Jump to content

1.4 Fsi Pe Golf V


Ahile
 Share

Postare recomandată

ovidius, puternicul tau motor 1.6 MPI scoate 12.3 sec de la 0 la 100 km/h pe octavia. Slabutul motor de 1.4 FSI scoate 12.9 sec. E o diferenta de 0.4 secunde asa ca eu zic ca e destul de clar, nu mai are rost sa povestim pe tema asta.

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba si de cuplu..dar ma rog.. nu vreau sa ne contrazicem pe tema asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vi se pare deplasat daca va sugerez sa reveniti strict la topic ? :blink:

Se poate "socializa" si pe PM ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ovidius, puternicul tau motor 1.6 MPI scoate 12.3 sec de la 0 la 100 km/h pe octavia. Slabutul motor de 1.4 FSI scoate 12.9 sec. E o diferenta de 0.4 secunde asa ca eu zic ca e destul de clar, nu mai are rost sa povestim pe tema asta.

Sunt curios stii diferenta de secunde dintre al tau de 1.4 fsi si 1.4mpi ?

Cred ca te grabesti un pic cu afirmatia de genul " nu se mai vindeau" ,gresesti enorm ....1.4 fsi a fost scos "probabil" ca sa fac loc noului 1.4 TSI , iar daca neamtul gresea cu 1.6 mpi de 102 cp nu mai dotau atatea modele cu acest motor, care se pare ca este foarte fiabil, si ramaneau cu varianta "invechita" de pe G4 1.6 16v 105 cp....dar au considerat ( cred eu ) ca 1.6 16v merge mai bine in combinatie cu FSI, atata timp cat 1.6 mpi face fata cu brio la valoare lui 1.6 16v de pe G4.

Ce sa zic de sunet ??? Chiar am mers cu un 1.4 fsi si diferenta intre al meu si acesta la sunetul scos nu difera.....poate m am inselat ...oricum m ai facut curios si am sa mai le ascult inca o data DAR treaba asta daca vrei o poti rezolva cu o toba finala ( chiar si la un LUPO cu motor de 1 L suna "grav" ) care nu te ar duce mai mult de 400 ron.

Modificat de xqzme
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 MPI, 75 cp, face 0-100 in 14,7 secunde deci fata de 12.9 de la 1.4FSI e enorm. 1.8 secunde, ceea ce e foarte mult.

Edit: Consumul este mai mic la 1.4 FSI chiar si decat cel de la 1.4 MPI dar cu 15 cp in plus si cuplu mult mai mare. Parerea meaeste ca a fost scos 1.4 FSI pentru ca motoarele MPI nu se mai vindeau pe Golf asa de bine iar pt VW era un inconvenient, MPIurile fiind mai ieftine de fabricat. In acel moment, 1.4 FSI era cel mai vandut motor chiar si in germania. Sigur, ma refer la benzinare.

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt de o alta parere.....atata timp cat vw vor putea scoate motoare simple fiabile si cu randamente si performante bune nu vor inceta sa scoate Mpi......practic motoarele de 1.6 , 1.6 16v , 1.6 16v Fsi in principiu cam au aceiasi turnura , exculzand chiulaosele (diferenta de valve) si sistemele de injectie care nici decum nu fac parte din motor sunt subansambluri ( cum ar fi alternator , electromotor ) deci nu vad o mare modficare de cost pentru fabricare ( uite si pretul de vanzare la acelasi model si motoare similare dar unul mpi si unul fsi - diferenta cred eu ca este de injectie si tehnologie )

Ok daca nu se va mai putea ridica in performanta cu mpi sigur il vor exclude dar nu ca motor ( cilindree ) ci doar sitemele de injectie-admisie.

Modificat de xqzme
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca si o paranteza, chiar si dealerul din TM mi-a zis cand am luat masina ca diferenta de bani intre 1.6 MPI si 1.6 FSI nu se justifica prin surplusul de performante, mai ales daca mersul se face predominant in oras, unde nu este asa de mult resimtita diferenta de 13 CP si cativa nesemnificativi Nm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, sa o luam metodic!

@ovidius

Nu cred ca este un motor vechi de 10 ani... in prmul rand acum un motor de 10 ani nu are 102CP la 1.6...

