Jump to content

Audi A4 1.9tdi 131cp Vs Bmw 320d 150cp


dieselll
 Share

Postare recomandată

1. n-am zis ca tdi-ul de la audi e mai bun ca cr-ul de la bmw, sau invers. Am zis doar ca afirmatiile gen "tdi-ul moare la 3500" sunt trase de par si total neadevarate.

2. Mi se pare normal sa "se simta" altfel un motor de 130 si unul de 150 ;) E totusi o diferenta de 20CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dieselll

    21

  • Ice_2k

    19

  • BogMW

    8

  • alexrosiu

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

TDi-ul da semne de oboseala la 4000rpm iar BMW-ul pe la 5000rpm.

Vad mai nimerita o comparatie intre 318d si 1,9tdi, din pacate nu am citit tot din lipsa de timp si nu sunt foarte sigur despre ce generatie de BMW seria3 vorbiti, banuiesc ca E46.

Oricum, BMW e peste, parerea mea ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ref1: Unde am scris eu "tdi-ul moare la 3500" ???? eu toate afirmatiile le-am facut la comparativ. singura mea afirmatie care contine cifra 3500 a fost cum ca TDI-ul la cca 3500 de ture cere o treapta superioara. asa percep eu acest motor cand il conduc si asta am si scris. bineinteles ca se duce si peste 3500 rpm daca e nevoie.

ref2: conduc ocazional si 118d prefacelift care are "doar" 122CP si tot la fel ca si fratele mai mare se comporta, pur si simplu M47-lui de la BMW ii place mai mult sa se tureze, in oricare dintre variantele constructive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu personal consider ca CR-ul BMW este ceva mai cultivat decat TDI-ul oricare ar fi el.

OT:2.0tdi ul e pe curea sau pe lant?stiu doar ca e in 4cil DOHC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TDi-ul da semne de oboseala la 4000rpm iar BMW-ul pe la 5000rpm.

Din surse sigure (noul 320D al lui alexrosiu) va spun ca BMW-ul este limitat la 4500. Deci nu trece mai sus. La fel si la un 525D al unui prieten.

ref1: Unde am scris eu "tdi-ul moare la 3500" ???? eu toate afirmatiile le-am facut la comparativ. singura mea afirmatie care contine cifra 3500 a fost cum ca TDI-ul la cca 3500 de ture cere o treapta superioara. asa percep eu acest motor cand il conduc si asta am si scris. bineinteles ca se duce si peste 3500 rpm daca e nevoie.

1. Pai ai scris ca "brumaie" sau ceva de genu' asta, tu stii ce inseamna asta :)

2. Nu stiu ce intelegi tu prin "cere o treapta superioara", avand in vedere ca puterea la 4000 e mai mare ca puterea la 3500, inseamna ca si la 3500, motorul trage din ce in ce mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa clarificam niste lucruri referitor la cele doua motoare.

- M47 se limiteaza electronic la ~4500 rpm in sarcina, si la 4000 rpm "pe loc" - interesant. Deci afirmatiile referitoare la cat de bine trage la 5000 rpm nu stiu pe ce se bazeaza.

- M47 trage mai "lung"... nu stiu cum sa zic. Intr-adevar, nu da senzatia ca "nu mai trage" la o anumita turatie, doar la 4500 rpm se termina totul brusc.

- M47 suna mai frumos in sarcina, cumva mai putin diesel, cel putin din masina.

avand in vedere ca puterea la 4000 e mai mare ca puterea la 3500, inseamna ca si la 3500, motorul trage din ce in ce mai bine

Trage mai bine, dar panta caracteristicii puterii este probabil mult mai lina dupa 3500, decat inainte. Adica simti ca nu mai trage la fel ca si pana atunci, probabil. Cuvintele cu bold sunt asa ca sa exprime caracterul deja prea subiectiv al discutiei.

OT:2.0tdi ul e pe curea sau pe lant?stiu doar ca e in 4cil DOHC

TDI-urile sunt pe curea, M47 este pe lant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

- M47 trage mai "lung"... nu stiu cum sa zic. Intr-adevar, nu da senzatia ca "nu mai trage" la o anumita turatie, doar la 4500 rpm se termina totul brusc.

