Jump to content

Fiabilitate SDI vs. TDI


balauru'
 Share

Postare recomandată

Dar nu cumva multi exploateaza turbina in mod necorespunzator?

Adica eu cred ca sunt f multe cazurile cand utilizatorul de masina isi ia Octavia TDI si o conduce cum crede el, adica ce conteaza daca motorul e la 1500 rpm si da talpa sa ajunga in 1.5s la 3500 rpm. Asta e crima pt turbina. Si ce daca a urcat Dealul Negru cu a 3-a si max a 4-a cu motorul la 3000-3500 si opresc la mici, procedand la oprirea imediata a motorului (pt a nu consuma motorina), in loc sa lase motorul la ralanti cel putin 30-60 sec pt a ajunge turbina la un regim normal de functionare. Si aceste cazuri pot continua la nesfarsit. Si atunci de ce te intrebi ca de ce tine turbina numai 150.000 km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul depinde de cum exploatezi motorul. Daca la TDI il forjezi cu brio, sa stii ca nu rezista mai mult ca SDI-ul

<{POST_SNAPBACK}>

ce intelegi tu prin forjat?! Serios acuma ... zi exact ce intelegi prin forjat ... nechimbat ulei la timp sau mergand schimabt vitezele la 3500 rot/min ...eh?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Forjat aiurea, adica ce am spus mai sus. Neschimbarea uleiului, este inconstienta. Prin schimbarea vitezelor la 3500-nu cred ca e problema, doar sa nu o aduci de la 1500 la 3500 in 1-2 s, asta zic eu forja. Oricum un diesel daca-l tii la 3500 permanent (pe cat posibil) se va uza mai repede decat daca-l tii la 2500. E evident. Cu cat turatia creste, cu atat creste si uzura. Si uzura sigur nu creste liniar, ci exponential. Deci un mers zilnic pe autostrada pe la 3800, sigur nu e benefic pt motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@horgarban:

Aici nu sunt de acord cu tine. Motorul e facut sa functioneze si la 4000 de turatii. daca ai ulei bun, motorina buna, filtre, etc. eu cred ca uzura care apare este nesemnificativa pentru motor. Intradevar pot aparea uzuri premature la pompa de apa, alternator,intinzatoare ( din cauza ca au rulmenti), etc, dar la motor nu cred ca apar. Parerea mea! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zice nimeni ca nu functioneaza si la 4000.

Numai ca uzura creste exponential. Cu cat turatia este mai mare, cu atat uzura este mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci o exploatare normala ar fi in regim de 3000-3500 rpm,asa-i?Ma rog asta sa fie maximul ca doar nu mergem numai in forta!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Nu zice nimeni ca nu functioneaza si la 4000.

Numai ca uzura creste exponential. Cu cat turatia este mai mare, cu atat uzura este mai mare.

<{POST_SNAPBACK}>

Se poate dar cu riscul de a enerva pe toata lumea : "Cate motoare (nu zic TDI-uri sau SDI-uri) ati vazut uzate de necesitau segmentare???!!?!??!?!!??!?!" ca eu n-am vazut si trag concluzia ca mai bine le talpuiam pana le sar pistoanele prin capota decat sa le bibilim de sa aiba compresie de fabrica si la nepotii nostrii.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Panqa acum cu un diesel am peste 600.000 km (350.000 facuti de altii si restul de mine). Sunt curios daca si actuala va tine la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bora mea TDI de 110 si-a vazut talpa non-stop cu turatii peste 4000 ... asa am condus-o pana la 110.000km cand am vandut-o si la un test de compresie la 100.000 avea aprox. 32 pe fiecare cilindru..

Modificat de thheo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si Octavia vede la fel?? :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot comenta oficial in scris asa ceva.. totusi e masina firmei :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Am si eu o intrebare.Doresc mai ales raspunsuri obiective din partea posesorilor de motoare TDI.Cum mai sta treaba cu fiabilitatea motoarelor diesel de pe Skoda/VW?Am auzit de multe probleme la injectoare si turbo,in special la 2.0TDI.Este adevarat sau au fost doar bolile copilariei si s-au rezolvat intre timp?Nu am chef sa dau o caruta de bani si sa ma trezesc cu probleme la injectoare dupa 10.000 km.Am auzit/citit de aceste probleme chiar aici pe forum,mai ales la Passat B6 si la Octi II.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..la Passat nu stiu cum e (desi sunt aceleasi motoare).....dar in privinta Octaviei nu ai de ce sa-ti faci griji...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai,continuati!Mai scrieti,vreau mai multe pareri.Credeti ca vor fi probleme de copilarie la noul 2.0 TDI CR,ca cel PD nu mai am cum sa-l prind :) ?Deci vreau pareri despre ambele variante(daca exista TDI CR pe forum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cine si ce probleme a avut cu 2.0 TDi-PD dar iti spun ca la motorul montat pe Skoda Octi2 (BKD) NU au fost probleme cu injectoarele, cu turbo. La passat intr-adevar, au fost (BKP) insa o mare parte dintre ele se puteau rezolva in garantie (aka probleme electrice)... evident, cele care nu implicau utilizarea de carburant de foarte proasta calitate.

