Jump to content

Modificare garda la sol pentru Fabia Combi


120 L
 Share

Postare recomandată

Din constatarile practice in 4300 de km se disting doua lucruri la suspensie:

- suspensia este de tip "moale" comparativ cu masinile actuale

- garda la sol este mica pentru drumurile din Ro ( toate categoriile )

In conditii de incarcare medie se "lasa" destul de mult mai ales spatele ceea ce necesita o garda la sol mai mare.

Cine cunoaste ce posibilitati de inaltare exista si daca exista skodari care au facut operatiunea sa-si spuna parerea despre modificare.

Precizez ca in service autorizat nu exista solutie pentru moment...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 120 L

    15

  • BLiTZ

    4

  • B-40-YTD

    4

  • etec

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Suspensia Fabiei nu este moale... Parerea mea ! Pentru comparatie incearca un Reno Megane :vaidecapulmeu:

Garda la sol este de 140 mm si nu poate fi numita "mica" pentru drumurile modernizate.

O crestere a garzii la sol va afecta stabilitatea masinii si ar trebui facuta in mod "inteligent".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate masini am condus suspensia la fabia este ciar rigida NU MOALE!!,,,,si daca vrei garda mai mare fa-o cu specialisti si piese adaptate,,altfel afectezi alte componente ale sistemului de rulare,stabilitate etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu DRAPAR. in cei 13.000km facuti cu fabia (cumparata noua) din aprilie pana acum nu mi sa parut ca ar fi suspensia moale. din contra este mult mai tare decat la renault megane si clio pe care le conduc la servici. cat despre garda, am incarcat masina la maxim, 5 persoane, portbagaj ticsit si o geanta in spate la picioare, si nu mi s-a parut deloc lasata sau cu garada prea mica. incarcata asa am mers cu ea 160km/h fara probleme. Ai masina noua ? poate ai masina second si e cu suspensia terminata, altfel nu-mi explic. In plus cred ca ar arata oribil daca ar avea garda mai mare.

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum este la echipare fara "pachet de drumuri grele" dar cu acest pachet suspensia este f f f f f f f f f rigida si nu glumesc deloc. Probabil aceasta rigiditate extema va duce la aparitia multor greierasi prin plasticele masinii. Am facut un drum la Galati iar pentru cei care nu cunosc soseua Tecuci-Galati pot sa va spun ca pentru aceasta sosea mi-as fi bagat un pic mai mult arcurile in COCOLINO ca sa devina mai moi (si catifelate). Aceasta rigiditate nu se mai simte daca in masina sunt 4 persoane. In schimb poti sa incarci masina la refuz si ea nu se lasa mai deloc cu acest pachet de drumuri grele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am pachet de drumuri grele si am mers si eu cu 5 persoane in masina si portbagaj plin (2 din persoane cu peste 100 kg). Nu am avut probleme pe drumurile noastre, (ma refer probleme cu garda la sol, sa atinga pe undeva masina in vre-un moment). Am fost si la munte de mai multe ori (pe drum forestier de munte) cu masina si tot n-am avut probleme cu garda la sol (anul asta am fost o saptamana la munte si a trebuit sa parcurg in fiecare zi peste 10km pe un drum de munte pe care multi alti proprietari cu masini "actuale" nu s-au putut baga).

Cat despre suspensie, nu pot sa iti spun decat ca si mie mi se pare destul de tare (mai ales la treceri peste sinele de tramvai :D. Iar acum dupa ce m-am obisnuit cu Fabia, am senzatia cand ma urc in alte masini ca ma dau cu barca :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit parerile exprimate dar ramin la opinia de suspensie moale cel putin pe spate unde se lasa mult

in conditiile de incarcare medie-mare. Nu stiu ce diferente exista intre hatch,sedan,combi...La break totusi arcurile ar fi optim sa fie mai tari pe spate.

Pt Drapar: din pacate nu toate drumurile la noi sunt modernizate si chiar si asa:

- la intoarcere pe Bd Timisoara intre Plaza si bujoreni am dat cu pragul de bordura la coborire

- daca incerci sa urci cu fata pe trotuar atingi cu bara de plastic fata

Nu mai vorbesc ca nu mergi numai pe asfalt cu autoturismul.

