Jump to content

Termostat Apa Defect


gif
 Share

Postare recomandată

salut.stie cumva cineva pe unde este amplasat termostatul la masina din semnatura si cam cat de greu este de schimbat?daca trebuie sa ma duc la service sau pot sa il schiumb si singur?intreb deaorece temperatura la apa nu imi urca mai mult de 74 grade(si pe bord arata la fel si masurat cu vag com) si ma gandesc ca numai de la termostat poate sa fie.poate cineva sa ma ajute?si inca o intrebare cat de mult poate sa influenteze consumul daca apa nu se ridica la 90 grade.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.stie cumva cineva pe unde este amplasat termostatul la masina din semnatura si cam cat de greu este de schimbat?daca trebuie sa ma duc la service sau pot sa il schiumb si singur?intreb deaorece temperatura la apa nu imi urca mai mult de 74 grade(si pe bord arata la fel si masurat cu vag com) si ma gandesc ca numai de la termostat poate sa fie.poate cineva sa ma ajute?si inca o intrebare cat de mult poate sa influenteze consumul daca apa nu se ridica la 90 grade.multumesc

este la pompa de apa. uite o poza care poate te ajuta.

post-2825-1192169105_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi barakuda, dar nu stii se ajunge greu la el?trebuie demontata pompa de apa?pot sa il schimb singur sau trebuie sa ma duc la service pt. asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi barakuda, dar nu stii se ajunge greu la el?trebuie demontata pompa de apa?pot sa il schimb singur sau trebuie sa ma duc la service pt. asta?

se ajunge destul de greu. eu am incercat la masina mea si din cauza unui surub cu cap de imbus pe care l-am fortat sa iasa si i-am stricat capul, acum nu pot sa schimb themostatul. daca nu este neaparata nevoie sa-l schimbi, mergi ass cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut fratilor, am revenit cam trist.am fost astazi la service la audi si am intrebat, si pt a schimba termostatul trebuie data toata distributia jos si pompa de apa si ma costa 400 €.acum nu stiu daca mau mintit sau nu dar va mai intreb si pe voi care ati mai schimbat termostatul la acest tip de motor AKE(2.5 tdi V6, 180 cai) daca chiar sa demontat toata distributia pt a ajunge la pompa de apa sau nu ca sincer sunt in ceata rau de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut fratilor, am revenit cam trist.am fost astazi la service la audi si am intrebat, si pt a schimba termostatul trebuie data toata distributia jos si pompa de apa si ma costa 400 €.acum nu stiu daca mau mintit sau nu dar va mai intreb si pe voi care ati mai schimbat termostatul la acest tip de motor AKE(2.5 tdi V6, 180 cai) daca chiar sa demontat toata distributia pt a ajunge la pompa de apa sau nu ca sincer sunt in ceata rau de tot.

Asa este sigur. Am schimbat eu la masina mea. Am injurat..... mama, mama.... Mai bine il lasi pana schimbi distributia, sau daca tot umbli, mai bine schimbi si distributia ca tot dai banii de manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sal all

Esti sigur ca e termostatul ?

Iti povestesc ce am patit eu.

Imi crestea temperatura la apa normal si apoi scadea brusc la minim, sau imi crestea pana la jumate .

La o investigatie mica am aflat ca era senzorul defect . L-am scimbat si a mers super ok dupa aia .

Senzorul la temperatura se stie ca este o buba des intalnita . Costa cam 130 lei cu tot cu garnitura si operatia de schimbat e destul de simpla doar ca trebuie sa completezi cu antigel dupa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal all

Esti sigur ca e termostatul ?

Iti povestesc ce am patit eu.

Imi crestea temperatura la apa normal si apoi scadea brusc la minim, sau imi crestea pana la jumate .

La o investigatie mica am aflat ca era senzorul defect . L-am scimbat si a mers super ok dupa aia .

