Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Dilema este că înainte de schimbarea uleiului ,huruitul de auzea doar în frana de motor pe la 80-90 si a mai făcut de vreo doua ori in marșarier,de ce oare au apărut brusc simptomele astea?

Ambreiajul nu cred sa fie schimbat,fostul proprietar nu a menționat nimic de schimbare.

Am citit pe acest topic și de problema cu bolțurile de la diferențial,ce simptome apar când sunt slăbite?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, cosmin1980 said:

Dilema este că înainte de schimbarea uleiului ,huruitul de auzea doar în frana de motor pe la 80-90 si a mai făcut de vreo doua ori in marșarier,de ce oare au apărut brusc simptomele astea?

Orice simptom apărut la maşină ori se amplifică ori dispare:D. La tine s-a amplificat şi poate fi coincidenţă schimbarea uleiului. Pe de altă parte dacă este problema în cutie probabil că uleiul a scos în evidenţă problema

 

17 minutes ago, cosmin1980 said:

Am citit pe acest topic și de problema cu bolțurile de la diferențial,ce simptome apar când sunt slăbite?

Din ce au mai descris altii apare un huruit, în faza terminală face ca un elicopter.

 

Cred că fără să dai cutia jos nu poţi remedia problema, dar ai nevoie de un mecanic bun priceput la cutii. Sunt prea multe cauze posibile.

 

Ia legătura cu https://cutieviteza.ro/services/reparatii-cutii-viteza/

Zic că oferă consultanţă gratuită, au un feedback bun pe forum, preţuri ok şi la nevoie le poţi trimite cutia prin curier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat, insa locuiesc in Germania de ceva timp iar manopera este foarte scumpa aici.

Tocmai m-am intors de la munca iar in frana de motor huruie aproape in toate vitezele, asta dupa ce sa incalzit motorul, insa zgomotul dispare cand apas ambreiajul.

In cazul in care cutia e defecta,care este solutia mai ieftina,schimbare cu una sh sau repararea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce este defect în cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la un mecanic bun de cutii de viteze. Nu la oricine. Iti face diagnosticarea, oricum te costa sa o dea jos sa o desfaca sa vada exact ce este defect. Se înlocuiește atunci cand o desface, tot ce e stricat. O sa te coste. 

De pe forum nu iti poate spune nimeni precis ce are masina fara sa o vada. 

Huruitul poate fi de la rulmenti sau de la grup. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cosmin1980Orice reparatie a cutiei de viteze costa mult,sunt mult mai putini mecanici care se pricep si in plus ca sa schimbi un amarat de rulment sau sincron trebuie desfacuta toata.Chiar daca te hotarasti sa o repari exista si posibilitatea ca ea sa nu mai functioneze ca inainte sa ai probleme.In cazul tau simptomele par a fi de grup sau rulmentii de la grup care se invart in carcasa.Eu sunt de parere ca solutia ideala e sa o inlocuiesti cu alta sh,gasesti destule pe la shrot uri,ieftine si cu garantie.

Desi ai folosit un ulei calitativ nu esti primul care are probleme(desi poate fi o coincidenta).Ca sa evit toate problemele eu folosesc doar ulei original vw,codul specific pentru cutia respectiva,e cam la acelasi pret cu LM .

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca a fost alarma falsa si sper sa fie asa.Am mentionat ca am schimbat tamponul de pe partea soferului si cel antibalans,pe cel din urma l-am schimbat duminica cu cel vechi original VW.Asta nou e de la Febi iar problema e ca bucsele din cauciuc sunt putin mai groase decat la cel original si cred ca,capatul care intra in puntea fata atinge de ceva acolo.In locasul de la puntea fata unde intra tamponul sunt doua lamele metalice de ranforsare,cred iar cand am desfacut astazi se vedea ca a frecat putin.

Ca face numai cand se incalzeste motorul sau in jurul lui,sau cand e frana de motor,ma gandesc ca,cauciucul se dilata atunci si are o miscare mai ampla vs cand e rece.

O alta chestia pe care am observat-o la tamponul vechi de la cutie, care era foarte obosit ,e ca motorul era putin mai lasat pe partea soferului (2-3 cm).iar tamponul vechi antibalans atingea(freca) putin ,dar in fata nu inauntru ca cel nou.

Abia acum cateva zile am remarcat ca motorul sta la fel de inclinat chiar si dupa inlocuirea tamponului cutiei cu asta nou care e tot Febi.

Asa trebuie sa fie pozitia normala a motorului sau tamponul e slab calitativ si nu se compara cu cel original?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va rog sa ma ajutati si pe mine,daca se poate-_-.

 

Cred ca am probleme cu cutia de viteze la Bora mea (VW Bora, 1.8T, 150 Cp - AUM,  VIN: WVWZZZ1JZ3W164630, cod cutie EVS ).

 

Mai exact, a inceput de astazi sa se auda in treapta 1 la accelelare un sunet/zgomot foarte asemanator cu cel de marsarier (cand se merge cu viteza mai mare in marsarier are un sunet specific).

Am fost la mecanic, urcat masina pe elevator, bagat in treapta 1, se aud zgomote ciudate in cutie (ca un rontait - carait).

 

Problema se manifesta doar in treapta 1.:banghead:   

 

Sa schimb cutia sau se poate face ceva?

 

Am inteles de la un coleg de forum ca s-ar potrivi cutie de viteze de pe 1.9 TDI cu 5 trepte, intrucat cele de 1.8T sunt mai rare (cod EVS).

 

Puteti sa-mi spuneti va rog daca este vreo cutie compatibila cu ce am eu pe masina sau trebuie sa caut doar cutie cod EVS ?

