Jump to content

Chip La 200 De Cai?


geovadim
 Share

Postare recomandată

Asta am zis si eu in postul meu de mai inainte si am explicat cum una din masini poate lua avans fata de cealalta. Andrei2000, chiar daca ambele motoare au 170CP (masurati), una din masini (si nu neaparat cea stock) are alte reprize, alt cuplu si distribuit pe alta plaja de turatie. De aceea vor exista diferente. Si mai exista si factorul "uman". Poate ca cel care "ii ia fata" cum zici tu, stie sa plece mai bine sau cunoaste masina mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dany

    10

  • Bogdan_wrc

    7

  • Andrei2000

    7

  • Rapier

    5

pai si piesa dintre volan si scaun conteaza f mult. mai punem si greutate, cutie de viteze...

un 170 modificat din 140 ar trebui sa bata un 170 stock, fiind mai brutal.

si cu soft si fara soft o masina poate fi la fel de safe. depinde cum e condusa.

andrei, am avut deja 2 masini cu soft. si asta va fi a treia. nu a crapat nimic. si unele aveau 200 000 km.

va rog sa incetati cu discutia asta.

reveniti la subiectul topicul (care nu este daca e mai safe cu soft sau fara, sau daca merita sa punem soft !! ) sau se vor lua masurile mentionate in regulament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil, dar raman la parerea mea ca un motor dus la 170 nu este la fel de sprinten ca cel de 170 stock.

Ce inseamna mai "sprinten"? :) E alta unitate de masura pe langa putere si cuplu? :) Ca un motor a ajuns la o anumita putere prin resoftarea sau ca o avea din fabrica e tot aia. Nu exista "cai mai chinuiti". La un astfel de versus gen "liniuta" sunt cateva chestii mari si late care conteaza, modul in care se obtine puterea nefiind printre ele:

1. Soferul!

2. Curba de cuplu!

3. Greutatea masinii

4. Etajarea treptelor de viteza

5. Rotile (latime cauciuc, greutate janta, cat de umflat e, etc)

6. Tipul cutiei de viteza

7. Tipul ambreiajului (un ambreiaj sport care cupleaza imediat intotdeauna va oferi un avantaj fata de un ambreiaj normal care la recuplare patineaza un pic)

8. .......................................

Eu tind sa cred ca cel 170 de CP stock, va face oricand un 140 remapat.

Eu zic ca te inseli. 140-ul remapat are rapoartele un pic mai scurte, deci va avea un avantaj si de-aici. Daca din remapare se obtin intr-adevar 170CP, are toate sansele sa se tina la nivelul celui stock de 170 sau chiar sa-l bata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este adevarat ca nu am codus nici masina prietenului care are dus motorul la 170, si nici un 170 stock. Eu mai mult am zis din cele spuse chiar de el, ca cel stoc tot are un avantaj. Eu nu incerc sa opresc pe cei care vor sa-si mareasca puterea motorului. Am spus doar ca va scadea viata motorului, si nu este inventie de a mea, ci mai multi mecanici mi-au spus acelasi lucru. Acum ca este asa, sau nu, nu am de unde sa stiu pt ca nu mi-am marit puterea motorului la nici o masina, si nici nu o voi face.

Modificat de Andrei2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei, viata motorului nu o scurteaza cipul, ci piciorul care apasa pedala. stiu masini cu puterea motorului dublata si care merg f bine. si stiu masini care au picat fiind stock.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Eu mai mult am zis din cele spuse chiar de el, ca cel stoc tot are un avantaj...

Si ce te-ai fi asteptat sa-ti spuna? Ca el a dat 1000 EUR (sau mai mult) si ca are o masina la fel sau mai slaba decat cineva care si-a facut soft cu 300 EUR si a ajuns la aceeasi putere? Normal ca a spus ca a lui trage mai bine.

... Am spus doar ca va scadea viata motorului, si nu este inventie de a mea, ci mai multi mecanici mi-au spus acelasi lucru...

