Jump to content

Probleme Cu Instalatia De Franare


alexandru16
 Share

Postare recomandată

Sa stii ca are logica treaba asta cu intreruptu de la supapa aia de la vacuum ! Tin minte ca si la dacie tot asa era daca nu mai tinea bine acea supapa nu mergea motorul regulat si la mine intrerupe in ciuda faptului ca am schimbat fise si bujii ambele noi si tot asa se manifesta , masina trage bine dar ma streseaza acel mic tremurat! cum verific acea supapa ? este in vacuumul de la pompa sau pe motor pe undeva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 470
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • v@sy

    43

  • b-66-six

    17

  • floryn_zdv

    17

  • paul_ral

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

e supapa unisens, o poti verifica sufland in ea, trebuie sa treaca aerul doar intr-un singur sens, are rol de a creea u vacum in servo pentru a apasa mai usor pedala de frana. motorul mu merge regulat pentru ca trage aer fals daca e furtunul fisurat. Recomand sa-l verificati foarte atent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai simpla verificare, scoate furtunul din stiutul in care intra si obtureaza calea ( pe unde ar trebui sa se formeze vacumul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu riscul de a parea greu de cap , in imagine este motorul meu si zona ingrosata cu rosu este furtunul de la vacuum . De unde trebuie sa scot ca sa obturez de la motor sau de la pompa ?

post-30772-1265488422_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie obturat de la motor,daca se observa o ameliorare incepi sa verifici de la furtun spre pompa de servo( ex. supapa, furtun, membrana servo, etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut ! Am observat o pata mica pe interiorul rotii dreapta spate,uitandu-ma mai de aproape am constatat ca pierd lichid de frana.Am dat roata jos , mentionez ca am discuri pe spate, si am vazut ca "zemuieste" pe la actuatorul de la frana de mana,pe la garnitura de cauciuc. Se gaseste kit- de reparatie pentru etrierul spate care sa aiba si accea garnitura? Sau ce s-a defectat in interior si produce aceasta pierdere de lichid.Va multumesc si astept parerile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se gaseste kit de reparatie si are tot ce iti trebuie, dar vezi ca se desface destul de greu etrierul.

Dupa ce desfaci sa cureti bine mizeria mai ales la parghia care actioneaza frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua ,

Postez si eu cu o problema la franare , recent am schimbat placutele de frana pentru ca incepuse sa scartaie , cea din dreapta era uzata mai mult . Am facut "rodajul" franelor de mult, adica am trecut de 2000-3000 de km de atunci si acum se comporta ciudat pedala de frana . Daca apas usor sau relativ normal pedala , franele functioneaza frumos , corect , mai ales si cu o frana de motor , dar , daca apas tare , brusc (pentru ca uneori la urgente e nevoie de o apasare brusca ) tine un pic pana la un punct si apoi scapa pana jos si nici franele nu tin decat insesizabil de putin , iau picioru de pe pedala si apas iar si iar ca sa opresc .Imi e frica sa mai merg peste 90-100 pentru ca nu stii cand voi fi nevoit sa franez brusc si la cum se comporta ,Doamne ajuta!

Cand am schimbat placutele nu am aerisit instalatie , nu am considerat necesar nedesfacand niciun furtun , lichidul de frana nu stiu sincer de cand este in masina, eu o am de 6 luni de cand a intrat in tara si nu am idee cand si daca a fost schimbat .Daca schimb lichidul si fac aerisirea credeti ca scap de manifestarea aia? Cineva mi-a mai zis ca ar putea fi garniturile de la pompa de frana ... dar inainte de a schimba placutele nu tin minte sa fi facut asa... Lichid nu pierd , este la nivel de cand am schimbat placutele si am completat un pic .. Voi ce credeti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.Daca schimb lichidul si fac aerisirea credeti ca scap de manifestarea aia?

Foarte probabil. Fa cest lucru si vezi dupa accea cum se comporta.

Oricum este o operatie recomandata sa se faca odata la 2 ani, de preferat primavara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca cu o aerisire ca la carte, deoarece parerea mea este ca pompa ta de frana este pe duca.La apasarea brusca a pedalei, presiunea in instalatie este mai puternica, iar garniturile pot ceda scapand presiune(fenomenul de scapare in gol a pedalei)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam aceiasi chestie ca la mine doar ca la tine inca mai tine dar vezi ca nu o sa te mai tina mult... chestia asta dupa ce am schimbat placutele de frana mai bine schimba pompa acum pana nu te lasa in vreo intersectie sau mai rau la o trecere de pietoni cum am patit eu. Mie mi s-a intamplat chestia asta dupa ce am schimbat placutele de frana dar nu imediat dupa vreo 2-300 km

cam aceiasi chestie ca la mine doar ca la tine inca mai tine dar vezi ca nu o sa te mai tina mult... mai bine schimba pompa acum pana nu te lasa in vreo intersectie sau mai rau la o trecere de pietoni cum am patit eu. Mie mi s-a intamplat chestia asta dupa ce am schimbat placutele de frana dar nu imediat dupa vreo 2-300 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca cu o aerisire ca la carte, deoarece parerea mea este ca pompa ta de frana este pe duca.La apasarea brusca a pedalei, presiunea in instalatie este mai puternica, iar garniturile pot ceda scapand presiune(fenomenul de scapare in gol a pedalei)

