Jump to content

Bateria


DRAPAR
 Share

Postare recomandată

Totusi incearca sa vezi care e cauza, daca ii tot masori tensiunea nu se repara. E clar ca cel de la Rombat a constatat ca nu incarca suficient si ca atare nu iti da garantia. Daca vrei garantie, si ar fi bine sa vrei, mergi la un electrician priceput sa iti rezolve problema. Altfel adio garantie si in curand si baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 295
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CrisH

    19

  • 120 L

    17

  • Sudsemnatu

    15

  • BLiTZ

    14

azi dimineata, la 20 de grade aveam aprox aceiasi parametri: 12,9 in gol si 14.0 cu motorul pornit dar fara nici un consumator iar acum la 32 de grade 12,9 cu 13.9

ma gandesc ca nu are nici o influenta temperatura de afara cu incarcarea bateriei

cu aeroterma pornita la 2, radio si faza lunga incarca doar 13.6 ... din pacate :(

Schimba releul de incarcare din alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si releul dar mi-a mai spus cineva ca ar putea fi un carbune care nu lucrezeaza cum trebuie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si tot cineva ti-a mai spus:

"Eu am dat pe ansamblul releu de incarcare+carbuni(vin ambele pe aceeasi piesa, nu merg schimbate unul fara celalalt, cel putin la alternatoare de pe G4 benzinare) vreo 135-140 de lei de la Dayco(parca asa se numeste firma) si dupa schimbare imi incarca peste 14v fara consumatori si 13,7-13,8V cu toate cele pornite"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si toate cele inseamna: faza scurta+lunga, aer conditionat, proiectoare fata-spate, dezaburire, muzica(dar asta e irelevant pentru consumul de curent).

Eu cred ca merita sa dai 140 de lei sa schimbi rahatul ala de piesa decat sa tii bateria poate doar jumatate din viata ei si apoi sa necesite inlocuire.

Nu-ti incarca chiar asa rau, dar se pare ca e sub cerintele bateriei si de-aia nu-ti dau oamenii garantia. Daca te apuci sa schimbi releul de incarcare cu carbunii, e bine sa verifici si daca are alternatorul joc in ax si daca diodele sunt in regula. La fel de bine poti sa alegi sa nu vrei garantia, dar va trebui sa pui ocazional bateria pe redresor ca s-o incarci corespunzator. Asta e recomandat chiar si la cei carora le incarca mai bine alternatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tipul de de la garantie e si elecricianul de la service

peripetii:

astazi, fiind ultima zi in care trebuia sa ma prezint la ei, mi-am luat co si dimineata la 8 fara ceva eram in parcarea lor. incepe electricianul sa-mi zica ca trebuia sa-l anunt, sa-mi faca programare, etc, dar pana la urma sa astept. are 2 masini in fata mea si apoi se ocupa de mine. imi mai face odata o verificare si tot naspa. pe la 1 ii spune unui coleg sa-mi dea alternatorul jos pt a se uita la el; se chinuie ala sa-l scoata pt ca are un fel de bucse si nu-l putea scoate de la locul lui dar dupa vreo juma de ora si un spray consumat reuseste sa-l scoata si i-l da elecricianului. intr-o pauza de verificari la alta masina imi desface si jucaria mea si imi da vestitul releu, sa ma duc la dansii la magazin si sa cumpar unul.

binenteles ca nu aveau pe stoc; ma mai duc la 2 magazine mai bine dotate, mai sun cateva cunostinte ... toti ma trimiteau la astia - "daca ei nu au... slabe sanse sa aiba cineva in oras". vin inapoi cu releul in mana, dezamagit si ii spun sa mi-l puna inapoi, cand o sa fac rost de unul nou o sa vin la el sa mi-l schimbe. s-a dus el la magazin si maine dimineta la 10 il au pe stoc daca fac azi comanda. mie imi tb masina, nu o pot lasa la ei si il rog sa mi-l puna inapoi asa cum e, ii platesc demontarea si montarea si ne-om intalni cand o sa am releul.

Monteaza omul inapoi releul, monteaza alternatorul si il rog sa-mi faca din nou o verificare, sa vad daca, cel putin, e tot la fel. Surpriza: incarca in gol 14,2 - 14,3 :))

Ma pune din nou sa fac tot felul de manevre, sa pornesc unele, sa opresc motorul, sa-l pornesc, sa-l turez, etc totul e ca nou. il mai lasa 10 min si mai face un test apoi imi pune valorile pe certificatul de garantie si multa sanatate.

Ce-o fi avut... nimeni nu stie sigur, ori un carbune din ala era blocat si cat m-am jucat eu cu el pe drum spre diverse magazine l-am deblocat, ori o fi avut vre-un contact imperfect ... sau o fi ca la dentist - nu de mai doare maseaua.

