Jump to content
Sign in to follow this  
Crissti

Nu Mai Am Incarcare

Recommended Posts

Crissti

Va salut.

Astazi cand am pornit masina totul era ok, am facut o plimbare prin oras dupa care am sationat cam 1 ora. Cand am pornit-o din nou am observat ca nu mai am incarcare (becul rosu de baterie aprins iar indicatorul de incarcare era la 12v). Am turat-o putin, becul a inceput sa palpaie dupa care s-a stins, urcand si acul din bord cum e normal. Am dat sa plec dar dupa 10 sec s-a aprins din nou si nu a mai vrut sa se stinga. Am mers asa pana acasa unde am oprit si repornit motorul. S-a repetat povestea cu 10 sec dupa care sta aprins si daca il turez la 4000 rpm. Ce poate fi? Nu se aude nici un zgomot ciudat. Masina e cea din semnatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ManiacuV6

verifica firele de la alternator. Daca vine tensiune pe excitatie inseamna ca e din alternator ( carbuni , releu , diode , etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites
PPPPP

Eu as spune ca sunt carbunii. Din cate stiu (la A4 e sigur asa) carbunii vin pe releul de incarcare si se schimba cu totul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut1410

vezi sa nu fie uzati carbuni dar mai mult ca sigur la tine mai functioneaza 1 maxim 2 diode !asa se intampla cand cad diodele nu mai incarca suficient!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crissti

Problema e ca masina se afla in Cluj si eu trebuie sa ajung cu ea la Satu Mare la Service. Vreau sa stiu daca pot sa merg cu ea cam 180km fara sa mi se opreasca motorul. Bateria nu este descarcata si m-am gandit ca daca merg ziua fara faruri aprinse sau alte consumatoare in afara de semnalizare si stopuri frana s-ar putea sa nu se descarce de tot. Voi ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
_APoLLo_

Dupa parerea mea este cam periculos sa mergi asa. In momentul in care dai cheie pornesc mai multi consumatori, gen indicatori din bord, computerul de bord, sistemul electronic de la motor, sonde, senzori si altele. Nu ai un aparat de masura la indemana ca sa masori totusi tensiunea de incarcare cu motorul pornit si ce poti din circuitul de incarcare? Daca ai acces la alternator poti sa dai jos releul de incarcare care are si carbunii incorporati. Verifica starea lor si daca este necesar inlocuiesti chiar tu releul respectiv. Masoara daca ai masa buna la motor si la caroserie, vezi daca plusul de la baterie ajunge pe borna de la alternator. Poate fi si ceva mai grav, vreo dioda arsa in alternator sau ceva minor. Am avut si eu probleme cu batranica mea din cauza la alternator, incarcare buna, led aprins in bord. Cauza a fost o dioda arsa pe partea de excitatie a alternatorului. Mult noroc.

Edited by _APoLLo_

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crissti

Problema e ca nu am acces la alternator. Am ridicat capota si in afara de vascocuplaj nu am vazut nimic. Nu am nici o cheie, nici un patent nimic ca sa pot umbla la masina. Problema e ca nu am posibilitate sa o repar decat la Satu Mare de accea ma intereseaza daca pot merge cu ea pornita sau va trebui sa chem un trailer sau pe cineva sa ma tracteze. Ar mai fi posibilitatea sa mai cumpar o baterie, o pun in portbagaj si daca se descarca cea de pe masina si mi se opreste motorul o pun pe cea noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
_APoLLo_

Ma gandeam ca asta ar putea sa fie o problema, accesul la alternator. Masina ta are multe sisteme electronice care consuma si ele curent in momentul in care ai pornit motorul. Varianta cu inca o baterie, nu stiu ce sa zic. Din ce stiu o baterie care ai descarcat-o complet nu prea mai ai sanse s-o faci ca inainte. Deci practic risti sa strici doua baterii. Nu poti sa faci rost de un multimetru? Macar sa poti masura cat ai la bornele bateriei cu motorul oprit si pornit. Cu motorul oprit trebuie sa fie cam 12.45V iar cu motorul pornit peste 13.7V. Poate totusi ai un contact imperfect pe partea de led in bord, o dioda arsa pe partea de excitatie si totusi sa ai incarcare buna. Sa vedem poate vreun coleg de pe forum are si alta idee. Mult noroc!

