Jump to content

Reglaj Avans


gillio_24
 Share

Postare recomandată

Daca motorul era oprit si aveai pus doar contactul atunci era normal sa-ti apara eroarea:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

03-00 - No Signal

Cu motorul pornit nu ar trebui sa mai ai eroarea asta raportata de ECU !!!

Intr-o alta ordine de idei vad ca esti documentat si notiunile cu privire la importanta avansului sunt corect apreciate de tine.

Acum da-mi voie sa-ti explic care e treaba cu avansul la un motor pe injectie asistat de calculator (ecu) asa cum e si cazul tau:

- ai un avans static (cel de 6 grade cum ai zis) asa cum spune si manualul, dat de pozitia arborelui motor in raport cu axul cu came si pozitia distribuitorului din Delcou.

- si mai ai un avans dinamic, cel pe care ECU il "adauga" celui static (de 6 grade).

Cel dinamic e evident foarte important, imagineaza-ti ca atinge valori de 30-35 de grade pe la 2700-3000 RPM. Ca avansul dinamic sa functioneze corect, ECu trebuie sa citeasca corect parametrii raportati de catre senzori precum: temperatura lichid de racire, temp. aer, senzor turatie motor (respectiv senzor Hall), senzor de detonatie (nu stiu daca il ai sa nu), etc.

Sfatul meu: pune din nou la punct arborele motor, axul cu came si pozitia delcoului dupa care incerci sa gasesti cauza pentru care masina nu trage cum trebuie luand in considerare cele mentionate de mine mai sus.

Modificat de dorur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultimu_neuron

Multumesc pt sfat dorur!

Intr-adevar motorul era oprit si doar contactul pus in momentul cand am facut diagnoza. O sa mai pun o data cablul si o sa testez cu motorul pornit.

Tu zici sa pun motorul la puncte si sa setez din nou aprinderea la 6 grade? Adica axul cu came si cel cotit trebuie sa fie la punct inainte sa pornesc motorul si sa setez aprinderea?

Si sa zicem ca pun delco-ul in pozitia specificata din fabrica (6 grade). Si o sa faca din nou aceeasi figura. Ce alte cauze ar putea sa existe pentru mersul greoi cu aprinderea "standard"?

Multumesc

P.S. Temperatura din bord nu urca niciodata peste 75-80 de grade. Stiu ca la mai toate masinile temperatura optima e de 90 de grade.

Cred ca senzor de detonatie nu am din cate am citit mai sus in acest topic.

Cand am schimbat distributia am schimbat si pompa de apa impreuna cu termostatul si lichidul de racire. Temperatura nu urca mai sus de 80 nici inainte de operatiunea de schimbare a componentelor astea.

Modificat de ultimu_neuron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda lambda?

E noua. Are 3 luni de cand e schimbata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Am circa o saptamana de cand am facut trecerea de la 1.4 la 1.6 insa nu sunt prea multumit de acest motor!! !Mai precis:In vitezele: 1,2,3,4, masina are un regim de mers normal insa pe la 80km-90km/h schimb a 5-a si bag piciorul la maxim in acceleratie dar nu vrea sa duca........pana acum, intr-a 5-a cu pedala in podea am prins in jur de 120,maxim130km/h......nu stiu daca am fost destul de explicit insa dupa mine, cu acest motor ar trebui sa ma duc macar la 150km/h......ce poate fi? Avansul? sa prinda aer fals?....am gasit fel de fel de explicatii insa nimeni si nimic nu m-a lamurit....

Modificat de 2_Be3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

viteza maxima la 1,4 e de ~ 160 km/h

viteza maxima la 1,6 ~ 170 km/h

Pentru inceput poti sa ii faci o diagnoza. Cauta pe cineva din orasul tau. Vei putea depista eventualele probleme . De asemenea poti verifica si avansul prin acea diagnoza.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai probeaza o acceleratie in a 4a, ca se duce pana in 185 in a 4a

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer intr-a 4 nu m-am gandit sa ii dau asa tare......totusi e bine de stiut, numai ca pana marti masina sta pe dreapta(nu mai am numere la ea....abia e adusa din afara).......alte sugestii/pareri sunt bine venite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mers babeste cu ea mult timp. Asa am patit eu cand am luat-o pe a mea la 110-120 urla motorul. Dupa un drum la mare in care am mers constant cu 100 vreo ora, am oprit la un refugiu si.. cand am plecat s-a dus direct in 140. La intoarcere a mers 150-160 fara probleme. Deci depinde si de stilul de condus... Intr-o saptamana doua o sa se regleze. Eu zic sa nu ii dai direct 140 ca tuseste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P CVA G3, explicatia ta este cea mai tare dar si cea mai plauzibila. Tin sa precizez ca masina din decembrie.1994(data fabricatiei), pana in ianuarie.2006 a fost condusa de o femeie. In 2006, aceasta a vandut-o unui barbat care a tinut masina mai mult in garaj decat sa mearga cu ea. Primul proprietar(femeia) a mers cu ea ~165000km iar al doilea proprietar(barbatul) a mers din 2006 pana in martie.2010 ~30000km(km reali trecuti in cartea service).....de aceea tind sa cred ca, problema mea ar tine de mersul babeste. Ramane sa vad daca o sa-si dea drumul.....

