Jump to content

1.4 Fsi Pe Golf V


Ahile
 Share

Postare recomandată

Intrebare pt cei cu 1.4fsi (am mai intrebat.. da cred ca s-a sters.. sau nu mai gasesc eu). Dupa 3000km cu mashina, facuti decent.. pana in 3000rot/min, am incercat sa vad ce poate. Pe un drum LUUUNG m-am dus la tot ce a putut.. insa dupa 140-145 ( pe bord, moment in care clima arata cam 135-140km/h) treaba a devenit "nasola".. crestea viteza.. insa probabil prindeam cei 174km/h declarati de producator in 100km de strada dreapta. Intrebarea mea este daca cineva chiar a atins acea viteza (pe bord) sau daca a fost depasita ( pe bord ). Din calcule reiese ca teoretic tre sa am cam 180-185pe bord sa am 174km/h "reali". Cand am facut testul aveam MOL 95. Teoretic cel putin acea viteza (174km/h) este atinsa in treapa a 5-a la 5200rot/min.. ceea ce pare plauzibil.. si "relativ" usor de atins.

PS Doar incerc sa aflu daca ceea ce declara producatorul e real... caz in care ori trebuie sa mai astept sa se mai "lase" motorul.. ori am eu o problema.... Nu satuiesc pe nimeni sa mearga cu peste 140km/h.. cel putin nu la noi :banghead:

Daca cineva poate face un test de a 80 la 120 sau asa ar fi perfect :lol:

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ NetFlow:

Eu am mers cu max. 170 Km/h - aratati pe bord, nu a urcat greu pana la viteza asta, si ar mai fi fost loc de mai mult.. dar nu era momentul si locul potrivit pentru asta :D - "testul" l-am facut pe undeva pe la 8000 km parcursi. Benzina folosita: OMV Super 100 (numai tipul asta de benzina a "papat" masinuta de cand mi-a venit...). Pentru depasiri, cand am 80-90km/h folosesc treapta a 4-a, si urca foarte repede la 100-120 km/h., dupa care imediat schimb in treapta a 5-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, deci se poate ajunge la viteza maxima indicata de producator. Va rog sa nu insistati cu discutiile acestea :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea (sper sa ma inshel.. sau sa fie doar a mea :beerchug: )

(extras de aici: url=http://vwforum.ro/index.php?showtopic=3001&view=findpost&p=141345] )

motoarele fsi ( in afara de "zgomotul" frumos la turatii mari ) sunt doar o mica pacaleala. Ca sa ai acei 90de cai ( eu unul ma cam indoiesc de ei .. ) trebuie sa turezi motorul cam mult. Probabil ca si cel de 75cai la acceasi turatie mare ar fi produs 90cai... sau poate ma inshel.. insa cel putin pe mine nu m-a impresionat deloc. Daca "avantajul" lui nu sunt cai putere ( nici cuplu.. avand cu extrem de putin peste un mpi cuplu.. si asta doar la turatii mari.. la turatii "normale 2000-3000" mie mi se pare mai slab ca cel de 75cai) atunci ce? Cei de la PBN au facut chiar un test.. si 75 cai la plecarea de pe loc "bate" 1.4 fsi... deci e clar ca au sacrificat cuplu la turatii mici pt a castiga ceva la turatii mari... si asta ar fi ok.. daca chiar s-ar fi castigat ceva din chestia asta. Se spune ca are un consum mai mic decat un mpi. Dupa 2500km nu mi se pare NIMIC deosebit ( in afara de zgomot ) la el. 6-7 in afara si 10-11 in orash. Nu imi imaginez ca 1.4mpi consuma mai mult. Ca sa folosesti cei 90 cai trebuie sa o turezi => va consuma mai mult... mai mult ca 1.4mpi... so .. unde consuma mai putin? Eu sincer nu inteleg unde e avantajul la fsi.
Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Dupa ce am citit toate parerile voastre am ajuns sa imi pun o singura intrebare , sa inteleg ca 1,4 este de fapt oaia neagra de la G5 ? Este cineva de acord cu mine ?