Mai astept opinii dar vad ca deocamdata nu exista posesori care au facut modificari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am urcat o gramada de borduri cu ea si nu am atins deloc. Oricum nu cred ca ai cumparat-o sa mergi pe borduri. Atunci iti luai un 4x4 cu garda mare.

raman la parerea ca ar arata oribil cu garda mai mare.

cat despre drumuri am mers pe drum de padure cu 4 persoane si bagaje pentru un weekend de drumetii prin paduri, si n-a atins niciunde.

Posesori care au facut astfel de modificari nu sunt pentru ca pana acum esti singurul care ai parerea asta despre fabia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suspensia Fabiei este relativ ok. Daca totusi esti nemultumit pune-ti bucse posterioare de Ibiza cupra (ia legatura cu Saboteur de pe forum pentru detalii), dar nu inainte de a schimba si amortizoarele cu unele noi, eventual mai tari putin (desi cred ca cele originale sunt suficiente). Poti sa mai pui si o bara intre "oalele" amortizoarelor fata (!!am uitat cum se cheama, am avut o discutie acum ceva vreme pe tema asta cu un membru de pe forum, tot la sectiunea Fabia). Bun, si daca rezolvi trenul rulare fata, nu uita de trenul spate. Puntea fiind semirigida, niste amortizoare slabe iti pot da necazuri daca ataci ceva curbe mai tare si daca mai dai si de ceva denivelari mici in curbe: incepe sa topaie masina de spate de te sperii...! Cam asta este sfatul meu pentru suspensie.

Mi-ar placea si mie personal modificarea asta insa am hotarat sa mai astept (am doar 41.000km cu fabia mea). Deocamdata o sa imi schimb bucsele posterioare de brate (n-au nimic doar ca s-au cam inmuiat) cu unele tot originale si la primavara ma gandesc sa investesc in niste jante pe 15" si ceva anvelope sport pentru ca sunt la al 2-lea set de cauciucuri pe fata si deja au inceput sa dea mici semne de uzura pe interior si exterior :blink:

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BMA: a nu se intelege gresit...sunt f multumit de suspensie dpdv tehnic numai ca eu vreau sa mai ridic putin garda la sol mai ales ca vine iarna si nu cred ca e prea sanatos sa ai zapada inghetata pe mijlocul drumului iar rotile sa mearga prin sant....daca nu se deszapezeste.( vreau si scut la motor de Fe dar inca nu am gasit )

Blitz: Mersi pentru indicatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Scuze de indicatii, eu intelesesem ca vrei sa cobori garda la sol pentru o mai buna stabilitate, nu sa o ridici :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Da, la dracu, ca-s o gramada de topic-uri cu suspensii, garzi la sol si cai verzi pe pereti... asta e, mea culpa!

M-am uitat acum, nu se pot monta inaltatoare de amortizoare fata la fabia. Cel putin nu sunt piese originale pentru inaltare. Poate doar ceva amortizoare aftermarket mai lungi... dracu stie, tre'e sa mai cercetez ca sincer nu m-am gandit pana acum sa inalt fabia, mi se pare chiar foarte potrivita la suspensie: si suficient de rigida pentru a asigura un comportament putin mai sportiv, si suficient de inalta pentru a nu o pune cu burta pe pamant, cum se intampla de obicei la Octavia 1 fara pachet drumuri grele.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu ca suspensia la fabia este "RIGIDA". Se mai spune ca masina cam scutura cand treci prin gropi. Daca ti se pare suspensia moale si ai probleme cand o incarci, iti recomand sa verifici arcurile si amortizoarele pe spate. Se poate sa-ti fie amortizoarele scurse sau sa ai ceva problema la arcuri (defect de fabricatie... ca vad ca masina e practic noua).

Mai e o varianta... sa-ti iei Jeep! :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cu ce faci comparatie......daca vii de pe 120 e siiigur rigida dar cu 120 nu am lovit nimic pe dedesupt...

Amortizoarele nu au influenta asupra garzii la sol. In rest nu cred ca tre sa-ti iei jeep ca sa mergi si mai ales sa parchezi intr-un oras unde greu gasesti loc de parcare...Ex: iesire cu spatele de pe trotuar cu coborire lina betonata si s-a "proptit" in scutul de plastic ...( 2 pers pe locurile fata in rest masina goala).....enervant nu ?

Modificat de DRAPAR
Fara QUOTE la postul anterior !
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Cred ca sunt destui posesori de skodite fabia care au probleme zilele acestea cu zapada si gheata pe care o "ating" cu autoturismul pe dedesupt...