Senzorul la temperatura se stie ca este o buba des intalnita . Costa cam 130 lei cu tot cu garnitura si operatia de schimbat e destul de simpla doar ca trebuie sa completezi cu antigel dupa .

ceau,mersi 'daxy2001ro', mai mult ca sigur este termostatul deoarece la mine nu urca de loc niciodata pana la 90 grade si sta cam constant pe la 80 grade si nu mia picat niciodata jos de tot cum ai patit tu.si am citit si cu vag com temperatura si imi arata cam pe la 78 grade temperaura apei cand e motorul cald dupa mers de 30 40 km.si am mai pus mana si pe furtunul de la returu de la radiator si este cald si cand este apa pe la 50 grade deci inseamna mai mult ca sigur ca este blocat pe deschis.si mai este rau la mine ca si ventilarorul de la radiator merge una intruna de cand pornesc masina si normal ar trebuii sa plece foarte tarziu.eu o sa incerc sa schimb totusi termostatul care in sine nu este chiar asa scump(maxim 20€).cel mai greu este montatul car la service mi sa zis ca trebuie data toata distributia jos.daca chiar a mai schimbat cineva la acest tip de motor astept in continuare sfaturi.mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema similara am si eu la masina din profil.De cand s-a facut mai frig acul de la apa urca f greu si ramane pe la 70 de grade in mers....la 90 ajunge numai daca stau pe loc mai mult de 4-5 min dupa care scade in momentul in care ma pun in miscare.Poate fi termostatul? a mai patit cineva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de o sapt am vazut ca imi urca f greu la 90 grade si pe urma imi scade pe loc dc nu turez masina pana la 80 grade, nervos nevoie mare...aseara mi-am adus aminte ca am codurile de la secretele climatronicului in torpedou-dau pe engine temp grup 51 la mine -90 grade :sbine: wtf pe bord imi arata 80 si aici 90 ????vag-comul citeste acelasi senzor care arata valorile pe climatronic?????(oricum cred ca 90% este display-ul, cum acceleram sau turam masina pe loc se ridica temp la 90...anyway sper sa nu fie termostatul)

Modificat de dorobantun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,revin cu ultimele noutati.am shimbat senzorul de la temperatura G62 si tot asa imi arata identic ca al vechi,deci nu era senzorul de vina.nu imi mai ramane decat sa incerc sa schimb si termostatul.cine imi poate trimite niste pasii mai exacti cu procedura de schimbare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
salut,revin cu ultimele noutati.am shimbat senzorul de la temperatura G62 si tot asa imi arata identic ca al vechi,deci nu era senzorul de vina.nu imi mai ramane decat sa incerc sa schimb si termostatul.cine imi poate trimite niste pasii mai exacti cu procedura de schimbare?

avem acelasi motor cu aceleasi defecte - intr-adevar trebuie data jos bara din fata trase intr-o parte radiatoarele , data jos cureaua de distributie, data jos apartoarea de la curea si gasesti undeva in stanga motorului jos un stut unde intra furtunul de la radiator- acolo e - il vezi si in poza de mai sus dar in varianta a doua ( in partea de jos a pozei ) - scoti stutul si schimbi termostatul. Si acuma mai injur pe aia care mi-au schimbat distributia si mi-au spus sa schimb si nus ce role ca de, daca tot am dat jos.. dar nu au schimbat termostatul de 50 de roni - cred ca era prea ieftin in capul lor... Trebuie sa fac si eu acelasi lucru si ma ingrozesc.

ti-am trimis un mesaj cu problema mai veche - ai rezolvat-o ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
mihai_urotiorc

salutare tuturor forum-''istilor''...sunt nou posesor de Audi A4 (B5),1.9 TDi,90 cai,an 1995,limousine,de cand am luat-o am observat ca nu imi creste apa mai mult de 75 grade cand e cald afara,as vrea sa-i schimb termostatul ....am observat ca motorul e cam ca si acela de pe golf 3 1.9 tdi, sau poate ma insel .....dar as dori ceva informatii sau poze orice cum l-as putea schimba (termostatul) si dupa aia cum sa completez apa ..cu motorul pornit sau oprit... multumesc !!!!

:D:D:D:D

PS: am avut la activ : 2 x Dacii ,2 x Citroen XM an-94 si 92,Opel Omega an-1995,Seat Cordoba an-1996,2 x VW Golf 3 an-1993 si 1996, si nici una nu face cat un Audi la calitate .....sunt foarte bucuros ca am un Audi ..mai ales ca mi-am dorit de mult...bafta tuturor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam mult de citit, dar uite aici marea "confruntare". :)

La tine motorul e longitudinal? Daca da, termostatul e prins direct pe bloc, in partea soferului, in spatele alternatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_urotiorc

Da motorul e longitudinal cu distributia spre grila fata.... dar totusi nu am inteles mare lucru din ce mi-ai dat ....doar o poza care nu prea imi dau seama acolo se vede ceva cu distributie si cum ca termostatul e aproape :icon_thumright: ....dar nu imi dau seama :) ..mai exact ai putea sa-mi spui unde e ?...si rest stiu cam ce sa fac :P....

apropo cam cati litri de antigel(apa)este in motor ?

