Jump to content

Electroventilator radiator


simplu
 Share

Postare recomandată

Gata... :lol: am gasit electroventilator...100lei la dezmembrari...fusese pe un motor 1.8 benzina!

Este acelasi cod ca la al meu!...

Deacum sa primesc si farurile...si vopsesc masina! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ass1

    13

  • Al3csutzul

    10

  • SimonIulian

    8

  • paul_ral

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am si eu o intrebare. La golful meu 1.8 cod ABS ventilatorul are o treapta sau doua ? mie imi porneste doar o singura treapta cam pe la 105 grade. am incercat cu alt ventilator si la fel a pornit. am fost la un electrician si mi-a zis ca are 2 trepte dar prima e arsa. daca e arsa la al meu pornea la celalalt ventilator pe care l-am incercat. un alt mecanic mi-a zis ca e o rezistenta pe la radiator si e arsa si de aia nu porneste prima treapta. alt mecanic mi-a zis ca nu are decat o treapta si porneste numai dupa 100 de grade. mentionez ca mufa este cu 3 fire si nu am aer conditionat. va rog sa imi ziceti si mie sa nu mor prost ca si asa am probleme cu racirea in afara orasului imi sta sub 70 de grade si in oras de primavara pana aproape iarna numai pe 100-110 de grade. va rog sa imi ziceti cum sa fac sa am si eu o racire buna.

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 2 trepte. Degeaba ai inlocuit ventilatorul, acela poate e bun. Daca e ceva ce nu-ti deschide o treapta este termocupla de pe radiator.Termocupla comanda si cea de-a 2 treapta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

paul , electricianul a incercat circuitul pe direct , a scos mufa din termocupla si a incercat .. si doar treapta a 2-a a pornit , sa fie vreun fir intrerupt ? ca nu stiu ce sa ii mai fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata-i schema asta. Firele cu rosu trebuie impreunate

post-6155-1264192871_thumb.jpg

Modificat de paul_ral
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti multumesc paul pentru schema , sper sa reusesc ca m-am saturat de mecanici si de electricieni care nu au habar de ce vorbesc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

LoveRules Ai grija ca nu trebuie sa iti stea la 70 grade apa. Daca nu ma insel termostatul de pe circuitul de racire cel care deschide circuitul mare are 87 grade deci nu are cum sa iti stea apa la 70 decat daca ai defect acel termostat si iti sta tot timpul deschis. Motorul e facut sa mearga cu lichidul de racire la 90 si poate varia usor pana la 95 grade cand porneste ventilatorul si iti raceste lichidul.

Modificat de blordc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut. Am o problema: nu-mi mai porneste ventilatoru de la radiator si mi se incinge motoru, temperatura trecand foarte usor de 100 de grade si incepe sa-mi palpaie martoru din bord cand sunt la relanti. Precizez ca-n mers cu viteza mai mare temperatura revine su sta pe undeva pe la 88 - 90 de grade si mai precizez ca am schimbat recent pompa de apa. Ce problema poate fi? Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul cald (incins) pune mana pe radiator. Daca este rece, poti inlocui cu succes termostatul, care este blocat. Cand termostatul este blocat motorul se incinge pentru ca nu mai comunica cu radiatorul, iar radiatorul este rece. De aceea nu pleaca ventilatoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti multumesc paul pentru schema , sper sa reusesc ca m-am saturat de mecanici si de electricieni care nu au habar de ce vorbesc :icon_thumright:

Apropo de ventilator. Aceeasi problema o am si eu. Am un singur ventilator cu 2 trepte si cu AC. Imi pleca doar 2 treapta. Am scos mufa de la termocupla si deacolo imi pleca doar a 2 treapta. Pt. prima treapta curentul trece printro rezistenta de 0.23 ohmi pt. a reduce curentul si printro dioda (asta cred eu ca este mar interesa ce valoare are?) acea "dioda" era intrerupta si nu pleca pe treapta 1, am pus o dioda normala si pleaca si prima treapta dar se incinge foarte tare si dioda si rezistenta. Chestia asta cred ca e o improvizatie la mine pentru ca pe spatele piesei scrie Fiat, lancia. Cum ar trebui sa fie OM? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai postat si pe topicul cu aer conditionat.

In mod normal daca ai AC ar trebui sa ai doua ventilatoare. Tu ai numai unul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Merci pt pont cristi-bv o sa incerc si varianta asta si sper sa fie doar termostatu si sa nu fie altceva. Voi reveni cu detalii. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am pus mana pe radiator si este cald cand motoru este incins si radiatoru este cald. Ce poate avea altceva? Sa fie cumva electroventilatoru ca m-am uitat si la siguranta si nu este arsa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand motorul e incins radiatorul trebuie sa fie la fel, sa nu poti sa tii mana pe el. Daca e numai cald si temperatura peste 90 grade la bord e clar ca e de vina termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel de incins este si radiatoru, ca si motoru, de nu-l pot atinge. O sa ma duc la un mecanic sa-mi verifice termostatu atunci si sper sa fie numai ala de schimbat. Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. A verifica ventilatorul ridici capota si in partea dreapta iti intra o mufa in radiator, scoti mufa si ai 3 fire in mufa. Faci punte intre pozitiv si cablul rosu/alb asta e prima treapta ar trebui sa plece ventilatorul; dupaia suntezi pozitiv cu cablul rosu/negru asta e viteza 2, la fel ar trebui sa plece. Daca ventilatorul pleac de ambele dati problema e termocontactul. Daca nu pleaca pe nici o treapta si releele se aud cum cupleaza este ventilatorul mai mult ca sigur periile sunt duse, incerci sa bateti in motorul ventilatorului dar cu grija sa nul deformezi dupacare se verifica dinou (daca o sa mearga asta nu va fi un remediu de lunga durata va fi de cateva luni). Daca nu merge doar treapta 1 verificat releu, rezistenta de la ventilator si cablurile. Prima treapta pleaca la 92 grade, a 2 treapta pleaca la 99 grade, a 3 treapta(unele modele au nu toate) pleaca la 110 grade. Termostatul trebuie sa deschida la 87 grade la cele mai multe modele. Daca radiatorul este fierbinte la o temperatura de 70 de grade inseamna termostat blocat pe deschis sau deschide prea repede. Daca radiatorul nu frige la o temperatura 90 sau mai mare, inseamna termostat blocat pe inchis. E posibil ca nici afisajul din bord sa nu arate corect sau sa fie decalat pe plus sau pe minus; aici ar putea fi problema la senzor, asta se verifica cu vag com. Tot ce am spus mai sus sunt doar chesti teoretice gandite de mine nu inseamna ca astea sunt sigure, cine crede ca ceva nui corect as dori sa fiu corectat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