Masina mea inca nu a ajuns probabl ca in luna feb 2006 si va fi tot 1,4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut de 5000km cu mashina. Ori m-am obisnuit cu ea.. ori consuma mai putin. Pare sa fi scazut consumul.. maxim 7 extraurban si maxim 10 urban. Despre 1.4mpi cred ca e un motor decent.. insa e cam "mic" pt o mashina asa grea. (defapt cuplul lui e mic). Daca ar fi fost diesel.... Oricum. Nu e diferentza mare fatza de 1.4fsi care eu il consider decent ( acum ). Din pacate au inceput sa apara greierasi mai peste tot... Am unul enervant de tot la sistemul de inchidere al banchetei spate care face un poc poc super enervant cand e ridicata bancheta. In rest mai scartzie o usha si ceva prin hayon.

Cat despre benzina.. am observat ca cu 95 de la rompetrol si mol merge cel mai bine. Nu exista nici un fel de vibratie in schimbator. Daca pun 98,99,100+ apare o vibratie in schimbator din ce in ce mai mare. Motorul e mai zgomotos..insa aveam impresia ca si "fuge" mai repede. Insa surpriza. La un test 80-120 am "scos" 14s cu 99+ si 14.3 cu 100+. cu 95 rompetrol.. surpriza. 12.3s. O sa testez si cu 95 de la mol.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Azi am scos un nou record de consum extern. 8.6%. Distantza parcursa 340km cu o medie de 102km/h. Consumul a fost scos cu tempomatul setat la 150km/h cu incetiri in localitati la 90-100 si pana la 180km/h in depasiri, 2 inshi in mashina, benzina TEMPO 98 de la mol. Incepe sa ma surprinda (in bine) din ce in ce mai mult acest motor :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am scos un nou record de consum extern. 8.6%.

Ce fel de record e asta? Din ce scrii acolo deduc ca esti incantat de el...

Pe de alta parte, daca vad ca l-ai obtinut cu tempomat-ul fixat la 150km/h, mie mi se pare un consum chinuit...nu de alta dar traficul trebuie sa fii fost tare lejer sa mergi cu asa viteza, iar pt un 1.4 8,6 mi se pare un consum mare la un rulaj extraurban...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi se pare asa mult. Traficul era cel de azi.. era destul de aglomerat.. altfel probabil media era mult peste 100km/h. Aprox 8% consum pt un motor de 1.4 la viteze mari cu o mashina de 1300kg, si aprox 1400kg in momentul "testului" nu mi se pare deloc mult. Cu un prieten cu un tdi mers cam in aceleasi conditzii probabil ar fi scos in jur de 6. 2-2.5% diferentza intre diesel si benzina (mai ales motor mic) nu mi se pare mult.

Oricum. Record se refera la cel mai mare consum extraurban obtzinut de mine. In general nu trece de 7.5. Acum insa probabil batea si vantul destul de tare.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am inteles si eu consumul drept cel mai mare.

Mie mi se pare mare pt ca un BMW de capacitate de 2000-2500cmc (150-170CP) ar fi consumat cam la fel ~ 9l/100km.

E greu sa presupui cat ar fi fost consumul la un TDI in aceleasi conditii...

Iti dau un exemplu...Octavia 1 1.9 TDI 90 CP (aceeasi greutate cu Golf-ul tau) la o viteza medie de 85km/h (mers constant 130-160km/h) pe autostrada consum mediu 4.8l/100km.

De acord cu tine ca vantul poate avea o influenta nefasta asupra consumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am estimat. Am mers cu un prieten, insa constant 140km/h si nu am ajuns la 180 in acel drum si a consumat 5.9% pe BC (un passat, 1.9tdi). E corect ca passatul e mai greu, cam cu ~150kg, insa e diesel si are cuplu sa duca greutatea :huh: Un BMW costa mult si are motor bun si cu CP multi. Plus cuplu MULT mai mare la 2L care ajuta la viteza mare. Cred insa ca un 1.6MPI ar fi luat mult mai mult de atat.

Cat despre tdiu care a scos ~5% la medie 85km/h cred. Insa sunt mai mult decat convins ca ar fi scos 6% daca media era peste 100km/h. Plus de asta motorul acela de 90CP e recunoscut pt consum mic. Sunt iar convins ca noul motor de 105 cai de pe O2 ar fi scos minim 6%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de viteze maxime si consum maxim.

In 2004 mergeam pe autostrada spre Pitesti (G5 era inca foarte rar...) cind s-a "lipit" de mine un Golf 3 alb. Mergea in spatele meu provocator. Si zic bine mosule hai sa vedem! Am mers toata autostrada cu viteze intre 160 si 180 km/h (am dus acul pina la 180, se cam plafonase, insa mi-a fost frica sa incerc mai mult ca masina abia iesise din rodaj). Recunosc ca n-am scapat de codita. Baiatul avea un TDI 110 ch am impresia. Problema a fost consumul: 10,5%. Dar va zic, masina si-a luat talpa totala.

