Jump to content

Chip La 200 De Cai?


geovadim
 Share

Postare recomandată

  • 3 weeks later...
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dany

    10

  • Bogdan_wrc

    7

  • Andrei2000

    7

  • Rapier

    5

Pana la urma a facut cineva modificarea la un motor 170 cp cu DPF? Eu am 45000 km la Skoda si ma bate gandul sa-i maresc puterea, singurul moment de ezitare venind din partea DPF-ului.Mentionez ca in momentul de fata nu am probleme cu el , decat cand incepe sa PUTA de te ustura ochii :rolleyes: :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nino, la asta astept si eu raspuns. DPF tunat. Cred ca nu va raspunde nimeni :icon_thumright: :rolleyes:. Asta da mister, Elodia e mica....

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am fost la AVIA , am facut revizia de 45000 si am vorbit cu baietii de acolo referitor la tuning! raspunsul a fost clar : NU !

1 DPF-ul

2 ambreiaj

3 uzura prematura

pe mine unul personal, ma mananca instalatia rau de tot , asa ca nu stiu cat mai rezist fara macar 200 de caluti . la ASPAD se modifica masina de 170cp si 350Nm la 200cp si 410Nm, asa ca , mai am garantie pana in august ,deci prin mai iunie deja trec la next level !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era un post mai sus legat de tuning si cum ca nu ar intelege ce ii poate face motorului.

Pe scurt, mai jos:

La un Turbo Diesel, daca nu umblam la cilindree, puterea nu se poate creste decat marind cantitatea de motorina injectata. Pana aici, nimic nou.

Problemele sunt:

1. La TDI, sunt numai 2 cicluri de injectie/cursa activa. Preinjectie + injectie principala. Ca sa injectam mai multa motorina, fereastra de injectie trebuie marita. Problema e ca un spor de 20% din putere necesita o crestere de macar 12-14% a timpului de injectie. Ceea ce inseamna ca ne apropiem cu sf injectiei de deschiderea supapei de evacuare, implicit creste EGT.

2. Temperatura in camera de ardere creste si ea cu cca 15-20%. E normal, ca altfel de unde sa creasca presiunea si cuplul.

3. Socul primit de piston e mai mare. La Common Rail, e mai usor de optimizat (au pana la 5 etape de injectie, datorita sistemului mai performant), dar la TDI, treaba e cam fixa.

4. Presiunea turbo trebuie crescuta, altfel apare mai multa funingine. Cu turbina stock apare risc de surge, si asa 170CP e destul de agresiv de la mama lui. Sigur ca se poate creste presiunea, dar cum spunea si Rapier, trebuie sa stii s-o conduci dupa aceea.

Per total, impresia mea, si repet, a mea, e ca tuningul nu poate face minuni numai din soft, pe motoarele de azi. Indiscutabil, cu pistoane noi, biele noi, injectoare si eventual o chiulasa noua se poate face o modificare soft impresionanta. Numai din soft insa, cred ca se poate "da senzatia" de putere prin modificarea parametrilor a.i. cuplul maxim sa fie atins mai jos, puterea nominala sa fie atinsa la rpm mai mic. Spun "senzatia" pentru ca, dupa parerea mea, motorul nu rezista la noii parametri timp indelungat - nu ma refer la un sprint ocazional ci la a-i solicita "noua" putere maxima constant pe 50-100Km. Sigur ca daca mapele sunt modificate iar motorul e exploatat la 30-40% din puterea nominala in mod constant cu varfuri scurte de 80-120%, riscul e f. mic daca nu inexistent :(

Trivia: Motoarele de avion (turbomotoarele) sunt solicitate la 115-120% din puterea maxima la fiecare decolare. E procedura standard, si nu scurteaza viata motorului, atat timp cat puterea e redusa la 80-90% la max 5 minute de la decolare. Deci se poate :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pisicutza....frumoasa teorie dar are unele hibe: Sunt TDI-uri cu pompe rotative tunate la peste 50-60% din putere initiala si merg asa de sute de mii de mile...

1. La faza cu fereastra de injectie, raspunsul e simplu schimbi duzele de la injectoare, astfel in aceeasi fereastra injectezi mai multa motorina.

2. Temperatura creste doar cand folosesti puterea suplimentara oferita...asa ca nu ai probleme mari.

3. Socul primit de piston e mai mare dar daca faci un tuning stii la ce te expui.

4. Presiunea o cresti pana la limitele acceptate de producatorul turbinei sau iti iei una mai mare .

Ai dreptate cand faci un tuning te expui unui RISC dar.... trebuie sa stii daca acesta este calculat sau nu. Daca duci un motor ALH cum ai tu la 140 cp doar din duze+soft nu ai probleme cu pistoanele plus blocul mult peste 200k km dar s-ar putea sa ai probleme cu turbina si sigur vei avea probleme cu ambreiajul.

Trebuie doar sa stii ca poti obtine multa putere cu motorul stock(biele,pistoane,supape etc) dar anexele vor trebui usor modificate. Cauta pe tdiclub.com oameni care din ALH au 180-200cp de peste 100k mile cu motorul intern stock.

Orice modificare aduce dupa ea un RISC...conteaza daca esti gata sa ti-l asumi sau nu.

Si pentru acest topic...eu unul nu as face chiptuning unui motor cu DPF, cel putin nu momentan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut,

ce abrambureala a iesit....Eu am resoftat 4 masini care mi-au apartinut si 2 dintre ele au ramas ; opel astra 2.0dti 101cp dus la 127cp masina avea 280.000 km,masina merge perfect si acum,o conduce tatal meu

opel astra 1.7 dti 75cp dus la 90 cp,la 211.000 cu o vrajeala de power box care uimitor nu a distrus nimic

vw bora 1.9tdi alh 90cp dus la ~120cp la 130.000 si merge perfect,o conduce prietena mea si e super incantata

audi a4 1.9 tdi pd awx 131cp dus la ~175(180)cp soft race la 90.000 si ma dau cu ea de cate ori am ocazia si iar

merge super,consumul nu a scazut dar a ramas neschimbat.

doar opelul astra de 1.7 l-am vandut ptr ca zicea maica-mea ca e dric ..(era negru si caravan) .

Nu a crescut consumul la nici o masina,nu a picat absolut nimic,cel putin cu A4 si bora ma "cert" uneori cu masini de aceeasi cai(120cp si respectiv 170cp) si nu ies "sifonat" deloc ,A4 are acum 140 mii km,opelul 2.0 dti 355mii iar bora 160mii.

Softul a fost pus la un singur om,caruia ii multumesc ca a facut o treaba de nota 10,power box-ul a fost montat in germania si a costat fabuloasa suma de 50eu.

In concluzie ,ganditi unde puneti softul ca sa nu aveti probleme tehnice ulterior deoarece acest lucru conteaza enorm,cine face softul si in al doilea rand nu va bateti joc de masini,blana non-stop,plecari cu

motorul rece,cox sub 2000-2200 rpm,cox in treptele superioare sub 2600-3000rpm,cox cu masina plina(5 oameni,stres ptr ambreiaj) daca este resoftata masina,faceti reviziile cand trebuie.Sunt lucruri de bun simt,majoritatea normale ptr masini diesel.

take care.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!