Jump to content

Airbag probleme si rezolvari


cristian2cu
 Share

Postare recomandată

Asa cum se vede din titlu, martorul airbag s-a aprins din senin. Chestie de cateva ore. Am incercat cu dezactivat/activat airbag pasager... nimic... ramane aprins si evident apare mesaj de "eroare" in bord la fiecare pornire: "Airbag fault!"... meniul il am in engleza... adica il are (el Touran-ul). Stie cineva ceva despre chestia asta... un sfat ceva pana ajung la service?

Daca am gresit postand un nou topic sa-mi fie cu iertare dar nu m-am descurcat sa gasesc ceva ce se potriveste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai aspirat cumva de curand in masina pe sub scaunele din fata? Vezi ca s-ar putea sa se fi miscat una din mufele de sub scaun.Incearca sa le misti pe fiecare. Mai postase un coleg cu un Pasat nou aceeasi problema ca si a ta, bineinteles ca problema i-a aparut imediat dupa iesirea din spalatorie....verifica !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai aspirat cumva de curand in masina pe sub scaunele din fata? Vezi ca s-ar putea sa se fi miscat una din mufele de sub scaun.Incearca sa le misti pe fiecare. Mai postase un coleg cu un Pasat nou aceeasi problema ca si a ta, bineinteles ca problema i-a aparut imediat dupa iesirea din spalatorie....verifica !

Multumesc Boeing, am incercat... se pare ca pana nu sterg eroarea din computer nu o sa stiu daca s-a rezolvat sau nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cred ca ar fi trebuit sa se stinga ledul daca problema s-a rezolvat, raminind totusi eroarea stocata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cred ca ar fi trebuit sa se stinga ledul daca problema s-a rezolvat, raminind totusi eroarea stocata.

NU stiu Kasius... e prima experienta de acest fel... sunt voci care spun ca rezolvarea fizica a problemei nu inseamna neaparat si disparitia erorii din bord... o sa vad ce se intampla imediat ce pun vag com-ul pe el (Touran)... apropo... un cablu USB pentru modelul 1T stii pe undeva?... am vag comul... de fapt am trei variante... cred ca cel cu seria 7 e cel mai potrivit... am stat putin la indoiala ce cablu sa cumpar de pe e-bay... sunt cele cu USB care au marcat NO la modelul TOURAN 1T... poate un sfat... multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai doua variante. Te uiti pe ross-tech.com si ai sa vezi ce tip de cablu ai nevoie. In principiu ai nevoie de o interfata CAN-BUS pe usb (este si pe serial, dar cred ca este obsolete de acum). Ai sa vezi una mai scumpa si una mai ieftina special si DOAR pentru platforma de golf V in care intra si touranul (1T si ce mai e mai nou cred). Ai acolo chiar modele specificate pe care merge.

Foarte important e tipul de interfata CAN-BUS si NU KKL. Versiunea de vag-com nu e obligatoriu sa fie neaparat cea mai recenta, desi cred ca e recomandat. Oricum se poate downloada.

Cit despre stingerea martorului inca nu am experimentat asta, insa ma gindesc ca poate e ca la becuri. Ai inlocuit pe cel ars se stinge si martorul. Insa fiind o chestie pentru care in general se recomanda mersul la service, poate au gindit altfel.

Modificat de kasius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... sunt voci care spun ca rezolvarea fizica a problemei nu inseamna neaparat si disparitia erorii din bord...

Disparitia ledului airbag din bord inseamna si disparitia fizica a erorii. Unitatea airbag comunica OK cu toti senzorii si airbag-urile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Disparitia ledului airbag din bord inseamna si disparitia fizica a erorii. Unitatea airbag comunica OK cu toti senzorii si airbag-urile.

Multumesc Bamse, la fel Kasius... va tin la curent... in masura in care va intereseaza... imediat ce rezolv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Disparitia ledului airbag din bord inseamna si disparitia fizica a erorii. Unitatea airbag comunica OK cu toti senzorii si airbag-urile.

bamse frate... tripla acolada... pentru raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai pentru ce. Este relativ simplu, daca martorul este aprins in bord, in cazul unui accident NU VA SARI NICI UN AIRBAG. Daca este stins, totul este Ok.

Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

chiar daca se refac contactele de la mufe nu se stinge martorul de la bord fora stergerea erori ca vag-com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Am patit si eu chestia asta, exact dupa ce am dus-o la spalat. Eu cum am rezolvat-o. Am avut un posibil cumparator la ea si am dus-o la test, acolo i-am aratat eroare si el m-a intrebat daca vreau sa o sterg sau nu. Pur si simplu s-a atins senzorul de sub scaun si asta a facut sa imi arate la bord. Un test din asta e 45 de lei la Vw si cam tot atata si la Audi. Asta daca vrei sa scapi de erorile de pe bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut, cam tarzior, da' vaz ca topicul nu e inchis si sper sa-l mai urmareasca cineva.

Am si eu o problema la un Touran 2006, 1.9TDI, s-a aprins martorul de airbag frontal in bord. Pb e ca n-am nici un VAG prin apropiere sa imi dau seama exact unde e problema, iar mufele de sunb scaune par a fi in regula, cel putin la ala din dreapta fata ca la cel pe st n-am apucat sa verific.

Exista vreo procedura de verificare astfel incat sa ma duc spre rezolvarea pb si implicit stingerea becushoiului, care e foarte enervant... :))

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizual, nu prea ai cum sa constati decat daca e mufa scoasa si nici daca e cel frontal, scaun sau lateral (daca ai). Problema lor apare datorita contactului imperfect.

