Jump to content

Passat B6... Ghinion Sau Marfa Proasta


SVW
 Share

Postare recomandată

Probabil ca vanzatorul a "intuit" ce va urma, probabil stia in ce hal a tavalit-o si se astepta sa crape prin ea una-alta. Eu vin tot de pe Opel (vectra) si desi nu am reparat mai nimic prin ea pana la 180k, stiam ca in foarte scurt timp ma va pune la cheltuiala, asa ca am preferat sa iau una noua. Si opelul, la test inaintea vanzarii arata impecabil, dar toate piesele astea au o durata de functionare, mai mica sau mai mare in functie de "istoricul" masinii.

ok ca sa clarific si ce au spus cei de mai jos :

1.cel de la care am cumparat masina nici nu mergea cu ea statea in curte si se vedea ca nu a fost miscata de ceva vreme nefiind nici macar inscrisa avea nr de germania deci nerulata in tzara decat maxim 2 sapt cat erau numerele valabile.El avea oricum un seria5 cu care mergea.

2. mai stiu si eu cate ceva despre masini si sunt 100% sigur ca avea cati kilometri erau afisati pe bord . De altfel cand am intrat cu ea in service ( 2 service-uri de fapt) mi-au spus ca masina e ca si noua si nu numai estetic vorbind.Cat despre istoricul masinii cam greu se poate afla daca o iei de la o persoana necunoscuta . Se poate face o carte service in germania cu 15 euro si scrie ce vrei tu pe ea de aia nu dau doi bani pe cartea service cand iau o masina.

AAAAAAA si uitasem am trecut si pe la porsche sa-mi confirme nr de km si au spus ca nu s-a umblat la ei.

Trebuie sa recunosc ca am fost un pic cam suparat cand am descris problemele insa nu ca nu ar fi reale ci pt ca sunt dezamagit de masina , ma asteptam la mai mult de la ea .Totusi nu e dacie am cam exagerat eu imi cer scuze.

Si de intors la dacie nici gand :P

Am sa ma apuc de reparatii , sper sa nu mai apara altele mai grave pt ca am vazut pe aici altii cu probleme de injectoare si altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 715
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Andrei2000

    40

  • geovadim

    34

  • alxrro

    34

  • Mama Omide

    32

Top Posters In This Topic

Posted Images

Probabil acea masina la achizitie nu avea 60 mii km, poate 160 mii. Si daca avea 60 mii, cred ca a arat campii cu ea. Nu poti sa zici de suspensie ca e ca la dacie. Atunci de ce nu revii la dacie? ;)) no offence ;)

Trebuie sa recunosc ca am exagerat un pic pt ca ma asteptam la mai mult de la masina sau de la marca . In sfarsit nici gand sa ma intorc la dacie :P

Era bine daca puteam sa o iau noua insa atat m-a tinut buzunarul .

Cat despre kilometri am scris mai jos avea 60k nu 160k de asta macar sunt destul de sigur.

Cred ca mai ma ''chinui'' cu ea pana castig la loto am prind sapt asta 3 numere mai prind sapt viitoare 3 si gata am facut 5 si am luat banu de ceva mai bun . Sau o tunez pe asta la maxim ;) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma sincer sa fiu, si cumparata de noua si tot am niste nemultumiri in legatura cu masina. Poate-s eu mai ascutit ca auz, dar de la vreo 2000Km incoace (si am acum vreo 5000) masina e plina de greieri. Am "pansat" tot ce s-a putut, adica: fata de usa de la sofer, vibra infernal, pe urma a inceput si bordul (incheietura intre bord si consola din mijloc, torpedoul din stanga, si parca tot mai e ceva...ma enerveaza la culme zgomotele din masina asta. Nu fac reclama, dar am condus un BMW 320d din 2003 si era super linistit...acum se vor gasi unii sa imi zica de ce nu l-am luat pe ala. ei bine, eu sunt indragostit de masina asta si cand ma dezamageste ma face sa sufar! banda dublu adeziva (neagra) e cel mai bun prieten al meu dar ma dispera statul asta cu urechile ciulite. n-o voi vinde,ci voi incerca sa indulcesc "relatia" dintre ea si mine in toate felurile posibile. poate o s-o schimb cu un CC cand imi voi permite. pana atunci insa, ramane marea mea dragoste! ma duc deja sa dorm in ea! oricum sunt peste multi cu passat-ul meu si ma simt bine asa. poate sunt prea exaltat, dar e purul adevar!e ceea ce simt in legatura cu passat-ul. cele bune si km in siguranta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@obsess3d: "greieri" are toata lumea... am vazut ca si masiniile NOI din fabrica au "greieri" ...cel putin asta am vazut eu cand am facut un drive test cu un Tiguan... avea 43km si eu i-am facut vreo 56 in plus... si special am mers fara sunet ( desi Consilierul a incercat sa dea muzica mai tare odata ) ...deja localizasem vreo 3 greieri in partea dreapta unde e torpedoul frigorific si unu in usa soferului... deci 4 greieri si masina era inca in rodaj...

