Jump to content

1.9 Tdi Tip Asv (110 Cp) - discutii despre acest motor


ciupi_bc
 Share

Go to solution Solved by S I M A,

Postare recomandată

eu am pus doar MOBIL 1 5w40

dar e al naibii de scump

iar mai nou la un magazin mi s-a spus ca nu se mai fabrica

ideea e ca intre schimburi cam papa aproape 2l de ulei

si de aceea sunt curios si intereat de alt tip de ulei bun pentru acest tip de motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci fa si tu un log sa vedem... dar cam 90% sau fie din turbo

ma duc maine sa o pun pe un tester....postez logul dupa aia....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari

Sunt pe cale sa cumpar un Passat combi din '97 cu motorul asta.

Dar are 470.000 km!

O sa mai duca motorul asta macar 50.000 km?

presupun ca a fost bine intretinut pentru ca cumpar masina din Norvegia.

Multumesc anticipat

Adi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca se numeste asv...... macar fa o verificare de compresia ca sa sti exact in ce stadiu este

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E motor 1.9 TDI 110CP.

Ce alt motor ar putea fi?

AFN sau AVG?

Modificat de Adi Ardelean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Mai mult ca sigur e AFN sau AVG. AFN s-a montat si pe Passat B4 si pe Passat B5 fara facelift, iar AVG doar pe passat B5 fara facelift. In nici un caz ai ASV.

Un alt model de 110 Cp s-a montat pe Golf 4 si este AHF.

AFN,AVG,ASV,AHF = 110 Cp . Mai este vreo unul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut , am si eu un seat cordoba coupe cu motor ASV . am luat masina la 214k km , acum are 215.800 km . pana acum , la motor , i-am schimbat filtrele de aer , de motorina , curea alternator , toata distributia ( curea , role , pompa de apa ) , adica tot ce inseamna consumabile . intradevar , inainte sa schimb distributia si pompa de apa , era galagioasa , dar acum toarce , nu se aude nici un zgomot inafara de cel normal de TDI .

totusi , nu sunt multumit de cum trage , parca nu trage cu toti cei 110 cai , tatal meu are un golf variant tdi de 116 cai si la el se cunoaste cand o calci cum intra turbina si te baga in scaun .

masina nu scoate fum , sau alte probleme , singura chestie e ca nu trage cum ar trebui . se mai simte uneori cum ar da sa traga ( cand tin pedala la fund) pe la 2000 - 2500 - 3000 - 3200 rpm ( nu mereu la aceiasi turatie ) . dar tot nu trage calumea , trage cu o idee mai bn decat un golf 3 1.9TD de 75 cai( asta ca o comparatie) . in fine , i-am schimbat debimetrul , mi-a imprumutat cineva un debimetru de pe un golf 4 1.9tdi de 90cai . acum masina trage aproape constant , dar tot nu ai senzatia aia cand o calci ca te baga in scaun .

si inca ceva , in treapta 1 , chiar daca o turez si incerc sa plec cu "scarturi" , nu prea reusesc , decat pe maxim 2-3 metri sa zic , in comparatie cu golful lui taicamiu la care se invart rotile in gol pe toata durata treptei 1 daca o calc la fund .

la voi pe la cat intra turbina ? asa e motorul asta , mai pasnic , sau e ceva in nergula cu el ? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica cu vag-com-ul.... masina asta trage foate de jos.... 1500 deja se simte ceva...

verifica daca ai vacuum spre actuatoru de la turbo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aduc si eu in discutie un aspect lagat de ASV si reducerea de putere si lenevirea turbinei.

Dupa reparatii, la repozitionarea motorului pe masina am constatat ca racordul flexibil al evacuarii se bulise. Am mers cam 2 saptamani cu el asa (diferenta de zgomot era insesizabila), pana cand am avut timp sa merg sa o schimb. Surpriza: in primele 10 secunde de mers cu racordul elastic nou (si etans) am constatat o scadere CLARA de putere, si o lenevire clara a turbinei.

trag concluzia ca am tobele (sau toba) infundata.

1) ati mai auzit de chestia asta?

2) ce se poate face?

3) exact astazi am alergat-o un pic cu 150-160 pana pitesti, am avut treaba acolo. Fum negru (la talpa full la peste 3000 ture) a scos cam 10-20 secunde dupa care fum curat-curat.

pentru nutxu XXL si masina mea tot peste 220.000 km are. poate e o manifestare normala a evacuarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am revenit , tocmai am fost la masina si i-am facut o diagnoza si niste logari pe loc , nu din mers . cu debimetrul original , mi-a dat eroarea asta , cu debimetrul de pe motorul de 90 de cai , a dat iar eroarea asta , am sterso , am scanat iar si nu a mai dat-o .

Address 01: Engine Labels: 038-906-018.LBL

Part No: 038 906 018 FB

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2167

Coding: 00005

Shop #: WSC 06402

1 Fault Found:

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 - 35-00 - -

Readiness: N/A

astea sunt cele 2 logari pe care le-am facut

post-12723-1254933313_thumb.jpg

post-12723-1254933320_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Trebuie sa faci log nu logari in mers , treapta a 3-a de la 1500 Rpm o calci la fund pana aproape de 4000 Rpm pe canalele 003,010,011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am facut de curand o diagnoza la ASV-ul meu, 231.000 km. Cand am luat-o, acum 70k km am curatat turbina si stiam ca nu trebuie sa mergi subturat, oricum imi place sa merg sportiv. Ideea e ca s-a lenevit destul de tare, am schimbat si debitmetrul intre timp. Am fost cu ea pana la urma la un service din cluj recomandat VW unde mi-au facut o diagnoza.

