Jump to content

Probleme Cu Instalatia De Franare


alexandru16
 Share

Postare recomandată

Salut !

Postez si eu pentru ca am o problema cu sistemul de franare si nu pot sa o rezolv.

Acum 2 zile cand am plecat cu masina am fost nevoit sa franez intr-o intersectie, de unde ca nu am mai avut frane si era cat pe ce sa intru intr-o alta masina. Pedala s-a inmuiat de tot si frana nu mai tinea decat pe o roata.

M-am dus cu ea la un atelier, am completat cu Dot4 si cand a incercat sa o aeriseasca mecanicul mi-a zis ca nu merge pompa pentru ca picura foarte putin pe teava. Am decis sa desfac singur pompa de franare. Am dat-o jos de pe masina, am desfacut-o complet, am constatat ca toate garniturile erau uzate, am facut comanda de unele noi, le-am inlocuit, pompa functioneaza perfect.

Am fost in seara aceasta sa adaug lichid de frana si sa o aerisesc. Din pacate aceeasi problema, picura foarte putin, am aerisit-o , am dat cateva ture mi-a franat bine dupa care a cedat iar si franeaza doar pe o roata. Frana de mana nu imi tine asa ca nu pot mai deloc sa circul cu ea. Maine vreau sa desfac iar pompa si sa curat conductele.

Intrebarea mea este : cum pot curata conductele ? sa desfac aerisitoarele si sa bag compresorul de aer pe fiecare teava ? Se poate problema sa fie de la altceva ? sa fie de la repartitoarele de pe spate ?

Sa bag alcool pe conducte ?

Va rog frumos sa imi raspundeti pentru ca sunt disperat si nu stiu ce sa fac :|

Multumesc !

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 470
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • v@sy

    43

  • b-66-six

    17

  • floryn_zdv

    17

  • paul_ral

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ai ABS? Daca da, stiu ca este o pompa sau ceva cu care se face aerisirea (la masinile care au ABS)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate asa e frana la VW, de rahat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, eu sunt multumit de franele pe care le am, pana acum nu am avut probleme, am masina de un an jumate si nici macar nu am complectat lichidul de frana, si cine stie de cand e acolo.

Din cati posesori de VW cunosc eu(personal), nu am auzit pe nimeni sa se planga, si am un prieten cu golf1 (care e de cand lumea) si nu s-a plans nici odata de frane. Poate stii tu alt ceva, ce eu nu stiu, dar sincer nu cred ca au chiar atatea "bube" golfurile noastre, cel putin asa vreau eu sa cred...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, eu sunt multumit de franele pe care le am, pana acum nu am avut probleme, am masina de un an jumate si nici macar nu am complectat lichidul de frana, si cine stie de cand e acolo.

Din cati posesori de VW cunosc eu(personal), nu am auzit pe nimeni sa se planga, si am un prieten cu golf1 (care e de cand lumea) si nu s-a plans nici odata de frane. Poate stii tu alt ceva, ce eu nu stiu, dar sincer nu cred ca au chiar atatea "bube" golfurile noastre, cel putin asa vreau eu sa cred...

Nu stiu ce bube au dar eu am schimbat la masina in ultima luna : fuzeta + rulmenti + maieu + saboti + termocupla . Ideea e ca sunt cam vechi si incep sa pice toate. Nu imi e necaz de asta dar Doamne Fereste imi pierdeam viata. Acum cu franele si acum o luna cand mi-a sarit roata ... de pe fuzeta :|

Salut !

Postez si eu pentru ca am o problema cu sistemul de franare si nu pot sa o rezolv.

Acum 2 zile cand am plecat cu masina am fost nevoit sa franez intr-o intersectie, de unde ca nu am mai avut frane si era cat pe ce sa intru intr-o alta masina. Pedala s-a inmuiat de tot si frana nu mai tinea decat pe o roata.

M-am dus cu ea la un atelier, am completat cu Dot4 si cand a incercat sa o aeriseasca mecanicul mi-a zis ca nu merge pompa pentru ca picura foarte putin pe teava. Am decis sa desfac singur pompa de franare. Am dat-o jos de pe masina, am desfacut-o complet, am constatat ca toate garniturile erau uzate, am facut comanda de unele noi, le-am inlocuit, pompa functioneaza perfect.