...ce pot sa zic deci incep sa-i cred pe amici mei care ma sfatuiesc sa nu mai ma agit ca orice masina are "greierasi" si incerc sa ma concentrez acum mai mult pe muzica de la RCD decat pe greieri :P

cu cat te chinui mai mult sa-i elimini cu atat ai senzatia ca se imultzesc ( mai ceva ca chinezi :D )

SO, in concluzie ca am lungito CHILLOUT GUYS ca "paranoia greieriilor" e boala grea :D

@iuly1209: btw...

(...)

Cred ca mai ma ''chinui'' cu ea pana castig la loto am prind sapt asta 3 numere mai prind sapt viitoare 3 si gata am facut 5 si am luat banu de ceva mai bun (..)

vezi ca cu 6 numere iei bani sa-ti tunezi Passat-ul tau si la vreo cativa de pe forum :D ( daca iti pui mintea :sbine: )

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@iuly1209: btw...

vezi ca cu 6 numere iei bani sa-ti tunezi Passat-ul tau si la vreo cativa de pe forum :D ( daca iti pui mintea :icon_thumright: )

Faceam si eu un pic haz de necaz , oricum din cate stiu eu la astia de la loterie 3 si cu 3 fac 5 ca asa scotesc ei :D.

Oricum eu astept sa castig insa am sanse mai mici pt ca nu joc . :D :) :)

Ma sincer sa fiu, si cumparata de noua si tot am niste nemultumiri in legatura cu masina. Poate-s eu mai ascutit ca auz, dar de la vreo 2000Km incoace (si am acum vreo 5000) masina e plina de greieri. Am "pansat" tot ce s-a putut, adica: fata de usa de la sofer, vibra infernal, pe urma a inceput si bordul (incheietura intre bord si consola din mijloc, torpedoul din stanga, si parca tot mai e ceva...ma enerveaza la culme zgomotele din masina asta. Nu fac reclama, dar am condus un BMW 320d din 2003 si era super linistit...acum se vor gasi unii sa imi zica de ce nu l-am luat pe ala. ei bine, eu sunt indragostit de masina asta si cand ma dezamageste ma face sa sufar! banda dublu adeziva (neagra) e cel mai bun prieten al meu dar ma dispera statul asta cu urechile ciulite. n-o voi vinde,ci voi incerca sa indulcesc "relatia" dintre ea si mine in toate felurile posibile. poate o s-o schimb cu un CC cand imi voi permite. pana atunci insa, ramane marea mea dragoste! ma duc deja sa dorm in ea! oricum sunt peste multi cu passat-ul meu si ma simt bine asa. poate sunt prea exaltat, dar e purul adevar!e ceea ce simt in legatura cu passat-ul. cele bune si km in siguranta!

Vreau sa te intreb cum e cu motorul de 105cp ? Eu cu cel de 140cp am impresia cateodata ca se cam chinuie si nu sunt eu ala care s-a ''dat'' cu masini puternice ca nu am avut cu ce . Inainte aveam un astra de 80cp deci nu e sa zici ca sunt eu ala foarte pretentios . Ma gandesc serios la un chiptunning insa nu stiu daca se poate face si daca e ok. Nu as vrea sa ma trezesc si cu alte probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ iuly: motorul e destul de ok pentru mine deocamdata. am venit de pe un logan de 65 de cai, deci e o diferenta...cam mare! se simte totusi masa mare a masinii,mai ales cand vrei niste depasiri asa mai din scurt. e ceva acolo care parca te tine putin pe loc, si ai senzatia ca sub sau in jur de 2000 ture nu vrea sa traga...e un motor cam de turatie de felul lui. in rest, in oras e super ca si consum, pe autostrada mergi cu 160-180 constant si fara galagie prea multa. concluzie: ii lipsesc totusi parca niste cai. sunt convins ca e o diferenta mare si intre al meu de 105 si al tau de 140...asta e parerea mea.

