Jump to content

Problema la deschiderea portbagajului la Golf 4 Variant


djclaus
 Share

Postare recomandată

Multumesc mult...cred ca acolo e problema si la mine. Am desfacut ieri clapeta, am verificat switchul de pe ea si se pare ca e bun, imi mai ramane de verificat cel de pe butuc. La diagnoza, mi'a dat ca E165 este defect. Poate cineva va rog sa'mi confirme ca pe clapeta este E5 iar pe butuc E165?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Salutare.Tie ti-a aparut aceasta eroare:

1 Fault Found:

01141 - Luggage Compartment Unlocking Switch (E165)

27-00 - Implausible Signal

Nu stiu de ce dar eu am trait cu vaga impresie ca la haionul portbagajului se afla curent(circuite electrice) doar la motorasul de deschidere al portbagajului si la switchul din broasca haionulu desi eu am umblat la toate switchurile de acolo.DAR este si in clapeta de deschidere(pe care tu zici ca acel switch l-ai verificat si e in regula) si mai este si pe butucul din stema(asa este la golf 4),inauntrul caruia se mai afla un switch care sigur e defect la mine pentru ca nu mai pot cobora sau ridica geamurile de la butucul haionului.Daca vrei sa afli ca acel switch este bun sau nu,vezi daca poti cobora sau ridica geamurile de la haion.Daca poti inseamna ca problema este de la switchul din broasca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asta este eroarea, am mai reusit si azi sa fac cate ceva. La Passat, butucul nu este in stema, este undeva la dreapta lampii din dreapta pt. iluminarea numarului. Acolo este deja celebrul E165. L'am masurat si sigur de aici e buba. Nu stiu din ce cauza, poate a intrat apa sau s'a stricat singur. E un switch cu 3 fire care intra intr'o cupla - de aici unul din fire merge in cupla ce duce la E5 de pe clapeta de ridicare a portbagajului. Pana gasesc sa'l cumpar, dupa ce am masurat am vazut ca pe firele 1 si 3 sta E165 in pozitia normala (normal deschis), firul 2 este folosit ca atunci cand inchizi portbagajul din cheie (pozitia cu cheia la orizontala parca) sa'ti inhibe comanda de la telecomanda si sa deschida doar usile.

Ca solutie intermediara pana la cumpararea noului switch E165, am taiat firele de langa switch si am dat un scurt intre 1 si 3, apoi totul dat in banda si lasat asa. Merge, iar singura diferenta care imi apare este ca dupa ce deschid din radiocomanda, haionul nu se deschide la prima apasare pe clapeta ca pana acum, ci abia dupa ce eliberez clapeta. Deci trebuie sa apas pe clapeta, s'o eliberez si aboi s'o folosesc doar ca simplu maner pentru a ridica portbagajul. E un pic ciudat, dar ma voi obisnui cu ea asa. Am facut si niste poze, dar o sa le pun mai tarziu un pic.

Celor ce vor sa se apuce de asa ceva le urez spor la lucru si le pot sta la dispozitie cu nelamuriri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Bine ca ai gasit problema...ramane sa dau si eu jos sa ma uit...la acel switch pt eu nu mai pot cobora si ridca geamurile de la broasca haionului.O sa ma apuc cand se va mai incalzi afara.Sa ne spui si noua cat te-a costat acel E165...poate si al meu este la fel...

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum, dar am reusit azi sa deschid haionul ;). Bineinteles ca nu l-am mai inchis si m-am apucat cu un coleg sa surabarim :icon_thumright: noroc ca era sfarsitul programului. Am desfacut capitonajul si surpriza: tija de actionare mecanica sarise din prinderea respectiva. Cred ca era prinsa intr-o piulita de plastic sau ceva de genul, care la mine nu mai este - o fi cazut cand am tras de capac si n-am mai gasit-o. In fine, am reusit sa o prind cat de cat cu 2 coliere de plastic pina ajung la service. Am dat cu lei prin toate alea, am desfacut mufele si am sprayat si pe acolo, dar motorul tot nu se aude deschizand. Macar am reusit sa-l desfac cu cheaia acum. O fi motorasul buba? Sau altceva? Repet cand apas pe clapeta de deschidere, nu se intampla nimic, e fixa fixa, nu se simte ca s-ar misca ceva pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Pai daca clapeta e fixa-fixa nu e bine.S-a intepenit si ea.Are un switch inauntru.Demonteaz-o si vezi.Are niste suruburi(2 la numar) cu cap de torx(20-25) mai greu cu accesul la ele.Si clapeta are switchul sau se poate apasa in partea stanga a ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Salutare.Astazi am intalnit ceva ciudat la Golful Break al tatalui meu.Nu mai puteam sa deschid haionul:nici din clapeta,nici din cheie.Cheia intra toata in butuc,dar nu reuseam de nici o culoare sa o rotesc.Am bagat spray in butuc dar tot degeaba.Am verificat sigurante si tot nimic.Nu imi ramasese decat sa intru prin masina in portbagaj si sa fortez plasticele.Asa am si facut,am deschis haionul tragand de tija.Am dat plasticul jos,am verificat daca ii vine curent si nu ii venea.AM dat clapeta jos si am curatat switchul si tot nu a mers.Nu ii venea curent deloc.M-am lasat pagubas cu partea electrica si am demontat butucul si l-am curatat si deblocat si akum deschid doar din cheie pana o sa gasesc problema.Am pus cateva poze cu desfacerea si curatarea butucului.Sper ca ajuta.