- M47 suna mai frumos in sarcina, cumva mai putin diesel, cel putin din masina.

...

Alex, ce inseamna "lung"? Glumesc, desigur.

Si acum serios vorbind: Se contrazic cumva impresiile tale cu afirmatiile mele de mai inainte?

@Ice - nu stiu daca e cazul sa imi raspunzi asa de smechereste si superior. Te ataci degeaba, eu nu am nimic cu tine.

PS: Vad ca ti-ai editat postul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ice - nu stiu daca e cazul sa imi raspunzi asa de smechereste si superior. Te ataci degeaba, eu nu am nimic cu tine.

Chiar nu cred ca am facut asta, incercam sa discut mai mult pe fapte si mai putin pe "ce simte fiecare" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se contrazic cumva impresiile tale cu afirmatiile mele de mai inainte?

Cred ca sunt doua moduri de a exprima acelasi lucru, cam greu de exprimat de altfel in cuvinte. De-aici notiuni neclare precum "trage lung", "brumaie" etc. Si tot de-aici o oarecare inutilitate a discutiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea fi acest "tras lung" si "brumait" in legatura cu acea "brutalitate" a audi-ului la turatii joase de care s-a vorbit? Ma gandeam la o posibila explicatie... "brutalitatea" la audi reprezinta o crestere rapida a puterii, dupa care panta de crestere a puterii devine din ce in ce mai lina. Simtind socul de la inceput, la 3500 pare sa nu mai traga, pentru ca deja a urcat la o putere destul de mare comparativ cu puterea maxima, iar puterea nu mai creste atat de mult.

Un exemplu dus la extrem pentru a ma putea face inteles:

1. Audi-ul urca de la 2000rpm la 2500rpm de la 90CP la 120CP. De la 2500rpm la 3500rpm urca de la 120CP la 128CP. Astfel ca de la 3500 la 4200 urca doar de la 128CP la 131CP, cresterea puterii putand da impresia ca "motorul nu mai poate", dar el de fapt da o putere apropiata de puterea maxima.

2. BMW-ul urca de la 2000rpm la 2500rpm de la 90CP la 100CP, de la 2500rpm la 3000rpm urca de la 100cp la 120cp iar de la 3000rpm la 4000rpm urca de la 120 la 150. Astfel, va da senzatia ca trage din ce in ce mai tare, sau ca "trage lung".

Nu stiu daca asta e explicatia, stateam si ma gandeam si mi-a venit ideea asta... ce ziceti, e o posibilitate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea fi acest "tras lung" si "brumait" in legatura cu acea "brutalitate" a audi-ului la turatii joase de care s-a vorbit? Ma gandeam la o posibila explicatie... "brutalitatea" la audi reprezinta o crestere rapida a puterii, dupa care panta de crestere a puterii devine din ce in ce mai lina. Simtind socul de la inceput, la 3500 pare sa nu mai traga, pentru ca deja a urcat la o putere destul de mare comparativ cu puterea maxima, iar puterea nu mai creste atat de mult.

Cam asta incercam si eu sa zic:

Trage mai bine, dar panta caracteristicii puterii este probabil mult mai lina dupa 3500, decat inainte. Adica simti ca nu mai trage la fel ca si pana atunci, probabil.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o explicatie, da. Daca s-ar adauga si sonor acestei explicatii, ea ar fi completa :).

in tot acest timp, M47-le nu este neaparat mai silentios, dar are alt sunet fata de TDI. Sunet pe care eu SUBIECTIV il PERCEP ca fiind mai placut/continuu/fluent.

:D

greeeeu de explicat :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca s-ar adauga si sonor acestei explicatii, ea ar fi completa :).