@ riddler: problema cu greierii o mostenesc de pe logan, si ala il pansasem de l-au gasit dracii, ca ma ingrozea. nu exista comparatie, greierii astia sunt mai fini, mai mofturosi (apar numai cateodata) si parca mai bine ascunsi decat ceilalti. oricum,memorabila faza cu chinezii, sa stii ca pansezi unul si apar alti 2 de habar n-ai de unde...

cu chipuitul, hmm...de facut se poate face sigur. cred ca motoarele astea sunt unele din cele mai chipuite dintre toate.n-am luat in calcul asta, inca, pentru ca vreau sa ma pregatesc putin de iarna, dar poate la anu'...o sa ma gandesc mai serios.

Modificat de obsess3d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi,nu va impacientati problemele aparute de cele mai multe ori sunt independente de vointa constructorului sau a masinii ca sa zic asa.Cum doamne iarta-ma sa nu apara greieri cand drumurile de la noi sunt cum sunt,voi credeti ca nemtii cand proiecteaza masina se gandeste ca trebuie sa mearga offroad pe unele piete convergente.Sa fim seriosi si apoi chiar credeti ca alte masini mult mai scumpe nu zongane.Va spun eu ca da si nu din auzite ci din traite pe propria piele.Ex BMW 633 ( atentie cumparat de nou din Romannia )dupa 5000km zanganea de numa numa.Acuma cat priveste puterea motorului io zic ca sunt foarte multi aceia care inca nu stiu sa mearga cu un diesel ( fara lipsa de respect pentru cineva ) .Cand cobori de pe o masina pe benzina si te sui pe diesel trebuie sa te inarmezi cu rabdare si sa ceri anumite informatii de la alti colegi ci experienta in diesel.Un exemplu clasic, padela de acceleratie la diesel este mult mai ferma deci trebuie apasat cu simt de raspundere daca vreti rezultate...turatiile la motor trebuie sa fie mult mai mari,daca schimbi in 2000 de ture la doesel este normal sa ti se para puturoasa.Acceleratiile trebuie sa fie lunigi iar schimbul de viteze se face la turatii relativ mari fata de motarele pe benzine ( exceptie fac cele sport ) adica in jur 2600-2800 ture.Nu in ultimul rand este foarte important cand faci comparatii sa pastrezi aceeasi unitate de masura adica nu compara TDI 105 CP cu TDI 170CP este normal sa spui ca 105 este puturos dupa ce ai mers cu amadoua.In rest drive safe.

Erata : nemtii se gandesc ( deh oboseala isi spune cuvantul )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un exemplu clasic, padela de acceleratie la diesel este mult mai ferma deci trebuie apasat cu simt de raspundere daca vreti rezultate...turatiile la motor trebuie sa fie mult mai mari,daca schimbi in 2000 de ture la doesel este normal sa ti se para puturoasa.Acceleratiile trebuie sa fie lunigi iar schimbul de viteze se face la turatii relativ mari fata de motarele pe benzine ( exceptie fac cele sport ) adica in jur 2600-2800 ture.

No ofense, nu stiu cate masini pe benzina ai condus tu pina acum insa motoarele pe benzina functioneaza default la turatii mai inalte decit cele pe diesel (exceptia este la relanti), deci orice depasire si schimbare de viteza se face la turatii superioare (diferentele sunt simtitoare). Am condus pina acum (adica vreo 15 ani) numai benzine si pot sa-ti garantez ca 3000 de ture la benzina este o turatie modesta in depasiri si viteze peste 100km/h, pe cind la diesel 3000 rpm este arhisuficienta pentru depasiri in forta si viteza de pe 120km/h (mai exact ajunge pe la 2000 rpm la viteza respectiva). Deci ce zici tu nu prea are corespondent in realitate, asa cum nici chestia cu pedala de acceleratie nu tine, nu mai au de mult cabluri acolo si nu cred ca e mai gros la diesel decat la benzina :o. Parerea mea! :)