Parintii mei au o Octavia 1.6 MPI 101ch din 1997. Pe vremea cind am luat maisina (ca eu am ales-o) motorul asta era de citiva ani montat pe Audi A4... Asta ma incinta din cale afara pe vremea aia! Oricum, motorul a fost conceput cred ca undeva in zona 1995. E destul de "matur".

1.4FSI nu am condus dar daca a fost scos din fabricatie pentru mine este un semn de intrebare...

Ma asteptam la asta. Si eu m-am intrebat ce se intimpla, de ce l-au scos? Si am aflat.

Vezi tu, politica de preturi a VW e structurata in funcite de putere si de tip motor (benzina sau diesel). Oferta initiala pleca de la 1.4 75 ch, mai puneai 500 euro si luai 1.4 FSI 90ch, mai puneai 500 de euro si luai 1.6 MPI 102 ch, mai puneai 1300 Euro si luai 1.6 FSI s.a.m.d. Probleme au aparut cind Golful nu reusea sa se vinde suficient de bine si au trebuit sa dea AC gratis. Tot nu vindeau cit trebuia si au operat si o reducere de preturi, renuntind la unele detalii (cum ar fi antena integrata in parbriz mai scumpa care a fost inlocuita cu antena pe acoperis si altele la fel). Marketingul decide pretul, nu costul de fabricatie. In momentul in care s-a operat reducerea de pret si-au dat seama ca doua motoare nu mai sint rentabile, adica costa prea mult sa fie fabricate si vindute la noul pret, mai mic. Si anume 1.4 FSI si 1.9 TDI 90ch. Ca atare au renuntat sa le mai ofere.

E logic ca 1.4 FSI sa coste mai mult decit 1.6 MPI. Insa nu puteau sa ceara mai mult pe un motor de 90 ch decit pe unul de 102 ch.

Si o ultima precizare: nu uitati ca nu doar piesele si montarea lor consitutie pretul unui motor. Cred ca mai mult costa inginerii care l-au conceput si testat. De aceea un motor cu costuri de cercetare si testare amortizare de mult timp va fi mai ieftin decit un motor comparabil nou nout ca si conceptie.

Sper ca m-am facut destul de bine inteles.

EU nu alegeam motor de 1.4 la o caroserie de aproape o tona jumatate ....

Chiar crezi tu ca e o asa mare diferenta intre FSI 90 ch si MPI 102 ch? Am mers cu ambele motoare mai multi ani. Mare diferenta nu e iti zic. Chiar eu prefer FSI-ul pentru nervozitate si sunet. Octavia I 102 ch atinge suta in 12,5 s iar Golful meu in 12,9. In practica abia se simte o diferenta.

In privinta cilindreei eu zic ca nu mai e un criteriu de orientare: acum avem deja motoare stock de 1.4 si 170 ch la VW, iar tunate au fost duse la 240 ch. Un "biet" motor de 1.4 e in cazul asta un tunet de razboi.

@xgzme

Cred ca te grabesti un pic cu afirmatia de genul " nu se mai vindeau" ,gresesti enorm ....1.4 fsi a fost scos "probabil" ca sa fac loc noului 1.4 TSI

:lol: O explicatie naiva. TSI nu concureaza cu FSI la cilindreea 1.4.

Ignori costurile ascunse de fabricatie ale unui motor: cercetare si dezvoltare. Dincolo de piese si asamblare. 1.6 FSI e mult mai scump de fabricat decit 1.6 MPI din cauza asta. De aceea e si greu de justificat diferenta de pret de vinzare intre FSI si MPI asa cum spunea Radu C. Desi daca o luam logic 1.6 FSI ofera o masina cu 10% mai puternica pentru un pret cu 5% mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ahile: Desi daca o luam logic 1.6 FSI ofera o masina cu 10% mai puternica pentru un pret cu 5% mai mare.