PS: Astept sugestii si pareri in continuare, poate a mai avut si altcineva problema care-mi da batai de cap.Multumesc!

Modificat de 2_Be3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CVA G3 are dreptate omul a mers poate cu masina subturata si e posibil ca sa fie un pic infundat catalizatorul si sa nu faca admisia cum trebuie, incearca sa mergi mai turat un pic ceva vreme iar daca nu se simte vr-o schimbare trebuie pusa pe vag-com pt o diagnoza mai amanuntita.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultimu_neuron
Daca motorul era oprit si aveai pus doar contactul atunci era normal sa-ti apara eroarea:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

03-00 - No Signal

Cu motorul pornit nu ar trebui sa mai ai eroarea asta raportata de ECU !!!

Intr-o alta ordine de idei vad ca esti documentat si notiunile cu privire la importanta avansului sunt corect apreciate de tine.

Acum da-mi voie sa-ti explic care e treaba cu avansul la un motor pe injectie asistat de calculator (ecu) asa cum e si cazul tau:

- ai un avans static (cel de 6 grade cum ai zis) asa cum spune si manualul, dat de pozitia arborelui motor in raport cu axul cu came si pozitia distribuitorului din Delcou.

- si mai ai un avans dinamic, cel pe care ECU il "adauga" celui static (de 6 grade).

Cel dinamic e evident foarte important, imagineaza-ti ca atinge valori de 30-35 de grade pe la 2700-3000 RPM. Ca avansul dinamic sa functioneze corect, ECu trebuie sa citeasca corect parametrii raportati de catre senzori precum: temperatura lichid de racire, temp. aer, senzor turatie motor (respectiv senzor Hall), senzor de detonatie (nu stiu daca il ai sa nu), etc.

Sfatul meu: pune din nou la punct arborele motor, axul cu came si pozitia delcoului dupa care incerci sa gasesti cauza pentru care masina nu trage cum trebuie luand in considerare cele mentionate de mine mai sus.

Am facut testul cu motorul pornit si intr-adevar nu am mai primit eroarea referitoare la senzorul Hall.

Am scapat macar de grija asta.

Acum intrebarea mea este cum sa fac sa pun aprinderea la 6 grade asa cum scrie la carte ca trebuie sa fie si motorul sa mearga la fel de bine cum merge cand e setata la 16 grade ? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultimu_neuron

Sa fie oare rotorul de la delco de vina? L-am desfacut azi si m-am uitat la platina... nu arata prea bine...parea cam terminata.

Ma cam streseaza treaba cu aprinderea. Cred ca daca peste alea 16 grade la relanti...vin inca 20-25 la turatii inalte...se poate strica si altceva. Mecanicul imi zicea ceva de capul cilindrilor. Nici nu vreau sa ma gandesc cat ar costa sa schimb cilindrii... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultimu_neuron

Bobina de inductie poater juca vreun rol in afacerea asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alin.Aurelian

salutare!...tocmai mi-am luat un vento cu motor ABU 1.6 si am o mare problema....Sa speram ca ma poate ajuta cineva cu o posibila solutie:imi consuma foarte mult si imi scoate fum negru pe esapament...fum de benzina nearsa cred!.....imi poate spune cineva ce ar putea fi...macar k sa stiu ce bani ar trebui sa strang :-P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, eu am golf 3 cu motorizare la fel. Si eu aveam aceeasi problema, plus ca aveam consum marit, era de la sonda lambda. Incearca sa scoti mufa de la sonda, si sa vezi daca mai scoate fum negru sau sa il pui pe VAG, ar trebui sa iti dea eroare Oxigen Sensor. Dupa ce am scos mufa, nu mai scotea fun negru asa de tare, dar tot mai scotea. Sonda era defecta. Dupa ce l-am schimbat, nu mai scoate deloc fum negru. O sonda noua e pe la 400 de ron, Bosh, iar una second e pe la 100-150 ron.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alin.Aurelian

merci mult....Unde anume este sonda lambda pozitionata? sa verific intai sa nu fie ceva probleme la mufe....Este pe catalizator ?sau in compartimentul motor?...Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda e pozitionata pe catalizator. Mufa e in partea stanga in colt (cum te uiti din fata). E o mufa cu 4 fire, daca e incalzita sonda, sau e cu 2 fire daca nu e incalzita. Al meu e cu 4 fire. Odata cu schimbarea sondei, mi-a scazut si consumul de la 14-15% - mixt la 7-8% - mixt, condus sportiv (schimbat viteze pe la 3000).

