazit nu a disparut.

A scos mufa din computerul de confort si consumul a cazut aproape de 0.

Computerul asta e o cutiuta neagra in zona bordului care functiona perfect dealtfel doar ca fura curent.

L-a schimbat pe loc cu un alt computer (noroc ca avea pe stoc), a recodat computerul pentru telecomenzile de pe cheia mea de contact si totul e perfect de atunci.

Mentionez ca nu a trebuit sa platesc nimic, operatiunea fiind efectuata in garantie, culmea chiar de catre un alt dealer decit cel de la care am achizitonat masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garantia ti-o face la orice dealer, fara a plati nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hyper: Multam de informatii! Saptamana aceasta, cu amabilitatea unui coleg de forum, voi face si eu aceasta verificare; sper sa stabilim cauza "furaciunii" de curent si apoi, la dealer, sa remediem problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cursul saptamanii trecute, un coleg de forum mi-a facut o verificare a bateriei si a starii de incarcare a acesteia.

Concluzia: incarcare normala (14 V), consumatori de valoare normala (30 mA); necesita inlocuirea acumulatorului.

Sambata (tot saptamana trecuta) m-am prezentat cu masina (in garantie) la Aviamotors Pantelimon. Au bagat-o la testare si au scos urmatoarele rezultate:

REGULATOR TEST:

- tensiune incarcare = 14,0 V (normal);

- tensiune incarcare in sarcina = 13,9 V (normal).

BATTERY TEST:

- cold cranking current: 205 - 229 A;

- starting capability: good;

- load voltage: 9,2 V;

- densitate acid: 1,22 - un element; 1,26 - 5 elementi.

CONSUMATORI STATICI: 0,08 mA (maxim admisibil 0,1 mA).

Concluzia: Nu este necesara inlocuirea acumulatorului; acesta se descarca datorita drumurilor relativ scurte; capacitatea de pornire este doar buna (nu foarte buna), a fost completat nivelul acidului si mi s-a recomandat efectuarea unui drum lung in afara localitatii pt. incarcarea acumulatorului. Toate aceste concluzii le-a stabilit responsabilul pt. garantii Avimotors.

Ce parere aveti pt. ca eu am neclaritati: care este valoarea (reala) a consumatorilor statici, acumulatorul mai tine sau nu, cat trebuie mers pt. incarcarea acestuia? :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut iti mai amintesti ce ti-am zis eu? ala care a verificat bateria ta el fii sigur ca deja stie in sinea lui ca ai o problema dar taraganeaza... elementul care are densitatea mica e in scurt ci (esc) aleas prostii sa mergi la drum... sunt de acord dar cind toti elementii au densitatea la fel nu unul mai putin :eek: ,trebuia sa il pui pe ala de la garantii sa puna un sunt(dispozitiv de scurtci. cu nichelina groasa) asa ar fi vazut ca acel element cu 1,22 ar fi fiert in veselie .eu asa fac constatarile si toate au fost pana acum la fix.eu cred ca o sa o schimbe pana la urma pt ca o sa fie tot mai rau cu acel element.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics
Domnilor, mi-am recuperat bateria AKUMA (CZ) de la Aviamotors unde fusese oprita pt. incarcare. Nu s-a gasit nimic in neregula la instalatia electrica a masinii care sa afecteze bateria si s-a tras concluzia ca bateria a stat mult in fabrica (?) inainte de montarea ei pe masina.

O voi supraveghea in continuare pt. ca nu am fost prea multumit de explicatia Aviamotors. Ea este vanduta ca "baterie fara intretinere", nu pricep de ce ar trebui la doua luni sa o duc in casa sau in service sa fie reincarcata!

<{POST_SNAPBACK}>

:rolleyes: nu trebuie sa te sperii,cam toate bateriile cu ochi magic au numai noi noute culoarea verde.Chiar in conditii normale de exploatare nu au ochiul verde asa ca stai linistit.La un singur lucru trebuie sa fii atent,la punerea contactului trebuie sa se aprinda martorul din bord cu bateria altfel nu ai incarcare din alternator.Am facut zeci de teste la baterii care nu aveau ochiul verde si a iesit 99%ok.Deobicei descarcarea bateriilor provine din legarea casetofonului necorespunzator sau a nepornirii motorului pe o perioada mai mare de 1 luna.Masina are circa 10mA consum rezidual(stare repaus,sistem comfort,ceasuri de bord alarma)nu mai e ca la vechile masini romanesti la care cand luiai contactul curentul rez.=0mA.Deci stai linistit ca nu are nimic bateria ta :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Delkor se gasesc in comert?