Aici e mai mult statistica decat logica :)

5% din 15000 de euro are o valoare mai mare decat 10% din 100 de CP. Surplusul de putere/performanta nu are aceeasi "greutate" ca si un optional pe care il poti achizitiona de cei 5% din cei 15000 de euro. Deci nu e logic sa comparam 5% cu 10% din valori diferite :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok si eu cam ce am vrut sa spun ?? deci 1.4 face usor loc lui 1.4 tsi ca cilindree vorbind ( cred eu ) iar vis a vis de costuri asta am spus si eu cat de eficient este un 1.4 fsi fata de 1.6 mpi ? cu tot ce ai zis tu ...costuri ascunse...asta am vrut si eu sa iti spun...nu merita sau nu renteaza. Totusi ca sa dezvolti un motor pe care sa il tii in productie o bucata buna de timp...si care inca vezi ca da randament si nu costa mult de ce sa renunti la el usor ? Daca tot spui ca acest 1.4 fsi este asa exceptional spune ne cateva argumente solide si justificabile logic. Dupa mine 1.4 fsi in raport pret/performante/fiabilitate este clar sub "batranul" 1.6 mpi . Eu unul cand mi am ales aceasta masina am plecat din start pe 1.6 si aici am oscilat intre mpi si fsi dar iarasi acelasi motiv -- prea multi bani pt ce ?(13 cp) mai avantajos iesi daca cumperi 1.4 Tsi ( 140 cp ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia I 102 ch atinge suta in 12,5 s iar Golful meu in 12,9. In practica abia se simte o diferenta.

Da, dar Golf V 1.6 102 prinde suta in 11.4; aici e ceva diferenta fata de 12,9 - si probabil se si simte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect , el nu a luat in calcul toate aspectele .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ahile este subiectiv si nu a luat in calcul toate aspectele pentru ca el are 1.4 FSI :D asa se poat veni cu argumente ptr 1.6 mpi dar nu asta este ideea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa recapitulez pe scurt: am condus o Octavia 1.6 MPI din '97. In 2004 mi-am luat un Golf. Aveam de ales intre 1.4 FSI si 1.6 MPI. Am ales primul motor, pentru ca mi-a placut cum suna, consuma mai putin si vroiam ceva nou. Am constatat ca diferentele de performanta sint mici si sint in favoarea MPI-ului. Logic. Insa acum imi place mai mult FSI-ul pentru ca are un caracter mai nervos si suna mai sportiv si se duce mai usor in ture. E mai nebun asa motorul. E doar preferinta mea. Eu nu zic ca MPI-ul nu e un motor foarte reusit si foarte accesibil. Tot respectul pentru el si pentru masinile pe care e pus. Se pune chiar si pe noul A4 ceea ce spune multe. Bine, e si folositor pentru Audi ca sa apara cu un pret de acces la gama cit mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am rezervat un Golf V 1.4 FSI, 2004, 63.000km, in Germania. Ce imi puteti spune despre motorul asta?

(consum real, fiabilitate, ce reviziii urmeaza, etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca topicul se incadreaza mai bine la rubrica GOLF V. Il mut acolo unde sper ca vei gasi mai multe raspunsuri :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Motorul 1.4 FSI (90CP) este din prima generatie FSI. El este un FSI _adevarat_ cu doua "zone" de lucru, o zona de mers "in amestec sarac" foarte economic, si o zona de mers omogen (ca orice motor normal). Au avut insa probleme in a implementa acest sistem, iar noile motoare FSI (1.6 de pe O2 si G5 dupa 2005, TSI, etc) lucreaza numai omogen (consumand ca orice masina de cilindree comparativa).

Concluzia este ca ai sanse sa conduci foarte economic masina respectiva, insa daca ai ghinion poti avea si mici probleme (din ce stiu eu, ceva smucituri la schimbatul celor 2 regimuri de lucru, si ceva probleme cu catalizatorul suplimentar NOx).

Un alt avantaj interesant este ca motorul are lant in distributie.

In ideea ca motorul rezervat de tine are codul AUX, iti pot da un document foarte interesant (are 4MB).

Il poti downloada la adresa http://skodafabia.info/14fsi.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rvacaru, mersi pt info.

Sunt anumite simtome dupa care ar trebui sa ma uit, care ar putea indica probleme la motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rvacaru: Iti multumesc si eu pentru documentul postat. Am alergat pe net o droaie de ore si tot nu am reusit sa gasesc asa ceva. Nu am apucat sa-l citesc cap-coada dar am vazut ca ai mentionat catalizatorul de NOx. La mine in cartea tehnica nu am gasit nimic mentionat de regimul de functionare al acestui catalizator. Imi aduc aminte insa ca cineva pe forum a spus ca si acesta trebuie curatat/regenerat printr-un mers mai sportiv, asemeni DPF-ului la diesel. M-ar interesa daca ai ceva informatii legate de acest fapt?

