Jump to content

Audi A4 1.9tdi 131cp Vs Bmw 320d 150cp


dieselll
 Share

Postare recomandată

ok....mai e si 4x4 :rolleyes: dar sa stiti ca cei care apreciaza RWD nu prea sunt fani quattro sau xDrive...as zice ca mai degraba cei cu FWD se orienteaza spre astfel de masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dieselll

    21

  • Ice_2k

    19

  • BogMW

    8

  • alexrosiu

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

repet,in afara de problemele pe partea electrica ce alte simptome ar mai fi?

directia fata la vw passat stiu ca e foarte complicata si costisitoare...cea de la a4 cum se comporta la drumurile astea din RO?

stateam pe ganduri la un mom dat sa iau un saab 9-3 dar intretinerea de da gata.

la audi turbina nu are un timp" de functionare....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

saab e frumoasa rau de tot, insa la interior urita cu spume. that's a no no :icon_thumright:

In ce sens "timp de functionare" la turbina ? In sensul ca nu se schimba niciodata ? Sau cum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cunosc personal 2 oameni cu A4 de peste 200.000km (unu chiar 240k) si merg ambele impecabil. Intr-adevar, daca e sa inceapa sa cada bratele suspensie, e cam nasol dpdv financiar, sunt cam scumpe. Dar daca nu faci raliu cu masina prin tot felul de gropi, nu cred ca e o problema, mai ales daca iei masina din Germania. A mea are 143.000 km si este ca si noua. Am schimbat la ea bieletele anti-ruliu (au niste bucse care se uzeaza), m-au costat cam 150RON, in rest e totul in stare perfecta, motorul, trenul de rulare, cutia, niciun greieras la interior, etc. Amandoua sunt masini foarte bune, dar totodata sunt masini f diferite. Depinde ce "te gadila" pe tine :icon_thumright:

P.S. Nu stiu cat conteaza pentru tine (pentru mine nu conta aproape deloc), dar A4 este mai mare si mai spatios (portbagaj diferenta mare si spatiu pasageri spate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca pot sa va dau o parere avizata, avand in vedere ca am avut A4 de 130 cp, iar acum am un E46 320d de 150.

Din start vreau sa spun ca daca ar fi sa compar un A4 B6 de serie cu un E46 de serie, as lua A4. Pentru ca ofera mai multe dotari in varianta standard si imi da impresia ca este un pic mai avansat dpdv tehnologic.

Insa mai vreau sa va spun ceva.

Cand am cautat BMW-ul pe mobile.de, am completat "paket" la rubrica de optiuni speciale. Iar M-paketul asta schimba multe, in primul rand optic masina devenind dupa parerea mea cu totul altfel, atat la exterior cat si la interior. Nu pentru ca am acum BMW, dar ceea ce aduce M-Sportpaketul mi se pare mai mult decat un S-Line.

Dorind sa evit sa compar mere cu pere, o sa compar fostul meu Audi cu actualul BMW.

Dpdv al placerii de a conduce, pentru mine este cu totul altceva. Datorita tractiunii spate (stiu.. "propulsie"...), a suspensiei, a motorului, a felului in care ma tin scaunele in curbe, a jantelor mari + cauciucuri late si talon mic si, nu in ultimul rand, datorita optiunilor ce le am in plus si ma fac sa ma simt bine in masina. Am mai scris pe undeva, ma simt ca intr-un joc video. Nu vreau sa spun ca nu as avea o senzatie similara intr-un Audi S-Line, ci doar realitatea pe care o traiesc zilnic, nimic mai mult.

Ce imi placea mai mult la Audi: avea chestii gen butoane +/- pentru iluminarea bordului, anumite lucruri mi se pareau mai bine gandite, iluminarea bordului incomparabil mai reusita, si altele asemenea.

Ca motor? Ice zice bine. Nu este mai silentios decat PD-ul de pe A4. Si consuma mai mult. Dar in mers, suna mai frumos, perceput din interiorul masinii. Nu stiu cum este de afara, stiu doar ca Ice mi-a zis intr-o noapte cand mergeam paralel (nu, nu faceam liniute, doar ne plimbam) ca "suiera" si se aude fain. Sper ca n-a fost doar amabil cu mine. :icon_thumright:

Cum "trage" fata de Audi? Altfel. De ce altfel? Pentru ca este RWD fata de FWD-ul pe care l-am avut, si deci iti da alta senzatie. Oricum, trage mult mai bine.

