Jump to content

1.9 Tdi Tip Asv (110 Cp) - discutii despre acest motor


ciupi_bc
 Share

Go to solution Solved by S I M A,

Postare recomandată

traiasca ASV-ul!! eu am 233k :lol:

acelasi tzacanit care, dupa ceam citit pe aici, a inceput sa-mi placa. zicea joky de intinzator. eu l-am schimbat si la fel tzacane:) distributia am schimbat-o la 85-90k km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. sa va expun problema mea. am fost cu un prieten la autotest in targ la vitan, sa testam un Leon 1.9 Tdi 110 CP (presupun ca e ASV-ul, d-aia am ales sa postez aici).

masina este din 2002, are 68.300 km reali, omul este de incredere... asa ca va rog sa nu incepe cu faze de genul ca nu are cum sau e ceva in neregula. motorul se aude bine. masina a iesit la teste perfect din punctul meu de vedere, in sensul ca:

test sasiu 100%

test emisii 100%

test instrumente 100%

test transmisie 98%

test frane 100%

test suspensie 93%

test caroserie 73 % (se pare ca masina a fost lovita, omul care o vinde, achizitionand-o la 13.500 de la PBN cu discount, printr-o cunostinta. se pare ca "prietenul" de la care a luat-o nu a fost prea "prieten" pentru ca omul, cu ocazia testului, a aflat si el ca masina a fost lovita in trecut). nu asta este problema, ca lovitura nu a fost grava si a necesitat in mare parte doar revopsire.

acum problemele sunt urmatoarele. la test la motor a dat 71%. ceea ce ne-a cam ingrijorat si acum prietenul meu sta in cumpana daca sa il mai cumpere sau nu. a dat urmatoarele valori pentru cei ce se pricep, poate ma lamureste cineva clar cum sta treaba.

specificatii autovehicul : randament 110 rezultat test 84,7 (astia am inteles ca sunt CP ;) ) 35 de cai lipsa mi se pare mult.

viteza motorului: 4150 , rezultat test 3544 - cred ca se refera la turatia unde se atinge valoare maxima de putere.

cuplul motorului 23.5, rezultat teste 20.8 - rezultat apropiat de cel specificat, diferenta mica.

rpm - mom. de 1900, rezultat 1060, iar diferenta mare.

la concluzii scrie rand. scazut al motorului, la circuit ulei scrie epurator - curatare (ce e asta???) iar la injectie si aprindere scrie : reglare, verificare reparare computerizata a injectiei/aprinderii. asta din cate stiu se poate regla din vag-com.

ma gandesc ca a dat valori scazute la randament pentru ca masina nu a mai primit revizie de 1 an si 1 luna. omul nu face 15.000 km pe an toate reviziile le-a facut 1 data pe an. cu filtre schimbate si ulei nou, cat de mult se poate imbunatatii situatia. de asemenea ma gandesc sa aiba un randament scazut din cauza turbinei. nu stiu ce stil de condus are proprietarul, dar banuiesc ca este unul domol si cam subturat. cum s-ar putea remedia cele prezentate mai sus?

va rog... o concluzie rapida a celor prezentate mai sus, si cateva sfaturi daca sa cumpere masina sau nu. costa 9000e, are 68.300 km reali, airbaguri frontale, abs, climatronic, full electric (geamuri f/s si oglinzi) cd player 8 boxe, jante aliaj cu cauciucuri de vara si jante tabla cu cauciucuri de iarna... eu zic ca merita masina... da nici sa aiba probleme cu motorul dupa ce o ia. so ... astept pareri cat mai avizate cu putinta in cel mai scurt timp. mersi anticipat. :icon_thumright:

Modificat de audi_fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ceea ce spui e mica problema pe partea de comanda a turbinei trebuie vazut ce e acolo costurile pot ajunge la max 200 de euro sa o pui pe picoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am facut la autovit testu si la dino a iesit binisor..... dar ma sperii cu cuplu maxim la 1000 ture.....asta chiar e aiurea....fa o diagnoza ca e ceva pe la turbina sau debitmetru....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

Ma bag si eu in seama tot cu aceeasi bijuterie de motoras care are in spate aprox.140 k km si se pare ca mai are viata multa fara prea mari pretentii ( mobil 5w40 si Mtb. Gold si Megasele in motorina ). Daca vi se pare zgomotos inseamna ca nu ati mers cu 307 hdi sau astra 2.0 dti si exemplele pot continua,iar vis a vis de pd eu sincer nu am putut face diferenta. In orice caz vad ca Vw renunta la pd si se apuca de com.rail care este mult mai apropiat ca si tehnologie de ASV. Bafta multa si sa ni le tina D-zeu in stare buna !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi tuturor de rapsunsuri. am uitat sa precizez ca dupa 3800 rpm, caderea puterii este brusca. cei de la auto-test nici nu au turat motorul mai mult de 4100 pentru ca scaderea era puternica. de asemenea am aflat ca tipul respectiv are un stil destul de sportiv de condus. (deci, am concluzionat gresit cand am zis ca are un stil de condus subturat). merita cumparata masina? stiu ca e un motor bun si rezistent. chiar sunt in dubiu si prietenul meu nu stie ce sa faca.

