Jump to content

Schimb De Ulei La 10000km In Loc De 15000


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Am 9800km si as vrea sa fac primul schimb de ulei . Consider ca e mai bine asa sa nu-l intind pina la 15000 cit zice producatorul. O sa discut cu dealer-ul . Ar putea avea obiectii ? Vreau sa fac primele schimburi la 10000 , 20000, 30000 si apoi considerind rodajul incheiat si motorul asezat sa fac la 15000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dealerul nu va comenta nimic. Este buna initiativa ta in legatura cu nr de kilometrii la care vrei sa faci reviziile. Masina mea este din 2002 si in continuare fac reviziile la 8000-10000km. Dealerul va comenta daca vei face revizii la peste 15000km si va comenta daca vei veni cu o problema de garantie pe motor.

Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tocmai mi-am facut prima revizie la PBN, eu am avut service extins la 30.000 dar tocmai ce-am aflat ca in RO nu e valabil, asa ca l-am facut la 16.000. Noroc ca masina mersese primii 12.000 KM doar in Germania si n-a fost o problema sa se continue garantia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt in Spania si aici se face schimbil la 30000. Am fost la concesionar sa intreb daca pot sa fac schimbul la 15000 si mi-a zis un tip dupa ce am vorbit despre ce tip de motorina bag in masina ca daca vreau sa dau banii degeaba la schimbul de ulei el nu are nimic impotriva. A mai adaugat ca Uleiul castrol se comporta super bine cu motoarele Passat si ca nu e nevoie de schimb de ulei inainte de 30000. Acuma eu nu stiu cum e in ro dar in manual scrie ca daca masina este alimentata cu motorina din tarile care nu respecta nu stiu ce norme sa faci schimbul la 15000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar la noi in tara se recomanda schimbul la 15.000. Consider ca daca tii cu adevarat la masina ta il poti face la 10.000 pentru ca nu dauneaza, dimpotriva. Nu este vorba de 200e aruncati pe geam. Inainte de masina actuala aveam benzinar 1.6 cu 140.000km si faceam schimburile la 8000 ... consider un respect pentru masina. Vrei sa mearga ok, respect-o, nu baga motorina/benzina aiurea, schimba filtrele des, schimba ulei des, etc. Golful il coceam zilnic cu shimburi la 5000 ture si peste si spun cu mana pe inima ca nu papa intre schimburi nici macar 10mg ulei.

Modificat de dm76ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am inteles eu din manual si din ce a zis mecanicul de la VW e ca conditiile din tarile care nu respecta nu stiu ce norma (nu mai tin minte numele normei) trebuie sa faca la 15000 km. Acuma ca cineva vrea sa faca schimbul de ulei la 1000 km pai asta e o sa o faca si nu e nici o problema pt servis sau pentru casa VW, ci pt cel care va plati 100 Euro pentru 4 L de ulei Castrol long life 0w 30. Eu daca voi vedea ca afecteaza cu ceva voi schimba mai repede desi nu vad ca poate afecta pt ca bag cea mai buna motorina si normal cea mai scumpa, iar de praf ce sa zic nu cred ca spania e tara cu cel mai putin praf dar sunt sigur ca germania care nu arata a desert asa cum arata Spania. Si daca aici toata lumea zice ca e desert si astia de la VW zic ca nu e praf si ca se schimba la 30000 atunci eu ce sa zic in germania si austria se poate schimba la 50000 :)))

Eu zic ca cel mai importatnt e motorina care e administrata si stilul de condus. Eu sunt curios cand voi schimba uleiul cum va arata si nu stiu daca am si eu asa ceva ce ziceai tu mai sus, adica acel senzor de control al uleiului. Voi citi in manual sa vad daca am ca eu la concesionar cand am cumparat masina a zis ca am longlif. Daca stie cineva unde trebuie sa ma uit sa imi explice si mie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat azi prin modulul 17 (Instruments)

Exista in canalele 3, 15, 16 informatii despre "Oil level", "Oil quality" si la diesel si "Oil soot".

De asemenea in partea de Adaptation, canalul 45 exista posibilitatea de a adapta "oil quality": interval posibil 0.5-2 (la mine era setat 2).

Se pare ca exista coeficienti care intra in calculul estimativ al intervalului de schimb, coeficienti care depind de tara, de conditii, de ulei, etc.

A mea are 3mii km de la schimb/revizie si se "cere" in service peste 26500 km :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 11.500 km cu masina mea si are 6 luni vechime ! si eu am auzit de la x sau y ca ar fi mai bine sa schimb uleiul sub 15.000 de km adica pe la 11 -12.000 km pt ca Ro nu se comapara cu Germania sau Austria , din punct de vedere al drumurilor si al prafului !