Ramane sa mai verific din cand in cand sa vedem daca se incadreaza in parametri, sa nu am surprize neplacute.

Eu cred ca merita sa dai 140 de lei sa schimbi rahatul ala de piesa decat sa tii bateria poate doar jumatate din viata ei si apoi sa necesite inlocuire.

daca pui 140 de lei releul, si 2 demontari + montari (2x80 = 160) si fara sa mai adaug drumurile si timpul pierdut ... ies mai ieftin daca as mai cumpara o baterie peste 2,3 ani decat sa ma tina asta vreo 5 ani

pe ce-a noua am dat aprox 250-280 lei (nu mai retin exact)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai probabil aveai vreun contact imperfect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Bateria originala (Varta) de pe Fabia mea a picat saptamana asta dupa 6 ani de utilizare. Am schimbat-o tot cu una Varta (170 ron) care are garantie 2 ani. As fi foarte bucuros sa ma tina vreo 3 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce baterie ai luat la 170 de lei? Are cel mai mic amperaj? Ai A/c pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate 270 lei ... aia black

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Din pacate am si eu probleme cu bateria, cum merge sub 0 grade cum nu mai am curent sa pornesc. Am deschis capacele si lichdul ala acopera elementii, am vrut sa vad si anul de fabricatie dar nu am reusit sa imi dau seama. Acuma incerc sa imprumut un redresor sa vad daca rezolv ceva.

Intre timp ma uitam sa vad ce baterii gasesc si la ce preturi. Toata lumea spune ca Varta si Bosch sunt cele mai bune asa ca la astea m-am uitat si am ramas surpins sa vad au pana si acelasi sortimente si chiar aceleasi puteri diferenta fiind doar marca, astfel:

1. Varta/ Bosch Neagra 70ah si 640 EN[A] de la 300 pana la 350 lei

2.Varta/ Bosch Albastra 74ah si 680 EN[A] de la 370 pana la 410 lei

3.Varta/ Bosch Silver 77ah si 780 EN[A] de la 420 pana la 480 lei

Okay acuma ideea e ce sa fie Varta sau Bosch?

Apoi din care gama sa alegem? Silver e cea mai buna si cea mai scumpa in acelas timp, apoi vine aia neagra care are un pret acceptabil dar dezvolta un curent destul de mic la pornire si ma gandesc oare cate ierni o sa tina?

Astept sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia blue :) nici cea mai cea, nici cea mai slaba..eu Varta Blue am, porneste la sfert, a doua iarna, sa vedem acum peste inca 2 cum o fi. Aia originala a tinut 6 ani :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La gama din mijloc ma gandeam si eu dar momentan ma salvat un prieten.

Verificand azi mai atent am observat ca aveam o baterie de ford silver calcium 60Ah si 590EN[A] fabricata in 2006. Stiu ca 6 ani e o durata de viata excelenta dar dupa parerea mea, avand in vedere puterea ei, bateria era subdimensionata pentru acest motor. Daca era pe un benzinar poate mai tinea un an.

Oricum am "ajutato" si eu prin toamna descarcando complet de vreo 2 ori cu un tub de bass.

Momentan tinem sub observatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am luat baterie Varta Black de 56A pe 1.8T...cea mai mica compatibila cu acest motor,200 lei.Invarte acum la -8 grade de nu are treaba.12 zile stat masina nepornita ,a pornit imediat la -5 grade

Daca ma tine 2 ani sunt perfect multumit,ca aia Blue de 60A si 400ROn slabe sanse sa tina 4 ani

Vanzatorul,samsar de meserie nu a vrut sa imi dea garantie ca cica e prea mica....la naiba catalogul Varta zice ca e buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut! 
Din pacate nu am gasit pe nicaieri o topic unde sa fi intalnit simptomele pe care le am eu. Daca am postat gresit, rog un moderator sa mute discutia unde trebuie. 
Am o Fabia 1.9 SDI cu aprox. 122,000 km. Masina a stat de vineri pana azi (luni) in fata blocului (eu fiind plecat in weekend). 

Astazi cand am vrut sa o pornesc, surpriza... nu mai porneste. Ce se intampla? 

Bag cheia in contact, intorc de cheie pana pe pozitia 2, mi se aprind martorii in bord, astept sa se stinga si cand vreau sa intorc de cheie pe pozitia 3 (cea de pornire) se aude un bazait in bord (atata timp cat tin cheia in pozitia aceea). In acest timp, martorii se sting, se aprind, se sting iar, mi se reseteaza ceasul si kilometrii parcursi din zona Trip. Cand ii dau cheie, se manifesta ca si cum s-ar reseta in continuu. Nu se invarte nimic, nici electromotor, nici nimic.