Iar cu mecanicii m-am lamurit. Daca intrebi in reprezentante toti te sfatuiesc sa nu faci asta si ca ultim argument aduc...pierderea garantiei. Dar explicatii logice si documentate nu am vazut la nici unul. Cand incepi sa ii intrebi mai in detaliu si aduci argumente sau incepi sa intrebi ce rau produce cresterea presiunii in turbina stock cu 0.3 barr cand ea este oricum calculata sa tina mai mult, incep sa o dea din colt in colt si sa spuna in final ca "nu stiu, da in cazul asta de ce nu a facut neamtul masina de la inceput asa". Astea sunt argumente puerile si nedocumentate spuse de unii care ori nu stiu dar vor sa-si dea aere de cunoscatori sau mari mecanici ori de service-uri sau persoane care au interes sa motiveze caderea unor piese in perioada de garantie (sau nu) sau care nu au invatat decat sa respecte pasul 1,2,..3 din manualul de reparatii al masinii si cu piesele originale. Cum are de facut altceva, ceva mai deosebit, o adaptare, modificare, ceva, i-ai pierdut. Nu stiu, nu se baga, nu recomanda.... Ia vorbeste tu cu niste mecanici care lucreaza in service-uri care se ocupa de tuning...o sa rada in hohote de raspunsurile si argumentele astea.

Intotdeauna vor exista discutii intre adeptii tuningului si ceilalti. Eu pot vorbi doar din experienta mea si a ceeace am vazut la colegi pe forum si am invatat de la cei care se ocupa cu tuning. Masina mea are 206000 Km, soft de la 145000 Km, soft race de la 160000 Km si recent turbina schimbata si impinsa si mai sus. Turbina este SINGURA componenta schimbata pana acum (reamintesc, la aprox 190000 Km) si asta DOAR pentru ca am vrut sa ii mai cresc puterea peste ce putea scoate turbina stock. Cea veche este bine mersi, fara joc, fara probleme, nici macar de curatat nu a fost nevoie. O am in cutie pe balcon. Nu am avut NICI o componenta cazuta pe masina pana acum din cauza tuningului. Acum a inceput sa-mi patineze ambreiajul si il voi schimba in curand, dar cred ca la o masina cu atatia Km este ceva normal.

In final, ca sa revin la subiectul acestui topic, remaparea de la 140 CP la 170 CP este ceva "normal" nu agresiv (eu am avut 164 CP pe dyno din 131 CP la softul "normal") si la fel se remapeaza usor de la 170 CP la 200 CP. Alegerea este a fiecaruia si asa cum au spus si Bogdan_WRC si altii, "moartea" unei turbine sau a altor componente tine mai degraba de modul cum folosesti si intretii masina. Evident, daca softul este prost facut sau impins la maxim, vor aparea probleme, niciunul insa din cei pe care ii stiu eu ca se ocupa de resoftare nu ar incerca sa iti faca un soft sau sa iti puna pe masina un soft dupa care ai veni la ei cu turbina crapata. Toti cunosc aceste limite si le respecta, iar in cazul in care vrei mai mult, recomanda si schimbarea altor componente (turbina, injectoare, intercooler, etc)

P.S. Sa stii ca desi postul meu e cam lung nici nu sunt suparat nici nu acuz sau invinovatesc pe cineva. Am vrut insa sa aduc mai multe detalii pentru ca am constatat ca din cand in cand apar oameni noi pe forum care sunt debusolati de avalansa de informatii primita si o data la ceva vreme mai apare cineva care intreaba daca e safe sau nu sa faca remapare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rapier, minti, minti, minti!!! :eek: Daca te duci la reprezentanta, cei de acolo nu iti spun ca nu e bine, ci iti spun ca iti fac ei!!! Si asta la un pret de cel putin de 2 ori mai mare decat la... altcineva. Ei mai spun, de altfel ca e cip/soft/remapare/resoftare/flashtuning/chiptuning al unei firme agreate de casa, dar precum suntem intr-o tara de genul... evident ca nu e adevarat, lucrarea fiind facuta de cineva de la noi din tara... Asta e, mai sunt si din astea...

In prima faza imi venea sa imi dau palme vazand cum unii oamenii debiteaza asemenea prostii legate de fabulosul cip (de 200cp - LOL!!!) sau in general de cip... In al doilea rand, stiu ca turbinele care sunt pe 2.0TDI de 14cp sunt facute la noi!!! si ca, daca te duci la gigi de colo care stie el sa faca cip-uri mult mai ieftine decat concurenta dupa piata, e foarte probabil sa pice turbina... Whatever... Se poate face soft dar trebuie avut grija cum, mici chestii care fac toata treaba sa fie resimtita cat mai bine si cat mai indelung.

