Jump to content

Lampi marche arriere - probleme


lexuss
 Share

Postare recomandată

Am verificat tabloul de sigurante si nu am vazut nici una care sa fie pentru aceste lampi.

Poti fi sigur ca nu are siguranta separata pentru stanga/dreapta. Daca unul iti merge, ai o problema de contact la celalalt. Fa rocada intre becuri. S-ar putea sa se vada ca fiind bun, si totusi sa nu mearga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi. M-am gandit si eu dar am zis ca mai bine intreb inainte sa ma apuc sa stric cine stie ce. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Imi cer scuze daca s`a mai postat sau discutat despre acest subiect aici dar eu nu am gasit iar daca s`a vorbit rog un moderator sa imi mute postul!

In aceasta seara am observat ca nu imi merge becul de pe partea dreapta marsarier asa ca am lasat contactul pus, am bagat in marsarier iar cand am miscat un pic de bec s`a aprins, acum mergeau amandoua becuri dar eu l`am scos pe cel cu pricina sa ma uit la el iar cand l`am bagat la loc, tot cu contactul pus si in treapta R a facut mici scantei acolo in tripla unde intra becul dupa care s`a stins si celalalt din partea stanga, s`a dus bulbul acela care am inteles ca este montat undeva pe cutia de viteze(nu stiu unde anume) si da comanda becurilor sa se aprinda? eu m`am uitat la sigurante dar nu stiu sigur daca am inimerit`o ca sa intamplat acum pe seara si m`am uitat la sigurante cu lumina de la telefon daca stie careva care este siguranta pentru marsarier il rog sa imi spuna si mie!!! masina este un G4 1.6 16V AUS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In momentul cand ai vrut sa pui becul inapoi ai facut scurt si s-a ars siguranta . Vezi siguranta 7 , este de 10 A. Schimba siguranta , fixeaza bine becul si va merge . Cum spuneam scurtul tu l-ai provocat si nu il ai in instalatie . Din cauza trepidatiilor s-a miscat becul si nu mai facea contact .

Modificat de aurelian08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BR 19 MRN

nu are nici o treaba acel "bulb" din cutia ta de viteze cu becul ala ars

"bulbul" ala nu se arde daca ai tu un scurt in instalatie sau un bec ars

daca sti cum arata acel"bulb"la dacia..e la fel si la golf si la muulte alte marci

e o bila care inchide masa si atat...ea doar se murdareste si ramane de regula blocata pe inchis,si astfel ramai cu becurile aprinse in mers - de multe ori o scoti,o dai de pamant..o cureti de mizerie cu un spray ,o pui la loc si merge

..sa revenim

verifica sa nu ai ceva in soclul acela si sa faca scurt

verifica vizual cablajul sa nu fie impuscat,sa atinga caroseria,..verifica sa nu iei apa in stopuri..etc

siguranta mica cu numarul 7 de 10A este cea responsabila cu luminile de mers inapoi..cred ca este arsa

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca siguranta aia era arsa, eu am verificat toate sigurantele prima data care aratau in carticica aceia ca erau de la becuri, plus de asta la mine siguranta 7 era de 5A si nu de 10 si cred ca asta era motivul pentru care s`a ars asa usor, maine am sa o inlocuiesc multumesc pentru raspunsurile prompte baieti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi dimineata cand sa plec cu masina am vazut ca nu imi mai mergea acul de la vitezometru, l`am lasat asa si mi`am vazut de drum stiam ca trebuie sa fie o siguranta, pe drum s`a aprins si martorul check engine (robinetul) in timp ce mergeam acul de la benzina cadea pe zero si se aprindea si becul urmat de mesajul din bord "please refuel" dupa care el urca la loc iar becul din bord se stingea am tras pe dreapta am oprit motorul apoi pornesc masina, nu se schimbase nimic problemele tot mai erau, am ajuns acasa am schimbat siguranta de la becurile de marsarier becurile acum mergeau in rest nu se schimbase nimic, scot borna de la baterie si am am inceput sa iau sigurantele la verificat care aveau robinetul pe ele si cea de la vitezometru, totul era ok trecuse vreo 10 min am pus borna la loc si mare mi`a fost mirarea cand am vazut ca totul mergea in afara de becul check engine care ramasese aprins.

Are ceva daca eu aveam siguranta de 5 A la becurile de marsarier iar eu am pus de 10 cum ati spus voi? si inca o chestie ar mai fi vre`o siguranta de verificat de la martorul check engine in afara de cele care au desenul in carticica cu robinetul? Masina se comporta absolut normal chiar si cu martorul aprins sa fie totusi ceva care nu mai functioneaza cum trebuie si sa nu aibe nici o legatura cu sigurantele?

Modificat de BR 19 MRN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA totusi o diagnoza sa vezi de ce s-a aprins robinetul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Am schimbat in sfarsit sonda de marsarier. Am incercat pe sub baterie, insa nu prea aveam acces asa ca am schimbat pe dedesubt cand am facut si schimbul de ulei. Acum merge perfect...