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alin.Aurelian
Sonda e pozitionata pe catalizator. Mufa e in partea stanga in colt (cum te uiti din fata). E o mufa cu 4 fire, daca e incalzita sonda, sau e cu 2 fire daca nu e incalzita. Al meu e cu 4 fire. Odata cu schimbarea sondei, mi-a scazut si consumul de la 14-15% - mixt la 7-8% - mixt, condus sportiv (schimbat viteze pe la 3000).

Bafta!

ms mult...pai cam asa il am eu acum(consumul)..in jur de 13-14...mixt...condus normal nu sportiv......sper numai sa fie de la sonda(o bag pe calc duminica)...pt k se pare ca pot fi mai multe motive ca de ex injectorul din carburator sau ceva de genul....si am inteles ca nou este vreo 320 lei.....si apropo....am scos mufa de la sonda lambda si scoate fum tot cam la fel.....nu am sesizat nicio diferenta!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa faci experienta asta cu motorul cald.

Nu coborati la masina si scoateti mufe si testati cu motoarele reci. Nu veti avea rezultate.

temperatura de functionare este de cca 90 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ti-am zis cum a fost la mine si cum s-a rezolvat problema... Intr-adevar, s-ar putea sa ai mai multe probleme la masina, nu numai 1. de asta nu ai sesizat nicio diferenta ...

Bafta!

Edit: Mi-a luat-o CVA G3 inainte cu raspunsul.

Modificat de robex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

nu stiu de unde poate fi problema mea asa ca am adaugat aici obs .

in ce consta problema mea ;

la pornit e ok (cu socu" tras cand e rece) creste temperatura se rgleaza si turatiile

insa dupa un drum gen autosrada , fara a forta masina (130-140 km/H) la oprirea pe loc la relantiu turatiile stau un pic sub 8 , ce trebuie sa i fac ? ce trebuie sa i reglez ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alin.Aurelian
Incearca sa faci experienta asta cu motorul cald.

Nu coborati la masina si scoateti mufe si testati cu motoarele reci. Nu veti avea rezultate.

temperatura de functionare este de cca 90 grade.

am incercat si cu motorul cald.....parca totusi trage putin mai bine daca nu cumva e doar autosugestia((-: insa ce n-am inteles eu....in momentul in care scoti mufa la sonda,dk aceasta nu lucreaza ar trebui sa se simta o diferenta sau nu?...pt k ma gandesc k daca nu se simte niicio diferenta....asta ar insemna k nu lucreaza!....astazi sau maine sper sa reusesc sa o bag pe tester si poate asa aflu problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scos mufa de la sonda si masina merge mai bine,mai repede si consuma mai putin...am sonda defecta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Azi am reglat avansu deoarece tacanea in sarcina si masina se innoda.

A fost reglat cu lampa stroboscopica pe cureaua de la alternator pe rola cu semn,la valoarea de 6 grade pe turatia de relanti ~800.

Efecul de innodare,nu era de la reglajul avansului.Cine mi-a reglat avansul mi-a rezolvat aproape in totalitate si problema asta.E vorba de un arc pe care l-a detensionat,arc aflat in interiorul regulatorului de presiune din corpul carburatorului.Ca rezlutat,masina e mult mai fasneata,urca mai repede in ture,raspunde mai bine la accelerare.Sunt foarte multumit.

:icon_thumright: Recomand tuturor ce au probleme de innodare a motorului cand se accelereaza la "blana",la mersul in gol,sa detensioneze arcul din regulatorul de presiune.Rezultat garantat.

\

Salut

Am si eu aceeasi problema la 1,8 90CP cand accelerez brusc moare motorul. Dar la mine nu a mers varianta cu detensionatul arcului pentru ca in momentul in care ai detensionat arcul ai scazut si presiunea in injector, asta sa intamplat la mine l-am detensionat si mergea si mai prost dar dupa tensionate arcului sa schimbat mersul motorului se accelereaza mai bine "nu foarte bn". Din cate siu eu prcul si membrana aceea trebuie sa tina o presiune constanta cam de 1,5 bari in injector iar ce este peste acea membrana deschide si ii da drumul combustibilului pe retur. Asta e parerea mea. Astept si alte pareri pt ca nu stiu ce sa mai fac ma enerveaza ca nu mai trage deloc, trebuie sa accelerezi finut pt a merge daca bagi piciorul brusc in acceleratie moare. cu arcul tensionat pare sa mearga mai bn dar nu grozav.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine cred ca e defect potentiometrul clapetei de acceleratie.

Partea proasta e ca nu e indicat sa schimbi separat(nici nu gasesti nou pe cod piesa ca nu are cod) ci doar impreuna cu tot ansamblu clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!