Edited by _APoLLo_

Share this post


Link to post
Share on other sites
hbogdan

In Cluj nu exista un service sau de ce trebuie sa ajungi tocmai in SM?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crissti

Pe langa becul din bord cu semnul bateriei de culoare rosie care sta aprins mai am si indicator cu voltajul bateriei. Cand pun contactul indicatorul imi arata f putin peste 12v. Dupa ce pornesc motorul acul urca pana pe la 14 v (asta cand aveam incarcare). Acum acul coboara putin sub 12v cat e cuplat electromotorul dupa care ramane la 12v si becul de baterie aprins. Si eu m-am gandit prima data ca poate e de vina becul dar indicatorul cu voltajul bateriei functioneaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
_APoLLo_

Inteleg acum deci situatia e cam delicata. Dupa cum zicea hbogdan, totusi nu poti sa mergi la un service din zona unde esti acum? Cred ca ar fi cea mai buna solutie. Poate se ofera un coleg de pe forum din Cluj sa te ajute cu putin suport tehnic. Ciao.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crissti
In Cluj nu exista un service sau de ce trebuie sa ajungi tocmai in SM?

In Cluj exista multe service-uri dar eu nu cunosc pe nimeni la nici un service aici si eu sunt fript cu tot felul de tepe luate prin service-uri si mi-e frica. In SM am mecanicul meu la care nu platesc manopera doar piese si alea cu reducere si le platesc cand pot. Daca duc masina aici la service cine stie ce teapa iau ca trebuie schimbat alternatorul cu totul chiar daca poate e vreo dioda dusa sau mai stiu eu ce si tocmai are el unu pe stoc sa mi-l vanda. Am 25 de ani dar arat mult mai tanar si multi au profitat de treaba asta si au incercat sa ma fraiereasca (unii chiar au reusit) asa ca nu prea am incredere. De aceea vreau s-o duc in SM.

Edited by Crissti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crissti
Inteleg acum deci situatia e cam delicata. Dupa cum zicea hbogdan, totusi nu poti sa mergi la un service din zona unde esti acum? Cred ca ar fi cea mai buna solutie. Poate se ofera un coleg de pe forum din Cluj sa te ajute cu putin suport tehnic. Ciao.

M-am gandit mai bine si cred ca voi duce luni masina aici la un service sa vedem ce iese. M-am gandit ca totusi nu e o idee asa buna sa fac drumul pana la SM fara incarcare. Mi-e frica sa nu se strice ceva. Oricum sper sa gasesc un service cat de cat care se pricepe si sa-mi rezolve problema. Va voi tine la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crissti

Nu stiti cam ce pret are un alternator sh pentru masina mea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut1410

nare rost sal schimbi pentru ceva minor carbuni diode !si daca masina porneste usor duce pe baterie far consumatori mai bine de 10 ore iar cu farurile aprinse cam 3 ore !oricum dac iti incarca turezi ma tare consumi cat mai putin si merge!

si nu opri motorul pornitul din nou al motorului necestta ff mult curent !

deci da cand se aprind toate becurile la bord mai mergi cca 1 ora !(nu doar cel de bateria ci toate)in cazul in care nu incarca deloc (probat de mine) si ca sa fii si mai sigur iati un set de cabluri si dac doamne fereste ai probleme rogi si tu vreun nene sati dea curent!

dsa tiam spus dac porneste mergi far griji cu ea!ca pe baterie se poate merge pana la 10 ore fara consumatori!

