Jump to content

Golf 3 - condus sportiv


Wizard84
 Share

Postare recomandată

Salut,

Deschid acest topic pentru ca vreau sa invat sa conduc sport! Voi stiti, asa ca ajutati-ma :icon_cool:

Am G3 1.6 GL din '94 in stare buna.

La carte zice asa:

-Putere: 75 cai / 5000 rpm

-Cuplu maxim 140 / 2500 rpm

-Viteza maxima 168km/h calculata in treapta 4! deci se poate si mai mult, unii stiu deja asta :)

-Acceleratie 0-100km/h in 14 secunde

In configuratia asta eu am reusit sa scot 0-100km/h in 21secunde si mi se pare cam mult.

Vreau sa stiu si eu de la voi, cum se conduce cel mai bine pentru o acceleratie cat mai puternica, aici ma refer la:

-schimbat vitezele, cam la ce turatie, sau ce turatie este indicata pentru fiecare treapa pentru un demaraj mai in forta

-pedala de acceleratie o dau la podea instant sau progresiv?

-de pe loc se pleaca cu scartait de roti sau fara?

-treptele I si II se schimba la turatie mai mare?

*si un sfat: ce pot sa scot, modific la ea pentru a castiga cativa cai.Aici ma refer la lucruri minore adica ce se poate face fara modificari gen pistoane/chiulasa sau investitii de 1000E, chip-uri etc... vreau ceva ce se face simplu, filtru de aer sport, sa scot catalizatorul, nush... nu cunosc voi imi ziceti si eu ma duc la mecanic sa le faca :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma sfatuiesc cu ceilalti moderatori si iti dau un raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai scos 21 de secune pana la 100 repara-ti motoru, dupa aia gandeste-te sa il tunezi. Cu un filtru si o toba sport nu faci mare lucru (2,3 cai maxim). Vrei putere schimba motoru, vrei sa conduci sportiv inscrie-te la o scoala de pilotaj. Numai bine

Modificat de sergiu_tm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca ai o masina pentru condus sportiv ca la carte .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca ai o masina pentru condus sportiv ca la carte .

Ok, o sa imi iau Ferrari candva, dar pana atunci vreau sa invat pe un Golf3 :P

Am rugamintea sa va axati pe subiect...adica, aceste 4 nelamuriri pe care le am:

-schimbat vitezele, cam la ce turatie, sau ce turatie este indicata pentru fiecare treapa pentru un demaraj mai in forta?

-pedala de acceleratie o dau la podea instant sau progresiv?

-de pe loc se pleaca cu scartait de roti sau fara?

-treptele I si II se schimba la turatie mai mare?

pentru sergiu_tm: Faptul ca am scos 100 in 21sec nu denota ca am motorul stricat :beerchug: mecanicule care esti, abtine-te :blink:)))))))))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P

Salut

Imi place mult topicu asta ! :)

Ce ar fi interesant de spus aici - Vrei putere schimba motoru, vrei sa conduci sportiv inscrie-te la o scoala de pilotaj. Numai bine - vorba lui Sergiu ;)

hai ca glumesc, Wizard nu vrem sa fim rai, daca vrei ceva imbunatatiri sa nu pierzi din vedere faptul ca ai motor de 75 cai, care din '94 pana acum s-au mai pierdut pe soselele patriei, incearca intai sa sa vezi care e starea motorului (reglaje, verificare compresie), apoi un filtru de aer curat, filtru de benzina sa nu fie murdar/vechi, ulei bun (recomand Castrol Magnatec), evacuarea sa fie in stare buna (tub flexibil, tobe bune), suspensia sa fie buna, poate niste amortizoare pe gaz, unghiul la roti sa fie perfect, directia fara joc, cauciucuri in stare buna si poate ceva mai late si bine umflate....mai sunt si altele, le mai primesti de la colegi pe parcurs :)

De prins cateva artificii despre un stil de condus sportiv, cred ca e mai greu prin discutii pe forum, poate daca mergi la o intalnire a pasionatilor de VW (cei care detin un golf modelul tau iti dezvaluie tainele pilotajului :D ) e ceva mai simplu.

Eu as incerca - fara scartait de roti, poate asa ff putin

- in treapta 1 - 3500 de ture

- treapta 2 si 3 - intre 4800 - 5 mii si ceva, fa teste si vezi si tu ce simti la picior...

Baga mare !!!! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tu tot trimiti lumea la plimbare pai atunci d c nu te-ai abtinut de la a face acest post in primul rand .

si eu cred ca daca ai scos 21 de sec pana la suta masina are ceva defect sau scuza-ma esti f incepator .

pai pana la suta este simplu :

vit I pana simti ca nu mai trage

vit II pana la aprox 5500 - 6000 rpm si in mom asta ai 90 - 100 Km/h .

si logic : ca sa ajungi cat mai repede la suta ar fi de preferat sa pleci fara sa alunece rotile pentru ca acolo stai pe loc si pierzi secunde .