Piesa costa in jur de 50 ron si merita! :)

Piesa veche era atat de imbacsita si de infundata incat nu avae rost sa mai incerc sa o curat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

cine poate pune o poza cu sonda de marsarier cu pozitia sa pe cutia de viteze in 6 trepte,multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Azi am facut si eu operatia. De cateva zile nu se mai aprindeau lampile marsarier. Am scos scos sonda veche (daca ai mainile ceva mai subtiri se poate lejer fara a da jos bateria. Din pacate insa nu am reusit sa-i scot mufa, asa ca a trebuit sa dau bateria jos prima data :blackeye[1]:). Mai intai am incercat sa o curat cum facuse cineva mai sus (arata foarte bine, am zis ca poate nu trebuie noua), dupa care am montat-o la loc. Prima verificare a mers, mi se aprindeau lampile ok. Dar cand sa plec peste vreo jumatate de ora, ciu-ciu lampi. Asa ca am cumparat sonda de la reprezentanta Skoda (o aveau pe stoc), 55 ron. Am montat-o (de data asta am putut scoate mufa fara sa mai dau jos bateria) si totul e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am schimbat si eu swich-ul marsarier pt ca sa dovedit (ca nou) dar defect

Numai dupa ce am dat jos carcasa bateriei de acumulator am avut acces la piesa

Mufa sa incapatinat rau de tot la iesire ..intrun final a iesit ....altul nou a costat 30 roni... inlocuitul si remontat a durat mai putin de 10 minute!

Este foarte simplu de inlocuit o cheie de 22 un patent si cheie tubulara mai lunga de 10 parca astea au fost necesare.

Am incercat sa reconditionez vechiul swich dar de geaba cand o sa am timp cred ca voi face o "disectie" sa vad exact ce cauzeaza problema. Numai bine! si spor la treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Tocmai am schimbat si eu comutatorul de marsarier. La mine (Golf 4 BCU motor 1.4) e pozitionat destul de la indemana. Nu l-am vazut din prima da am cautat pe sub baterie, pe langa baterie, etc., cum am vazut pe forumuri.

Eu nu am gasit nicunde pozitia la fel cum e pozitionat la al meu (adica in partea de sus, se vede cand deschizi capota si nu trebuie demontat nimic in afara de mufa). In caz ca ajuta pe cineva pun niste imagini cu pasii si pozitionarea pentru acest tip de golf (eu am invatat multe de pe forumul acesta asa ca poate ajut si eu pe careva :) ). In caz ca mai exista pe undeva informatiile/imaginile dar nu le-am gasit eu imi cer scuze.

Dupa localizarea sondei si scoaterea mufei (eu am pierdut mai mult timp aici decat la inlocuirea efectiva), e bine sa faceti un scurt pe mufa sondei (intre cei doi pini) pentru a fi sigur ca sonda e problema. Cu contactul pus ar trebui sa se aprinda becurile de mers inapoi. Daca nu se aprind alta e problema si nu are rost sa umblati la sonda.

 

 

post-122758-0-68409300-1390243348_thumb.

post-122758-0-05667600-1390243349_thumb.

post-122758-0-35518600-1390243349_thumb.

post-122758-0-64794800-1390243349_thumb.

post-122758-0-96579300-1390243349_thumb.

post-122758-0-25611600-1390243350_thumb.

post-122758-0-57744500-1390243350_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De curand am observat ca se sting becurile de mers inapoi dar nu de tot...palpaie cand motorul e in sarcina.

Daca stau cu ambreiajul calcat becurile sunt aprinse (schimbatorul in R evident).

Cred ca se sting cand se misca motorul+cutia in suporti, ar avea vreo legatura?

Am demontat azi bateria, suportul si am ajuns la el (cred ca ala era...) dar fiind pozitie incomoda nu am reusit sa declipsez mufa.

Cei care au umblat acolo, (mai ales la cutia cu 6 trepte unde nu e asa accesibil ca in pozele de mai sus), se ajunge mai usor la el sub baterie sau pe la roata stanga?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am descoperit problema, firul a frecatvin manson si s-a rupt.

post-66542-139574637049_thumb.jpg

Pentru demontare senzor va recomand sa accesati pe sub masina demontand scutul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Azi am citit si eu pe forum si as vrea sa dau un sfat inainte de a cumpara acea sonda fiindca nu este necesar ca de fiecare data sa fie sonda arsa.

Am dat jos bateria si suportul protector in care sta bateria, si când sa desfac sonda pentru mers inapoi de pe cutia de viteze am observat ca unul din fire este rupt chiar din mufa. M-am dus la dezmembrari am luat o mufa (gratis, oricum mai mult de 5lei nu face!) si apoi am refacut firele si merge OK.