Stima,

Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am referit la faptul ca dieselul trebuie tinut in turatie daca vrei performanta...la benzina poti si in turatii si schimburi mai putin sustinute.Cat priveste pedala intr-adevar parerea ta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiecare are propiul lui stil de-a conduce masina pe care o are... depinde si cum a fost invatzat in scoala ...eu spre exemplu am facuto pe un Golf 5 TDI de 105cp si deci am stiut la ce sa ma astept de la motorul acesta cand am ales Passat-ul :P ...deci aici depinde de mai multi factori, dar unu e important ...la benzina o poti tura un pic ( 3000 - 4000 ) daca vrei o depasire buna ( dar risti dupa sa-ti miroase habitaclu' a ambreiaj ars :frigbaitata: ) ...si sa ai timp sa si revii in banda... la Diesel-uri, mai ales TDI-uri TURATIILE mari is indicate oriunde, daca vrei sa nu ai probleme dupa cu ea... cel putin sfatu' fostului meu prof de la scoala a fost asa cand a vazut ce mi-am luat "Nu uita, schimba vitezele pe la 3000 - 3500 de turatii altfel o sa plangi langa turbina.." :)

...hai ca deviez si eu de la subiect, sa revenim :P ...s-a mai zis "Cine e plimbaretz o sa fie dezamagit de cel de 105CP... cine se fatzaie toata luna prin oras si iese de 2 - 3 ori din el la drum lung o sa-i fie deajuns cei 105 CP"

P.S.: cel putin asta e conceptia mea, asha ca nu-mi sariti la beregata :P

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care au avut probleme cu injectoarele: dupa ce se schimba 1 injector, trebuie facuta vreo setare ceva? Ca eu am schimbat un injector si tot nu porneste!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare

1. Tu dupa ce ti-ai schimbat injectorul si ai vazut ca masina nu porneste prima intrebare n-a fost adresata mecanicului/consilierului "Care-i baiu acum ?" :) ?

...nu de alta dar is curios de raspuns, ca teoretic ei cand ti-au schimbat injectorul trebuia sa-ti faca ei orice setarea/adaptare astfel incat motorul sa fie functional iar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca nu inteleg germana ca m-as fi sinucis....

Am aflat ca se asambleaza in Polonia. Cand o comandam se fabrica in Germania asa se lauda dilarul.... ca sunt 2 fabrici specializate, bla bla

http://babelfish.yahoo.com/ din pacate am gasit traducatorul asta...; adio lume

Modificat de Kong
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pacat ca nu au ales un motor benzina.. sigur prindea si el o pozitie fruntasa (vezi O2 FSI)... mitul fiabilitatii diesel... hehe

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi forumisti, nu contest ca unii au avut probleme, mai mici ori mai mari, cu Passatul, dar ce masina nu are probleme? Intrati si pe alte forumuri (Toyota, Ford, Opel, Renault etc.) si veti vedea ca si acolo sunt o multime de oameni care se plang de diferite probleme. Eu raman la convingerea ca Passatul este o masina buna si ca daca este condusa cu grija fara a fi abuzata cu "liniute" sau alte aventuri automobilistice are viata lunga.

Pe de alta parte trebuie sa recunoastem ca nicio masina fabricata in zilele noastre nu se compara cu ceea ce se construia acum 15-25 ani. Nu mai este aceeasi fiabilitate. Interesul producatorilor este sa cumparam si piese de schimb si sa ne schimbam autoturismul cat mai des. Suntem o societate de consum. Din pacate ar fi trebuit sa scada si preturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma surprinde faptul ca AutoBild scoate asa recenzii despre o masina autohtona. Nu m-ar fi surprins o astfel de parere din partea lui Clarkson de la Top Gear, dar asa ceva mai rar. Totusi ma gandesc ca exista concurenta chiar si intre nemti, si in momentul in care Passat-ul a inceput sa traga cu ochiul catre clientii clasei premium, era normal ca cei vizati sa sara cu un ban sa comande un articol care sa "desfiinteze" Passatul. In fond, se leaga de bolile copilariei masinii si la un moment dat se dadeau si exemple de componente care au fost "reparate" la editiile din 2007 incoace. Sau credeti ca revistele auto traiesc doar din vanzari? Sa fim seriosi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu mai au aceeasi fiabilitate, dar au mult mai multe dotari si facilitati. Asa ca, unde e mai multa electronica si sunt implicate mai multe sisteme, in mod normal probabilitatea de a se defecta ceva e mai mare. Acum 15 - 20 de ani masinile erau mult prea simple, nu prea avea ce sa se defecteze la ele.