Share this post


Link to post
Share on other sites
cristy40

daca zici ca nu ai incredere in nimeni din cluj, atunci incarca bine bateria si eventual mai ia una cu tine si fa un drum la mecanicul tau, ca acolo este intradevar ceva de munca sa dai alternatorul jos...daca nu ma insel trebuie sa dai toata fata jos ca sa ai acces la alternator...asa ca gandestete bine si porneste la drum :rolleyes: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crissti

Pai tocmai ca e foarte mult de munca ca sa dai alternatorul jos si de asta vreau sa ma duc la mecanicul meu.

nare rost sal schimbi pentru ceva minor carbuni diode !si daca masina porneste usor duce pe baterie far consumatori mai bine de 10 ore iar cu farurile aprinse cam 3 ore !oricum dac iti incarca turezi ma tare consumi cat mai putin si merge! si nu opri motorul pornitul din nou al motorului necestta ff mult curent !deci da cand se aprind toate becurile la bord mai mergi cca 1 ora !(nu doar cel de bateria ci toate)in cazul in care nu incarca deloc (probat de mine) si ca sa fii si mai sigur iati un set de cabluri si dac doamne fereste ai probleme rogi si tu vreun nene sati dea curent!dsa tiam spus dac porneste mergi far griji cu ea!ca pe baterie se poate merge pana la 10 ore fara consumatori!
Masina porneste normal, bateria nu este descarcata. Pana la Satu Mare fac in jur de 2 ore pe timp de zi. Mi-au spus mai multi ca as putea merge linistit pana la SM daca bateria e buna si nu folosesc farurile sau altele. Oricum pana nu o vad in SM nu sunt linistit asa ca voi pleca cu ea pe roti iar daca, doamne fereste, raman pe drum vine mecanicul meu sa ma ajute.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut1410

DACA TIA PORNIT NU MAI OPRI MOTORUL PANA ACASA SI LINISTIT MERGI CU EA !!EU GARANTEZ DAC NU AJUNGI VIN EO SA TE AJUT!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crissti

Merci :icon_thumright: . Maine (joi) dupamasa pornesc spre SM. :icon_cheesygrin: Voi reveni cu detalii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crissti

Am ajuns cu bine la SM, m-a tinut bateria tot drumul si mai porneste si acuma dar invarte ceva mai greu electromotoru. Am bagat-o in service si luni se apuca de ea. Am inteles de la mecanic ca poate va trebui sa dea fata jos ca sa scoata alternatorul ca e ceva mai complicat. Oricum cel mai mult ma bucur ca am ajuns cu bine si nu m-a lasat bateria. Va multumesc pt sfaturi si incurajari. :offtopic:

Acum astept sa vad ce s-a bulit la alternator si cat o sa ma coste. Nu aveti idee cat e un alternator sh pt a6 2.5? Cred ca e de 140 A daca nu ma insel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crissti

Gata! L-am rezolvat. A fost dus rotorul alternatorului si a trebuit sa-l inlocuiesc cu altul. Mai greu a fost ca a trebuit data fata jos ca sa scoata alternatorul insa acum sunt happy ca totul e ok. Va multumesc pt suportul acordat. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ottoflo

Salut.

La un Audi A6 C5 am următoarea problemă.

Cu motorul oprit am tensiunea de 12,5V. Cu motorul pornit (la ralanti) am 13,6V, c

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ottoflo

Reparație executată.

Piese schimbate:

- rotor;

- fulie;

- rulmenți;

- cărbuni.

Cost piese 490 lei, manoperă 60 lei.

Explicații primite:

- fulia ar fi trebuit schimbată odată cu distribuția (se pare că a mea nu a fost schimbată). Din acest motiv s-a slăbit prinderea fuliei pe ax iar vibrațiile au dus la crearea unui "joc" al bobinei rotorului față de ax (cam 1mm);

- cărbunii arau oricum uzați

Share this post


Link to post
Share on other sites
mircea212007

salut! Am si eu o problema cu alternatorul nu imi incarca cat trebuie .

 La rece incarca =14.2 v fara consumatori.

                           -13,7 v cu consumatori, 

Cand se incalzeste  -13,7 fara consumatori.

                                 - 12,9v <13,3 maxim

Daca pun un cablu de pe alternator pe baterie incarca 14,3 fara consumatori si minim13,7 v cu consumatori indifferent daca se incalzeste sau nu ,sa zic ca poate 0,01v- 0.02v mai putin.In plus daca scot firu de excitatie  de la alternator nu mi se aprinde becul in bord si el incarca normal. 

In acest timp  am schimbat  4 alternatoare  si tot asa face.

Am un audi A6 din 2001 , motor 1,9 tdi, cod AJM.

 Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al Bundy

Schimba cablul de la alternator la baterie.

Sent from my  using Tapatalk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri