Jump to content

Trepidatii La 85-90 Km/ora


rycco4u
 Share

Postare recomandată

Sunt stranse taz , rotile sunt toate ok dupa echilibrare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    6

  • giony82

    6

  • rycco4u

    5

  • bogdan.bz

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu este de la cauciucuri, Michelin Energy , nu prezinta semne uzura deloc ...altceva? Tind sa cred ca sunt bucsele , dar care ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
cameleonuGolf3
Aceeasi problema am avut-o si eu si am schimbat flansele de la telescoape fata si nu am mai avut probleme ,bine am mai schimbat si capetele de bara antiroliu dar alea nu cred ca au prea mare importantza la trepidatii ,eu mai am si o problema cu pompa de servo cate o data imi ramne roata dreapta fata blocata si atunci imi trepideaza foarte tare ,vezi sa nu iti ramana si tie placute blocate vreifica daca se incinge roata

ps....e vechi topicul....dar va spun ce am patzit eu....la achzitionarea golfului 3...aveam jante de tabla...am achzitzinat jante de aliaj dar nu orginale....trebuie inele de ghidaj...pt jante ca prezoanele nu ghideaza roata pe centru si se invarte excentric...mie mi-a spus un tip de la vulcanizare la care m-am dus sa-mi echilibrez jantele crezand ca nu-s echilibrate...de la 70km/h facea ca naiba...sunt specifice simtomele...se gasesc inele de ghidaj de plastic in milimetrii..se masoara cu shublerul interiorul jantei cu cercul de pe bucut la mashina....eu mi-am facut din aluminiu la autosoft...m-au costat 60 ron...bafta!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, si masinuta mea trepideaza urat de tot, am intrebat la service si mi-au zis sa echilibrez rotile, sa verific cauciucurile sa nu aibe defecte/umflaturi, poate am jantele indoite... Au zis ca daca se misca volanul inseamna ca sunt pe fata, daca nu se misca volanul atunci is pe spate (era si cam logic). La mine trepideaza de parca is pe cal in a 2-a la relanti sau intr-a 5-a pe la ~90km/h incearca sa-mi scoata ceasul de pe mana :)) Numai ce am cumparat capeti de bara, bucse bascula, pivoti (toate pe fata) + bucse punte spate (total 240 ron), la service o sa-mi ia 240 ron montajul + 60 ron unghiul de fuga. Pe la echilibrat alta bucurie + ca o sa trebuiasca sa-mi iau si 2 cauciucuri pe fata (cel de pe dreapta e varza) ... dreapta si trage ca nebuna. Sper sa fie doar astea si sa nu fie ceva pe la telescoape (telescoapele sunt bune, pe fata cred ca am pe gaz, se aude un "psss" cand trec peste denivelari la viteza mica, pe spate nu le aud :) ), apropo, pot si rulmentii sa dea efectul asta? Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am vibrati la volan la peste 80km/ora si cam stiu de unde vine...am acum jante de aliaj si nu am inele de centrare...dar este facuta comanda la ele ..sper sa se rezolve problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar pe la 110 120 km , daca apas pe acceleratie incepe sa trepideze , nu de la motor , motorul trage linear , cam ce credeti ca ar putea sa fie .

Masina passat intermediar 90cp .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu trepidatul cam pe la 100 la ora, dar nu e asa tare. in schimb cand franez pana p la 70 80 trepideaza volanul si mai tare. banuiesc ca de la joc la capetele de bara(nu au joc care se simte la mana dar dupa 2 ani de circulat in romanica ...) sau discurile ovalizate.A mai patit cineva ?o sa incep intai cu o echilibrare a rotilor.se mai aude un vazait tot p la 100 se poate sa fie de la joc la bucse?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vajait-ul vine de la rulmenti iar trepidatiile nu prea cred ca vin de la captele de bara mai degraba bucsaraia sau suspensiile (verifica si biletele antiruliu) oricum cauzele pot fi si altele in afara de cele enumerate de mine iar trepidatul volanului cand pui frana e posibila cauza sunt discurile putin ovalizate cum ai precizat si tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt ala de a schimbat toate bucsele in nici 6 luni asa ca am experienta in asta :) :D .

Sa gandim logic. Daca trepidatia ar fi continua, si la viteze mici si la viteze mari atunci clar e ceva legat de : planetara, bucse sau roti (janta, cauciuc).

Din propria experienta trepidatiile aparute intre 75-90 de km/h sunt cauzate de roti deoarece nu sunt echilibrate. Dezechilibrul se produce in momentul in care dai in gropi si/sau pierzi unul din plumbii folositi la echilibrare. Se simte in special pe fata, in spate nefiind asa deranjant. Totusi un cauciuc cu galca, uzat la maxim poate produce trepidatiile respective. Tot din proprie experienta, crezand ca am discurile ovalizate, le-am schimbat si tot asa facea. Cand am dat cauciucul jos era varza pe partea interioara. Asa ca inainte sa va apucati sa schimbati bucse, verificati cauciucurile si jantele dupa care faceti o verificare scurta la pivoti, bucsa brat (cea mare) si capete de bara.

