Jump to content

Pedala de ambreiaj - probleme


tlc
 Share

Postare recomandată

dupa ce am citit cele 7 pagini ale acestui topic inca nu m-am regasit intr-una dintre situatii asa ca am sa va cer o parere legata de zgomotul produs de ambreiajul meu si anume:

de vreo saptamana incoace ,, cand apas pedala de ambreiaj se aude un scartait rotund de parca patineaza ceva

acest zgomot se aude indiferent daca sunt in viteze sau la relanti

alte detalii: ambreiajul meu este moale .. si asa a fost de cand am luat masina in urma cu 25.000 km

de cuplat cupleaza binisor as spune, iar schimbatorul de viteza agata uneori la schimbarea din 3 in 1 sau 2 in 1

de la ce ar putea fi si daca este urgent sa merg cu ea in service sau mai pot merge asa?

multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

initial aerisire,poate se mai "intareste".Caraitul poate dispare cu schimbul uleiului din c.v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci zgomotul se aude doar atata timp cat pedala de ambreiaj este apasata! am ascultat mai bine si pare a fi zgomot ca si cum ar patina 2 piese, poate pe la volant, disc de ambreiaj ceva .. :(

cand pedala revine la pozitia ei normala zgomotul dispare

si nu ma deranjeaza ca pedala este mai moale

ma deranjeaza acest zgomot care nu stiu exact de la ce poate fi: ori este semn de uzura a unei/unor piese ori poate ar trebui sa dau cu niste ulei vreo piesa pe acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu fie uzura la rulment...de ast am zis de uleiul din cutie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la c.v. am completat uleiul in urma cu 15.000 km si nu a intrat ulei decat 150 gr. ca masina a fost bine intretinuta la toate capitolele, mai ales la consumabile

apropo nu este un carait, ca atunci cand vrei sa bagi in viteze si nu cupleaza bine

si zgomotul se aude din afara masinii; in habitaclu nu se aude nimic; am sesizat zgomotul asta cand aveam geamul deschis si capul scos afara pe geam :)

ce altceva ar mai putea fi ?

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.Azi in timp ce imi verificam uleiul la motor la o privire mai amanuntita am gasit ceva urme de lichid de frana intre vas si acel furtun care duce la ambreiaj.Este normal sa fie urme de lichid de frana acolo???Si daca as mai strange acel colier ar avea ceva sau mai bine il schimb.Multumesc

post-46557-0-07534100-1310062800_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca regula generala...scurgerile nu au ce cauta intr'un motor(sau orice alt fel de mecanism).Scurgeri,nu refulari.

Furtunul pare sa fi fost inlocuit.Vezi sa nu fie crapat pe sub colier sau mai strange colierul.Sau poate doar a picurat daca s'a completat cu lichid si a tremurat mana mecanicului :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am reusit in seara asta sa inregistrez sunet-ul ciudat de care va spuneam mai sus ..

puteti asculta aici la acest link

sa fie un ruliment de vina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pedala de ambreiaj la masina din semnatura este foarte moale . Am incercat sa caut pe forum, dar tot ce am gasit au fost probleme ca pedala este prea tare si nu inversul cum e la mine . Ambreiajul a fost schimbat acum 1 an din cauza placii de presiune dar pedala se comporta la fel si inainte de a schimba kit'ul.

Ma poate ajuta cineva ? S-a mai intalnit cineva cu aceasta problema ?

Poate fi de la pompa de ambreiaj ?

si eu am schimbat kitul de ambreiaj si aceeasi problema o am si eu: pedala este foarte moale :angry:

efectiv cred ca poti sa o actionezi si cu un deget!

revine inapoi fara probleme ,,, dar ma deranjeaza ca este atat de moale deoarece nu simt cand debraiaza

tecktony ai incercat sa schimbi pompa de ambreiaj ? ai rezolvat ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la mecanic sa-mi schimb un rulment la roata si l-am rugat sa de-a o tura cu masina si sa-mi spuna ce ar mai fi de schimbat, l-am intrebat si de ambreiaj si zicea ca e bun.