Vine-acum :)

Uite si 2 diagrame de cuplu/putere pentru cele 2 motoare (pe diagrame apar si versiunile chip-uite dar nu ne intereseaza alea) care sustin ce-am zis mai sus:

Audi 1.9TDI 131CP (graficul gri de sus):

post-1533-1193066570_thumb.jpg

BMW 320D 150CP (graficul verde):

post-1533-1193066573_thumb.png

Audi-ul urca mult mai abrupt spre puterea maxima, pe care aproape c-o atinge la 3500rpm si o mentine pana pe la 4200rpm in timp ce BMW-ul urca aproape liniar de la 2000rpm la 4000rpm, unde incepe sa cada. Trebuie observat si faptul ca BMW-ul este cel care incepe primul "coborarea" (4000 BMW vs 4200 Audi) cu toate ca aici se vehiculau cifre de 5000rpm.

Sa fiu sincer (si sper sa nu fiu subiectiv, cu toate ca macar un pic toti suntem) mi se pare mai bine cum se intampla la audi, doar ideal este sa atingi puterea maxima cat mai repede si sa o mentii pe toata plaja de turatii, nu? Sunt de acord totusi ca la BMW este mai placut sa simti cum trage din ce in ce mai tare si sa nu-ti dea senzatia la 3500 ca nu mai poate (desi este doar o senzatie, nimic mai mult).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explicatia pentru diferenta dintre cele doua curbe de putere consta, evident, in curbele de cuplu: la TDI cuplul maxim are un palier relativ constant (la valoarea maxima) pana la ~2500 rpm, pe cand la M47 scade la fel de liniar precum creste puterea.

mi se pare mai bine cum se intampla la audi, doar ideal este sa atingi puterea maxima cat mai repede si sa o mentii pe toata plaja de turatii, nu?

La prima privire ti-as da dreptate. O singura chestie ma pune pe ganduri, si anume faptul ca graficul lui M47 mie imi da impresia ca este ceva intentionat sa fie asa (de liniar), pare ceva foarte controlat. Si daca este asa, probabil au si avut un motiv pentru asta. Pot fi niste considerente de protectie a motorului... pentru ca sunt suficiente indicii ca s-au gandit la asta (cum ar fi limitarea turatiei in lipsa sarcinii la 4000 rpm). Se poate sa ma insel, este doar o observatie, orice discutie in sensul ma depaseste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TDI-ul e renumit pt "brutalitatea" cu care incepe, dar apoi se estompeaza; nu de multe ori am patit ca la harjoneala, la talpa eu sa plec glont, si pana la schimbarea vitezei venea peste mine cr-u... cum schimbam, mai luam un avans, si apoi iar venea peste mine; intr-adevar, cr-u e mai liniar, si da senzatia ca urca in ture ca un benzinar; dupa ultimele stiri din presa, cr-urile viitoare de la vag pastreaza aceasta modalitate de "explozie" de putere la inceput, si "cumintire" dupa; eu de aceea am ales TDI pt fosta masina, pt ca odata aleasa treapta corespunzatoare, in cateva clipe era gata depasirea, nu trebuia sa stau de ea :angry:; dar oricat as pretui TDI-u, in aceasta comparatie 320 d de 150 cp e peste; ca sa nu mai zic ca am inceput sa pretuiesc linistea cr-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei 20CP conteaza mult, asta este clar! Pe mine m-au zgariat pe ochi afirmatiile alea gen tdi-ul moare la 3500 si cr-ul merge pana la 5000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. Nu stiu ce intelegi tu prin "cere o treapta superioara", avand in vedere ca puterea la 4000 e mai mare ca puterea la 3500, inseamna ca si la 3500, motorul trage din ce in ce mai bine.

Asta nu este deloc intotdeauna adevarat pentru ca e nevoie de putere mai mare pentru a merge cu viteza mai mare deci acceleratia poate fi foarte lenta, dand impresia ca nu trage DELOC mai bine.

Eu nu am vazut curbele de putere si de cuplu la cele doua motoare, insa daca cineva le are, sa le ataseze unui mesaj ( Sau sa dea link) ca e cel mai elocvent si atunci dispare toate interpretarile.