ORICUM NU VAD CE CAUTA ACEST POST IN SECTIUNEA GOLF 3

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci cand am dat un raspuns in postul nr.2 stiam ca acest gen de topic-uri va genera unele flame-uri. Consultandu-ma cu gribelu am ajuns la concluzia sa pastram totusi acest topic activ, modificand putin titlul.

Personal, cred ca stilul sportiv de conducere nu rezolva mare lucru si nici masina nu-ti permite prea multe.Avand in vedere puterea motorului si vechimea masinii nu cred ca mai ai 65 de cai la roata.Agreez raspunsul lui sergiu , omul are dreptate. Una e sa conduci "sportiv" cu un motor de 75 cai alta cu un VR6. In primul caz doar mimezi condusul sportiv si omori masina.

Sincer, nu prea agreez acest gen de topic-uri, dar treaca. Imi aduce aminte de un alt topic unde cineva intreba daca poate merge cu 120 in treapta a treia si ne invita pe noi sa incercam asta.

Voi permite doar raspunsuri la obiect, fara atacuri la persoana, altfel inchid topicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ff mult 21 sec ... te cam ia Loganu , ar trebui pusa la punct masinutza ca e pacat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tu tot trimiti lumea la plimbare pai atunci d c nu te-ai abtinut de la a face acest post in primul rand .

si eu cred ca daca ai scos 21 de sec pana la suta masina are ceva defect sau scuza-ma esti f incepator .

pai pana la suta este simplu :

vit I pana simti ca nu mai trage

vit II pana la aprox 5500 - 6000 rpm si in mom asta ai 90 - 100 Km/h .

si logic : ca sa ajungi cat mai repede la suta ar fi de preferat sa pleci fara sa alunece rotile pentru ca acolo stai pe loc si pierzi secunde .

ORICUM NU VAD CE CAUTA ACEST POST IN SECTIUNEA GOLF 3

Nu am trimis pe nimeni la plimbare, chiar ma bucur cand vad un raspuns si voi tine cont de fiecare, cat timp nu este dat la misto.

Ma consider incepator :angry: pentru ca eu cand am scos 100 in 21 sec eram deja in vit. a 4-a... o sa mai incerc o data, dar turata mai mult.

Apropo, voi ce timp ati scos cu ale voastre?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai eu cred ca ai plecat si ai ajuns la 100 la pas avand in vedere ca erai in treapta a4a . ar fi trebuit sa fii in cel mult in a3a dar abea shimbata , cum am mai spus masina ajunge la 90 in a2a deci inca 10km/h in faci imediat dupa ce ai schimbat in 3 . vb din experienta pentru ca am aceeasi masina cu acelasi motor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand ar trebui sa astepti pana nu mai esti incepator inainte de a te apuca de mers sportiv.. pentru siguranta ta. Eventual vezi sa nu mai fie si altii in jur :icon_thumright:

Plecarea, daca te tin pneurile si aderenta, e ideal sa o faci in turatia de cuplu maxim. Adica dupa ce dai drumul la ambreiaj si incep sa se miste rotile, sa cada turatia la 2500rpm in cazul tau.. Probabil inseamna 3000-3500rpm inainte de plecare, testeaza si tu.

Schimbul de viteze e mai cu schepsis.. in sensul ca ar trebui sa stii curba cuplului ca sa cazi in cuplu cat mai mare cand schimbi in sus. Dar cum nu prea poti afla datele astea decat testand, cel mai repede ajungi la suta schimband la 5000-6000. Difera de la masina la masina..

Ce am spus mai sus e valabil doar cand te joci cu acceleratia. Dar in realitate unde exista viraje si trafic condusul 'sportiv' e mai degraba bazat pe frana de motor. Eu personal tin masina intre 2000-3000 chiar cand nu ma grabesc, 2000 fiind valabil doar la mers constant. E mai sanatos si pentru masina, si pentru sofer. La sprinturi scurte in oras (de ex. intersectii) rar simt nevoia sa trec de 4000rpm mai ales daca ne gandim ca spre plafonare ating viteza legala in treapta 1. Stilul de condus pe care-l descriu aici nu e chiar sportiv dar il consider foarte eficient.. condusul cu adevarat sportiv nu prea ai unde sa-l practici fara sa pui vieti in pericol.