Pur si simplu zici ca e virusat sistemul electronic :D Se aude doar bazaitul acela si 

Am incercat de vreo 3-4 ori, dupa care m-am lasat pagubas ca ma sperie båzåit-ul din bord (suna ca si cum as avea un ditamai muscoiul prins acolo). 

 

Aveti idee ce poate fi? 

 

Mentionez ca bateria e schimbata anul trecut. Cand inchid masina pe alarma, se inchide normal.
Poate sa fie bateria de vina? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, e o simptoma de baterie descarcata. da-i curent de la alta, pornesteo, fa-ti treaba. Pune bateria la incarcat si apoi masoara curentul de descarcare cu amsin in standby.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap. Bateria ... Am reusit sa o pornesc impinsa. Facusem rost de niste clesti dar tovarasu` meu care m-a ajutat cu clestii n-a avut rabdare vreo 10 minute si m-a tot batut la cap ca porneste mai repede impinsa. 

Astazi ma vad cu un tovaras care vine cu aparat sa o masor. Acuma sa vad daca mai apare vreo problema. Sper sa nu am vreun consumator care sa-mi manance din baterie. 

Revin daca mai e ceva.

 

Intrebare: Cam cat ar trebui sa o tin cu conectat cu clesti la alta masina pana sa-i dau cheie? 

 

Mersi frumos!

Modificat de Romyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conectezi clestii si ii dai cheie. In acel moment tu pornesti motorul cu curent din bateria celuilalt, nu stai sa iti incarci bateria ta de la cealalta masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romyy totusi e bine sa stai 2, 3 sau 5 minute cu cablurile pentru a porni mai usor.

De exemplu daca tu ai motor 1.9 sau 2.0 diesel si vine unu cu motor de 1.0 benzina sa te porneasca...nu stiu daca e "fictiune" dar am auzit cazuri cand nu au avut rabdare si au ramas amandoi cu bateriile descarcate...

P.S:Daca ai cabluri groase poti porni si imediat(atentie lita/sarma sa fie groasa).

 

Pe viitor daca mai ai probleme cu bateria incearca sa pornesti cu cabluri si sa nu o mai impingi, cica nu e bine pentru distributie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ramane sa vina unu cu scuteru sau de ce nu cu bateria de la iphone. Sunt niste reguli, si la bateria "donatoare" si la cabluri: grosime, ordine de conectare/deconectare. Cui i-ar sta in cap sa se duca cu matizul sa dea curent la un ...orice diesel 1.9-2.0???? Pentru pornire nu stai sa astepti.

 

Vorbim totusi de pornirea unei masini, cu tensiune din bateria altei masini.

Daca ar fi fost vorba de incarcarea bateriei unei masini de la o alta masina atunci e alta discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dic tu vorbestii despre situatii perfecte eu ma gandeam si la alea mai putin perfecte cand omu are motor de 3litri(baterie de 100 proabil) si donatorul de curent motor de 1L(baterie de 40) si colac peste pupaza niste cabluri de 15 lei din comert care practic e o sarma. In situatii de genu asta e bine sa astepte 5 minute pentru evitarea neplacerilor. Normal cand bateriile sunt apropiate ca si putere, cablurile sunt okay atunci si normal ca pui cablurile si ai plecat.

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu cablurile din comert (alea de 30-50 lei) nu faci nicio treaba.  cablul pare gros, dar este mult cauciuc si 3 lite de cupru... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,au fost mai multe suparari legate de cablurile din comert care nu asigura puterea corespunzatoare. Asa ca este recomandat sa lasi bateria descarcata sa primeasca curent cateva minute de la bateria mica (dar cu motorul pornit,sa nu ramana ambele baterii insuficient incarcate apoi).

 P.S. asa am auzit, nu am testat pe pielea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna, am nevoie de putin ajutor de la voi ( posesori de skoda fabia1), am o fabia 1 cu motor 1.4 16v si de ceva timp tot raman fara curent in baterie, bateria fiind Rombat, cumparat in februarie. Am pus-o si pe redresorul de acasa, am dus-o si la garantie, dar au zis ca nu bateria e problema ci masina care are ceva consumator dupa ce e oprita. Am zis bine hai sa imi fac un test sa vad ce consum am dupa ce masina e oprita si inchisa. Si am vazut ca dupa ce am inchis masina imi ramane timp de 15 minute un consum de 0,68 A constant, dupa care automat scade la 0,03 A si ramane asa constant. Vreau sa stiu daca valorile masurate sunt ok sau sunt prea mari ..multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!