mhf2j7.jpg

24c8ml0.jpg

28miou8.jpg

Switchul de pe butuc ce actionaeza inchiderea si deschiderea inchiderii centralizate...

s1ho43.jpg

2040lw.jpg

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit E165, la magazin era intre 97 si 100 lei, l'am luat de la dezmembrari, am gasit un haion de passat intact, "proaspat", a costat 10 lei. L'am pus la loc, a mers din telecomanda si inchiderea, si deschiderea, dar se tot deschidea in mers, am observat ca lucra motorasul singur, de capul lui. drept urmare, am blocat toate usile din butonul de pe usa, iar cand am ajuns acasa, n'a vrut sa mai mearga. Ma apuc maine dimineata sa verific motorasul, si daca s'a dus si asta, ma duc iar la haionul ala "cald" de la dezmembrari...Are cineva idei despre ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Verifica poate ai apa prin vreo mufa de acolo la haion si il apuca cand vrea el.Vezi ca ai multe mufe sub plasticul din jurul geamului(lunetei).

P.S:unde se afla acel releu care da acel curent de 2-3 secunde motorasului pt ca eu nu mai am curent deloc la motoras si deschid din cheie(la masina tatalui meu).

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curentul il da modulul de confort. Verifica daca pe un pin de la clapeta de deschidere ai curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Te referi la switchul din broasca portbagajului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Al Bundy:eu am scos acel switch din broasca ca sa il reconditionez si merg de ceva vreme fara el si portbagajul se deschide fara nici o problema.Deci nu are nici o legatura acel switch cu,curentul de la motoras.Acel switch raspunde doar de martorul din bord care te anunta ca ai haionul deschis si de becul ce lumineaza portbagajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, acela culisant cu 3 contacte inauntru. Care se scoate sau repara prin indoirea partii metalice a broastei pe care e prins switchul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Despre acel switch am publicat cateva posturi si imagini despre importanta si demontare lui aici si cred ca am fost destul de explicit http://vwforum.ro/index.php?showto...24636&st=20

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, la variant este cum am spus eu mai sus. Informatia de la acel switch ajunge la iluminatul interior si aprinde becul din portbagaj si la modulul de confort care trimite mai departe la IC. Cand mod de confort vede ca portbagajul e deschis nu mai da curent catre clapeta de deschidere care la randul ei da catre motoras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Si cum se face ca atunci cand e mufa scoasa din switch motorasul primeste curent si se deschide?Cel putin asta am intalnit la mai multe masini.

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur de asta? Dupa ce l-ai deschis si apesi pe clapeta se mai aude motorasul? Nu confunda lipsa switchului cu functionarea lui.

Acolo ai asa: pinul 1 se duce la calc de confort

pinul 2 vine de la iluminatul interior

pinul 3 se duce la masa

Contactele se fac 2-1 se da masa la calc de confort si stie ca e hayon deschis si 2-3 se pune la masa un plot al becului din portbagaj. celalalt fiind alimentat la 12v si astfel se aprinde becul. calc de confort taie alimentarea la motoras cand haionul e deschis si informeaza si IC despre acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Pai...acum cu switchul scos,cu haionul ridicat daca apas pe clapeta se actioneaza motorasul de cate ori apas.E posibil ca atunci cand e deschis si imi arata in bord sa nu mai actionez,dar nu am de unde sa stiu acum pt ca la mine nu prea a functionat switchul.Am sa verific maine la un prieten. :P

Dar tu intr-un post anterior ai spus asa:"Curentul il da modulul de confort. Daca acel contact cu 3 tije alunecatoare din broasca nu fuvctioneaza nu o sa ai curebt la motoras."din care se intelege ca a nu functiona = si lipsa lui.De asta am spus ca nu are treaba switchul cu, curentul de la motoras

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are treaba doar daca functioneaza corect. Da, asa am spus atunci, dar acum am modificat sa nu las loc la interpretari. Lipsa switchului inseamna pentru calc de confort ca haionul este inchis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Pai asa se explica... :screwy: ...o sa verific faza cu haionul deschis sa vad daca mai actioneaza motorasul.