Parerea mea este ca nu e cazul sa se compare in materie de "brumarit", "bombanit" "barait" sau mai stiu eu ce sinonim, CR cu TDI, fie el si de la alta marca :angry: ... Sincer, eu am inteles perfect la ce s-a referit bogMW cand a folosit acele cuvinte... :angry:

LE: Mda. Tocmai am vazut curbele de putere si cuplu.

Este destul de evident ca scade mult mai lent cuplul la BMW catre 4000 rpm.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei 20CP conteaza mult, asta este clar! Pe mine m-au zgariat pe ochi afirmatiile alea gen tdi-ul moare la 3500 si cr-ul merge pana la 5000.

deci ca sa incheiem polemicile astea.din ce am citit bmw e clar superior la nivel de motorizare fata de audi,insa in final ramane o chestiune de gusturi.

a4 "trage brutal",bmw "trage liniar" fiecare i ti da satisfactie in felul lui,desi pe grafice sta altfel situatia :angry:

la aspectul interrior e fara discutii mai frumos,si mai mare(nu stiam) audi.

costurile de intretinere le consider mai scazute la bmw decat audi,desi e un motor mai simplu la audi.

ca si consumuri vad ca sunt relativ da same"

dupa parerea mea audi -mi da o imagine mai "aparte",mai eleganta...pe cand bmw ma incanta prin agresivitate,sportivitate,si ma dezamageste prin popularitatea pe toata raza caracterelor de jos.

o sa trag "linie"zilele astea si ma decid asupra uneia,dar neaparat vreau sa fac un drive test cu ambele inainte.

vreau sportivitate,putere.......sau vreau eleganta,rafinament..... :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de dimensiuni si spatiul interior.

post-12081-1193098208_thumb.png

post-12081-1193098282_thumb.png

post-12081-1193098623_thumb.png

post-12081-1193098653_thumb.png

post-12081-1193098667_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este destul de evident ca scade mult mai lent cuplul la BMW catre 4000 rpm.

Imi pare rau dar trebuie sa te contrazic :D Ti se pare ca scade mult mai lent cuplul la BMW pentru ca poza de la audi este mult mai ingusta (plaja turatiei este mult mai mica, comparativ cu plaja puterii/cuplului) decat la BMW, unde poza este mai "lata". Ca sa intelegi ce vreau sa zic:

Audi are la 3000rpm ~295Nm dintr-un maxim de 310, deci aprox 95%.

BMW are la 3000rpm ~225ft/lbs dintr-un maxim de 245, deci aprox 91%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei 20CP conteaza mult, asta este clar! Pe mine m-au zgariat pe ochi afirmatiile alea gen tdi-ul moare la 3500 si cr-ul merge pana la 5000.

Daca te referi la afirmatiile mele, inseamna ca ori nu ai citit atent, ori le-ai interpretat gresit. E vina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu ai zis ca TDI-ul "brumaie" la 3500 (pe cuvant, fara niciun fel de misto, inca nu stiu ce inseamna "brumaie") iar d-rive ca tdi-ul da semne de oboseala la 4000 iar cr-ul la 5000. Avand in vedere ca bmw-ul este cel a carui curbe de putere incepe sa coboare prima, mi s-au parut niste afirmatii incorecte (ca sa nu mai amintim iar ca bmw-ul este limitat la 4500, deci "5000" erau doar o poveste frumoasa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bmw-ul este limitat la 4500, deci "5000" erau doar o poveste frumoasa).

de curiozitate ce viteza atinge bmw ul in 4500rpm cand se pare ca e limitat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun, :ninja:

ar putea vre un posesor de audi sa mi spuna exact preturi la operatiile care intentionez sa le fac in cazul in care aduc masina in tara? ...

1)schimbul distributiei:curea,rola intinzator,pompa de apa,manopera,antigel(cati litrii intra)

2)schimbat filtre:motorina,aer,polen(are 2 sau 1?)

3)schimbat ulei;eu merg pe mana celor de la castrol,ce vascozitate si cati L intra.

astea sunt etapele care le parcurg la orice masina,ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!