Spor la degerat informatii legata de acest "gadget" :Driver: ca sa zic asa... Apropo, pentru cei sceptici, sincer, astept sa isi puna pana la urma unul din voi, sa vad dupa aceea ce mai spuneti... In primul rand trebuie sa va ganditi la un lucru (cat se poate de normal): softul care gestioneaza masina de fabrica, o face in asa fel incat motorul si transmisia sa tina... mai mult decat posesorul. Si, luand-o pe alta parte acel cip nu face decat sa faca motorul mai vioi, mai plin de putere atunci cand de obicei simti ca nu prea mai poate si, culmea, in acelasi regim de mers sa consume mai putin!!! A, da, si, intr-adevar, se spune ca scurteaza viata motorului cu ~ 5%. Ma bufneste rasul insa, dat fiind faptul ca stiu o groaza de oamenii care nu au facut numai lucrul asta la masina ci multe altele... si au si foarte multi km... si... MERGE FOARTE BINE MASINA!!! Totusi nu trebuie sa avem toti acelasi punct de vedere ca altfel unii dintre noi vb singuri aici, nu?!

In alta ordine de idei, cu siguranta este aceeasi cutie pe 2.0TDI de 140cp, respectiv pe cel de 170cp :huh: Si, as mai putea spune multe... dar... mai incolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze Zyx, mea culpa...am uitat varianta asta spusa de tine. E adevarat insa ca este mai recenta (dupa ce s-au lamurit ca oamenii tot vor resoftare) si nu chiar la toti dealerii (parca Alto Syncro ofera asa ceva)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci pana la urma s-a ajuns la "MERITA sau NU CIP?"

ca nu inteleg...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand trebuie sa va ganditi la un lucru (cat se poate de normal): softul care gestioneaza masina de fabrica, o face in asa fel incat motorul si transmisia sa tina... mai mult decat posesorul.

statistic, un sofer NORMAL utilizeaza motorul doar 1%(UNU) din timp in parametrii sai maximi de functionare!

Modificat de Durpaneus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, aproape de la inceput discutia a alunecat pe panta asta. Cel care a deschis topicul a intrebat daca se poate face si daca DPF-ul are legatura cu asta. Dupa care a mai fost si intrebarea legata de DSG. La toate aceste intrebari am vazut ca s-a raspuns. Propun in acest caz sa se inchida, mai ales ca initiatorul nu a mai scris pe aici de mult...probabil s-a lamurit. Discutii din astea gen "tuning versus stock" au tot fost, raspunsurile si argumentele au fost date si explicate de atatea ori, nu ii mai vad rostul acestui topic (sau sa se "lipeasca" cu unul cu aceeasi tema)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

statistic, un sofer NORMAL utilizeaza motorul doar 1%(UNU) din timp in parametrii sai maximi de functionare!

Sincer, la o gandire mai amanuntita, nu cred ca sare de 0,5%, asta dupa mine. Cei care conduc mai sportiv ajung undeva la 1% - daca vorbim despre o masina de strada condusa mai spotriv. Cipul merita atunci cand te-ai plictisit de modul in care merge masina (pentru ca dupa aceea este cu totul alta masina/functionare a motorului), cand vrei un consum ceva mai mic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din moment ce s-a aflat deja raspunsul la intrebarea din topic, si pentru a nu devia mai departe discutia daca merita sau nu CIP, pt ca pe tema asta sunt destule alte subiecte, inchid aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cererea initiatorului, am redeschis topicul, dar avertizez ca orice offtopic va fi sanctionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand ii multumesc lui Bogdan ca a redeschis thdreaul. Am cautat si eu sa vad daca si-a facut cineva chip de la 170 stock la 200. Am vazut numai certuri sau informatii despre 140>170 despre care ce e drept eram informat mai demult. Totusi, revine intrebarea, daca totusi a facut cineva chip de la 170>200 si cum e. :)

ZYX, parerea ta e ca merita chipul de la 170 la 200 sau nu? De ce zici ca e 'gadget'? :) As fi vrut sa aflu de la oameni care chiar au facut, ca doar nu oi fi eu primul de pe forum care ma bate gandul la asa ceva. :D

