Jump to content

Probleme Caldura


adrianwow
 Share

Postare recomandată

Un motor diesel care sta la relanti la o temperatura de -10 grade, nu va ramane la 90 de grade. In astfel de conditii nu este nicio problema, este normal!

ai nu zau !!permitemi sa corectez!! si la minus 30 grade motorul are nevoi de racire si trebuie sa stea la 90 de grade alfel nar mai merge rotund !! si de aici rezulta o problema cu termostatul!! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru sustinere ionut1410. am avut si eu la masina mea probleme asta. daca mergeam cu 130km/h aveam 90 grade apa. daca reduceam la 80-90 sau daca stateam pe loc, imi scadea la 75-80. am schimbat termostatul (si numai eu stiu cat am injurat cand am demontat toata distributia...) si acum sta apa fix pe 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionut

ON-topic: Te inseli. Vorbesc nu din auzite, ci din experiente personale pe toate masinile diesel pe care le-am condus la astfel de temperaturi. Trecand pe langa faptul ca n-am inteles nimic din ce-ai zis, decat ca nu esti de-acord, problema este f simpla... arzand cantitatea de motorina necesara mentinerii motorului la relanti se genereaza o anumita cantitate de caldura... daca temperatura exterioara este destul de scazuta incat sa "contracareze" aceasta caldura, temperatura motorului va scadea, pana la un echilibru.

OFF-topic: Ai fost avertizat in repetate randuri de diversi moderatori. Iti zic si eu inca o data, scrie-ti posturile astfel incat sa le putem intelege toti!

am avut si eu la masina mea probleme asta. daca mergeam cu 130km/h aveam 90 grade apa. daca reduceam la 80-90 sau daca stateam pe loc, imi scadea la 75-80. am schimbat termostatul (si numai eu stiu cat am injurat cand am demontat toata distributia...) si acum sta apa fix pe 90.

Daca temperatura scade atunci cand te deplasezi (fie si doar cu 50km/h) atunci intr-adevar este o problema. Eu vorbeam strict de relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie nu mi sa intamplat niciodata sa mi se raceasca motorul in mers ...decat dc pornesc incalzirea cu ECON , un mecanic mi-a zis ca e ok si chiar mi-a dat ca "sfat " n in cazul in care as avea vreodata o depasire a temp de 90 sa pornesc econ cu ventilatia la maxim pt a mai scadea temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am studiat si eu destul problema, cand aveam Golful. Motoarele diesel au o capacitate de racire f mare, f rar se intampla sa treaca de 90 (normal, daca nu existe probleme tehnice).

In legatura cu variatia temperaturii afisate in bord, in conditiile in care afara este frig, mers in regim calm, nu forjat, iar clima in mod ECON, pp ca nu exista probleme cu senzorii, sunt 2 manifestari care ar trebui, cel putin teoretic, sa se compenseze reciproc:

1. pe ECON compresorul nu functioneaza, de aici mai putina motorina arsa, mai putina caldura generata, deci o racire a lichidului de racire.

2. pe ECON un ventilator sau ambele (in functie de temperaturile citite de senzori) nu functioneaza (sau daca exista doar unul, probabil ca ii scade treapta, viteza de rotatie), ventilatoare care racesc ambele radiatoare, iar oprirea lor duce la o mai slaba racire a radiatoarelor. Daca esti in mers, inaintarea raceste suficient radiatoarele, deci nu se va incalzi... dar daca esti pe loc, motorul se poate incalzi usor.

(pentru mai multe detalii legate de temperaturi furnizate de senzori si functionare ventilatoarelor cititi AICI - este referitor la Golf, dar macar principiul daca nu si valorile sunt la fel si pt A4)

Acum... in mers, cele 2 manifestari ar trebui sa se compenseze reciproc... Iar din ce stiu eu, intre 80-85 gr si 95-100 gr ale lichidului de racire, in bord va afisa 90 gr constant, fara variatii... Asa ca daca temperatura afisata in bord variaza, banuiesc ca se datoreaza unei functionari incorecte a unuia din cei 2 senzori, cel care determina temp lichidului de racire si cel care determina afisarea acesteia in bord. O scanare ar trebui sa dea ceva detalii daca e vorba de senzor mallfunction...

Ne-am cam indepartat de subiectul topicului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Sunt mai multe cauze din care se trage problema ta:

1) instalatia de racire a motorului nu este aerisita . Asta se intampla dupa ce repari motorul, schimbi termostatul, etc. Aerisirea e simpla: se porneste motorul si se lasa la relati pana ce lichidul de racire ajunge pana la 120grade ( ipotetic deoarece sonda masoara temperatura aerului din instalatia de racire. Apoi de la 120 grade se observa o coborare a acului pana la aproximativ 80---- 85 grade . Apoi se lasa motorul sa se raceasca si se completeaza cu antigel .