Au constatat ca de la turbina e problema, mai exact capsula vaccumatica(actuatorul) care e era ruginit din ce am inteles si nu facea destula presiune. Aceasta piesa nu se gaseste de noua, doar cu tot cu turbina, dar mi-a facut rost dl Fery(seful de la Automeister, unde a fost cu masina) de una second, de la o turbina defecta aproape noua, cu 50euro, deci super ok.

Pe langa asta au mai fost ceva furtunase de vaccum defecte. Am mai bagat si niste aditiv de la dl Fery, ca sa-si dea drumul motorul iar dupa aia credeti-ma ca tragea. Un pic de ud pe jos si cu pedala la fund in a 2-a(40-60km/h) palpaia esp-ul ca instalatia de craciun :)

Dupa ce am terminat aditivul s-a mai lasat, dar oricum trage constant acuma, nu ca inainte ca se plafona dupa ~3000ture.

Recomand o diagnoza completa la cineva care stie ce face.

Numai bine,

TDI power ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au constatat ca de la turbina e problema, mai exact capsula vaccumatica(actuatorul) care e era ruginit din ce am inteles si nu facea destula presiune. Aceasta piesa nu se gaseste de noua, doar cu tot cu turbina, dar mi-a facut rost dl Fery(seful de la Automeister, unde a fost cu masina) de una second, de la o turbina defecta aproape noua, cu 50euro, deci super ok.

O singura completare am.

Acel actuator se gaseste separat, nou, chiar la Volksparts si costa mai putin sau chiar atat cat ai dat tu pe el SH.

Modificat de S I M A
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

putin :ceuameni:

@satmovi

231000 reali?, intreb de curiozitate fiindca luni desfac motoru pentru a duce chiulasa la bistrita fiindca am o fisura in ea

eu am peste 300000 reali si pot spune ca agata putin la rece pana se incalzeste

pe urma trage de rupe

adica fac zilnic naveta gherla-cluj,

si stiti si voi ca sunt sectiuni de drum unde poti da si peste 160

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunt km reali.

Zicea dl Fery sa mai pun o tura de aditiv la urm plin, dar sa nu exagerez cu asta, in mod normal de 2-3 ori pe an.

Astept sa-si mai dea drumul catalizatorul ca zicea ca-i infundat, cum n-a functionat turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut log din mers cu debitmetrul de pe tdi-ul de 90cai si l-am postat pe threatul loguri .

intre timp ,debimetrul original l-am desfacut si l-am curatat/spalat cu sprei degresant ( doar zona unde se afla acea sarmulita/senzorul) . acum mai are uneori momente cand nu trage ( deobicei cand pornesc masina si merg cam 100m, o calc la maxim si dupa ceva timp isi da drumul deodata si trage normal ) deci debitmetrul era de vina si cred ca mai sunt de vina si depunerile din egr , am vaz ca e destul de multa mizerie pe acolo . cand o sa am timp o sa curat si egr-ul + traseul de admisie . acum sunt multumit de cum trage , dar nu pe deplin :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nutzu, acum mai are uneori momente cand nu trage ( deobicei cand pornesc masina si merg cam 100m, o calc la maxim si dupa ceva timp isi da drumul deodata si trage normal )

Da-mi voie sa te atentionez asupra modului in care mergi cu masina, imediat dupa pornire niciodata, dar niciodata, sa nu o mai calci la blana, spre binele motorului si a celorlalte componente esentiale (turbina, ambreiaj). Pentru asta , cred ca ar fi bine sa citesti topicul http://vwforum.ro/index.php?showtopic=2798

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca nu trebuie depasit aprox 2500rpm pana se incalzeste , pana ajunge la 90gradeC , i-am dat blana doar sa vad cand isi da drumu debitmetrul , daca e sau nu vreo diferenta intre debitmetrul pe care l-am avut inainte si cel de acum . a fost o exceptie , promit ca nu mai fac :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blink: Nu cred ca a tusi daca i'a aplicat o blana la rece...

Nu e problema ca se intampla 1 data, de 2 ori. Problema e daca se tot repeta.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am o mica nelamurire :P Voi ce ulei folositi in acest tip de motor (ASV) ....mobil 1 .. ARAL...care este cel mai recomandat pt acest tip de motor? si de care trebuie pus ? Mie la servis mi-au pus ARAL 10W40 (nu am stiut ce ulei avea inainte sa o cumpar si dl de la servis mi-a recomandat aral....dar am vazut ca uni posesori de asv folosesc ulei 5W40) este mai indicat 5w40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

n-am auzit pe nimeni sa puna 10W40, doar 5W40. Eu din asta am bagat, de mai multe marci: Castrol, Mobil1, Aral(asta am acum). Nici nu stiu ce sa recomand, n-am obs mare diferenta intre ele, oricum cam la toate am mai completat cam 0.5l dupa 10.000km.

Numai bine,

Ovidiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Seat toledo 2001 ASV si de 2 ori am schimbat uleiul (in 2 locuri diferite) si de unde am cumparat uleiul mi-a cerut talonul si dupa talon mi-au zis ca trebuie 10w40

Daca ziceti ca trebuie 5W...voi trece la 5w

Poate afecta motorul daca am mers 2 ani cu 10w?

Modificat de rage86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm... ce imi recomandati? La urmatorul schimb sa trec pe 5w40 sau sa raman pe 10w40?

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!