@cipos. mersi frumos si daca s-ar putea sa te contactez pentru ca sa punem testerul pe leonul respectiv, ar fi extraordinar. :). si bineinteles ca ma revansez, nici nu se pune problema :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot ASV cred. Motor foarte reusit. La 220K nu consuma ulei, numai daca bag picioarul in ea. Am folosit Aral 5W40 si ii place.

Consumul de motorina este foarte mic, media mea este de 5,6%.

Singura problema este pompa de apa, care trebuie inlocuita la fiecare 90K. Mare atentie!!!

Este zgomotoasa: si care-i problema? Cu motorina "E5" este un pic mai silentioasa.

Modificat de srudolf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O singura data am bagat motorina E5 si legat de zgomot nu am sesizat mari schimbari , in schimb pare ca nu mai are vlaga deloc motorul ( e normal , el a fost gandit pt E3 ) , asa ca ma trecut inapoi pe efix E 4 .

Legat de acel tacanit specific ASV-ului : asta se intampla numai cand e rece , cu cat se incalzeste motorul ( sau e mai cald afara ) nu se mai aude .

Rog ceilalti posesori sa confirme/comenteze .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal

revin cu alte impresii

dupa achizitionarea unei interfete de la voinea am inceput sa scanez ASV-ul

am fost placut impresionat sa citesc consumul la ralanti de 0.5-0.6 l/h

am facut de curand un drum mai lung de peste 800 km si mi-am facut un consum estimativ

mi-a iesit in jur de 5.5-6.2 l/100km

eu zic ca e super bine avand in vedere caracteristicile pe care le are

apropo, pe tot parcursul drumului a mai fost cu mine un peugeot 307sw, motor de 2l

pot sa spun ca a plans tipul cand vedea diferenta dintre golf si peugeot

cei din zalau stiu cum e sa urci mesesul

eu urcam cu a 4-a fara a avea probleme, iar peugeotul abia se misca

o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

productia acestor motoare s-a oprit, cred, prin 2002, (sper sa nu spun prostii!)

Aceste motoare se gasesc si pe masini din 2005. Practic nu au creat un stoc de motoare ASV ca sa le monteze prin 2004 2005. Deci s-au fabricat pana in 2005

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Variantul cu ASV s-a fabricat pana in 06/2001 , cel scurt a avut o viata mai lunga 08/97 - 05/04

Cel putin asa apare aici

De "tacanit" nu mai zice nimeni , sau numai a mea face asa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In orice caz vad ca Vw renunta la pd si se apuca de com.rail care este mult mai apropiat ca si tehnologie de ASV.

Nu e deloc apropiata ca tehnologie Pompa rotativa (distribuitoare) cu cea Common rail (rampa comuna).In cazul de fata e o pompa Bosch rotativa. Seamana dar nu rasare! Nu se aseamana nici la injectia propriu zisa (nu e rampa comuna, injectoarele se deschid mecanic la o anumita presiune, nu e injectie "stratificata", actionarea mecanica a pompei de injectie, etc), nici la zgomot, consum, etc. Presiunea de injectie e undeva intre 170-200 bari in cazul de fata. La CR e pe undeva pe la 1600 bari.

Avantajele ar fi ca cele cu pompa rotativa, ca si motorul ASV, sunt mai putin pretentioase la calitatea combustibilului, si sunt mai fiabile. Dezavantajele sunt: plusul de zgomot, consum si noxe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrei sa zici de fapt consumul mult mai mic la ASV si ALH si noxe si zgomot mai mare. Consum mai bun ca la VE-uri nu gasesti, nici la PD sau CR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alextz te rog sa-mi explici de ce sustii ca sistemele de injectie cu pompe rotative duc la consumuri mai mici decat PD si CR.

Sper ca te referi la g/kwh, intelegi unde "bat".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai intai la ma uit la topicul de consumuri unde ASV si AFN cu 110cp au consumuri mai mici ca ATD sau AXR de 101 cp.