Stiu unele (2) de aproape 10 ani montate pe Cielo, care inca merg fara probleme, si as vrea si eu una :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rvacaru Nu e problema de ce baterie este. Poate sa fie si Acumulatorul Bucuresti, si Orice bat Turceasca, chinezeasca sau ruseasca (cu toate ca astea sunt bune). Problema e consumul in stare de repaus a masinii, cu alarma, etc. Cu cat e consumul mai mare, cu atat e mai rau pt baterie. daca la acele Cielo nu exista calc de bord, sau e vreo varianta care nu face mare lucru, e normal sa fie asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics
salut iti mai amintesti ce ti-am zis eu? ala
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am avut de unde sa stiu ca e capsulata dar pt astea care au dopuri se vede rapid. pt alea capsulate am bat 121 dar sa stii ca nu am foarte mare incredere in el ,de exemplu la o baterie ca a lui drapar ar da ceva de gen tens:12,85v capacitate pornire 75% ,bateria inlocuiti asta da bosch-ul si bineanteles ca bateria merge in continuare de trazneste.eu doar la opc ma folosesc de aceasta scula cind e cazul la garantii, si ceea ce zic de acest aparat ca eu totusi fac testul dupa ce incarc bateria cu 10% din valoarea ei timp variabil in jurul a 10 ore :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

Am si eu o problema, cu Skoda Fabia 2006 model 1.4 TDI 70CP. Masina a fost achizitionata de la PBA acum 1 luna de zile si s-au parcurs cu ea 230km. Vreme de 2 saptamani a stat nemiscata in garaj. Ieri ma duc sa o scot la aer. Apas butonul alarmei..nu se intampla nimic. Deschid usile cu cheia, pun contactul..nu mi se aprinde nici un bec in bord ..nimic...

Primul gand..bateria moarta...bun... fac rost de cabluri, aduc cealalta masina, las 20min sa se incarce bateria si dau cheie...in sfarsit porneste. Dupa ce merg 4-5km, opresc....sa iau ceva...mare greseala...nu mai porneste...iar repet faza cu cablurile..si porneste din nou.

Problema pe care nu o inteleg este ca becul de la servo sta tot timpul aprins..iar servo parca nu functioneaza. Am zis ca este de la bateria descarcata si pompa de servo a stocat ceva cod de eroare...dar dupa patania asta am mai mers 50km..timp suficient zic eu pentru ca bateria sa ajunga la parametri optimi. Becul de servo e tot aprins. Am sunat la PBA si mi-au spsu ca ase va stinge becul de servo dupa ce se incarca bateria; legat baterie cei de la PBA mi-au zis ca bateria nu a fost formatata si ca trebuia sa fac eu mai multi km ca sa se formateze bateria(sincer asta imi miroase a prosteala pe fata)

Acum, eu am doua nelamuriri:

1. Cand mi se va stinge becul de servo ?; sa fie de la bateria descarcata sau s afie alta problema?

2. Cum a fost posibil ca bateria sa se descarce asa repede?

Ce ar putea sa fie?

Modificat de zaxas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. Cum a fost posibil ca bateria sa se descarce asa repede?

Bateria cu siguranta s-a descarcat pentru ca ai avut un consumator ramas pe perioada cand masina a stat in garaj.

La masina tatalui meu, o Fabia Combi daca nu esti atent, lumina din portbagaj ramane aprinsa daca portbagajul nu se inchide perfect si cu siguranta in 2 saptamani ar termina bateria. Din ce imi amintesc s-a mai discutat pe forum.

Modificat de ovisod
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate reusesti sa o schimbi pe garantie. Trebuie sa rezolvi problema pt. ca vine iarna si o sa ai probleme mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai redresor de baterie?

scoate-o de pe masina si pune-o la incarcat 12 ore cu capacelele deschise sau daca ai de facut vreun drum lung dute cu ea(recomand prima varianta) si apoi vezi si cu lumina din portabagaj sau lumina de la interior sa nu o uiti deschisa ca se mai intampla.

cat de schimbat pe garantie nici o sansa tre sa nu tina curent bateria ca sa o schimbe deci tot tre sa o pui pe redresor 12h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema care am avut-o eu, baterie consumata in 3 zile pentru ca becul din portbagaj nu s-a stins. Eu am Sedan si portbagajul se inchide in 2 trepte. Daca nu il trantesti un pic risca sa ramana aprins becul. Probabil aceeasi problema e si la tine. Am vazut multe Fabii cu portbagajul inchis partial (cu 2-3 mm mai sus, la hatch nu imi dau seama ca nu am termen de comparatie cu a mea). In mod normal, ar trebui ca dupa 30 de minute sa se stinga automat, dar se pare ca nu e la toate la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!