Si ca sa punem punct discutiilor de genul "Audi este peste BMW, BMW este peste Audi, in stanga, in drepta sau cine mai stie pe unde", va zic ca din punct de vedere calitativ sunt exact la fel. Si al fiabilitatii, tot la fel sunt. Este doar o optiune a fiecaruia ce isi alege, in functie de stilul de condus, asteptari etc. Nu m-ar deranja un Audi Quattro cum are Ice, de exemplu. Nu mi-am luat BMW pentru ca ar fi mai bun, ci pentru ca am vrut sa vad cum este. Si pentru ca este RWD, ceea ce poate fi fun, dar - credeti-ma - dupa multe incercari. :) Si mai vreau doar sa va zic ca nu imi pare rau nicio clipa de alegere, dimpotriva, masina asta este jucaria vietii mele, dar asta nu ma face sa exclud un Quattro in viitor. Sau orice alta marca. E bine sa nu te limitezi singur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca pot sa va dau o parere avizata, avand in vedere ca am avut A4 de 130 cp, iar acum am un E46 320d de 150.[...]Dorind sa evit sa compar mere cu pere, o sa compar fostul meu Audi cu actualul BMW[...]Dpdv al placerii de a conduce, pentru mine este cu totul altceva.

Comparatia mi se pare un pic incorecta :P Una din masini era o masina cu suspensii de confort, scaune normale, jante de 15, etc. A doua are suspensie sport, scaune sport, niste jante enorme, anvelope de 245, etc :) Nu mi se pare corecta o comparatie din punct de vedere al placerii de a conduce si a comportamentului pe strada intre aceste 2 masini.

Nu pentru ca am acum BMW, dar ceea ce aduce M-Sprotpaketul mi se pare mai mult decat un S-Line.

De-acord, M-packet aduce foarte multe imbunatatiri.

E bine sa nu te limitezi singur.

100% de-acord :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comparatia mi se pare un pic incorecta :) Una din masini era o masina cu suspensii de confort, scaune normale, jante de 15, etc. A doua are suspensie sport, scaune sport, niste jante enorme, anvelope de 245, etc :P Nu mi se pare corecta o comparatie din punct de vedere al placerii de a conduce si a comportamentului pe strada intre aceste 2 masini.

Iti dau dreptate. Am facut ceva de genul "nu vreau sa compar mere cu pere, dar voi compara mere cu pere". :P Insa am dat si explicatii inainte si dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar asteptam opinia ta avizata :) :P

Ideal ar fi fost sa compari un S-line cu actuala. Dar oricum esti f. aproape de ce percepeam eu despre BMW.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc pt reply uri,

sincer in mom de fata sunt 60%,cum probabil am mai spus,hotarat sa iau un bmw,pt ca are unele + uri care constituie pt mine un avantaj(motor CR,lant,RWD,etc),dar nu exclud posibilitatea unui audi.La urma urmei realitatea nu e intocmai aceeasi cu ce vedem noi pe mobile,mi-i s-a intamplat.

@ice 2k:afirmatia ta intra in contradictie cu ce au afirmat altii,referitor la dimensiunea habitaclului,altii spunea ca audi e net inferior fata de bmw.

cat despre directie garantez 70% ca in cazul unui TUV pozitiv" in germania,o sa mai duca linistit 2ani in romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dieselll

Interiorul este comparabil cu B6, dar cred ca intr-adevar este un pic mai mic. Toata masina se simte mai mica un pic. Exact ceea ce-mi doream :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dieselll

Interiorul este comparabil cu B6, dar cred ca intr-adevar este un pic mai mic. Toata masina se simte mai mica un pic. Exact ceea ce-mi doream :D

nu consider asta ca fiind un mare impediment.

ca sa fac o paranteza alex,ti-am vazut capodopera,sunt niste poze reusite.

Audi ma atrage mult prin designul interior,iluminare,gadgeturi....dar tehnic vorbind eu zic ca,ca motorizare bmw ul e peste audi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interiorul este comparabil cu B6, dar cred ca intr-adevar este un pic mai mic.

Interiorul este muuuult mai mic ca la A6. Chiar si seria 5 are interiorul mai mic decit A6.

Daca vrei o masina cu interior mare, atunci BMW seria 3 nu e alegerea potrivita. In caz contrar, e perfecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce imi placea mai mult la Audi: avea chestii gen butoane +/- pentru iluminarea bordului, anumite lucruri mi se pareau mai bine gandite, iluminarea bordului incomparabil mai reusita, si altele asemenea.

