Jump to content

1.9 Tdi Tip Asv (110 Cp) - discutii despre acest motor


ciupi_bc
 Share

Go to solution Solved by S I M A,

Postare recomandată

garnitura de chiulasa din start

iti spun din proprie experienta

am schimbat 2 pana acum la ASV-u meu

aceleasi simptome de fiecare data

dadea lichidu afara pe la vasu de expansiune

verifica daca ti se intaresc furtunele de la radiator

ultima data am dus chiulasa la Bistrita la SC chiulasa SRL sa o verifice daca nu e fisurata si i-au facut o revizie generala(schimbat 3 tacheti, curatat scaunele de supapa, etc.)

fisurata nu a fost dar s-a dovedit a fi stramba si a necesitat planare

Si la ce pret a fost planeitatea ca la restul pieselor stiu ca sa imi fac o idee cam cat ma coasta distractia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aprox 400 lei

verificat sa nu fie fisurata, planat, inlocuit 3 tacheti hidraulici, curatat scaune supape, inlocuit ceva semeringuri

da un telefon la ei pentru mai multe info

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aprox 400 lei

verificat sa nu fie fisurata, planat, inlocuit 3 tacheti hidraulici, curatat scaune supape, inlocuit ceva semeringuri

da un telefon la ei pentru mai multe info

toate cele bune

Merci de sfaturi acum urmeaza sa pun ceva bani la ciorap :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa va zic ce am patit aseara ... am pornit masina , am dat inapoi sa ies din parcare si am calcat-o putin cand am intrat in trafic . deodata , toata masina a inceput sa vibreze foarte puternic . observand asta , am incetinit si am mers cam 50metri pana la un loc unde sa pot parca . in astia 50 de metri masina vibra foarte tare , initial am crezut ca am pana dar erau prea puternice vibratiile . (dupaia am crez ca s-a rupt turbina :Driver:... in fine , am tras pe dreapta . si stand pe loc tot asa vibratii puternice ca si cum motorul ar fi mers in 2 pistoane sau asa ceva . in spate se vedea cum scoate fum cenusiu ( nu constant , in hopuri , cand mai mult cand mai putin in ritmul vibratiilor ). am oprit motorul , deschid capota , ma uit , nimic in neregula . urc inapoi la volan , o pornesc , tot asa vibratii si fum . o turez pana pe la 2500rpm de vreo 3 ori si dupaia dispar vibratiile si fumul . gata , masina merge normal . am pornit iar , am mers , am accelerato putin , se comporta normal , nici o vibratie , nici o urma de fum . si azi am mai mers cu ea , nici o problema .

aveti idee ce ar putea fi ? n-am mai patit pana acum asa ceva . am curatat mai demult egr-ul dar nu si admisia . ( pe admisie avea un strat de aprox 7mm grosime de calamina ) . e posibil sa se fi desprins o parte din depuneri si sa fi intrat in motor ? :)) alceva nu imi explic ...

Modificat de nutzuXXL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

poate a pornit motorul pe invers...fum cenusiu-alb=ulei si zgomotul ridicat pot fi din cauza asta...nu sunt mester dar ar putea fi o varianta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul a mers bine la inceput . am dat inapoi , am mers vreo 20metri si dupaia cand am calcat-o a facut figura .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuia sa o turezi tare sau sa o turezi brusc cand e motorul rece.

Am patit si eu de ai inceput sa vibreze masina si scotea fum la greu.

Am oprit-o si si-a revenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca s-a blocat avansul dinamic din pompa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca nu e bine sa o turezi sau sa o calci brusc cand e motorul rece dar nici sa faca faze dinastea nu e normal . ma bucur ca nu a mai facut asa . deacum nu o mai calc pana nu se incalzeste motorul la 90grade (oricum sunt foarte grijuliu , nu o calc primele 5 min dupa ce o pornesc , schimb la max 2500rom cat e motorul rece , dar atunci a fost o exceptie) . mi-a ajuns faza asta :D

Modificat de nutzuXXL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, sunt motoare excelente si o sa te faca sa zambesti tot timpul cand le calci.

Ma bucur ca am acest motor pe masina, deoarece pe langa ca e foarte fiabil, fiind facut dupa celebrul ALH are si surplusul de putere de 20cp care il face pe ASV, un ALH perfect.

Chiar daca nu e Pompe-Duse si are un zgomot putin mai mare, e foarte bun la consum si ca si cuplu, e dispus mai brutal si e mai bun la acceleratie, fata de PD care are un cuplu mai lin, insa mai mare.