Trepidatiile pot fi cauzate chiar si de rulmenti. Verificati rulmentii in special cei de pe spate pentru ca isi creaza joc, din ce am observat se slabeste piulita de pe fuzeta in timp si trepideaza tare urat din cauza asta. Vajaitul in majoritatea cazurilor provine de la rulmentii din fata, acestia se caleaza sau isi pierd din bile. Din ce am inteles cei de pe spate sunt conici si sunt mai buni.

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conici,mai buni sau nu, pe mine m-a tinut unul din rulment aprox 2 luni.Rulmentii de pe spate i-am schimbat in acelasi timp, iar ce de pe dreapta ''cere dreptul la pauza'', cam repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, deci ce sa intelegem, conteaza raportul pret/calitate in cazul asta? Adica ai luat rulmenti ieftini si prosti sau ai dat ceva bani si nu esti multumit de rezultat, 2 luni e chiar nasol, cred ca sub limita la care se astepta producatorul si mai ales cumparatorul. Cand am intrebat la service de rulmenti spate mi-au dat un pret de ~40 ron bucata (pentru motorizarea mea am gasit si pe net, FEBI > aici). Ce preturi ati intalnit si mai ales cineva care i-a shimbat si e multumit sa ne impartaseasca si noua. Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce sa zic, mai ales ca cel de pe dreapta s-a dus, cred ca din cauza gropilor.Mi se pare ca am dat 30 ron/buc de la un prieten care are magazin,deci pretul real nu-l stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu rulmentii aia de pe spate e o treaba delicata rau, fiind conici piulita trebuie stransa doar cat sa le ia jocul axial; daca se strange prea tare se vor gripa,problema insa e ca daca piulita e numai un pic slabita, rulmentii incep sa se miste pe ax (pe butuc) si in scurt timp se distruge cota de rulment,in momentul asta aparand o grava si practic ireparabila situatie. e o aiureala pentru ca rulmentii de fapt sunt buni, , insa au joc pe ax, in cota de rulment si oricat s-ar strange piulita nu se mai poate scapa de joc in roata. Oamenii cred eronat ca au cumparat rulmenti prosti care au tinut numai o luna... in realitate ei nu au nimic.

cota de rulment nu se poate repara decat... inlocuind axul cu unul nou. Verificati daca rulmentul exterior intra usor pe ax sau vizual, cota de rulment a axului, daca prezinta urme de usura, de "invartitura'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi trepidatii in intervalul 90 - 110 Km/h le-am avut si eu , erau de la rulumenti de pe spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, dar cand ti se misca volanul e clar ca ai o problema pe fata, nu? Aici ma incadrez eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am fost sa vad cum fac cu jantele (de tabla pe 14"), au zis ca ma costa 36 lei echilibratul si daca sunt indoite mai pluseaza ei ceva. Acuma nu stiu cum sa fac, sa le indrept, sa le echilibrez si sa schimb cauciucurile de pe fata si abia dup'aia sa ma duc la geometrie sau sa fac toate astea dupa ce am geometria facuta. Voi ce ziceti? La service unde o sa fac geometria mi-au zis ca nu conteaza, voi cum ati procedat? Am unghiul de fuga stricat rau, mi-a mancat cauciucul pe dreapta pe exterior aproape 50% iar in "carne" e 0 (chel :)) ). Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic asa: schimbat cauciucuri, indreptat si echilibrat jante, facut geometria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De cand mi-am pus jante de aluminiu imi vibreaza masina la 90 Km/h. Am pus cauciucuri noi si vibratiile au scazut, dar tot vibrau. Omul care a echilibrat rotile a zis ca ar fi de la inelele de ghidaj lipsa.

Am facut de rost de alte jante, tot de aluminiu. Mi-am facut rost si de acele inele de ghidaj (din plastic) realizate de un strungar. Acum cu al 2-lea set de jante face si mai rau, tot in jurul vitezei de 90 km/h. Cand franez trepideaza rau de tot (nu a mai facut inainte asa).

Urmeaza sa mai echilibrez odata rotile, macar cele din fata. Dupa aceea merg la verificat directie, rulmenti etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca trepideaza rau cand franezi (trepideaza si pedala) cred ca ai o problema la discuri (ovalizate )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am dat o tura Timisoara - Resita. Masina nu s-a mai comportat asa rau. A fost ciudat pentru ca cateodata trepida, cateodata nu, la viteza de peste 90 Km/h.

Probabil o revizie la sistemul de directie va rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateodata mai este si din cauza drumului, daca trepideza in aceleasi zone este clar din cauza soselelor.