@Northman: Inainte de G5-ul actual, am condus o Solenta cu motor de 75CP. Acesta nu prea facea fata la depasiri peste 120km/h, cu 2 pasageri. Alegerea motorului de 1.4FSI a fost facuta pe 2 considerente: 1-diferenta de CP intre masina veche; 2-bugetul limitat la momentul achizitionarii. Motorul "curge" mai bine in depasiri pana la 140km/h decat Solenta, dar aproape nesemnificativ mai bine. Tin sa mentionez ca intre cele 2 masini este o diferenta de circa 300 kg. Fiind vorba de un motor pe benzina, acesta va pierde foarte mult din "zvac" pe masura ce creste incarcarea (am facut un calcul undeva pe forum ce simula o depasire a unui camion, daca te intereseaza o sa incerc sa-l gasesc). In rest nu am avut niciun incident. Am alimentat doar cu benzina de 98 (MOL) sau 100 (OMV). Nu pot confirma smucitura dintre regimurile de functionare.

Personal recomand 1.6MPI sau 1.9TDI.

PS: Am gasit calculul (http://vwforum.ro/index.php?showtopic=9878&st=440)

Modificat de GEK77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4FSI e ok si consuma relativ putin, comparat cu 1.4MPI. Nu prea simti cuplu decat daca ai peste 3000rpm. Dupa 3000rpm isi schimba si "tonaliatea". Devine mai zgomotos.

Nu are nici un fel de "smucitura" la 3000rpm (acolo unde schimba modurile) indiferent cat de tare e apasata pedala.

Motorul are un sunet destul de frumos, nici nu zici ca e 1.4 :blink:

Ceva lume a avut problema cu acel computer de nox.. eu nu am avut, cel putin pana la 90.000km nu e pb cu el.

La FSI se regenereaza fara probleme cred.. nu se compara cu DPF..

Masina pana acum nu a avut decat o problema, s-a aprins martorul de "defect la motor" iar la service mi-au zis ca e busit "ecu" si ca e de la remapare. (masina a fost remapata).

Golful 1.4FSI are performante aproape identice cu o solenta de 75cp. Demaraj, reprize, viteza maxima. Poate un usor avantaj pt solenta la viteze mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa ma uit pe acasa ce informatii mai gasesc, nu am prea "sapat" referitor la primele FSI, ma intereseaza mai mult generatia actuala. Stiu doar ca 1.4 FSI s-a produs relativ putin, era un motoras cam scump pentru ceea ce ofera (mai scump decat 1.4 16V 101CP) si a fost scos relativ repede din productie. Ce este absolut clar este ca se pot obtine consumuri foarte bune cu 1.4 FSI atunci cand masina e folosita in regimurile de sarcina mica si medie.

Daca nu ma insel NOx a adus probleme dpdv poluare, in oras nu reuseste sa se incalzeasca suficient pentru a-si face datoria.

Important mi se pare de stiut si ca aceste prime FSI necesita benzina 98+ , spre deosebire de cele actuale care merg bine si cu 95 (datorita amestecului 100% omogen).

http://www.kfztech.de/kfztechnik/motor/otto/fsi.htm

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat primul golf in 2004 (parca :) si cerea minim 95 benzina. E drept ca ii placea mai mult benzina de 98.

Nu s-a aprins nici o data martorul de noxe la mine.

Era relativ scump pt cei 90cp la cumparare. Daca insa nu vroiai diesel deloc e o alegere ok. E mai putin zgomotos la interior ca mpi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=4650

Uite aici topic dedicat subiectului.

Apropo, functia Search a forumului e complet inutila pentru ca extrem de proasta. Nu gaseste nimic ori gaseste aiureli ori nu-i convine nu stiu ce... De aceea nu trebuie certati cei care deschid topic-uri noi pe teme deja existente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 FSI este adevaratul motor de acces la gama Golf V, intr-ucit motorul de 75 de ch e atit de penibil ca putere si consum incit eu cred ca are zilele numarate.

Hihi, dupa 2 ani si ceva de la aceasta afirmatie, putem constata ca micutul 75 CP a rezistat ceva vreme in oferta, insa 1.4 FSI a zburat rapid din configuratoare :icon_thumleft: Deh, costuri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!