Deci, daca te-ai orientat catre marca Skoda (si am dedus asta din faptul ca ai pus intrebarea la aria Skoda) sa stii ca 2.0TDi-PD il mai gasesti inca pe Octi2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai multe probleme la 2.0 PD au aparut la Leon 2, nu la O2 - cu turbina in speta

iar la primele generatii mai crapau chiulasele, deh ideea era sa fie cat mai usoare; apoi le-au ranforsat

si in ideea asta am luat si eu 1.9 8 valve pe fabia in loc de 2.0 16 valve pe gV...

la 2.5 tdi sunt povestile cu axele cu came...s.a.m.d.

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:salut: Din pacate mai am de asteptat destul de mult pana cand o schimb,masina actuala are mai bine de 145.000 km si am de gand s-o duc la 200.000-220.000.Abia atunci o voi schimba.Cel mai probabil voi da' comanda la sfarsitul lui '09 sau poate putin mai tarziu,vad eu.Depinde cat mai bag in a mea si cat am de circulat anul viitor.Avand in vedere ca urmatoarea masina va fi pastrata in familie destul de mult,trebuie sa fiu convins de ceea ce cumpar,inainte sa dau banii pe el(de sh m-am saturat).Ciar azi am vorbit cu vecinu' si s-a plans ca i-au gasit un injector dus,i-au cerut in TM la reprezentanta in jur de 1.000 Euro :salut: :sbine: !?Chiar asa sa fie?L-am intrebat de consumul de ulei si mi-a spus ca trebuie completat la intervale de 7-8.000 km,daca "te dai la ea".Asta cred ca este normal ca si eu la TDCI mai adaug la fiecare 10.000 km.Nu ma sperie acel consum de ulei,dar treaba cu injectia+turbo+pompe+..ma cam sperie.Cati km aveti cu TDI-urile voastre fara interventii la sistemul de injectie/alimentatie sau mai bine spus,ce ati reparat/schimbat pana in prezent si la cati km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

pompele-injector sunt scumpe ca piese

e unul din motivele pentru care s-a trecut la common-rail

personal nu am avut nici o problema pe partea de alimentare/injectie insa eu mai am mult pana la 100 mii km :icon_thumleft:

poate altii mai cu "experienta" iti pot raspunde...:rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Fabia mea de acum are 172000km, cand am luat-o la 165000km am facut test cu vag-com si pentru injectoare si cotele erau 0,1, 0,1,0,0,0,2, deci zic eu la varsta ei ...minunat depinde de multi factori ca injectoarele sa ajunga in stadiul de schimb-piesa. Aghiazma in rezervor ( diverse solutii ) si /sau curatatul la service a injectoarelor prelungeste durata de viata a lor. :blah:

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Guest jepcarusam

puterea mai mica a SDI-urilor se traduce in mai putin electronica pe motor ..... deci mai putine lucruri care se pot strica ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, inca un post aiurea.

Si exemplifica , ce nu are , ca electronica, un SDI fata de un TDI ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Mi am permis si eu sa postez deoarece detin un TDI model vechi insa am condus si SDI din aceasi perioada.. si am condus un SDI din 2008! , o diferenta enorma intre cele doua SDI uri ..cred ca cel mai potrivit diesel de oras..cu consum mic si costuri mici este SDI ul ..daca cel putin 50% din drumuri le vei face pe autostrada..atunci sa te gandesti la Tdi ..altfel nu merita..parerea mea.

Eu am 141 000 mile la skoda mea ( aprox 220 000 km) si masina merge bine, turbina sigur este cea originala , cand prind un drum pe autostrada normal ca merg cu 3000 rpm sa evit pe cat posibil depunerea in plus a calaminei , din pacate folosesc masina mai mult in oras si stiu ca nu i prieste.. dar asta e..proprietarul dinaintea mea 80% din km i a facut pe autostrada gen mers la lucru -acasa si inapoi.

Modificat de Glacius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!