Jump to content

1.4 Fsi Pe Golf V


Ahile
 Share

Postare recomandată

Da, e adevarat, e vorba de costurile de productie. La ultima reducere de preturi 1.4 FSI a disparut lasind locul liber pentru proliferarea lui 1.6 MPI. Si asta e trist pe undeva, pentru ca 1.6 MPI e un motor extrem de vechi si desi isi face datoria cu bravura, nu are nimic special, atasant. E doar un motor ieftin si relativ simplu. Desi FSI-ul 1.4 era mai putin puternic avea o personalitate atansanta prin sonoritatea deosebit de placuta, prin veselia cu care urca in turatie... Am mers cu ambele motoare ani de zile si stiu ce vorbesc. Stiu ca sint multi proprietari de 1.6 MPI care se vor ofusca, dar ei nu au mers cu FSI-uri asa ca se ofusca degeaba.

Iar 1.4 75 ch, mai nou 80 ch...e un brav motor pentru tinerii aspiranti la o masina de calitate germana si cam atit.

Modificat de Ahile
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ahile: daca tot pomeneai de posesori de 1.6MPI :icon_thumright: Recunosc ca nu am condus 1.4FSI, dar in schimb am condus 1.6 FSI. Sincer nu am simtit nimic diferit si deosebit fata de MPI-ul meu. La fel de simplu, si plictisitor, nefiind vorba nicidecum de vreo personalitate marcanta. "Inteapa" putin mai bine la turatii foarte inalte (peste 4000RPM) dar sa fim seriosi: e asta un argument valabil pt a-l ridica in slavi si a denigra MPI-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteapa si mai jos in ture FSI-ul, uita-te pe curbele de cuplu comparat cu MPI (uita-te si timpii pe 0-100 km/h). Din pacate inteapa si sonor mai tare, e mai galagios decat MPI :icon_thumright: Ah, FSI este mai modest intr-adevar, la consum. Papa ceva mai putin decat fratele MPI :)

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offf, iar ajungem la comparatii interminabile FSI vs. MPI :icon_thumright:

Sincer eu nu am simtit diferenta aia de 7 Nm si 13CP...Nu stiu de ce dar chiar nu am simtit nimic extraordinar in FSI fata de MPI. Asta a si fost motivul pt care nu am ales FSI pt diferenta aia semnificativa de bani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca isi merita FSI banii fata de MPI e discutabil, de acord, ca masina noua FSI e mult prea scumpa fata de MPI. Si eu am condus MPI inainte de FSI (ca daca masina mea ar fi avut MPI il luam si pe ala, nu fac mofturi) si am simtit la FSI ca trage un pic mai bine la turatii mici precum si la viteze mari. Am mai observat (si in test drive si pe hartie) ca MPI consuma ceva mai mult, lucru normal, e un motor mai vechi. In plus FSI are distributie pe lant, deci impreuna cu consumul mai mic, poate face o diferenta in intretinere.

Daca 13 CP nu se simt, atunci de ce merge mai bine o masina cu 90 CP decat una cu 75? Si mai e ceva, am tot scris dar degeaba: conteaza nu numai cifrele de cuplu/putere ci si curbele pe care le dezvolta (precum si etajarea cutiilor de viteza). 1 secunda diferenta intre mpi si fsi pe O2 (0-100) cred ca conteaza si se 'simte'.

PS: Daca moderatorii considera oportun pot muta discutia intr-un topic nou "mpi vs fsi" dar sincer nu cred ca sunt prea multe de discutat acolo. Ambele motoare sunt practic 'moarte' si depasite de noile 1.4T :)

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca fiecare are avantajele si dezavantajele lui ... Nu mai am curbele de cuplu dar stiu ca 1.6MPI "trage" mai bine la turatii joase decat 1.6FSI ... aaa.. si cuplu maxim il obtine ceva mai "repede" ..:)

@rvacaru: cred ca nu se poate afirma ca este mai ieftin la intretinere doar ca e pe lant... in general cred ca motoarele mai noi sunt mai scumpe la intretinere.