La BMW functioneaza asa: ai potentiometru pentru iluminarea IC-ului iar pentru restul bordului ai un senzor optic care adapteaza iluminarea in functie de lumina exterioara dar si in functie de pozitia potentiometrului IC-ului. Mi se pare chiar genial. Ce lipseste insa in E46 este iluminarea reglajelor la duzele climatizarii.

Interiorul este comparabil cu B6, dar cred ca intr-adevar este un pic mai mic. Toata masina se simte mai mica un pic.

S-ar putea sa fie si din cauza ca ai plafonul negru? Si pentru ca (vigula) consola centrala in BMW este orientata catre sofer? :blackeye[1]:

Eu cred ca si aceste aspecte contribuie la perceptia subiectiva. Ce am observat eu conducand A4 B6 a fost faptul ca se sta cu capul mult mai aproape de plafon decat in E46, in rest tot pe acolo, niciuna nu este o masina spatioasa.

Ca motor? Ice zice bine. Nu este mai silentios decat PD-ul de pe A4. Si consuma mai mult. Dar in mers, suna mai frumos, perceput din interiorul masinii. Nu stiu cum este de afara, stiu doar ca Ice mi-a zis intr-o noapte cand mergeam paralel (nu, nu faceam liniute, doar ne plimbam) ca "suiera" si se aude fain. Sper ca n-a fost doar amabil cu mine.

Cum "trage" fata de Audi? Altfel. De ce altfel? Pentru ca este RWD fata de FWD-ul pe care l-am avut, si deci iti da alta senzatie. Oricum, trage mult mai bine.

Trage mai liniar, nu este asa de brutal "jos" insa se tureaza mai linistit fara sa inceapa sa "brumaie" la peste 3,5k ture.

E bine sa nu te limitezi singur.

:argue:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trage mai liniar, nu este asa de brutal "jos" insa se tureaza mai linistit fara sa inceapa sa "brumaie" la peste 3,5k ture.

:)

cum adica mai brutal?eu prin brutal inteleg un cuplu mai puternic adica o masina mai puternica.te rog sa mi explici.

iar bmw ul liniar?cum aidca se "brumaie" audi la peste 3500rpm?

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 2006 am plecat in Germania sa imi cumpar masina. In prima faza, m-am gandit la un Peugeot 307 (imi placea designul), cand am ajuns acolo si m-am plimbat in vreo cateva parcuri, am inceput sa ma uit numai dupa BMW-uri serie 3, iar pana la urma am luat golful din semnatura. De fapt aveam de ales intre Golf TDI si BMW 320i, ambele din 2000 si aprox. acelasi pret. Pentru ca ma gandeam la un consum destul de ridicat la 150 CP Benzina si nu aveam bani de BMW diesel, am ales Golful. Trebuie sa recunosc ca inca imi mai sta gandul la BMW, tot la un E46 320d si sper sa reusesc sa imi iau in viitorul apropiat. Ca si aspect interior, votez pentru Audi, dar per ansamblu - BMW . La grupul Vag stiu ce probleme pot aparea, la BMW, deocamdata nu foarte mult, dar o sa incerc sa ma documentez bine inainte de schimbare... Poate mai apar si alte pareri, pro sau contra, sunt bine-venite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

320 d de 150 cp are performante aproximativ egale cu 2,5 tdi de 155 cp; de fiabilitate nu am auzit pe nimeni sa se planga dar daca il prinzi cu multi km, nu poti sa stii, ca la orice alta marca; si eu as incerca bmw, are nasul meu 320 modelul anterior, si in 45 k in romania numai consumabile a bagat, iar cum cel de 150 cp e o evolutie, eu zic numai de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BMW in mod clar zic eu...cel putin pentru cazul de fata.Daca era o alegere intre Audi A4 de care e vorba acum si un 318d, nu stiu, ar fi fost mult mai multe de discutat.Langa BMW 320d pui un A6 quattro de 150+cp, in momentul acela ai o comparatie care sa puna in grea dificultate bmw-ul ca si alegere.Se vorbea de acceleratie in depasiri....nu ca un Audi nu ar fi arhi-suficient, duce mai mult decat ai nevoie, dar totusi, nu poate sa nu existe o diferenta, una e cand masina este trasa, si alta cand este impinsa, din pacate nu am condus 320d, doar 318i, 318d si 320i.Ultimele 2 erau comparabile la accelaratie (fara probleme (sau poate mai ales) si 320i-ul, dar intr-adevar in alt stil de condus,lucrat in ture mai inalte) cu un audi A4 pe care l-am condus, adus din cip la 150cp, imi inchipui ca un 320d deci trebuie sa fie deasupra (cam aceeasi putere ca 320i si un cuplu mare).Cu motorul nu prea cred ca sunt sanse sa ai probleme, sunt extrem de fiabile, doar daca nu a fost masina lovita si afectata in fata sau si-a batut joc fostul proprietar de ea.Dar in Germania de exemplu ii faci acel TUV si ii poti afla toate problemele, iar daca aia iti spun ca e ok, te poti baza pe ei.

