Jump to content

Bateria


DRAPAR
 Share

Postare recomandată

  • Replies 295
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CrisH

    19

  • 120 L

    17

  • Sudsemnatu

    15

  • BLiTZ

    14

boby1906 valorile sunt in regula, verifica si incarcarea si daca e in regula cum banuiesc eu, mergi si dai pe aia cu capu` de baterie pana o schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc de ajutor..am sa merg cu tema facuta la reprezentanta rombat..numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

boby1906 valorile sunt in regula, verifica si incarcarea si daca e in regula cum banuiesc eu, mergi si dai pe aia cu capu` de baterie pana o schimba.

 

 

boby1906 valorile sunt in regula, verifica si incarcarea si daca e in regula cum banuiesc eu, mergi si dai pe aia cu capu` de baterie pana o schimba.

 

Apropo de incarcare...releul electronic de la alternatorul motorului de 1,2 HTP incarca la 13,7-13,8 V, la 30 de gr Celsius, se pare ca releul are compensare cu temperatura, cu cat e mai cald incarca mai jos.

http://vwforum.ro/topic/61323-probleme-alternator/#entry1083970

http://vwforum.ro/topic/61323-probleme-alternator/page-4#entry2375353

 

Suficient la prima vedere, cam 2,3 V/element, dar la o privire mai atenta daca nu se ajunge la 14,4 electrolitul e supus unei slabe concentratii pe termen lung, nemaiajungand la 1,28 ci undeva la 1,26.

Adunata cu scuturarea placilor dupa drumurile din Romania am ajuns ca sa ma lase prima data in viata o baterie...vara.

Incredibil, o baterie pe care o consideram the best, HEXA-DELKOR, cazuta dupa 3,5 ani !

 

Sunt facute clar cu uzura fizica planificata.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu incarcarea mai mica la cald e normala si e asa si la alte masini.

Partea cu concentratia electrolitului nu am studiato indeajuns dar, ma intreb, oare asa mare diferenta e intre 1,28 si 1,26 incat sa faca probleme grave pe termen lung?

Din cate am observat eu cele din gama de jos is facute sa te tine cam cat ii garantia(mai sunt si oameni norocosi pe care ii tine mai mult) apoi vin celelalte medium si silver care tin mai mult desi nici aici nu e o regula.

Bateria ta nu mai tinea curentul sau avea placa desprinsa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa probe si teste la rece si cald pot spune ca e perfecta incarcarea.

14,7 V la rece pornire la 13 grade, 13,7 la cald ...30 de grade.

E chiar inteligent releul si previne sulfatarea :)

 

A mea baterie a inceput sa aiba pb din iarna, nu mai revenea ochiul in vrede decat f greu, desi incarcarea era ok...acum vara a revenit dar la drum lung >100 km cu consumatori cam de 200 W permanent ( faruri/stopuri + lada frigo + statie CB ) intra ochiul in negru si greu de tot revenea in verde.

Am zis, e releul de vina ca incarca slab, teoria de mai sus. Dupa teste si documentari am ajuns la concluzia ca bateria e de slaba calitate si degeaba incarca releul daca acumulatorul nu inmagazineaza...

Se pare ca producatorii adevarati au in separatorii de placi si etaje pentru a preveni caderea pastei mai repede decat e cazul. Aici cred ca ei stiu ce si cum sa faca sa nu schimbe in garantie bateriile dar nici sa nu moara de foame dupa.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, sunt facute sa tina cam cat e si garantia si pe urma e chestie de noroc/bani cat mai tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! Am o Fabia Combi din 2005. motor 1,2 12V, AZQ la care trebuie să schimb bateria. Problema e următoarea - bateria nu are nici o etichetă pe ea și nu știu ce amperaj are. După mărime pare de 55 Ah, dar aș vrea să știu ce amperaj este cel mai potrivit pentru această mașină. Mersi

Modificat de my_blue
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat mai mare , doar sa intre in locas.

 

De 55Ah e perfecta pentru motorul tau.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Bună ziua.

Va rog sa mă ajutați și pe mine cu următoarele erori apărute la tester.

1.Fault Found:

19463- Camshaft position sensor (G40)

P3007- 35- 10- no signal- intermittent

Readiness: 0 0 0 0

2.Fault Found:

00898- control circuit A/C compresor

30- 00- open or short to plus

3.faults found:

01598- drive battery voltaje

07- 10- signal too low- intermitent

01054- power supply relay ; terminal 30 (J317)

28- 00- short to plus.

Precizez ca am o skoda fabia combi 2005, 1.422 TDI 80 CP

Vă mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica incarcarea baterie, verifica firele de la alternator la ecu si ceasuri. Pentru celelalte erori, ai alte topic-uri in care sr discuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe unde sunt situate acele fire?

Modificat de fabiutamea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fata stanga, unde trec de pe motor pe lonjeron/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara.