Dupa o zi intr-o intersectie apas pedala si imi ramane blocata in podea si in treapta 3-a de unde nu am putut sa o scot, am oprit motorul de la contact, dupa cateva verificari si incercari pedala si-a revenit dar era tare (ca si frana), dupa 20% din cursa se oprea, cu motorul oprit intra in toate vitezele, daca porneam masina schimbatorul era blocat.

La service au desfacut cutia si era sarit un arc din mijlocul discului de ambreiaj desi acesta mai avea ferodo suficient. Au mai gasit o tija cu o bieleta pe capat rupta in cutia de viteze. Costruri disc Sachs 285, tija respectiva (second) 70, 1l ulei pentru cutie 30, schimbat ulei un cutie si lichid frana + manopera = 600ron

De curand am observat la semafor plimband schimbatorul stanga-dreapta la punctul mort ca se aude un suierat cand ajunge schimbatorul la capat de cursa. Aveti idee de la ce provine acel suierat si cat de grav este ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am reusit in seara asta sa inregistrez sunet-ul ciudat de care va spuneam mai sus ..

puteti asculta aici la acest link

sa fie un ruliment de vina ?

dupa ce am schimbat kitul de ambreiaj, sunetul nu se mai aude

problema nu era de ruliment, pentru ca masina mea nu are asa ceva :)

rulimentul este inlocuit cu o placa metalica rotunda cu diametrul de 105 mm cu 3 decupaje pe margine

aceasta placa apasa pe dintii placii de presiune si debraiaza ambreiajul

zgomotul provenea de la o usoara uzura de la arcurile discului de frictiune (discul de ambreiaj) :D dar nu era nici un motiv de ingrijorare

practic nici nu trebuie sa schimb ambreiajul, dar acuma asta este .. am ambreiaj nou si m-am linistit :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) crede'ma ca are rulment..toate cutiile au.Doar ca nu e ca la Dacie,pe disc.E in partea opusa a cutiei,sub capacul verde.Daca e moale,asta e...important e unde debraiaza...jos sau un pic cam sus.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulment de presiune e cam inpropriu spus,dar in termeni tehnici si in programe asa apare;rulment de presiune :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu arata asa la mine ...

rulimentul asta nu l-am gasit decat daca as fi desfacut si cutia de viteze

:)) crede'ma ca are rulment..toate cutiile au.Doar ca nu e ca la Dacie,pe disc.E in partea opusa a cutiei,sub capacul verde.Daca e moale,asta e...important e unde debraiaza...jos sau un pic cam sus.

nu iti poti da seama unde debraiaza mai jos sau mai sus, decat daca faci masuratori cu rigla :)

mai nasol este la urcat borduri!

ma gandesc sa schimb si pompa de ambreiaj

poate de la aia o fi asa slaba pedala :huh:

la voi, cei cu benzinare, tot asa moale este pedala ?

cred ca pot sa o actionez si cu un deget... si am aerisit tot circuitul aproape 1 ora + completat cu lichid de frana

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai cuminte cu pompa de ambreiaj...Ai 2 pompe;1 la pedala si 2 pe carterul cutiei de viteze.Daca te lasa una din ele nu mai iti intra in viteza neam.De fapt corect este;pompa de ambreiaj situata sub pedala si cilindru receptor situat pe carterul cv.Eu zic sa mai astepti ceva vreme si o sa vezi k pedala o sa devina putin mai tare.Si la mine pedala e moale si o poti actiona cu un singur deget ;) INTREBARE..pedala iti revine instantaneu si cu fortau cupa ce o eliberezi?Consider pedala moale un beneficiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pedala revine instantaneu si cu putina forta

cam ca cea de acceleratie si este cu 10 - 15 % mai moale

deci asa este si la voi ? iarna cu bocanci in picioare simti pedala ? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am observat pentru prima ocazie ieri dimineata dupa care nu s-a mai auzit,ca la apasarea ambreajului pe la jumatatea cursei,sa auzit un zgomot, las inapoi ambreajul in locul unde se auzea si din nou acel zgomot, ca si cand ceva ar juca, huruia, sa fie oare de la rulmentul de presiune?