2) ai blocat flapsul Cald-rece cum spunea si Baracuda. In acest caz trebuie vazut ce erori da climatronicul pe VAG-COm.

3) ai probleme cu senzorul temperatura motor . Am auzit ceva asemanator la un G5 care vara nu dadea aer rece tocmai din cauza asta .

P.S.: Ultima varianta cred ca nu se aplica :icon_thumright:

e prima data cind scriu, si poate sint off topic...

Am citit sa gasesc o problema similara cu ceea ce am eu si nu pot face un topic nou.

Imi cer scuze anticipat.

Am un A4, B5, 2000, Motor AJM, 116 CP.

A aparut o problema la racire si nu reusesc sa gasesc pe nimeni sa imi dea o solutie.

Prima data mi s-a aprins senzorul de pe bord "lipsa apa in borcan".

Am completat, si apoi in decursul a citeva luni, s-a tot repetat problema, completam si arunca afara din borcan antigelul.

Apoi face presiune mare in borcan si iar se aprinde senzorul.

Un mecanic mi-a verificat a zis ca nu e garnitura de chiulasa ca nu bolboroseste in borcan, si a identificat ca ar fi viscocupla, care e mai scumpa ca si garnitura, dar nu e sigur. Sugestia e sa o blocheze si sa vada daca reapare problema. A verificat viteza elicei si cu motorul cald a putut sa o opreasca cu mana si sa o rotesca in sens invers, cu motorul pornit.

Mai e de specificat ca in clipa in care acul depaseste 90 grade la bord, nu mai baga aer cald.

Am schimbat si termostatul, de aceea postez aici, si la primul drum, in 2 km a urcat temperatura foarte repede si am renuntat, am parcat masina.

Acum astept sa vad, nu stiu daca sa il las sa blocheze vascocupla sau sa mai caut un mecanic care sa diagnosticheze.

Scz, daca e off-topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa de apa ai verificat-o ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am o problema tot de acest gen ! Indiferent daca vreau sa bag caldura fie pe clima sau pe ventilatie , daca nu setez temperatura pe 28 de grade sau Hi nu intra nici un fel de caldura , decat un aer caldut !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Va salut

Am un Passat B6 2.0TDI din 2010 si am probleme cu caldura. Pe partea dreapta baga rece , iar pe stanga cald. Care ar fi cauza?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servomecanism de reglare de pe dreapta defect sau calorifer infundat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut, am o problema la mașina mea , un audi A4 B6 2.0 alt in legătura cu caldura,

apa sta la 90 de grade dar când sta la relanti nu bagă caldura , doar când o accelerez sau in mers....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica temperaturile afișate de senzori, dacă servomotoarele lucrează ok. Daca totul ok, posibil calorifer înfundat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare la toti colegii si un an noi fara probleme. Am o problema pe partea de racire a radiatoarelor, daca ma puteti ajuta macar cu o ideie.Este vorba de un A4 B6 2003 1,9tdi motor AVB,dupa 570000 de km.a vent timpul sa schimb ambreajul complect.Au fost decuplati cuplele de le MAF, senzor cantitate aer aspirat, senzor cutie,schimbat un furtun de apa care raceste chiulasa(trece pe sub pompa tandem,intrucit era spart si curgea).La repornirea motorului(dupa ce a fost totul remontat) imi pleaca electroventilatorul pe treapta a-2-a si nu se opreste de loc chiar si cu clima stinsi sau aprinsa,functioneaza mereu cit timp motorul este pornit,daca opresc motorul se opreste si ventilatorul.Am incercat se fiu cit mai detaliat cu simptomele.Imi cer scuze de pe acum dar pot raspunde doar dimineata intrucit lucrez pina tirziu seara.multumesc si va doresc o zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica firele de la modulul de comanda al ventilatoarelor - posibil firul de comanda rupt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Florin dar am rezolvat,am schimbat senzorul G62si acum este ok,avea scurt la plus,multumesc si va doresc o zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...
On 14.10.2007 at 12:27, adrianwow a scris:

e vorba de audi a4 1.9 tdi din 2002 si de ieri am observat ca nu mai baga caldura deloc....ce sa fie oare ca nu mai pot de frig..... :D

Întrebare ai rezolvat problema 

Si cum ai rezolvat-o 

Ca la fel și la mine nu baga căldură deloc 

 Baga puțin pana ajunge apa la 90 și pe urma baga rece 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare,Al desfundat caloriferul pentru că nu mai baga deloc căldură,acuma baga cal doar că în momentul când stau la relanti apa scade pe la 70/60 ge grade ,care ar fi problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!