Am fost in seara aceasta sa adaug lichid de frana si sa o aerisesc. Din pacate aceeasi problema, picura foarte putin, am aerisit-o , am dat cateva ture mi-a franat bine dupa care a cedat iar si franeaza doar pe o roata. Frana de mana nu imi tine asa ca nu pot mai deloc sa circul cu ea. Maine vreau sa desfac iar pompa si sa curat conductele.

Intrebarea mea este : cum pot curata conductele ? sa desfac aerisitoarele si sa bag compresorul de aer pe fiecare teava ? Se poate problema sa fie de la altceva ? sa fie de la repartitoarele de pe spate ?

Sa bag alcool pe conducte ?

Va rog frumos sa imi raspundeti pentru ca sunt disperat si nu stiu ce sa fac :|

Multumesc !

Nu am ABS ;). Dar nu inteleg de ce m-a lasat asa dintr-o data .. Daca aveam 120 de km/h si nu mai aveam frane ce faceam ?

Ma ajuta cineva cu un raspuns :coolpics:.

Daca nu o rezolv eu :P o sui pe butuci in fata blocului ca la tara :Driver: si o desfac bucati.

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cazul meu:inlocuit pompa frana (noua)+discuri fata (ATE)+placute noi+saboti noi+cilindri frana spate(noi)+lichid. S-a simtit o imbunatatire in primele 2-3 luni dupa care a revenit la comportamentul anterior. Ai impresia ca nu franeaza, dar franeaza fara o mare eficacitate, obisnuindu-ma cu acest aspect. La ITP trece testul. Nu se compara cu franele de pe 206: aia mica ingheata, e belea.la trecerea de pe 206 pe vento am impresia ca nu ma mai opresc. La vara, odata cu bucsaria schimb si conductele de frana si prostia aia de limitator de pe puntea spate. Cateva conducte sunt poroase si eu cred ca acolo e buba. Aerisirea am facut-o clasic fiindca la service nu au vrut sa faca aerisirea cu aparat de vid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai 256mm pe fata si discuri spate?

oricum...teoretic...la furtunele de cauciuc dupa 3 ani se recomanda inlocuirea lor...iar lichidul dupa 2ani

Modificat de szrobik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai 256mm pe fata si discuri spate?

oricum...teoretic...la furtunele de cauciuc dupa 3 ani se recomanda inlocuirea lor...iar lichidul dupa 2ani

Ce furtune de cauciuc ? :|. Acum chiar ca nu mai inteleg nimic :|. Asta e ... ma apuc sa desfac tot ansamblul sa vad din ce cauza nu mai am frane sau ma duc la un service. Nu poti afla niciodata ce probleme are masina ta daca te apuci sa intrebi pe forumuri :251:)

Mersi mult !

Salut !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din conductele de frana pana in etieri vine cate un furtun. Si pe spate de la repartitor pleaca tot furtun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ paul Asa se manifesta si la mine: se inmoaie pedala, iar uneori prinde sus, alteori jos.Dimineata cand pornesc motorul, pedala prinde sus si foarte bine, dar duraza pana fac cateva sute de metri.Pe urma se inmoaie si prinde ba sus, ba jos.Eu am masina de ceva timp, si ii drept ca nu am schimbat garniturile.Mi se pare ca daca fac putina pedala se intareste frana.Sunt greu de schimbat garniturile? dureaza mult timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servofrana, vacuum, furtun de vacuum, membrana svf, astea sunt intregi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tulumba 'noua', luata de pe alta masina, ca a mea scapa aer.Furtunul de vacuum este ok,nu pare sa aiba scapari.Membrana svf?asta nu stiu ce inseamna.