Mentionez ca de vreo doi ani cand vine iarna intra in treapta a doua cu un "crâc" scurt, dupa ce se incalzeste nu se mai aude.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel "crac" scurt care zici ca il face e asemanator unei caraieli ca si cand nu ai calca ambreiajul corect si caraie sau simti doar o smucitura cand bagi in a 2a.E posibil sa faca figuri rulmentul de presiune de zici ca se aude un zgomot la apasarea ambreiajului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se aude un scartait metalic la apasarea ambreiajului si la debreiere cu motorul oprit sau pornit de la ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema, dar nu stiu ce este de vina. Stiu doar ca se manifesta la apasarea pedalei de ambreiaj. Treaba sta in felul urmator. Cand plec de pe loc si motorul e pe la 1500rpm daca calc din nou ambreiajul, ridicand pedala de acc., masina ramane turata la 1500rpm. Uneori isi revine singura le relanti, dupa o secunda, alteori trebuie sa iau piciorul de pe ambreiaj ca sa isi revina, alteori trebuie sa calc putin acceleratia si sa-i dau drumu ca sa isi revina. Toata problema se manifesta numai in jurul turatiei de 1500rpm si numai daca apas ambreiajul, daca ajung la 1500rpm din frana de motor nu ramane niciodata agatata. Credeti ca e de vina ambreiajul? In afara ca in ultima vreme tine foarte sus, nu da semne de patinare.

Am mai scris intr-un topic separat mai demult, insa cred ca e vorba de ambreiaj. Clapeta e curatata, erori nu am, alte simptome de furtune sparte/aer fals nu sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel "crac" scurt care zici ca il face e asemanator unei caraieli ca si cand nu ai calca ambreiajul corect si caraie sau simti doar o smucitura cand bagi in a 2a.E posibil sa faca figuri rulmentul de presiune de zici ca se aude un zgomot la apasarea ambreiajului.

Nu smuceste, se simte un pic ca intra mai greu in a doua( si daca astept cam o secunda, deci o trag cu grija nu se mai aude)avand in vedere ca celelalte trepte intra ca-n unt, si inca ceva cu dublu ambreiaj merge perfect.

Acuma cand am venit la servici nu s-a auzit, dar posibil este un inceput de sfarsit.

Apropo, cat e un schimbat de rulment, se schimba greu?

Modificat de powerhorse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca faci dublu ambreiaj si nu mai face eu zic ca este ceva hidraulic.In primul rand trebuie sa ii faci o aerisire a ambreiajului si dupa sa vezi daca mai face.Al doilea lucru ar trebui sa verifici sa nu ai pierderi de lichid pe instalatia de ambreiaj.Si cu acel zgomot este posibil sa fie rulmentul de presiune.De exemplu la cutia mea il schimb imediat ca trebuie sa dau un capacel jos si am acces la rulment.Din ce stiu la TDI parca trebuie sa dai cutia jos ca sa il schimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sunt posesorul unui Golf IV (1.6 16V 2002) Ambreiajul prinde foarte sus si mă intreb - este vreo problemă??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o problema - s-a uzat discul....un disc bun, tine jos. Cu cat tine mai sus, cu atat e mai uzat discul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

salut!

In urma cu cateva ore mergeam linistit prin oras, iar din senin,la schimbarea treptei 1 cu 2,pedala de ambreiaj mi-a ramas blocata in podea.Trag pe dreapta si ridic pedala inapoi cu mana.De atunci n-am mai putut sa o apas, iar masina a ramas la pnctul mort si bineinteles nu mai pot introduce in nici o treapta de viteza.

Mentiuni:pedala de ambreiaj facea de foarte mult timp un mic zgomot la jumatea cursei(ca si cand un arc s-ar decomprima si ar ceda,insa mersul si schimbarea treptelor erau perfect normale,fara alte zgomote, patinari de ambreiaj etc.) iar kitul ambreiajul este schimbat in urma cu 2 ani.

Maine dimineata merg cu ea la service dar as avea nevoie si de unele sfaturi si idei de la voi:)

motor 1.4 16v

Mersi anticipat!

Modificat de copanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!