Cum spuneam , mi-a mai zis cineva ca poate fi de la pompa de frana , DAR , intrebarea mea este : daca garniturile alea sunt de vina , nu trebuia sa scape lichid??? Cum scapa presiune daca lichidul de frana nu se pierde ? Este o intrebare sincera , sa nu o iei ca sarcasm , chiar nu stiu , mi se pare logic ce zici dar nu stiu exact cum functioneaza pompa si de asta intreb .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garniturile scapa presiune in interiorul pompei, nu in afara, de aceia nu se vede lichid.Garniturile sunt puse in capatul unui piston care lucreaza in interiorul unui cilindru, iar daca acele garnituri imbatranesc sau se tocesc lichidul scapa pe langa ele( asta la scara foarte mica)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se pot verifica cat de 'bune' sunt garniturile din interiorul pompei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pot schimba doar garniturile, daca asta se intampla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pot schimba doar garniturile, se gasesc kit-uri de reparatie, dar trebuie avut mare grija la demontare si montare deoarece exista riscul sa se ciupeasca garniturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum spuneam , mi-a mai zis cineva ca poate fi de la pompa de frana , DAR , intrebarea mea este : daca garniturile alea sunt de vina , nu trebuia sa scape lichid??? Cum scapa presiune daca lichidul de frana nu se pierde ? Este o intrebare sincera , sa nu o iei ca sarcasm , chiar nu stiu , mi se pare logic ce zici dar nu stiu exact cum functioneaza pompa si de asta intreb .

Ca sa intelegi cum e cu scaparea in interior , uite o schema care sa te lamureasca :

post-58507-1267111691_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand am ramas fara frane primul lucru m-am uita sa vad daca scapa lichid pe undeva si era uscat totul... se pare ca la mine se bulise un singur circuit ca aveam frana pe o parte adica doar pe stanga, dreapta nu frana . Am vrut sa schimb si eu garniturile la pompa , chiar m-am interesat si de garnituri erau vreo 30 de lei setul dar cand am vb cu mecanicul care mi-a schimbat pompa a zis ca el nu se baga sa schimbe garnituri si adevarul ca asta a mea nu avea cum sa o desfaca mai sunt unele care ai o siguranta cu 2 urechi pe care poti sa o scoti si sa inlocuiesti garniturile dar mecanicul mi-a zis ca nu prezinta garantie , mai bine sa iau noua si aici pe forum am citit si toti recomanda sa schimbi cu totul. pompa m-a costat 230 lei si NU este metelli

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde gasesc conducte de frana ? :) caut de ceva zile .. am incercat sa cumpar si sa le fac eu dar fara sperante. ;) deja am lovit 2 masini :| ... nu imi tine decat pe stanga ... stie cineva de unde iau ? originale .. nu conteaza

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volksparts... cauta-l aici pe forum. si nu sunt scumpe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conducte mai gasesti la magazin de piese auto dacia, sunt din cupru si sunt bune. si ieftine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Untouchable; nu ai dat detalii despre problema ta ! Ti s-a spart o conducta de frana sau vrei sa o schimbi pe cea de pe dreapta pt ca iti tine doar pe stanga ? Nu cunosc problema dar daca asta este sa stii ca si la mine tinea doar pe stanga si am inlocuit pompa de frana si tine foarte bine acum asa ca daca este asa o sa schimbi degeaba conducta .. doar sa nu fie fisurata ca atunci e alta mancare de peste ... detaliaza putin poate putem sa te ajutam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca nu am oferit detalii. Pai nu stiu cum dar s-a spart conducta de duce la roata din spate pe stanga. Am masurat-o, are in jur de 130 de cm (pe ETKA apar 250 de cm, probabil la cele fara repartitor sau ceva de genu ). Din pacate la magazinul de Dacia nu am gasit decat de 300 de cm si inca una care era prea scurta, in jur de 100 cm. Am cumparat-o pe cea de 300 de cm cu 25 de lei si urmeaza sa o tai si sa o bercuiesc la cineva la un atelier zilele astea. Momentan am anulat conducta respectiva pana la remedierea problemei. La ce drumuri avem noi pana si conductele de frana se duc. Se pare ca din cauza socurilor a frecat in ceva ... nu imi dau seama ... in caseta de directie sau in timoneriile de la cutie si s-a fisurat urat de tot. Noroc ca a cedat cand nu aveam viteza.

Sper sa nu aveti probleme ca mine ca e urat de tot. La dezmembrari nu am gasit nimic, suntem totusi in Romania si centrele dezmembrari au jumatati de conducte .. nu intregi. Cica le este lene sa le desfaca asa ca le taie cu un patent :D pentru cei care doresc sa cumpere puntea pe spate.

Sincer pe internet nu am gasit mai nimic, mi-am pierdut aproximativ 4 ore si nici la service-uri nu mi-au gasit pe original. Pe ETKA nu apare codul la conducta, cica este prea veche masina.

Deci cei ce au probleme asemanatoare nu uitati ;) exista magazinele Dacia. Se potrivesc perfect si la diametru si chiar si la capete cu cateva mici ajustari.

Modificat de taz21
Nu mai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!