La intoarcere am zis sa vad cit imi ia daca merg incet. Am tinut-o intr-o 100 km/h fix tot drumul. Consum 5,2%.

Legat de 1.4 75ch vreau sa spun ca e varza. Imi pare rau ca dezamagesc o serie de oameni...Sincer. Performanetele sint jenante (orice teorii savante despre turatii si cuplu ar avea unii, 1.4 FSI ramine cu niste cifre decente pe linga 1.4 75ch, care sincer sa fiu ma intreb ce cauta pe Golf?) Pe linga performanetel frustrante, consumul e mult mai mare, ca sa fie dezastrul complet. Uzine da 9,4 in oras pentru 75ch si 8,3 pentru FSI 90 ch. Imaginati-va ca nu sint niste cifre lipsite de suport si diferenta e foarte mare.

1.4 FSI nu mai e disponibil pentru ca nu mai era rentabil prin prisma micsorarii preturilor pentru toata gama Golf. Diferenta de aproape 2000 de euro dintre 1.4 FSI si 1.6 FSI nu se regasea si in costurile de productie, cum va puteti imagina. Era data de marketing. Chestia e valabila si pentru TDI 90ch.

Modificat de Ahile
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca voi face parte din categoria oamenilor dezamagiti, desigur pana la proba contrarie :( adica viitor posesor de 1,4 mpi. Colegul Ahile a facut o prezentare prin comparatie cu 1,4 fsi dar am avut sentimentul ca se refera la cel putin 2,0 fsi prin termenii de comparatie folositi. Datele tehnice prezentate de producator arata asa :

1,4 mpi cuplu 126/3800 75 cp consum mixt 6.8 - 7.0

1,4 fsi cuplu 130/3750 90 cp consum mixt 6.2 - 6.5

In aceste conditii nu vad unde este dezastrul complet la 1,4 mpi fata de 1,4 fsi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e diferentza asa mare cum zice ahile. Cred ca daca au pus acest motor pe golf 5 au gandit ei ceva. Ca e mic? E cam mic, dar 64 cp pe polo nu e mic.. si se vinde in draci. Cat despre consumuri... una e pe hartie alta in practica. La viteze relativ mari ( peste 120km/h ) o sa vezi ca 1.4mpi papa mult mult mai mult ca un fsi. ( adica in loc de 6.5-7% o sa ai lejer peste 8%).

Urban probabil va consuma si acolo mai mult.. insa nu cred ca mult mai mult. Din ce am inteles de la alti propietari e chiar "decent" in treptele 1-2-3, deci super ok pt orash.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

A trecut mai bine de 1 an de la ultimul post.

Odata cu scoaterea din oferta a motorului 1.4 FSI e normal ca si interesul pentru aceasta varianta sa dispara aproape complet. Acum, clientii care s-ar fi orientat catre 1.4 FSI merg pe 1.6 MPI cu predilectie. Desi e un pic mai puternic, acesta din urma nu are sunetul FSI-ului, si nici nervozitatea acestuia. Plus ca e de conceptie cam veche, de peste 10 ani. Frumos ar fi daca a-ti putea lua 1.6 FSI-ul. Desi e un pic mai scump eu zic ca merita.

Ce sa va zic despre 1.4 FSI? Va mai intereseaza? E un motor fiabil pina acum (Il am de aproape 3 ani). Nu a creat nici un fel de probleme (cu exceptia minora a senzorului de noxe defect care a fost schimbat pe garantie). Asta intareste parerea mea cum ca tehnologia noua nu e neaparat lipsita de fiabilitate. Mai ales in cazul VW. Atunci cind am luat motorul asta FSI-urile erau la inceputuri. Multi se fereau de ele de teama ca sint prea complexe si prea recente ca sa fie fiabile. Ei bine, eu n-am crezut nici un moment ca vor fi probleme si iata ca am avut dreptate. Stiam ca cel mai mare constructor european nu si-ar risca niciodata prestigiul cu o tehnologie pe care nu o stapinea. Astazi unii se tem de motoarele TSI, foarte puternice pentru cilindreea lor. Nu cred ca e cazul sa se teama.