Iar daca u zici ca poate surveni problema de la acel switch,o sa ii scot mufa de la switch la golful celalalt(am postat despre masina tatalui meu ca nu mai primeste curent si se deschide haionul doar cu cheia) sa vad daca o sa primesc curent la motoras. :wacko:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Am verificat azi la un golf variant caruia ii functioneza switchul din broasca(se aprinde si martorul in bord si lumina in portbagaj cand e deschis) si intradevar cu haionul deschis nu se mai actioneaza motorasul.Acu se explica la ce spuneai Al Bundy.Deci o solutie atunci cand nu se mai primeste curent la motoras ar fi "renuntarea" la acel switch pana la repararea lui. :rolleyes:

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare problema

Am rugamintea sa ma ajutati si pe mine, nu se mai deschide deloc si nu stiu cum sa il deschid, motorul se aude cum lucreaza dar de deschis nu se mai deschide am incercat tot ce-ati scris pe aici.

Cum pot sa-l deschid din interior.

Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Eu am intrat in portbagaj,si am fortat putin plasticul chiar in dreptul axului stergatorului pentru ca e prins in clipsuri,am bagat mana si am tras de tija de deschidere.Ar fi bine ca atunci cand tragi de tija sa il deschizi cineva din afara masinii sa traga de haion.

Spor :blink:

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu pot spune ca am studiat destul problema, incerc maine sa mai fac cate ceva. Am gasit pe un site rusesc schema electrica, care simplificat arata cam ca in foto atasata. De regula, din modulul de comfort - MC care se afla sub mocheta de la picioarele soferului, am presupus cei 2 pini, notati de mine cu A si B. In momentul in care sw. de pe broasca este inchis (adica contact intre firul 2 - maro si 3 - maro cu rosu), un "0 logic" adica o masa ajunge la pinul A din MC, ceea ce insemna ca se inhiba semnalul din radiocomanda. In celalalt caz, cand sw este lasat liber - el este normal deschis, ceea ce inseamna straparea firului 1 - maro cu galben cu 3, deci o masa ajunge la sw de pe clapeta, care este tot normal deschis. prin actionarea clapetei, sw. se inchide, masa ajunge la pinul B de pe MC, urmand apoi comandarea (pe alte fire) a motorasului pt. deblocarea carligului inchizatorii. Pt. a fi mai "bland" cu MC, intre contactul 3 al sw de butuc si masa este o rezistenta de cca 180 ohmi, nu am mai desenat'o. In cazul meu, am scos sw de pe butuc, am incercat sa desfac partea aia de rasina sau ce o fi folosita la fixarea pinilor sw-ului si am gasit rezistorul corodat. Culmea e ca arata 178 ohmi, iar la curatare cu alcool a scazut pe la 173 ohmi. asa ca am taiat sw, am dat in moatze 1 cu 3. Merge, dar din lipsa rezistorului, la deschidere se apasa clapeta, nu se intampla nimic, iar la eliberarea ei, MC da semnal de deschidere motorasului. Am cumparat un sw "nou" de la dezmembrari cu 10 lei, l'am probat pe loc pe masina, mergea. Cand am ajuns acasa, surpriza! nu mai mergea. L'am masurat si e bun, 180 ohmi.

Concluzia tasa de mine e ca problema e intre pinul 2 al sw de butuc si MC. Tinanad cont ca am spalat de curand tapiteria, poate vreo cupla a "baut" un pic de apa, sau este vreun fir intre 2 si A ce da o atingere la masa si, chiar daca am strap intre 1 si 3, MC interpreteaza ca sw butucului este inchis (2 la 3). Imi ramane sa urmaresc maine firele din 2 in MC, la A.

Daca am folosit un limbaj mai "de lemn", imi cer scuze si sper sa ma revansez cu explicatii mai amanuntite

post-7786-1236974437_thumb.jpg

Modificat de vl38gabi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!