Si eu am avut trepidatii intre 90-140, dupa 140 dispareau. Am echilibrat in zadar de vreo 3 ori rotile, pana la urma a fost de la jante-deformate, le-am roluit si s-a rezolvat (nu chiar de tot pt. ca aveam pe jantele respective cauciucurile de iarna care le-am folosit si vara si din cate am vazut nu mai sunt perfect rotunde, acum am pus jante+cauciucuri noi=lipsa trepidatii :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am urmatoarea mare problema cu golfu meu, si nu reusesc sa ii dau de capat: Intre 90 si 100-110km/h(undeva pe la 120 pare ca se linisteste) "tremura" volanul facand acele oscilatii scurte stanga dreapta.

Dupa multe sapaturi pe forum, am vazut probleme asemanatoare si am ajuns la concluzia ca am nevoie de inele de centrare. Nu am vrut sa "readuc" la viata topic-uri mai vechi pe tema asta, asa ca am facut unul nou, e ok daca daca se sterge topicul.

Sa va mai dau niste detalii:

- echilibrat de cel putin 5 ori in ultimul an rotile. Diferentele au fost foarte mici.

- facut geometria de 2 ori pana acuma, pt ca am schimbat bucse prin zona->nu trage stanga/dreapta (nici la franare)

- am roti aliaj de 15, 195x55.

- schimbat flanse/bucse brat de curand, suportii de motor sunt ok.

- discurile de frana au fost schimbate acum vreun an, insa in ultimul timp observ la anumite viteze si forte de apasare pe pedala un "tremurici" in volan. Probabil sunt un pic ovalizate dar am o banuiala ca degeaba le schimb.

- accelerez sa zicem pana la 100km/h...si apoi cand iau total piciorul de pe acceleratie tremura cateva sec volanul (dar parca nu tot timpul)

- la una din roti, un "meserias" mi-a rupt surubul si a ramas acolo. deci merg in 3 prezoane pe o roata. Diferenta de greutate sa se traduca in tremur volan?

- schimbat roti fata-spate->nici o dif.

Am fost si la un service care indreapta roti , am verificat fata si au spus ca nu au nimic jantele..una din ele avand o mica deformatie pe raza dar in opinia "meseriasului" de acolo nu are cum sa transmita in volan trepidatii. Sfatul lui a fost sa-mi pun inele de centrare. Mentionez ca roata se poate fixa pe butuc si nu cade, chiar daca nu e prinsa in prezoane.

Nu am gasit nicaieri de unde pot face rost de asemenea inele, cumparate ori facute la strung. Imi poate recomanda cineva un strungar?

..si ar mai fi o chestie: daca merg pe un drum cu denivelari mici, viteza mica sunt situatii cand volanul "face" singur miscari stanga dreapta, ca si cum roata ar urma traseul denivelarilor. Am rugat la service pe cineva sa verifice caseta, nu a gasit nimic suspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inele de centrare pt. ce iti trebuie daca zici ca janta sta pe butuc chiar daca nu e prinsa in prezoane?

Si mie imi facea la fel (trepidatii ale volanului pe la 80-90) si totul s-a rezolvat cu o echilibrare. Ridica masina si verifica jocul la fiecare roata (pe fata).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultimu_neuron

Salut,

Aceeasi problema am avut-o si eu. La mine incepeau vibratiile de la 80 km/h si continuau asa pana pe la 130-140. Se simtea si mai tare cand franam de la 100 pana pe la 70. Inca nu am scapat complet de problema dar macar acum stiu de la ce e. Am rezolvat (partial) in felul urmator:

- echilibrare jante

- demontat discuri de frana (care sunt putin ovalizate si va trebui sa le schimb) si verificare daca nu cumva sunt dezechilibrate butucurile rotilor - exista o scula speciala pt asa ceva

- curatarea spatiului dintre disc si butucul rotii - la mine era foarte multa mizerie si rugina acolo

- foarte important - ungerea pieselor care gliseaza atunci cand apesi pedala de frana (nu stiu exact cum se numesc dar cred ca sunt pistonasele etrierilor) arta ca niste nituri de vreo 4 cm. Daca stie cineva exact cum se numesc va rog sa ma corectati :icon_thumright: Ele practic trebuie sa pluteasca pe vaselina ca sa se miste foarte usor inainte si inapoi.

La mine acele piese nu mai aveau nici un gram de vaselina pe ele iar placutele de la roata stanga ramaneau uneori stranse pe disc. Verifica in mers si vezi daca iti trage in vreo directie dupa ce ai luat piciorul de pe frana...

Eu am verificat si discurile si intr-adevar sunt putin ovalizate. Sper ca atunci cand le voi schimba sa scap permanent de aceasta problema.

Sper sa te ajute raspunsul meu :)

Modificat de taz21
Topic mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!