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curbele sunt aici http://www.railweb.sk/Skoda/Skoda_mot_Oct2b.html

Cifrele de acceleratie si consum la Skoda pe site.

Mai multe nu prea mai sunt de spus :) Personal nu cred ca merita banii diferenta MPI-FSI daca sunt mai multi de 500 euro. Eu personal as plati 500 sa am FSI-ul, mai mult nu.

PS: FSI urca mai rapid in ture (16V, injectie directa) deci avantajul celor 200 de ture (3800 fata de 4000) in care ajunge MPI la cei 148Nm sau FSI la 155Nm nu prea mai conteaza.

PPS: Dpdv fiabilitate timpul si _norocul_ fiecaruia va arata ce si cum :)

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu contest faptul ca FSI e superior MPI-ului. Dar in ce masura se reflecta asta corect in diferenta de pret? 1100 de euro cer niste performante mai mari decat 13 CP si 7Nm in plus cu sacrificiul unei benzine superioare de 98 ceruta de un FSI.

La partea cu intretinerea ma abtin: in general un motor nou e mai pretentios si mai predispus la o intretinere scumpa decat unul robust dar vechi...chiar daca are distributie pe lant.

Si nu e chiar o secunda diferenta pana la suta - la golf e mai putin, e doar 0,8s :)

Octavia e putin mai greoaie, de aici si performantele diferite. Una dotata cu 1.6 FSI scoate aproape la fel ca si Golful meu cu 1.6MPI: 11,2 s pt Octavia si 11,4s pt Golf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 FSI NU cere CO98, am mai spus de cel putin 10 ori numai pe acest forum. Am pus si poza cu capacul de la buson pe care scrie clar 95. Eu am deja peste 10mii km facuti cu ea cu benzina CO95 de la benzinaria noname din colt.

Daca 1100 euro e diferenta atunci e _enorm_ si clar nu merita banii. Eu n-am luat masina de noua, s-a nimerit sa fie FSI (1.6 MPI l-as fi luat pe A3 SB pentru O2 mi se pare micut tinand cont ca are 1 cal putere in plus fata de fosta mea Fabie).

Tehnologie moderna nu inseamna numai bube si necazuri, uneori inseamna si consum mai mic, poluare mai redusa, motoare mai vioaie.

Sa inteleg ca nu ti-ai lua un 1.8TFSI pentru ca e nou, predispus la bube? :)

PS: Da, Octavia e putin mai grea si are alta cutie decat Golf. In plus 1.6 FSI pe Golf are 6 viteze, deci cu totul alta dinamica.

PPS: Corect ar fi, sa ne cheme in service pe toti cu 1.6 si sa primim (cu pret de upgrade, exact ca la programele PC) un motor 1.4T de 122 CP :)

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant, mie dealerul mi-a spus ca FSI=benzina CO 98

Daca nu e asa pe toate motoarele FSI, atunci e greseala mea provenita din ce mi-a spus el.

Da, intr-adevar la Golf asa stau lucrurile, 1100 de euro e diferenta intre motorizarile 1.6MPI si 1.6FSI

Eh, 1.8TFSI nu mi-am luat pt ca in primul rand m-am indreptat spre Golf unde nu e disponibil in plaja de motorizari. Dar ca idee nu din cauza faptului ca e nou nu mi-am luat 1.4TSI :lol: Ci evident din cauza costurilor.Probabil ca daca era de ales intre 1.4TSI si 2.0TFSI de pe GTI as fi ales GTI-ul chiar daca e mai scump cu 1000 si ceva.

Apropo de P.S-ul tau: eu comparam 1.6MPI de pe Golf (5 viteze) cu Octavia 1.6FSI :D

Cat despre upgrade: nu pot decat sa te aprob si sustin :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On topic (de data asta): am citit pe niste forumuri nemtesti ca 1.4 FSI a fost scos datorita costurilor mari de productie si implicit de vanzare (in fond 86/101 CP au scos din 1.4 16V cu un cost mult mai mic) precum si a noxelor. Catalizatorul ala NOx nu prea a fost o reusita.