Modificat de geovadim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice remapare aduce un surplus simtitor in cazul motoarelor turbo. Reprizele sunt altele, eu unul nu vad de ce nu ai face acest pas. O singura mentiune am de facut: asteapta macar 5000km sa faci pe bord. :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am numit chiptuning "gadget" doar pentru cei care nu sunt de acord cu aceasta optiune care se ofera aftermarket, pentru cei care nu o vad ca optiune, pentru cei care nu ii gasesc rostul. Poate e prea mult denumirea asta dar asa mi-a venit pe moment. Acum, daca merita sau nu, e de vazut, pentru fiecare... Sincer, eu daca as avea o masina stock, as face o resoftare pentru un surplus de putere/cuplu pentru atunci cand cred eu ca voi avea nevoie (sau nu, gen chef sa alerg putin masina) pentru un consum mai bun, pentru... ca (sper sa imi ajute Dumnezeu de fiecare data) nu tin masina pana sa ajung sa ii schimb internele din punct de vedere mecanic, pentru ca trebuie, pentru ca are X sute de mii km... Deci... orice motor as avea pe masina (cel putin cilindree mare, nu mai spun de motor turbo) as face resoftare pentru ca merita, pentru ca se simte si pentru ca e... ieftin, nu?! Deci, asta ar fi optiunea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa fortez putin noat... de resoftat se pare ca e de acord toata lumea; intrebarea este... pina unde? cit de agresiv sa fie? pentru ca rationind de genul imi fac resoftare ca uite cita avantaje are si ce consum mic am si nici nu-mi ascde viata motorului bla bla... atunci unde ne oprim? sky is the limit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Versiunea SAFE sau NORMALA este cea recomandata pt cei care nu schimba componente hardware. Pt ceilalti, "sky is the limit" este destul de potrivit....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma se pare ca nu este nimeni care sa-si fi facut. Era intr-adevar interesant de aflat parerea cuiva care are asa ceva, mai ales ca, cresterea de cuplu este semnificativa (din cate stiu cca 90Nm).

Ca se poate e clar, despre rezultate si urmari parerile sunt impartite. Eu unul abia astept sa fac primii 20-30 k km cu asina care trebuie sa-mi vina (pana ma obisnuiesc cu masina) si sa-i fac un chiptuning. Cei 30k+ km cu chip pe motorul actual m-au convins ca sunt riscuri dar si beneficii si la mine balanta inclina spre beneficii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@chiu, ai facut soft la Wetterauer? cel putin asa inteleg din semnatura ta... Nu stiu ce stii tu, dar de obicei ei stiu sa faca diesel dar le cam imping.

Plus ca acele riscuri depind foarte mult de modul in care se merge... adica, poti avea resoftata masina dar sa schimbi piesele in acelasi timp/fel ca si cineva care nu are soft...

Versiunea cea mai buna pentru cineva este cea normala... nu e impinsa mai deloc, e ceva mai mult decat o optimizare (oprimizare care de obicei este facuta de firmele de tuning ale casei)

@dany, tu esti putin limitat de cutie - la cuplu, insa puterea se poate marii...

Modificat de Zyx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zyx, da am facut soft la ei pentru simplul motiv ca erau mai aproape si era la mencanicul meu de rezerva (extra reprezentanta). Pana acum intr-adevar mi s-a fisurat un furtun de turbo (care fara chip ar mai fi tinut probabil inca 50.000 km) dar e un risc acceptabil. Daca e sa pice turbina, pica si fara chip (cum s-a intamplat chiar inainte de a-mi face chip - vezi avatarul). De motor nu imi fac probleme.

Nu stiu daca sunt sau nu cam impinse si sincer nici nu ma intereseaza asa de tare. Sunt constient de un lucru: In momentul in care am nevoie de putere/cuplu suplimentar il am la dispozitie. NU am facut si nu fac chiptuning pentru masina de raliu/liniute. Daca era asa, imi luam de acceasi bani un GTI sau pentru mai putini bani un polo gti ( :P ).

Intr-adevar, cu masina softata se poate merge la fel de fumos ca si cu o masina stock. Dupa mine componentele incep sa pice in momentul in care chiar se forteaza (de ex. turatii mari pe timpi lungi, sau forje - mers in stil "raliu" pe distante mari sau in pante abrupte), sau pica daca este un defect de fabrica. Dar intru deja un discutii discutabile care s-au mai discutat ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

eu nu inteleg dece se vorbeste de alte chestii cand in titlul acestui topic este clar specificat chip la 200cp si nu mai mic.(de preferabil cei cu bmr 170cp care si-au dus motorul la 200).

haideti sa fim ontopic....

Modificat de dany
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!