Pe de alta parte, referitor la Passat-ul B6, cred ca cei de la VW au incercat sa scoata o limuzina cu dotari de lux, dar la un pret cat mai accesibil, de aceea au mai redus calitatea la unele plasticuri in favoare unor dotari superioare. Sa fim sinceri, faruri dublu xenon cu adaptare in curbe, "light cornering", frana de mana cu actionare pe buron, cheia de tipul celei actuale, blocuri optice cu LED-uri, chiar si Cruise Control-ul, plus un computer de bord destul de destept as zice eu, nu intalneai inainte decat pe masini premium gen Audi, Mercedes sau BMW. Daca Passat-ul ar fi avut toate dotarile pe care le are astazi + niste plasticuri & other staff de o calitate superioara, probabil ca si pretul ar fi fost foarte apropiat de cel al uneia dintre marcile amintite mai sus. Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 15 - 20 de ani masinile erau mult prea simple, nu prea avea ce sa se defecteze la ele.

...si chiar daca se defecta, coborai, dadeai putin cu piciorul in praful de pe marginea drumului si sigur gaseai o sarmulitza cu care se putea rezolva ORICE. :)

Parerea mea este ca acest topic e unul 99% subiectiv.

Parerile expuse nu tin cont de studii si teste efectuate de firme din domeniu, ci sunt pareri personale ale utilizatorului, referitoare la o singura masina, cea pe care o conduce. Astfel fiecare posesor de B6 (in cazul de fata) are propriul nivel de acceptare/refuzare a deficientelor acestui tip de masina si parerea expusa se bazeaza STRICT pe acest NIVEL. Fiecare are dreptul sa isi expuna multumirea/nemultumirea cu privire la ce conduce, insa NICIODATA nu se va putea da un verdict CORECT asupra "problemei" aparute in titlul topicului.

Ps: Passat B6, 1.9 TDI, 105CP, CL, Martie 2008, 17.000km - fara probleme!

*singurul lucru pe care il regret este ca nu am ales motorul de 2.0 - 140CP, dar asta nu face obiectul topicului.

Modificat de CT 10 VWP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ps: Passat B6, 1.9 TDI, 105CP, CL, Martie 2008, 17.000km - fara probleme!

In cazul meu Passat B6, 1,9 TDI, CL, Septembrie 2006, 67.500 km - schimbat pompa de motorina, ca majoritatea de altfel, si ceasurile de bord. Atat (in afara de consumbaile, bineinteles). Ceea ce, per total, la atati km facuti pe drumurile (daca le putem spune asa) patriei noastre nu cred ca e chiar rau.

*singurul lucru pe care il regret este ca nu am ales motorul de 2.0 - 140CP, dar asta nu face obiectul topicului.

Scuze de OT, dar treci pe la Voinea. Eu am facut-o si nu imi pare rau nici o secunda :) Astfel iti vei putea rezolva si regretul :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiabilitaea este lucru care il cauta toata lumea in ziua de azi pt ca nimanui de-aici nu i-ar placea sa ia o masina nefiabila :( ...oricum cat de fiabila ar fi masina deobicei la noi, la romanii ( nu ma injurati ca stim cu toti ca-i adevarat ) se poarta moda "gaseste nod in papura" si de-aici discutile degenereaza intre un versus de pareri PRO si CONTRA :) ( plin pe-aici de din astea, n-ati observat ?:P )

In cazul meu Passat B6, 1,9 TDI, CL, Septembrie 2006, 67.500 km - schimbat pompa de motorina, ca majoritatea de altfel, si ceasurile de bord. Atat (in afara de consumbaile, bineinteles). Ceea ce, per total, la atati km facuti pe drumurile (daca le putem spune asa) patriei noastre nu cred ca e chiar rau.

acum sa fiu subiectiv si eu, masina mea Passat B6, 1.9 TDI, 105CP, TL, Ianuarie 2006, 45.800 km - cu micile ei probleme legate de pompa de motorina ( care a fost schimbata ), martorul de AIRBAG din cauza firelor de sub scaune, ( la fel, nepunand la socoteala consumabilele ) si cam atat... nimic nu o face din acesta masina sa fie nefiabila sau nesofabila in singuranta

...nu pun la socoteala ca ea a fost cumparata din RO si plimbata in mare parte numai in Jud. Brasov si nu adusa de pe-afara unde sunt alte drumuri, lipsa prafului, a craterelor, etc ...stiti voi :P

Concluzie: Stilul de "X versus Y" sau altceva inca se poarta si se va purta mult timp de-acum incolo ;)

P.S.