Eu personal parca m-as feri de 1.4 FSI si 1.6 FSI (modelul pana in 2005, montat pe G4 si primele G5).

PS: In loc sa ne certam intre noi, astia cu 'bolizi' de 1.6 mai bine ne unim impotriva dusmanului comun 1.9TDI :lol:

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am adus masina de care spuneam. Dupa ca m-am obisnuit cu diferenta dintre diesel (cuplu serios la turatii mici) si FSI, declar ca sunt placut impresionat de motor. Tinut pe curba de cuplu, FSI-ul merge rezonabil. Pe autostrada l-am tinut numai in 160-180 pe bord, si s-a tinut remarcabil.

Am incercat toate felurile de benzina - super 95 in germania si austria, 95 la noi la petrom si OMV 100. Nu prea remarc diferente de putere.

Este cineva care sa fi mers macar 50.000 km cu benzina 95 de-a noastra cu un FSI? ceva probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motivul pentru care la noi in tara se recomanda benzina de cel putin 98, este destul de simplu. Proasta calitate a carburantilor! S-au facut tot felul de teste pe la benzinarii care mai de care si au constatat ca benzina de 95 era pe la 94, cea de 98 abia trecea de 95 si cea de 100 era comparabila cu benzina de 98.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles eu bine, motorul asta are distributie pe lant? la cat se verifica/schimba?

Codul motor este BKG daca retin eu bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

rvacaru, referitor la benzina de 95 si 98 la FSI, ai dreptate ce scrie pe capacul de la rezervor, dar cum am mai spus de cateva ori pe forum sunt niste argumente pentru care nu se recomanda in Romania sa se foloseasca benzina de 95 la FSI:

- calitatea benzinei in Romania lasa de dorit, iar cum FSI-urile sunt motoare mai sensibile imediat benzina isi lasa amprenta in functionarea motorului;

- injectoarele la FSI nu se curata, se schimba. Daca ai reusit sa infunzi un injector cu o benzina proasta atunci trebuie schimbat si te costa vreo 500 euro;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se pune MOL95 in 1.4FSI nu e nici o problema. Evident ca nu e o regula. Si daca ii pui doar omv100 poti avea probleme.

1.4fsi al meu are 90.000km si a mers ultimii 50k doar cu mol95. Nu are nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 FSI-ul pe care il conduce frati-miu acum are vreo 35.000 km si consuma benzina de 95 de vreo 15.000 km. Nu zice nimic deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Din cei 50 k ai mei 27 k sunt facuti cu benzina mol de 95 si chiar nu am avut nici o problema pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fostul meu 1.4FSI are aproape 100k km, merge doar cu MOL 95 si se simte relativ bine.

(are o problema la ECU.. insa a fost umblat in el, la service au zis ca nu e pe garantie, acum ca s-a defectat el sau din cauza ca s-a umblat acolo.. n-am de unde sa stiu. masina insa merge ok cu acel martor.. drept pt care in purul spirit romanesc nu o sa se repare cat timp merge).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat toate statiile de alimentare, cea mai buna benzina este Mol95.