cand am ajuns la km mai sus mentionati am sunat la porche pt a face progamare , ma intreaba cati km am , ii spun cat am ! si ca as vrea sa fac revizia mai devreme ! mi-a spus ca imi face legatura cu cineva sa astept un pic ! vine o persoana la tel se prezinta si ii spun ce vreau sa fac ...dar fiindca este prima revizie ...am cerut si eu o perere ! si mi-a spus asa : ca normal la passat ( in germania ) revizia se face la 30.000 ei conform testelor pe care l-au facut au stabilit ca la 15.000 sa se faca revizia in Ro ! si manualul in ro si masinile destinate pietei noastre sunt setate sa fie duse la service la 15.000 km (asa cum apare si in bord ) deci ....oamenii astia au redus la jumate ....acum hai sa nu exageram sa ducem la 8000 cum am mai auzit ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sunt alte tari cu conditii mai extreme decit in RO si unde dealer ul recomanda schimbul de ulei la 5.000 sau 10.000 de Km. Pina si manulalul de service nu are trecut numarul de Km standard (15K, 30K etc). Oricum nu are de ce strica un schimb de ulei mai des. Iar la consum ulei la motorul de 2 L TDI, am completat pina la a doua revizie de 30.000 de Km. De atunci, nimic si sunt aproape de 45.000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Producatorul recomanda schimbul de ulei in functe de tara / combustibil / mod de exploatare si tipul de ulei folosit sau durata . Castrol si Motul recomanda schimbul de ulei pentru 5w40PD 505.01 la 15000 km si pentru 5w30 - 507.00 la 30000 km . Uleiul se schimba sub limita maxima recomandata de producator deoarece apar contaminari cu apa (condens) si motorina , in plus motoarele turbo "uzeaza" mai rapid uleiul si se innegreste mai repede. Cat despre durata, uleiul se schimba anual, chiar daca nu faci numarul de kilometri, apar contaminari cu motorina si apa si proprietatile lui scad. PD- urile papa ulei, daca doar il completezi pe masura ce consuma si consideri ca ai innoit uleiul te inseli. Filtrul este imbacsit si 3 litrii de ulei uzat + 1 l nou nu ajuta la nimic.Consecintele nu se vad imediat , dar in timp turbo, cuzineti, axe came ...+un consum mai mare de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Masina mea este oficial italiana ,asa scrie in acte ,de 2 ani decand o am ,am facut mereu schimbul la 15000 ,asa scrie in carte , folosesc doar ulei castrol edge 5w30 ( ptr ca asa scrie in carte ) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut

Am un passat 2.0 TDI 16 valve, 140 cai din 2009, intrebarea este daca pot sa-i pun Castrol 0W30 sau trebuie sa-i pun 5W30. Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
On 3/17/2016 at 7:04 PM, george.gacea said:

Salut

Am un passat 2.0 TDI 16 valve, 140 cai din 2009, intrebarea este daca pot sa-i pun Castrol 0W30 sau trebuie sa-i pun 5W30. Va multumesc.

Conteaza si cati km ai la ea , daca ai peste 200 mii , vezi daca iti papa ulei mult baga-i 5w40 daca nu , continua pe 5W30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este ok sfatul, e complet gresit, chiar daca e dat la o intrebare veche de trei luni. Dupa descriere masina are DPF si necesita norma 507.00.

Nu mai dati sfaturi cu schimbarea normei dupa un nr de km, nu exista baza reala pentru asa ceva.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, Botanu a scris:

Conteaza si cati km ai la ea , daca ai peste 200 mii , vezi daca iti papa ulei mult baga-i 5w40 daca nu , continua pe 5W30

Esti total dezinformat si la randul tau dezinformezi! Mergi pe 5W30 norma 504/507!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, valioglu said:

Nu este ok sfatul, e complet gresit, chiar daca e dat la o intrebare veche de trei luni. Dupa descriere masina are DPF si necesita norma 507.00.

Nu mai dati sfaturi cu schimbarea normei dupa un nr de km, nu exista baza reala pentru asa ceva.

Ok si daca omul nu mai are filtrul de particule, tot 5W30, uzura si regimul de exploatare al motorului conteaza, intradevar daca are DPF 5W30 cu norma 507.00, iar daca nu vezi bine, omul a intrebat daca ii poate baga 0W30. In fine.

Iar in legatura cu schimbatul dupa nr de km, tin sa te contrazic in aceasta privinta, o masina VW Golf 4 sau Passatu B6 din 2006, la 250-300 mii km , punei acelas ulei care il puneai in 2006 cand avea 30.000 si vorbim dupa. Chestia asta ti-o spun nu din auzite ci din patite. Te salut 

13 hours ago, MariusPD said:

Esti total dezinformat si la randul tau dezinformezi! Mergi pe 5W30 norma 504/507!

Acum , datorita tie, sunt complet informat. Iti multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa fii agresiv cu noi, daca tu ai fi pus o intrebare te-am fi ajutat cu placere si am fi atras atentia utilizatorilor care dau sfaturi gresite. Voiai sa las raspunsul tau eronat doar din grija de a nu te contrazice? Daca nu mai are filtrul de particule nu ma mai intereseaza ce norma de ulei baga in masina cum nici pe el nu il intereseaza de plamanii nostri ai tuturor.

Indiferent de numarul de kilometri se pastreaza norma de ulei. Tipul sau marca e decizia ta... Daca tu gasesti altceva pe documentatia VW sau a producatorilor de ulei iti voi da dreptate.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!