Apoi motorul VE este unul destul de primitiv, motorul CR are pana la 7 stagii de injectie la BMW si Fiat iar VE are doar 2. De aici si diferenta de motorina dar si diferenta de zgomot+vibratii. Nu sistemul de injectie VE bate CR la consum ci numai implementarea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

asv si eu si cu multi km.

motorul se aude foarte bine(parere si de mecanic experimentat).

ticaitul e normal pana se incalzeste motorul.

cu ulei aral e mai silentios si consuma mult mai putin decat cu castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot veni vorba despre ASV...

La 110k km s-a stricat pompa de apa (s-a desprins paleta confectionat din plastic de pe ax), am fiert motorul, am observat imediat, am oprit.

A fost inlocuita garnitura de chiulasa, la reprezentanta Skoda.

Dupa 10k kilometrii am observat ca pierde lichid de racire, am completat 1/2 litrii la 10k kilometrii.

La 140K km am inlocuit din nou garnitura, tot la reprezentanta.

Si dupa a doua inlocuire am fost nevoit sa completez lichid de racire, la 15k kilometrii 1/4 litrii.

Am vandut masina la un cunoscut, si de om cinstit ce sunt am explicat la noul proprietar in amanunte treaba cu completarea lichidului, care cu toate astea l-a cumparat. ASV... ce sa zic.

Parerea mea este ca chiulasa s-a fisurat la fierbere.

Mecanicul sustine ca nu a fost fisurat, dar atunci cum se explica faptul ca pana in 110k km niciodata nu am completat lichid. Interesant este ca totusi a rezistat.

De altfel am impresia, ca in afara de prostii de genul lasat motorul fara ulei sau forjat cu turometrul in rosu in a treia :lol: pe autostrada, singura modalitate de a strica un astfel de motor este fierberea, daca se duce pompa de apa sau termostatul.

Am asistat la prima inlocuire de garnitura de chiulasa, pe camasile cilindrilor se cunostea canalul de la alezorul de calibrare, adica la 110k km uzura =0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce postare binevenita! Dupa ce am citit saptamani intregi despre distributie si pompa de apa, tocmai vroiam sa plasez intrebarea: cat rezista o pompa de apa, sau care este durata medie de viata a ei?! Asta fiindca am o Octi 1 cu acelasi tip de motor si la 90.000 am facut schimbul distributiei la service autorizat Skoda, dar, desi am precizat ca vreau sa-mi fie schimbata si pompa de apa, nu au facut acest lucru spunand ca pompa e ok, mai merge si nu trebuie schimbata decat cand da semne de oboseala, deoarece ei nu au in norme sa schimbe pompa de apa cand se schimba si distributia! Acum am 112.000 km si ma gandesc ca in mod categoric trebuie sa o schimb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ciudat ,pt ca eu atunci cand mi-am schimbat distributia nici un servis nu a vrut sa-mi dea garantie fara sa schimb pompa de apa,chitul complet de distributie contine inclusiv pompa de apa !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa este... este recomandat odata ce faci distributia sa schimbi si pompa de apa , si nu e scumpa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Excelent motor ASV-ul;are si viata si un consum f.mic!Am mers Busteni-Bucuresti cu o medie de 3,4l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la urcare 5.5 nu :)))) normal ca la coborare consuma mai putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu conduc de 2 ani jumate o BORA cu motorul asta. Masina e fabricata in 2001, inmatriculata in 01/2002. Am cumparat-o in 2005 cu 80000 km, nu stiu cat de reali. Acum am 205000. Cu motorul n-am avut nici o problema. Schimbat ulei, filtre, curea, pompa de apa. Vara trecuta mi s-au blocat electroventilatoarele. Le-am schimbat, dar de atunci completez destul de des lichidul de racire.

Consumul e ok pt romania. La drumuri lungi scot 5.1-5.2/100 cand nu exagerez cu acceleratia- 110 km/h viteza de croaziera. Pe autostrada consumul creste (peste 6 la suta), mai ales daca trec constant de 140 km/h. Brasov - Campina l-am facut cu 4 /100 km. E un motor excelent pt masinile de famile - bora, golf IV variant, octavia dar si pe masinile mici si "nervoase" - golf, seat, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si al meu tot ASV este, si e OK , nu m-i se pare deloc mai zgomotos decat un pd merge foarte bine,ce-mi place la el este ca e simplu ,este aproape la fel ca si motorul de tractor ,deci e pt noi romani .

In concluzie TRAIASCA A S V -ul !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

am si eu o intrebare, pentru cei cu asv.Ce part number are turbina de pe acest motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!