Pentru mersul in oras micutul meu FSI e suficient de puternic, chiar placut daca il duci sus in ture. Afara insa e nevoie de un pic de atentie in depasiri, motorul nefiind un tunet de razboi. Masina are o sonoritate sportiva placuta. Consumul afara e de 7%, iar in Bucuresti e de 10-12% in functie de aglomeratie si de AC.

Ca sfat pentru cei care isi iau masina SH: eu personal, dupa ce am condus mai multi ani atit un FSI cit si un MPI, as alege FSI fara discutie: in primul rind pentru modul cum suna, in al doilea rind pentru ca e un pic mai nervos daca il urci in ture. Intre 1.4 FSI si 1.6 MPI aleg primul motor.

Modificat de Ahile
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu Ahile, si eu inca mai am G5-ul 1.4 FSI. Spre deosebire de Ahile, in momentul de fata as fi ingrozit sa mai ies cu acest 1.4 FSI in afara orasului, poate si din cauza ca acum conduc frecvent un 2.0 TDI. Masina este foarte silentioasa dar imi pare extrem de lenesa. Este doar masina de oras. De 3 ani nu am mai avut nici o problema cu masina, motorul pare fiabil.

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesanta alegerea ta...mai ales ca pe topicul acesta ajunsesem la concluzia ca 1.6 MPI e preferabil lui 1.6 FSI :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai am timp acum sa citesc topicul de mai sus. O voi face si voi comenta daca va fi cazul. Desi imi e greu sa-mi imaginez cum un motor vechi de peste 10 ani ar putea rivaliza cu unul mult mai modern... Poate pentru spiritele mai conservatoare, dar nu e cazul meu.

Spre deosebire de adi76, nu as descrie niciodata 1.4 FSI-ul ca fiind "extrem de lenes". Poate in comparatie cu ceva mult mai puternic. Insa in comparatie cu majoritatea motoarelor care se invirt in jurul valorii de 100 ch as zice ca e mai mult decit suficient in oras si suficient in afara. Depinde foarte mult cu ce il compari. Am facut multe drumuri in afara si performantele sint bune, direct comparabile cu motoarele de 100 ch cum ar fi 1.6 MPI de la la VW sau 1.6 benzina de pe Opel etc.

Modificat de Ahile
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca este un motor vechi de 10 ani... in prmul rand acum un motor de 10 ani nu are 102CP la 1.6...

Intrucat echipeaza multe modele din gama VW inseamna ca este un motor accesibil, suficient de puterninc si fiabil.

Eu sunt multumit de acest motor.. 1,6 FSI este mai scump si dupa parerea mea nu se justifica diferenta...

1.4FSI nu am condus dar daca a fost scos din fabricatie pentru mine este un semn de intrebare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fie un semn de intrebare, motorul 1.4 FSI are 90 cai (deci mult este 1.4 MPI-75 cai) si era mai scump cu doar 500 eur dar cu mult mai multa tehnica. Era cea mai bun alegere la vemea respectiva si avea cele mai multe vanzari. De aceea l-au si scos, pt ca nu se vindeau aproape deloc 1.4 si 1.6 MPI care erau scumpe dar probabil mai ieftine de produs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adi76 - dupa ce ai scris tu ar fi trebuit sa scoata toate motoarele FSI,TFSI ca sunt tehnologie noua si nu se mai vand cele vechi.... hmmm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ovidius, nu scrie repede fara sa judeci toate datele, eu am zis doar ca e un motor de 90 cai si cuplu apropiat de cel de 1.6. Acum ca tu ai 1.6 MPI e alta treaba si inteleg ca de aia ai scris postul de mai sus dar gandeste-te ca ti s-ar fi oferit pe octavia 1.4 FSI, 90 ch, mai ieftin cu mult fata de motorul tau si doar cu 500 mai scump decat 1.4 de 75 cai. Consumul este cu 1 L /100km mai mic pentru 1.4FSI fata de 1.6 MPI. Sa nu uitam taxele. Nu ar fi fost mai grea alegerea ta?

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adi76 - eu zic ca sa iti recitesti postul de mai sus ca nu prea are sens ... si nu jgni ca toti stim sa jignim ok ?

Eu am tras o concluzie la ceea ce ai scris tu...

PS: EU nu alegeam motor de 1.4 la o caroserie de aproape o tona jumatate ....

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!