SAL! Asa mi s-a intamplat si mie, palpaia când bagam in marsarier. AZi mi-am luat inima-n dinti si fiind Soarele asta frumos afara, am dat jos bateria si suportul in care sta bateria si am dat in partea stanga de sonda...stupoare... am observat ca unul din firede-abi se mai tinea in doua trei lițe. M-am dus la dezmembrari am luat o mufa (gratis) si apoi am refacut firele/izolat am pus bateria pt. a face un test si a mers din prima... apoi am montat toate cele la loc. Este foarte simplu, nu trebuie sa fi meanic! Daca dai sonda jos iti trebuie o cheie de 22 si una de 10 pt. bornele bateriei.  BAFTA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,de un an am cutia reparata,mk4-1,6 akl,dar nu-mi functioneaza luminile pe "marsarier",am scos azi acea sonda,am apasat pe capatul ei,se aprind luminile,am scos si saiba,si la fel,nu functioneaza.sa iau alta sonda sau s-a intamplat altceva?multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am mers la ITP, toate bune si frumoase, doar ca nenea de acolo a zis ca nu mi se aprind lampile de marsarier. Am mers acasa si am verificat becurile dar erau ok. Am gasit sonda de mers inapoi, a trebuit sa dau jos bateria si suportul de baterie, varianta mea de golf are sonda mai adanc, nu are acel capac negru la modulul sau busonul de schimbator. Am vrut mai intai sa vad daca nu cumva sunt firele rupte, unul era fisurat si l-am izolat dar inca se mai tinea. Am scos mufa, am impreunat pinii cu lita de cupru si se aprindeau lampile. Am verificat si rezistenta, mi-a dat 0,450 ohmi, nu ma pricep asa bine oricum. Am luat cea mai ieftina sonda, 21,6 lei de la Unix, un aftermarket numit Topran de la Hans Pries. Cel original avea acea vopsea albastra de etansare unde piesa noua avea o saiba. Dupa ce am montat piesa noua, nu se aprindeau lampile. Am scos cu grija saiba sa nu stric filetul , am montat-o si s-au aprins lampile. Va rog sa imi spuneti daca in cutia de viteze este presiune, la urma urmei, nici piesa originala nu avea piulita. Banuiesc ca ce atinge capatul sondei e ros si nu mai atinge bine sonda, altfel nu-mi explic de ce nu mergeau lampile cu noua piesa CU TOT CU PIULITA.

Pentru Golf MK4 1,9 TDI din 2001, 90CP ,66KW,cutie manuala 5 trepte, motor 1J1 ALH, cod comun piese era: PA6-6F30

14218461_10208885000276338_589764342_n.jpg

14249077_10208885001956380_1853609789_n.jpg

14256529_10208885000996356_1040713598_n.jpg

14269801_10208885002636397_1618806388_n.jpg

14281515_10208885002236387_933004860_n.jpg

Modificat de Alex2015
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut,vin si eu cu problema luminilor de marsarier. Am luat-o de la lampi si am ajuns la comutatorul de pe cutie. Aici am observat ca acesta este rupt in corpul cutiei si era ramas doar acea bila care facea contactul. In acest caz se mai poate face ceva sa fie extras si inlocuit,inca o chestie tinand cont ca nu mai este etans poate iesi ulei pe acolo?

Am facut cateva poze dar nu le pot urca pt ca sunt prea mari.

Multumesc si astept parerile voastre

Modificat de scv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa urci poze prima data fa-le mici (resize). Ca sa putem sa-ti spunem cum sa scoti ce a ramas in carcasa cutiei trebuie sa vedem pozele pentru ca sunt diferite metode. Sa nu incepi cu forta bruta ca s-ar putea sa distrugi carcasa si apoi trebuie sa o schimbi (aia inseamna dat jos cutia dezasamblata si reasamblata. In mod normal curge ulei dar nu in cantitati mari, mai mult se prelinge insa in timp ramai fara ulei. Ca optiuni de scoatere ar fi cu un cleste daca ai destul capat cat sa prinzi de el. Ar mai merge cu o filiera insa e riscant pentru ca ajunge span in cutie si iar nu e bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
On 6/3/2009 at 2:53 PM, Xpression said:

Salut. La cuplatul in pozitie marsarier nu se aprinde decat un bec, cel de pe partea stanga, cel din dreapta refuzand cu desavarsire. Am verificat becul si e ok. Ma puteti indruma ?

LE: Am verificat tabloul de sigurante si nu am vazut nici una care sa fie pentru aceste lampi.

Salutare,

Până la urmă s-a găsit o explicație pentru lampă mers înapoi nefuncțională doar pe o parte (stânga în acest caz). Întreb despre mă confrunt cu această problemă deși am schimbat becul, fără rezultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare. La mine nu ajung 12V in mufa senzorului, iar in manual scrie ca din contact trebuie sa ajung intr-o mufa portocalie cu 10 pini, aflata in ,,stanga vasului cu apa,,. Ma poate ajuta cineva cu pozitia acestei mufe? Este un AKL 1.6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!