Am si eu probleme asemanatoare in conditii de incarcare reduse cind ating pe dedesupt cu diferite piese gheata de pe drum si asta in urma altor masini care au circulat pe acolo !...ceea ce nu e prea "sanatos"

Inca nu a facut nimeni modificari la suspensie pentru inaltare ?

Asteptam solutii ( in afara de montare cauciucuri cu balon mai mare )

Si problema scutului la motor e de actualitate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am acum cu suspensia ridicata la maxim cam 10 cm garda la sol...Si iau pe mijloc cu scutul o gramada de zapata, canalul ala care se formeaza intre roti. Dar..eu am cerut-o...asa ca...rabdare...si multa rabdare..si mers incet...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am acum cu suspensia ridicata la maxim cam 10 cm garda la sol...Si iau pe mijloc cu scutul o gramada de zapata, canalul ala care se formeaza intre roti. Dar..eu am cerut-o...asa ca...rabdare...si multa rabdare..si mers incet...

Pai da si nu numai zapada ca sunt strazi cu gheata pe mijloc si te strecori pe urme.....ca daca te urci pe sus risti sa te stergi de masini parcate !

Si cum nu avem protectie la motor se pot intimpla chestii mai putin ...bucuratoare..si costisitoare pe deasupra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Din constatarile facute ieri la 2 skodite fabia break cu motoare tdi, garda la sol la ambele era vizibil mai mare ( de ordinul cm-lor ) fata de celelante vazute pina acum inclusiv a mea. Este a 2-a oara cind observ acest lucru la alte skodite ceea ce ma face sa cred ca exista 2 tipuri de suspensii...si exista posibilitatea de a se adapta si la modelele standard pentru a se creste inaltimea la sol.

Una din posibilitati este sa fie cu discutabilul PDG....dar din descrierea altui skodar "wolfskin" cu motor tdi si citez:

Nu stiu unde e masurata garda la sol, dar am facut acum urmatoarele masuratori (mai usor accesibile), doar in fata:

- muchia inferioara a "sinei" de sub prag, cea in care se fixeaza cricul, e la 20-20.5 cm de asfalt. - incheiat citatul si comparatia cu a mea are "doar" cu 1 cm mai sus caroseria.

Astept si alte opinii in acest sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt Fabii cu pachet pentru drumuri grele, care, din cate stiu eu, au scut metalic si garda la sol mai mare. Fretele meu are chestia asta pe o Octavia 2 Combi. Eu cred ca Fabia are destula garda la sol (fata de altele), dar suspensia poate fi si mai rigida (vezi Golf II). Singura problema la rigiditatea asta e ca iti blestemi zilele prin gropile din Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista pachet de drumuri grele pentru Fabie, ci doar Octavie 1 si 2, poate doar scut metalic, dar nu am auzit pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista pachet de drumuri grele pentru Fabie, ci doar Octavie 1 si 2, poate doar scut metalic, dar nu am auzit pana acum.

Daca nu ai auzit, citeste... Intra pe Configurator skoda.ro si vei gasi la dotari optionale la Fabia :

Pachet drumuri grele EUR 131,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai auzit, citeste... Intra pe Configurator skoda.ro si vei gasi la dotari optionale la Fabia :

Pachet drumuri grele EUR 131,

Si eu am vrut sa-mi scut metalic la motor dar mi sa spus ca nu exista decat de plasti si face parte din Pachetul drumuri grele care-ti inalta cu circa 2 cm garda la sol lucru care nu-mi convine. Deci este pachetul dar e un mare fasss.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am vrut sa-mi scut metalic la motor dar mi sa spus ca nu exista decat de plasti si face parte din Pachetul drumuri grele care-ti inalta cu circa 2 cm garda la sol lucru care nu-mi convine. Deci este pachetul dar e un mare fasss.

In cazul asta... Nu merita 131 euro. E exagerat... 2cm :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta... Nu merita 131 euro. E exagerat... 2cm :icon_cheesygrin:

oricum sunt dotari optionale care sunt scumpe si altele care sunt mai convenabile dar PDG-ul nu e justificat decit daca se monteaza amortizoare si arcuri diferite fata de varianta normala.

Acum noi cei care deja avem varianta normala dorim sa aflam daca exista piese diferite la suspensie si daca putem sa le montam si la ce cost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!