MULTUMESC!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare ... pe motorul 1.8T sunt doua termostate/senzori? unul pe pompa de apa si unul pe galeria de adimisie?

thx!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_urotiorc

Gata i-am schimbat termostatul....am efectuat urmatoarele operatiuni...1.Am Dus masina pe rampa pentru a putea lucra mai usor.......2.Am desfacut doua surubele de pe cotul de plastic care tine termostatul in blocul motor.........3.Am aplecat furtunul care vine de la radiator in cotul ala de plastic pentru a se scurge apa din el........4.Am scos garnitura aia rotunda de la termostat si dupa aia am tras de termostat.....ATENTIE ca sa nu va stropiti stati cu o galeata de vreo 10 litri cum am stat si eu ,si cat la mai mare distanta cu corpul pt ca , curge siroaie de antigel si peste tot se imprastie....5.Am montat termostatul exact cum l-am scos pe celalalt si anume cu spira termostatului in blocul motor dupa care i-am montat garnitura noua pe el.....6.Am pus innapoi cotul ala de plastic pt a tine termostatul si i-am strans surubelele la loc....ATENTIE sa nu strangeti prea TARE surubelele pt ca se poate crapa cotul ala de plastic..7.Am turnat apa in borcanul de antigel pana l-am umplut si dupa aia am pornit motorul,antigelul tot scadea si tot am completat.....8.Am lasat motorul sa mearga vreo 20 min pana a ajuns temperatura pe 89-90 de grade,in tot acest timp am mai verificat daca sunt scurgeri pe la cotul ala de plastic care tine termostatul....dupa ce am sters bine - bine cu o carpa toata apa care a mai ramas in urma scurgerii pt a schimba termostatul.Dupa toate acestea masina merge struna....MULTUMESC celorlalti care m-au ajutat.....Sper ca si eu la randul meu cu acest ''post'' sa ajut mai departe ......BAFTA TUTUROR !!!

Modificat de mihai_urotiorc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper ca nu ai turnat APA chioara ! Ci antigel cu norma specifica !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_urotiorc

Pai normal ..ca nu apa chioara.:icon_thumright:) ci antigel cu norma specifica marca,castrol dar am observat ca urca apa foarte greu pe 89-90 dupa vreo 8-10 km,oare de ce...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai depinde in ce regim de viteza faci acei 8 -10 km. La mine cel putin acul ajunge la 90 cel mai rapid daca merg in afara orasului. Adica cu treptele 4 si 5 . In oras cu trepte mici se incalzeste mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_urotiorc

Da adevarul e ca merg doar in a 3-a mai mult, dar merg pe 2000-2200 ture adica pe 59Km/h...dar mai e ceva de ce nu sta pe 90 fix si sta pe 89 mai mult? de cand am schimbat apa imi sta doar pe 89 ....doar odata mi-a stat pe 90 :P......alles gute!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 90 fix tre sa stea. E bun noul termostat ? Poate deschide circuitul prea devreme !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_urotiorc

da termostatul e nou nout pe el scrie 87 grade ca si pe cel vechi ....cel vechi era behr dar nu mai era bun si l-am schimbat cu asta nu-i stiu numele ceva cu T.... dar e facut in germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai fa niste verificari ...adica sa verific furtunele care intra si care ies din radiator cand motorul e rece, apoi cand motorul e caldut si apoi cand e la 89 !

Sau incerca sa faci cam acelasi traseu cu o masina identica (la motor) si verifici furtunele la fiecare si vezi cum sta treaba.

Eu cel putin asa am facut si mi-am dat seama ca termostatul deschide mai devreme decat normal, desi o gramanda de lumea zicea ca e ok ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi si termostatul, dar deja cum e cald afara, cam greu de diagnosticat. Daca ajunge pana la 89, cum spuneti voi, practic temperatura apei e mult mai mica de 89. Daca scade in timpul functionarii, de vina e sigur termostatul.

Poate fi si G62. Si-a modificat valoarea si iti indica mai putin.

Din pacate doar prin experimentarea pe rand a acestor 2 componente poti ajunge la o concluzie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!