Trebuie facuta o scanare - se constata care conector a facut figuri, se verifica - curata - dupa care se sterge eroarea. Daca apare iar, se rezolva cu un pic de munca la ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos! Se pare ca fara scanare nu scap :D

Sper ca nu-i problema ca mai am de facut vreo aprox. 1000km pana la scanare, adica vreo 2 saptamani.

Anyway, tin la curent cu rezolvarea pb.

Da' o intrebare nu foarte placuta, dar tot trebuia sa o pun la un moment dat.

Am vreo sansa sa gasesc o interfata VAG-COM cu softu aferent ca sa-mi pot face scanarile singurel? Adica mai clar eu vin cu laptopu si masina, si de unde fac rost de restu pt scanari?! Dah una "romaneasca" pentru ca parca nu-mi vine sa dau 1880lei pe aia cu licenta.

Multumesc frumos si anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Da.

Vezi in aria comerciala, sunt cativa care comercializeaza astfel de interfete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Postez si eu aici pentru a nu deschide alt topic nou :). Am un touran din 2005 si as vrea sa`i schimb unele setari. Am inteles ca te poti "juca" cu acel program VAG-COM. Intrebarea mea este: cum pot sa aflu de ce tip de cablu am nevoie si de unde pot sa`l procur (preferabil din tara)?

Va multumesc anticipat.

Modificat de vladtz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai raspusul exact deasupra postului tau.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul de deasupra postului meu nu m-a multumit, de aceea am postat si eu. Poate vreunul dintre voi a cumparat de pe undeva si poate sa-mi dea un link sa vad si eu un pret si sa fiu sigur ca se potriveste cu masina mea. Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Okazii. Ro frate sau ebay se cheama vag com daca citesti un pic ai sa afli mai multe exact cum iti spunea colegul de mai sus ai raspunsul acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei un vag com sa nu fie scump cauta la motorcod. [0762938002]sant din pitesti sant si seriosi au un sait unde iti arata cum sa l utilizezi

iti dau si garantie la el in caz ca strici interfata. eu am luat un vcds 908 [vag com pt gama vw] in 2010 si este ok la 400 ron.

sper ca moderatori sa nu considere ca le fac reclama.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am avut aceeasi problema cu acel martor ,ce s-a intamplat in cazul meu : scaunul stanga fata senzorul de sub el avea contact imperfect , cum il miscam scapam ceva sub scaun mi se aprindea il curatam cu spray de contacte stergeam eroare si aceeasi problema.Pana intr-o zi am zis gata am fost la Skoda IVAS Galati ( cei de la Vw Scorpion Galati is praf )160 lei m-a costat mi-au scos scaunul au inlocuit mufa sau au pus-o pe direct si s-a rezolvat problema pentru totdeauna .Sfatul meu e sa procedati la fel . O zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare,

Am avut un accident in urma caruia au sarit airbag-urile din fata (volan si bord).

Dupa ce am reparat problemele estetice, am ramas cu bordul distrus si centurile blocate;

Intrebare 1. Cum deblochez centurile de siguranta pentru a le folosi in mod obisnuit (chiar daca nu achizitionez airbag-urile)?

intrebare 2. Stie cineva pe cineva care reconditioneaza bord auto? Pelicula de plastic de pe bord a fost rupta la declansarea airbag bord.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Va salut! Ma chinuie de un an si ceva airbag-urile de la masina din semnatura.Poate ma trimite-ti la un electrician auto bun.Foarte pe scurt . Acum un an,din senin ,fara sa deranjez pe sub scaun sau sa ma sui cu genunchiul pe scaun, dimineata la prima pornire, s-a aprins senzorul airbag fault.Dupa o scanare cu VAG COM-ul am aflat ca sunt probleme cu airbagul de la scaunul din fata dreapta.Dupa multe conectari si deconectari plus spray de contact electric,stergeri de erori si reaparitii pe bord,am recurs la metoda romaneasca de taiere a mufelor de sub scaun si lipirea lor cu cositor.Nu am mai avut probleme,dupa stergerea erorii cu VAG-ul, vreo 6 luni de zile.Fara impacturi ale caroseriei,fara alti soferi pe masina,de aceasta data,dupa aprinderea martorului in bord,testerul spunea ca ests defect contactul cu cheie din torpedou, pentru airbagul frontal dreapta.Am demontat torpedoul,am deconectat din mufa galbena contactul,l-am desfacut( inauntru impecabil), am dat cu spray de contact pe ambele piese le-am montat la loc, am sters eroarea si acelasi rezultat, mi-o reinstaleaza pe VAG COM instantaneu.Macar la eroarea de la mufa de sub scaunul din dreapta ma mai lasa sa sper vreo saptamana doua.La aceasta insa se reaprinde imediat.Mentionez si va las, pentru ca am postat foarte mult(pentru ca nu accept ca o masina dotata cu 10 airbaguri sa fie expusa atat de mult datorita imbatranirii unui banal contact)deci mentionez ca daca decuplez inainte de pornirea motorului cu cheia, airbagul frontal,ma avertizeaza in bord ca centura de siguranta din dreapta este detensionata si airbagul este dezactivat.Ceea ce ma face sa cred ca acel contact incriminat de tester totusi functioneaza.Plus semnalul galben de deasupra climatronicului cu airbag passenger off aprins permanent.Scuze pentru polologie si sper sa ma ajutati! Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca semnalul OFF este aprins in permanenta atunci ai probleme cu contactl de dezactvare, Posteaza eroarea asa cum apare pe tester.

LE: NU MAI LIPITI FIRELE CU FLUDOR< MAI ALES LA AIRBAG>

sarcina electrica de pe pistoalele de lipit pot declansa airbagul.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!