Vacuum, cred ca te referi la furtunul de vacuum si la vacuumul facut de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa ii dau de cap. Din pacate cand am schimbat garniturile la pompa nu am observat faptul ca peretele interior in care se introduc pistonasele era mancat intr-o parte, drept urmare nu aveam frane decat pe fata. Am cumparat o pompa de la dezmembrari, am aerisit instalatia complet si acum am frane mai bune ca niciodata :D. Pompa noua costa undeva pe la 300 de lei. Mare atentie cand cumparati pompe ca au un numar pe el .. si in functie de numar e si mai mare presiunea. Adica la motoarele mari ... 1.9 sunt de 22 iar la cele mai mici 18 sau 20 ... Oare se potrivesc cele de BMW cu cele de VW ? :P

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Tot cu probleme la frane vin si eu:

1. Cand trag frana de mana o pot trage doar oarte putin...maxim pana la primul dinte...si frana de mana prinde foarte putin si nu merge mai sus nici daca trag de ea u ambele maini. Mentionez ca frana este pe discuri atat pe fata cat si pe spate.

2. Nu imi merge ABS si ma gandesc ca poate fi si de la faptul ca pe fata am cauciucuri 195/55/R15 si pe spate 195/65/R15? Adica din cauza vitezei unghulare diferite a rotilor sa nu mai mearga ABS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Sa nu fie cumva blocati etrierii pe spate (partea de la frana de mana)

2. Ce legatura sa aiba ABS-ul cu dimensiunile cauciucurilor?

Fa-i o diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diagnoza nu imi vede deloc ABS-ul VAG-COM. Si azi am constatat cu surprindere ca masina mea avea din fabricatie motor ABF pe benzina de 150 CP si acum are 1Z diesel de 90 CP. sa nu fi pus aia toate firele la loc pe-acolo? Ca pompa de ABS si controllerul sunt la locul lor...in rest nush.

Modificat de PMG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un golf 3 an 1993, model cu ABS, am o problema cu sistemul de franare. - Pedala de frana nu este tare atunci cand franez.- Daca, cu motorul oprit fac pedala, dupa aprox 3-4 apasari repetate se intareste bine pedala, dar cu motorul pornit (in trafic) frana incepe sa actioneze corespunzator cam la jumatatea cursei pedalei de frana unde tine destul de bine, nu ideal, dar intrebarea mea este de ce atunci cand franez nu este pedala tare si nu tine sus??? poate este normal la golf 3?? mentionez ca pompa de frana, discurile, placutele de frana si pistonasele de la franele pe spate sunt toate noi!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut genius5g! incearca sa faci o aierisire ;roata fata dreapta...roata spate stinga...roata fata stinga...roata spate dreapta ;trebuie sa fi-ti doi unul face pedala si tine apasat si celalalt desface aerisitorul si stringe imediat;asa trebuie sa faci cu fiecare roata in parte; dar sa tii cont cand aerisesti franele intotdeauna s-o faci in( X). SPER SA-TI FIE DE AJUTOR. BAFTA :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! ms pt raspuns, insa trebuie sa-ti spun ca discurile, placutele si pistonasele de la ferodouri le-am schimbat de curand iar atunci am facut si aerisirea + lichid de frana nou. Ma gandesc ca problema poate este de la amplificatorul fortei de franare (burduful acela de la pompa de frana, dar nu de la pompa de vacuum deoarece am verificat-o) sau poate de la garniturile etrierelor??!! :-??

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu la placute trebuie un nr de km ca acestea sa lucreze bine. cati km ai facut cu masina de cand le-ai schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am facut prea multi km de cand am schimbat placutele, pana in 1000 km, dar problema este ca si inainte sa schimb placutele mi se intampla la fel..- tocmai de aceea le-am schimbat - deci atunci cand sunt in trafic si franez, pedala de frana nu tine sus, tare... este moale, elastica (exact ca si cum ar fi aer in instalatie, dar aerisire am facut) si parcurge o distanta de vreo 10 cm din cursa ei pana in punctul unde frana incepe sa tina destul de bn. Nu-mi e frica de faptul ca nu o sa-mi tina frana, pt ca tine zic eu, bine, dar ma tot intreb de ce nu tine sus ca la toate masinile pe care le-am mai condus?! :(

Modificat de v@sy
Nu mai da quote la postul anterior.Foloseste fastreply sau addreply
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun o intrebare la al carei raspuns n-am reusit sa ajung, chiar daca am cautat pe forum si in general prin Google.

Fenomenele legate de frana (si disfunctiile) sunt atat de variate incat e imposibil sa gasesc exact aceasta problema.