Are si cerintele lui, mici, insa daca esti constient de cum trebuie sa exploatezi un motor, daca ii faci reviziile la timp, daca nu o turezi la rece si daca nu o subturezi la cald, astea ti se vor parea lucruri normale, cum defapt, sunt. :blah:

Pentru ASV-isti, aveti grija de ele si ajungeti sa le iubiti. :soare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa va zic ce am patit aseara ... am pornit masina , am dat inapoi sa ies din parcare si am calcat-o putin cand am intrat in trafic . deodata , toata masina a inceput sa vibreze foarte puternic . observand asta , am incetinit si am mers cam 50metri pana la un loc unde sa pot parca . in astia 50 de metri masina vibra foarte tare , initial am crezut ca am pana dar erau prea puternice vibratiile . (dupaia am crez ca s-a rupt turbina :Driver:... in fine , am tras pe dreapta . si stand pe loc tot asa vibratii puternice ca si cum motorul ar fi mers in 2 pistoane sau asa ceva . in spate se vedea cum scoate fum cenusiu ( nu constant , in hopuri , cand mai mult cand mai putin in ritmul vibratiilor ). am oprit motorul , deschid capota , ma uit , nimic in neregula . urc inapoi la volan , o pornesc , tot asa vibratii si fum . o turez pana pe la 2500rpm de vreo 3 ori si dupaia dispar vibratiile si fumul . gata , masina merge normal . am pornit iar , am mers , am accelerato putin , se comporta normal , nici o vibratie , nici o urma de fum . si azi am mai mers cu ea , nici o problema .

aveti idee ce ar putea fi ? n-am mai patit pana acum asa ceva . am curatat mai demult egr-ul dar nu si admisia . ( pe admisie avea un strat de aprox 7mm grosime de calamina ) . e posibil sa se fi desprins o parte din depuneri si sa fi intrat in motor ? :rolleyes: alceva nu imi explic ...

asa am patit si eu de mai multe ori...asta inainte de a curata turbina(schimbat geometrie). Dupa ce am curatat nu am mai patit asa ceva. Incearca o treaba....in treapta a 3-a la 40 km la ora...calc-o la max...pana in 4000 de ture. Vezi daca nu iti intra in limp mode...adik se blocheaza turatia in jur de 3500. Si am patit asa si cand era motorul cald, cum zici tuh. Si cand o porneam mergea parca in 3 pentru cateva secunde. Am facut si diagnoza si nu mi dadea altceva decat presiune prea mare in turbo. Daca faci testul care ti am zis posteaza daca ai avut limp mode sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da , uneori mai intra in limp mode daca merg mai in forta . gen blana si schimbat la 3500-4000 . dar nu mai merg in forta pana nu curat turbina/admisia . am desfacut egr-ul si l-am curatat ?( avea stratul de calamina de aprox 7mm . asa era si pe admisie) urmeaza in viitorul apropiat sa ii curat turbina , galeria , admisia . tot pe scurt . apoi nu cred ca o sa mai faca figuri .

ps: intradevar , este un motor foarte bun daca este ingrijit . eu am masina de aprox 2000km ( acum are putin peste 217k km) si i-am schimbat toate consumabilele ulei , filtre , kit transmisie , pompa apa , etc . o sa o pun la punct dar toate pe parcurs in functie de posibilitati :)

Modificat de nutzuXXL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postez problema mea si aici, poate stie cineva de la ce e.

Am VW Bora motor ASV. Cand merg la drum normal (normal insemnand fara mers "bara la bara") nu am nici o problema. Aceasta apare cand merg "bara la bara" - foarte incet si cu porniri dese de pe loc, mi se aprinde martorul rosu de ulei, bipaie si apare "Oil pres. STOP. Service Manual" daca motorul e la temperatura de 90 de grade. Daca motorul nu ajunge la 90 de grade, nu se aprinde martorul rosu. Am mers chiar si 500km fara sa se aprinda martorul de ulei, dar cum merg "bara la bara" se aprinde. Filtru + Ulei Castrol Magnatec 5W40 schimbate recent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Cati km are motorul? Verifica si nivelul si vezi sa nu iti intre motorina sau apa in ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am rezolvat problema. Dupa multe batai de cap, era de la sonda de presiune ulei de langa filtul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut. am si eu o problema la asv-ul meu. ba trage, ba nu trage. am avut de parcurs un drum mai lung in tara, si in depasiri pur si simplu ma lasa masina, trebuia sa stau sa opresc mereu clima si tot simteam ca am sdi, motorul statea foarte turat si nu se misca masina, iar cateodata masina tragea fenomenal cu clima pe auto, in urcare, nu o recunosteam si nu mai statea asa de turata!