acuma ce va rog poate ati mai patit! am verificat in mare sistemul de racire al masinii,termocupla merge,circuitul mare se face DAR ventilatorul imi arde sigurantele!

Fenomenul se manisfesta asa! stand pe loc incalzesc motorul termocupla la un moment dat cupleaza,se simte motorul masinii subturanduse o secunda probabil cand incepe sa dea curent puternic la ventilator si apoi gata..siguranta 19 arsa ventilatorul logic nu merge.

cand suntez termocupla cu un fir pt probe firul respectiv se incalzeste aproape instantaneu iar ventilatorul se roteste cu foarte mica viteza si vibreaza in acelasi timp! sa zicem ~100 rmp la ventilator..maxim

De cand am cumparat masina am observat ca ventilatorul nu e in cea mai buna conditie respectiv scartzaie cand il invart si are joc in lagare! ieri dupa un drum lung cu multe gropi si masina incarcata folosinduse numai treptele 1 si 2 timp in care ventilatorul a mers aproape continuu..aproape de sfarsitul drumului mi-a fiert apa am gasit siguranta arsa si tot asa!

Iar acum cum am spus mai sus imi arde sigurantele una dupa alta cand incearca sa porneasca ventilatorul! CEL mai sigur e ventilatorul nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic este ventilatorul ar trebui desfacut si verificat in interir si lagarele respective. Posibil din cauza respectiva opune rezistenta mare si apare scurtul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca arde sigurantele e posibil ca termocupla sa aiba motorasul in scurt.Daca ai cum, inlocuieste cu un alt motoras de proba.

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul trebuie sa se invarta usor. Cand incepe sa scoata zgomote ciudate si sa mearga mai incet nu mai are ungere bucsa din interior( e o bucsa de material textil).Il desfaci,dai cu niste vaselina si tre sa mearga ca nou. Treaba e ca se ajunge greu la motoras, tre sa dai bara jos,farul din stanga si radiatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am comandat ventilator nou,dar a incercat cineva sa taie difuzorul ala de aer al ventilatorului ca apoi sa-l prinda in niste cleme si sa fie mai usor pe viitor ca sa nu demontez jumatate de masina?

asta intentionez sa fac maine sa tai exact de la capat cele 4 picioare de prindere ale ventilatorului apoi cu niste cleme in forma de l de fier..tabla luate de la magazin si cu surub sa le prind la loc! nu imi este de 50 lei cat imi ia la service dar e a 2-a oara cand umblu pe acolo si a 3-a oara vreau sa scot ventilatorul in 5 minute fara chinuri..ce spuneti merita?

bine toata treaba osa fie facuta cu calm si cu putina gandire..(sper sa fie cu, calm :icon_thumright: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata am "taiat`o" :) o sa revin cu poze daca doriti cu ventilatorul respectiv suportul lui de plastic si montat la loc!

Am fost la service si au zis baietii ca ma costa 150 ron ca sa-l montez....tata fost mecanic care cunoaste toate smecheriile si furturile care se fac ,s-a enervat si a taiat suportul ventilatorului din plastic respectiv alea 4 picioare,si apoi cu niste T`uri prinse foarte frumos si solid pot sa desfac si sa pun la loc ventilatorul in 15 minute fara sa dau jos jumatate de masina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat cum ai zis tu sa pun pe direct dar nici asa nu-mi porneste ventilatoru pe nicio treapta. Ar trebui sa incerc cumva cu motoru pornit sau decat cu contactu pus si ai cumva idee care releu este pt ventilator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca cu contactul pus si dac vrei poti si cu motorul pornit dac nu vrea nici asa est edus motoru..periile mai exact cum zicea si colegu mai sus....vezi ca mai ai o sonda langa chiulasa pe partea de interior dac iei firu de la sonda si il pui pe un minus orinde pe masian ar trebui sa porneasca..bafta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza cum este contacul masini pus sau pornit este pe direct cand faci punte. Daca nu tia plecat pe nicio treapta ventilatorul ai de cautat acum. La panoul de sigurante in masina verifica siguranta nr. 19 atat ai acolo. Releele si alte sigurante le ai in habitaclul motorului pe langa vasul de lichid de racire, acolo mai trebuie verificat. Nu stiu daca toate sunt pt. Ventilator daca ai si clima. Dar in principiu sunt alea plus siguranta 19. Cand faci punte trebuie sa se auda un releu deacolo cum face clic. Dupa ce ai facut verificarile astea plus sa verifici sati vina tensiune pana la ventilator iti mai ramane doar ventilatorul. Problema lor cea mai uzuala si intalnita pe forum sunt periile din interior. Multi spuneau ca dupa ce au ciocanit in carcasa motorasului de la ventilator lea mers dupaia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!