Scuze de OT, dar treci pe la Voinea. Eu am facut-o si nu imi pare rau nici o secunda :) Astfel iti vei putea rezolva si regretul :D

...garantia batea-o-ar vina ei astazi si maine dimineatza ;)

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...garantia batea-o-ar vina ei astazi si maine dimineatza :)

Cerandu-mi inca odata scuze moderatorilor pentru OT (promit ca e ultimul :(), asa cum te-am sfatuit, treci pe la Voinea, indiferent de garantie. Se poate rezolva si asta, crede-ma. Daca vrei sa continuam discutia da-mi un PM. Daca te intereseaza tare de tot subiectul da-i lui Dragos un PM si afla mai multe amunte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul meu Passat B6, 1,9 TDI, CL, Septembrie 2006, 67.500 km - schimbat pompa de motorina, ca majoritatea de altfel, si ceasurile de bord. Atat (in afara de consumbaile, bineinteles). Ceea ce, per total, la atati km facuti pe drumurile (daca le putem spune asa) patriei noastre nu cred ca e chiar rau.

Este FOARTE rau, mai ales ca nu esti un caz singular. Pana la 100mii km nici nu trebuia sa stii ca ai motor. Ce legatura are pompa de motorina cu drumurile patriei? :P La banii dati pe ea ma asteptam ca _macar_ 100mii sa merg fara sa vad service.

Testele autobild (si nu numai ele) sunt facute pe drumuri bune ... problemele raman aceleasi...

Pacat. Passat era un etalon de fiabilitate si lipsa probleme. Iar un nume stricat se repara al naibii de greu.

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este FOARTE rau, mai ales ca nu esti un caz singular. Pana la 100mii km nici nu trebuia sa stii ca ai motor.

Aceasta este,asa cum spunea un coleg mai sus, o parere subiectiva. Hai sa vedem cati dintre colegii cu masini din grupul VAG, nu doar cu Passat B6, au atins 100.000 km parcursi in Romania FARA nici o problema tehnica. Nu spun ca nu or exista, dar daca facem o statistica, care crezi ca ar fi procentul?

Sunt de acord ca nivelul de fiabilitate a scazut, si nu numai la VW, ci si la marci cu mult mai multe pretentii. Dar, pe langa goana disperata dupa reducerea, uneori chiar cu orice pret, a costurilor, mai intervine, asa cum spuneam, si complexitatea din ce in ce mai mare a autoturismelor, ceea ce mareste riscul de a aparea probleme, ceea ce, mai departe, pare a reduce fiabilitatea. Dar, daca e sa facem un calcul corect al fiabilitatii, hai sa tinem cont de mai multi factori, nu doar de frecventa cu care pica una sau alta la masinile noastre:

1. Traficul in prezent este MULT crescut fata de acum 15-20 de ani, iar acesta este un factor cu o influenta destul de importanta in comportamentul unei masini.

2. Distantele parcurse si gradul de utilizare al masinii cred ca au crescut semnificativ in ultimii 15 ani.

3. Complexitatea tehnologica este MULT crescuta fata de acum 15-20 de ani, de unde si "sansa" mai mare de a se defecta ceva (ca are ce, de unde nu e, ce sa pice?)

4. Reducerea unor costuri in favoarea posibilitatii implementarii unor tehnologii noi sau considerate "de lux" chiar si pe o gama de automobile medii. De aici mai rezulta cate un plastic crapat sau vreun buton jupuit (care, de altfel, se pot schimba destul de usor), dar, in schimb, cei care se plang uita despre placerea si confortul oferit de utilizarea unor tehnologii la care, cu cativa ani in urma, se uitau cu jind, fara speranta de a le avea vreodata.

5. Productia anuala tot mai mare de autovehicule, rezultat si al cererii crescute, are, in mod automat, o influenta oarecum negativa asupra fiabilitatii. Una e sa construiesti 30.000 de masini pe an, una e sa construiesti 100.000 (cifrele sunt ipotetice). In mod clar viteza de productie trebuie sa creasca, existand riscul aparitiei de erori sau al respectarii cu mai putina strictete a unor standarde.

6. Noile reglementari internationale referitoare la mediu impun folosirea unor filtre sau dispozitive ce sunt foarte sensibile la calitatea carburantului utilizat, calitate care, din pacate, nu este peste tot ca in Germania.

S.A.M.D. De aceea eu zic ca, cu exceptia colegului Mama Omide, care este deja o legenda in ceea ce priveste ghinionul unui sofer de B6 :P , cand discutam despre fiabilitatea unei masini actuale in comparatie cu modelele anterioare trebuie sa privim ceva mai complex problema. Si o sa vedem ca, uneori, lucrurile nu sunt chiar cum par a fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aplauze pt colegu alxrro si pt ca a pus punctul pe "i" : :P ( asta ca o parere persoana dupa ce-am citit reply-ul lui )

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!