Simt ca masina are o limitare uneori, nu stiu ce sa zic. mentionez ca are schimbate filtrelele recent, toate, uleiul de asemenea+are un tratament de motor. am tot citit pe forum, si nu gasesc un raspuns, sa fie debitmetru, ceva in soft, ceva mecanic, turbina? Ritmul de mers il am unul mai turat (exceptand cand este rece, normal) pentru a nu infunda catalizatorul, turbina. Poate fi si motorina? am folosit numai de la rompetrol si petrom(parca mai lenta cu asta), si poate a luat niste gunoaie ceva?Am ajuns la o concluzie ca in rezervor poate avea o pompa si acea sa fie infundata sa nu alimenteze corect? Stiu ca unele tdi-uri nu au, acum nu stiu daca asv-ul are. Va rog mult sfatuiti-ma ce sa fac, chiar nu am nici o solutie. Multumesc!

Modificat de cTL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din start, as zice turbina sau vreun senzor afaerent ei...

Insa daca zici ca motorul sta turat si ea nu se misca, as zice ca iti patineaza ambrieajul :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am gandit si la treaba asta, dar nu sunt sigur

inca astept parerile voastra. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara sa pui testerul nu o sa afli exact ce are....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am discutat cu un mecanic de la PEX(dealer si service Seat in Ploiesti) si mi sa spus cand nu mai trage, sa opresc motorul si pe urma sa il pornesc iar si daca trage e turbina(asta probat in afara orasului) iar alta poate fi catalizatorul si mi sa spus sa slabesc umpic toba finala si daca trage e ala, dar aici nu imi bag eu nasul sa stric ceva p'acolo. Am incercat prima varianta si cred ca este turbina, si trebuie curata(am auzit ca este ~400 lei la PEX), dar pana nu o pun pe tester nu rezolv nimic, fiind incluse inca posibilitatile ca poate fi ceva electronic. o sa revin cu un post dupa ce rezolv(dar o sa dureze ca sunt in gaura) pentru a lamurii si pe alti posesori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti recomand urmatorul lucru

studiu aici pe forum

si spun asta fiindca rezolvarea la problema ta se poate face f simplu si ieftin

in primul rand ai nevoie de un log in mers cu vagcom-u sa se poata stabili parametrii

apoi mai mult ca sigur e nevoie de o curatare la turbina

iar solutia la toate astea e userul cipos

e aproape de tine si e un baiat extraordinar

trebuie doar sa iei legatura cu el

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am pus Castrol Edge cu semnul VW pe bidon si scris nemteste si nu-i prea prieste, in sensul ca mi-l cam papa. Am completat la 5000km cam jumatate de litru, motiv pentru care la urmatorul schimb as vrea sa incerc altceva; m-am gandit la Aral, foloseste cineva? Daca da, de care? Hi-tronic cu norma pt motorul nostru sau Tronic 431 cu norma pt PD (pretul e nesemnificativ mai mare)? Consum ulei, zgomot la rece?

A, si inca ceva, motorul mi se pare genial, e foarte fortos, cel putin pt caroseria asta de 1250kg si merge degeaba, cu 4.2% la drum lung (4.5 tras de el) si 6% in oras (6.3% actual, mergand tot timpul cu motorul rece ca de, am de facut 3km si abia la sfarsit ajunge aproape 90; si asta zilnic de 1-2ori dus-intors)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am castrol magnatec si e ok , nu a papapat mai deloc . am curatat turbina de cateva luni si merge impecabil . trage de rupe si nu mai da limp . :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba cu turbina am facut-o si eu, alaturi de schimbarea actuatorului si recent, debitmetrul. S-a schimbat masinuta in sensul ca trage mai liniar, cum trage la 2000 trage si la 4000 :D recomand tuturor sa faca log si sa-ti tina masina in parametri! si de magnatec am auzit si eu de la mai multi ca nu prea le papa, in schimb cu edge, la majoritatea am citit consumuri de ulei 0.7-1l la 10.000km. Multumesc de opinie, astept in continuare si de la ultilizatori de aral.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Chiar zilele trecuta am completat cu 600 700 grame de ulei in numai 8000km. Acesti 8000 km am mers preponderent la sosea,destul de in fortza,am facut seprentinele de la cheia de vreo 3 ori,plus un drum de la buc la cluj ,si la intoarcere pe tg mures brasov. Uleiul este castrol magnatec 5w40.

Masina are 133.000 km si cip tuning ~ 140cp. La urmatorul schimb adik peste 4 5 mii de km,o sa trec pe mobil1 sau aral sa vad daca este vreo diferenta.

Intrebare: Este necesar sa trec pe 10w40 la acest numar de km? Mentionez ca pana la terminarea iernii trebuie sa il schimb iar,deoarece fac cam 2-3 mii de km pe luna.

Ce ulei recomandati pentru iarna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!