Mai nou, am patit deja de 3 ori ca dimineata cand dau cheie mi se reseteaza CD playerul, cerandu-mi apoi codul. Sa fie inceputul sfarsitului bateriei? Daca imi cere codul inseamna ca pentru cateva fractiuni de secunda bateria nu da curent mai deloc. Corect?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina porneste cu aceasta baterie, cred ca problema nu este lipsa curentului , poate ai vreun contact slab, oxidat si la frig face figuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Pun contactul, se aprind toti senzorii, se sting toti mai putin martorul baterie si check engine. Dau cheie, check engine se stinge imediat iar cel baterie mai ramane o secunda aprins si se stringe si el imediat. E vreo problema? Asta s-a intamplat azi dimineata cnad a fost mai frig...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred... important este sa nu ramana aprins, dupa ce a pornit motorul... caz in care trebuie sa verifici cum sta cu incarcarea.

 

bateria - cum se prezinta ? o ai de mult timp ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Florin! Bateria o am de 2 ani si e o Varta Silver sau Blue ( nu mai tin minte exact, e clasa de mijloc de la ei, nici cea mai ieftina, nici cea mai scumpa). Masina porneste fara nicio problema, ma gandeam doar daca secunda aia in care sta aprins nu cumva imi indica ca ceva nu e ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Pun contactul, se aprind toti senzorii, se sting toti mai putin martorul baterie si check engine. Dau cheie, check engine se stinge imediat iar cel baterie mai ramane o secunda aprins si se stringe si el imediat. E vreo problema? Asta s-a intamplat azi dimineata cnad a fost mai frig...

 

E normal, asa e la toate. Pana intra in regim alternatorul si trece de pragul de 13 V e aprins becul rosu.

Iarna la mine e un suierat specific alternatoarelor, nu fluiera ci doar suiera usor ca si cand ar merge rulmentii de la alternator sau role fara ungere.

Rola intinzatoare are si ea suieratul ei dar adunat cu alternatorul se mai adauga cativa db. Numai la rece e valabil.

Nu ma gandesc sa umblu acolo dar poate ati avut o solutie budget pentru problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se aude ceva aproape insesizabil pe frig de la alternator sau intinzator, daca ar alternatorul ar trebui sa se gaseasca rulmentii din el sa fie inlocuiti, intinzatorul se schimba, nu stiu daca fulia alternatorului poate face acel zgomot, ea avand un clichet in inteior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

De la o vreme, de e frig de nu, cand dadeam cheie imi aparea "safety" la radio cd-ul masinii. Am fost la un service auto si mi-a masurat bateria. Mi-a aratat tipul pe aparat o valoare de 148 parca si spunea ca trebuia sa fie 480. Cred ca era vorba de mAh. Sunt acestea semnele ca bateria era pe duca? Oricum, mi-am luat una noua.

P.S. De cat trebuie sa fie bateria la Fabia 1,4 16V benzina? 63A/630 mAh cumva?

Mersi

Modificat de sigisius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ai cumparato si incape in cutie poti sa o montezi, aia de 63 e super okay, pornesti si 1.9 diesel cu atat.

Curata bine bornele, verifica incarcarea si e okay, doar alternatorul sa ii faca fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

capacitatea se masoara in amperi x ora Ah, iar curentul de pornire in A.

asadar va fi o baterie de sa zicem... 61 Ah / 540A EN

EN este un standard de masurare a curentului de pornire.

se mai intalneste si DIN, CCA, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la o vreme, de e frig de nu, cand dadeam cheie imi aparea "safety" la radio cd-ul masinii. Am fost la un service auto si mi-a masurat bateria. Mi-a aratat tipul pe aparat o valoare de 148 parca si spunea ca trebuia sa fie 480. Cred ca era vorba de mAh. Sunt acestea semnele ca bateria era pe duca? Oricum, mi-am luat una noua.

P.S. De cat trebuie sa fie bateria la Fabia 1,4 16V benzina? 63A/630 mAh cumva?

Mersi

 

Aveai 148 A instant la pornire in loc de 480 A, fapt care ducea tensiunea in momentul pornirii sub 9V si iti apare eroarea safety.

Bateria era sub 30% din curentul de pornire deci trebuia schimbata.

Precizez ca la toti producatorii curentul de pornire in amperi e dat la -18 grade celsius iar capacitatea nominala in amperi/ora e data la + 20 de grade celsius !

De retinut ca o capacitate a unui acumulator de pornire e data la o descarcare de 20 ore.

 

Pe toate autovehiculele se monteaza acumulatori de pornire, la care principala caracteristica este curentul de pornire pentru 10 secunde. E posibil ca acumulatorul sa mai aiba capacitate de 80-90% la +20 de grade dar curentul de pornire la -18 sa fie sub 10% din valoarea nominala proiectata. Am un astfel de acumulator care acum functioneaza ca stationar intr-un sistem UPS si merge perfect, pe autoturism insa era inutilizabil chiar si vara !

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

CLASAMENT ADAC  2012 acumulatori auto

 

1MOLL  

2VARTA 

3BANNER  

 

RESTUL....

 

http://www.autobild.de/bilder/starterbatterien-adac-test-2012-3723260.html#bild1

 

TESTERUL PROFESIONAL  acumulator  demaror si alternator.

 

http://www.varta-automotive.ro/ro-ro/services/varta-start-stop-program-service-vssp-21/

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!