Cu Rompetrol Efix merge cel mai prost, nu trage masina !! Asta este parerea mea, altcineva poate sa ma contrazica !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Mi-am cumparat de curand un golf 5 din germania 1.4 fsi, anul 2005, 27 mii km reali cu carte service dintr-o reprezentanta VW(Minrath), orasul Duisburg. Ce pot sa spun este ca masina a fost a unei femei care nu si-a putut continua leasingul la masina si i-a fost luata. Este modelul comfortline cu ceva dotari optionale dar nu foarte: tempomat, coming home/leaving home, senzori ploaie, lumini,cotiera, ESP dar fara computer de bord si climatronic care pentru mine erau prioritare. Pana la urma mi-am luat inima in dinti si am facut pasul decisiv dat fiind numarul mic de km. Ceea ce m-a dezamagit pe mine a fost faptul ca antena de la radio e integrata in luneta si nu este pe plafon, fapt care mi s-a parut destul de ciudat stiind ca prieteni posesori de golf5 o au pe plafon dandu-i un aer mult mai sportiv. Primele impresii despre motor nu au fost prea bune dat fiind faptul ca la dus am venit cu un 307 1.6hdi 110 cai simtindu-se diferenta de cuplu si de cai putere. La intoarcere pe autostrada am fost curios sa vad cat poate "motorasul" si am ajuns la o viteza maxima de 190 km/h, in rest mers normal 140-160km/h. Dupa 150 de km facuti am avut surpriza neplacuta de a mi se aprinde in bord martorul de la evacuare(acea pompa sau motoras nu stiu ce e exact de culoare galbena care licarea) ...cel putin asa zicea in cartea tehnica. M-am speriat si imediat la prima parcare am tras pe dreapta si am oprit motorul. Am sunat la reprezentanta si mi-au spus ca masina a stat mult timp pe dreapta si nu s-a mers destul de mult cu ea ca sa se dezmorteasca. Am pornit masina si disparuse eroarea. Mi-am continuat drumul insa mult mai incet (120km/h tempomat) si nu mi s-a mai aprins nimic in bord nici pana in ziua de azi. Consumul pana in Romania mi s-a parut destul de ridicat, undeva in jur de 7 la suta, in cartea tehnica dandu-se un consum extraurban de 5.1 la suta . Dupa ce am rasfoit cartea de service am observat ca se schimbasera toata consumabilele mai putin filtrul de aer si de benzina.

Voi ce parere aveti? Credeti ca atunci cand s-a aprins martorul s-a intamplat ceva serios la motor?

Daca ii schimb filtrul de aer si benzina voi avea un consum mai mic si ceva mai multa putere?

Momentan am facut plinul la petrom cu benzina de 95 fara plumb. Credeti ca ar trebui sa folosesc o benzina mai buna(chiar daca la rezervor scrie minim de 95).

A incercat cineva un chiptuning la 1.4 fsi?

Id-ul meu de mess este rhadooo88. Rog pe posesorii de 1.4 fsi care doresc sa ma adauge in lista ca sa putem impartii mai multe despre "masinutele" noastre.

Multumesc anticipat

Modificat de impuls
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

1. Sa o stapanesti sanatos... personal nu imi dau seama cum se poate comanda o masina cu LhCh lumini, ESP dar fara clima si BC... in fine, mintea neamtului lucreaza altfel, inclinata spre eficienta.. in fine...

2. Nu iti fa griji majore cu martorul de gaze, decat daca e comportament de zi cu zi...

3. Ar fi bine sa fie schimbate filtrele de care zici... ajuta motorul sa "respire" mai bine si sunt sanse destul de mari sa te ajute si la consum (nu te gandi la 2l/100km)

4. Motoarele aspirate au capacitate de tuning f redus... sigur, se poate tuna si al tau, iei aprox 10 cai

5. Ca sa te lamuresti vis-a-vis de benzina folosita, citeste topicul... personal sugerez fie un Premium (95 - Mol95, OMV95) de calitate dovedita sau un SuperPlus mai ieftin (TopPremium99)

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. merci mult pentru raspuns. maine o sa ma duc sa ii schimb filtrele. sa speram ca o sa se simta diferenta. c`ya

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut in seara asta o serie de liniutze cu un golf v 1.9 tdi 90 de cai. Pot sa spun ca sunt placut impresionat de motorasul meu avand in vedere ca am mers cu acel diesel si am ramas uimit de acel cuplu imens. Mi s-a parut o diferenta ca de la cer la pamant fata de golful meu. Dar surpriza: pana la 100 km/h am fost cu o masina in fatza...dar dupa 160km/h motorul mare de pe diesel isi spune cuvantul si isi ia o diferenta de o masina. In concluzie sunt placut impresionat de "motorasul meu" avand in vedere consumul redus de 8.38 l/100km in orash.

Treapta 1 plecat in 3300 ture pana la 40 km/h, trepta a2a pana la 70 si a 3 pana la 115 km/h. Are cineva idee care e raportul ideal treapta/viteza(turatie)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!