Un element de 'tuning' foarte important la G3 ar fi o bara stabilizatoare. Din cate stiu eu doar modelele GT* si in general cele cu motoare mari au asa ceva. Oricum pe 1.6 nu este. Daca montezi asa ceva (din dezmembrari) se imbunatateste mult tinuta de drum in viraje. In rest ce au spus si ceilalti..

Si asa ca paranteza, nici eu nu sunt 100% de acord cu topicul asta in special pe aria G3 dar sa vedem unde duce intai..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms mult gribelu, ai punctat exact ce ma interesa! Asta vroiam sa stiu!

1. "Plecarea ... e ideal sa o faci in turatia de cuplu maxim" foarte logic si eu n-am tinut cont de asta.. o turam prea putin cred ca la 2500 dadeam a II-a si scadea prea mult dupa ce ridicam ambreiajul.

2. "...cel mai repede ajungi la suta schimband la 5000-6000" mi-e mila dar o sa incerc, macar o data in viata ei :nono:

3. "condusul cu adevarat sportiv nu prea ai unde sa-l practici fara sa pui vieti in pericol." foarte corect, oricum nu obisnuiesc sa ma dau prin oras. Am facut topicul pentru ca vreau sa verific masina pe un drum drept in afara orasului. Nu vreau sa ma fac pilot cum cred unii, vreau doar sa imi verific masina sa vad in cat poate sa ia 100km/h. Crede-ma ca sunt multi care isi verifica dacia din '90 sa vada in cat ia suta...sau daca o mai ia...

4. "nu sunt 100% de acord cu topicul asta in special pe aria G3" crede-ma ca nu puteam afla un raspuns concret decat de la posesori de G3, cei care merg cu ele zilnic, care fac teste, care le repara... care stiu ce este acela G3 si ce poate.

Multumesc mult, tuturor!

PS. in weekend revin cu rezultatul :icon_cheesygrin: De data asta sigur scot suta in 16sec

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si tu cum vrei sa conduci sportiv daca ti mila sa ii dai pana in 5000? Poti sa ii dai linistit ca nu explodeaza motoru, ea ii limitata in ture din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golfu 3 e limitat ? sau al meu are ceva modificari ? Pentru ca eu am vazut de cateva ori acul de la turometru pe rosu :icon_cheesygrin: si mia- fost frica de curele si cutia de viteze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stati linistiti, la mine cel putin cand ajunge pe rosu ii taie alimentarea, am probat de vreo cateva ori,

cel mai indicat este sa schimbi in asa fel incat dupa debreiere sa cazi in cuplu, iar la sportiv dupa 5000- 5500 degeaba ii dai pedala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate masinile au limitare la injectie cand intra pe rosu , probat pe mai multe masini , pana si SuperNova are asa ceva .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Mai intai inveti sa conduci BINE si in siguranta pentru tine si pentru ceilalti participanti la trafic.

2. In momentul in care o sa inveti sa conduci, atunci o sa realizezi singur ce inseamna condus sportiv.

3. Cred ca topicul e steril.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal Wizard 84.In primul rind u fiind incepator iti sugerez sa mergi linistit cu masinutza,makar pina o inveti ce poate ia .Apoi aia nu este masina de cursa si are motorul prea mic . Io zic sa te lasi pe ceva mai mare. Io la inceput am mers pe 1 vw golf 2 1,6l ,apoi m-am lasat pe ceva mai maricel. Momentan am 1 VW GOLF III GTI Edition , 2,0 l 150 CP.Acum cu masinutza asta pot sa fac aproape cam ce vreau in materie de viteza,demaraj,curbe.......Asa ca mergi u linistit cu ia si o sa fie mai bine ..Parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos suta in 15 secunde, treapta I la 4500, aII-a la 5000 si a III-a nu mai stiu tot vreo 5000 de ture, ca deja luasem suta.

Deci nu e masina stricata, am condus eu varza la prima incercare. Mi-am mai ridicat moralul, ms pt sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu patesti ca mine :Driver: vezi topicul meu cu schimbat bara ... si eu tot sportiv mergeam, ud pe jos ... a franat nenea cu dacia din fata .... si eu brusc ... si sanie m-am dus pana in cuiul lui de remorca. Asa ca ... ai grija cu condusul sportiv ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea (mai mult ca sigur) sa gandesti: Ce tare sunt eu si ce mult pot sa scot din masina mea.

Raspunsul ar fi: Nu poti scoate mai nimic din masina ta.

Nu poti sa te dai cu nimeni([cenzurat])

Poti fi facut f usor de f multe masini.

Sfatul meu (fara sa te superi) STAI CUMINTE ! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa scoata ceva din masina aia -> segmentii pe toba si pistoanele prin capota

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo acuma vezi cum scoti 14 sec si dupa aia 13 si tot asa pana ............ ajungi la performante sau strici masina he he he he.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!