Iar faza cu " s-a sifonat bmw-ul ca faima, ca au toti pustanii si pestii masina din asta" e o problema falsa.Daca mie imi place o masina, din partea mea pot fi 20 la fel pe scara blocului, ma lasa rece, o iau pentru mine, nu pentru vecini.Nu renunt la felul de mancare preferat doar pentru ca din intamplare acel fel place la multi.

Modificat de George_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La BMW functioneaza asa: ai potentiometru pentru iluminarea IC-ului iar pentru restul bordului ai un senzor optic care adapteaza iluminarea in functie de lumina exterioara dar si in functie de pozitia potentiometrului IC-ului. Mi se pare chiar genial. Ce lipseste insa in E46 este iluminarea reglajelor la duzele climatizarii.

Si la A4 exista acelasi senzor :icon_thumleft:

Trage mai liniar, nu este asa de brutal "jos" insa se tureaza mai linistit fara sa inceapa sa "brumaie" la peste 3,5k ture. :beer:

N-am inteles ce inseamna "se tureaza mai linistit" si mai ales ce inseamna ca "brumaie"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

N-am inteles ce inseamna "se tureaza mai linistit" si mai ales ce inseamna ca "brumaie"?

TDI-ul la cel mult 3500rpm cere schimbatul in treapta superioara, BMW-ul se tureaze frumos si peste. Cuplul este subiectiv mai bine repartizat pe toata plaja de turatii la BMW pe cand TDI-ul da totul la inceput. Pur si simplu motoarele au caractere diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e aiurea, fara suparare. Eu cand chiar am nevoie urc linistit pana la 4500rpm, fara absolut nicio problema, nu se gatuie, nu "brumaie". Fac test cu oricine nu crede, oricand. Spre exemplu fosta masina, un TDI 90CP + chip pe la 4200 murea DEODATA, pur si simplu dadea in nas, la TDI-ul de 130 observ ca nu este cazul.

P.S. Cred ca poate confirma si alexrosiu ca trecea de ~4300 fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice - fara cip dupa 4.000 TDI-u se cam linisteste, cu cip mere pana-n zona rosie la fel; bmw-u urca fara cip la 4.500; asa a fost la ambele TDI-urile pe care le-am avut, si altele pe care le-am condus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice - fara cip dupa 4.000 TDI-u se cam linisteste, cu cip mere pana-n zona rosie la fel; bmw-u urca fara cip la 4.500; asa a fost la ambele TDI-urile pe care le-am avut, si altele pe care le-am condus.

pai bun,vad ca se practica foarte mult ideea de "cip",sincer as prefera sa merg pe varianta standard de 131 vs 150cp,am motivele mele intemeiate.

sincer e cam aiurea sa te lase in 4000rpm,e muult prea repede.ma gandesc la un mers pe autobanda pe la 180-190 cand cred eu ajungi in 4000rpm....e culmea sa nu mai poata audi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te lasa in 4000, stai linistit... tin minte anul trecut cand mergeam cu alexrosiu pe autostrada (A4 131cp, fara chip) si ajungea fara nicio problema la 220km/h (peste 4300rpm).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e aiurea, fara suparare.

De ce sa ma supar, aici fiecare isi spune parerea si o respecat pe a colegilor (cu toate ca "aiurea" e un pic la limita), sau s-a schimbat ceva intre timp?

Eu personal consider ca CR-ul BMW este ceva mai cultivat decat TDI-ul oricare ar fi el. Destul de des conduc alternativ dieselele respective si pot sa spun ca diferenta se simte. :(

Disclaimer: Nu cunosc motoarele decat in starea "de serie" si asa le si compar.

PS: acum o sa ma intrebati ce inseamna "cultivat", "parere", "de serie" :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!