Poate ca ceea ce se intampla cu franele mele e normal si nu stiu eu...

Concret:

Sa luam scenariul 1: Atunci cand merg relativ normal cu masina, cu accelerari, frane din timp si nu pana la podea, utilizand si frana de motor (un fel de everyday driving) franele mi-s absolut ok, mult mai bune decat ale multor masini pe care le-am mai condus.

Scenariul 2 acum: Merg cu viteza, accelerari si decelerari bruste, utilizare repetata si puternica a franei de serviciu. De pilda urc cu treapta 3 de la 60 la 130, schimb, brusc apare ceva pe sensul de mers si franez pana la 60-70, cu frana dura, accelerez apoi din nou pana in 120, iar franez din vreun motiv anume, tot asa, dur. Daca schema asta se repeta de 3 ori in interval de o jumatate de minut, sa spunem (si de cand am masina a fost nevoie, des...) - ei bine la urmatoarea apasare a pedalei de frana aceasta e brusc tare si prinde mult mai sus. E o senzatie de frana tare. E drept, prinde la fel, dar e o senzatie stresanta sa ai in alt loc priza franei, nu stiu cum sa zic... Daca nu mai solicit frana si doar rulez apoi, sa zicem inca 30 de secunde, la urmatoarea frana totul revine la normal - pedala e iar coborata la locul ei standard...

Se intampla chiar, uneori, dupa serii dintr-astea de utilizari abuzive ale franei, decelerari si accelerari bruste, sa simt cum, cu pedala apasata, din tare ce este aceasta se moaie si coboara. Repet, frana prinde oricum. Doar senzatia-i aiurea.

Intrebarea, deci, este daca e normal ce descriu eu sau daca trebuie sa merg sa ma "caut" (eu sau masina, la doftor ori in service).

GTI-ul meu are discuri de frana si pe fata si pe spate, discurile si placutele-s in stare excelenta, sistemul de franare a fost verificat si ras-verificat in service saptamana trecuta (s-au curatat de rugina pistonasele la franele fata, s-au inlocuit garniturile de la etriere). Mecanicii au zis ca franale-s brici... Asadar, voi ce credeti?

Modificat de CruiserGTI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as putea spune sa nu fie aerisite franele bine dar daca ar fi asa ar fi tare tot timpul, dar recomandarea mea e sa verifici foarte atent daca nu ai pierderi de lichid pe undeva, poate sa fie membrana de la servo sau a treia varianta ar fi.......din servo pleaca o supapa unisens cu un furtun care intra in galerie si creaza un vacum in pompa ca sa poti apasa mai usor frana, daca supapa aceea e dusa apar probleme, sau mai poate fi fisurat furtunul iar in cazul acela masina merge neregulat, aceasta problema am avut-o si eu cand am cumparat masina, era fisurat furtunul acela, frana nu era ok iar motorul mergea neregulat, aproape insesizabil dar cineva cu urechea mai ascutita a simtit asta, am schimbat supapa si furtunul si de-a tunci nu mai am probleme

atasez si o poza sa vezi despre ce furtun spun, motorul e 1800cmc AAM dar sunt convins ca si tu ai la fel acel furtun

post-37124-1265400228_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danutszy: multumesc!

greu ma abtin sa nu cobor la garaj cu lanterna chiar acum sa ma uit la furtunul ala. De-ar fi doar atat!

Later Edit: pai, ce-i drept, in relanti se simt, foarte discrete, mici rateuri. Poate nu rateuri, dar mici neregularitati. Cum insa motorul trage de rupe in rest si in sarcina n-are nicio treaba, le-am ignorat... hm....

Modificat de CruiserGTI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la urmatoarea apasare a pedalei de frana aceasta e brusc tare si prinde mult mai sus. E o senzatie de frana tare. E drept, prinde la fel, dar e o senzatie stresanta sa ai in alt loc priza franei, nu stiu cum sa zic...

Am observat si eu chestia asta la mine. Nu stiu sincer de la ce este. In mod normal trebuia sa apara un efect de "fading" cand se incalzesc discurile.

PS: Ti-am mutat posturile aici. Nu era nevoie de topic nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!