 

Multumesc.😔

 

 

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe motorul AUM s-au pus următoarele cutii:

  • Bora: EGY, EVS, JDP, JEG
  • Octavia I: EGY, EVS, JDP, JEG, ENJ, FBX
  • Audi A3: EBN
  • Audi TT: EGZ

La o verificare încrucişată cutiile de mai sus s-au mai pus pe următoarele motoare:

  • EGY, JDP şi JEG 

                                - pe New Beetle motor AWU

                                - pe Octavia I şi Golf 4, motor AGU

  •  EBN

                                - pe Golf 4- motor AGN şi AQA

                                - pe Golf 4, Bora, Octavia I, Audi A3- motor  AGU şi ARZ

                                - pe Audi A4 -  motor AWT

  • ENJ

                                - pe Golf 4- motor AGN, AWD şi AQA

                                - pe Golf 4, Bora, Octavia I, Audi A3- motor  AGU şi ARZ

  • FXB

                                - pe Golf 4, Bora, Octavia I, Audi A3- motor  AGU şi ARZ

 

Dacă vrei să pui de pe altă motorizare trebuie analizate rapoartele de transmisie pe fiecare treaptă, altfel o să ai un comportament diferit sau total diferit al cutiei.

Dă un telefon şi la Câmpia Turzii să vezi cam cât te-ar costa reparaţia cutiei tale (din ce scrie pe site-ul lor consultanţa telefonică este gratuită şi poţi trimite cutia prin curier sau te duci cu maşina acolo, în funcţie de situaţie. Colegii de pe forum au fost mulţumiţi de reparaţie)

                        

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inelul sincron defect sau dantura la cele 2 pinioane de la trenul fix și mobil pentru treapta 1 defect. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de ajutor!

Credeti ca mai pot merge asa vreo 2-3 zile, pe cat posibil evitand sa folosesc treapta 1, sau e riscant ?

Am nevoie de masina, asta e problema.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neştiind exact care este problema, greu de spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult! :beer:

Am vorbit cu baiatul de la Campia Turzii. Se pare ca ma costa mai mult sa o repar decat sa iau alta SH. Inca ma gandesc.:banghead:

 

Revin cu detalii dupa ce rezolv problema.:icon_thumright:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crystian.ovidiu

Buna ziua. Am o problema cu cutia la un G4 1.9 sdi. Ma poate ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai spune ce problema ai aici. Sau citeste topicul, poate intalnesi aceeasi problema cu solutia aferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,la un vw bora 1.6,misca schimbatoru,are un joc in mers sau daca zmucesc un pic din acceleratie ,în viteze intra,sa fie ceva grav?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, de dragul de a nu deschide alt topic aiurea, o sa postez aici, nu stiu daca are legatura sau nu cu cutia, dar incerc.

Am o Bora 1.9 TDI AJM (115cp) si cam de o luna, doua se aude un huruit in timpul mersului in treapta a2-a si a3-a, mai putin in a intaia sau 4-5 sau chiar deloc.


Cand merg la o viteza constanta (aproximativ 2100RPM, la turatii mari nu face sau in sarcina) intr-una din treptele mentionate, incepe sa huruie ceva dinspre zona dreapta - sub airbag-ul pasagerului sa zic asa, prin zona transmiei daca e sa localizez sub capota si in acelasi timp se simt vibratiile extrem de bine in schimbator, de parca ar fi direct din cutie acel huruit si pe langa asta atunci cand sunt de ex. in treapta a2-a si huruie si imping foarte putin schimbatorul in dreapta ( spre treapta a5-a ) atunci acel huruit si vibratiile dispar.
Si nu stiu daca are legatura, dar cand spre exemplu merg aproximativ 10-15km mai turat, in special in rampa si o solicit bine si ma opresc pe urma, toata masina vibreaza (de parca ar avea tamponul antibalans defect, dar sigur nu de asta, doar ca exemplu), daca o mai si turez la relanti incepe sa vibreze, in special pe plaja de 1100-1400RPM la liber.
Si tot asa, nu stiu daca are legatura dar si cand merg mai turat >3800-4000RPM si dupa o las in frana de motor, nu se aude o frana de motor normal, se aude asa mai galagios, de parca ar da cureaua de la transmisie in capac, nu stiu daca chiar de acolo provine acel sunet, dar ceva de genul suna.

Transmisia a fost schimbata in 2015 (56.000KM), vreau sa o schimb cat se poate de curand, dar pana atunci poate reusesc sa rezolv si asta.

Am bagat VCDS-ul, totul este in regula pe partea de coduri de eroare, la valori nu stiu unde ar trebui sa ma uit ca sa fac si niste loguri sa vad ce anume se schimba, v-as fi foarte recunoscator daca mi-ati da o idee ce ar putea fi sau la ce as putea face log ca sa imi fac macar o idee de unde ar putea fi problema.
Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vcds-ul nu prea ajuta în cazurile de genul când apar defectiuni pe parte mecanica, dar ideea pana la verdictul ca e dusa cutia ar fi buna o vizita la mecanic. Și eu am avut o problema de genul, la mine era problema ca lipseau șuruburile care țineau evacuarea în zona flexibilului și kitul de ambreiaj (volant blocat).  

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la tine se ameliora cand miscai de schimbator indreapta (cel putin in dreapta in cazul meu)

Si cum adica volant blocat? Si lipseau suruburile in exterior? Adica este usor de verificat? Ca nu stiu exact locatia la care te referi tu.

Am reusit sa si inregistrez audio intr-un moment in care motorul facea asa la relanti, tot asa, daca miscam maneta foarte, foarte putin spre treapta 5-6 (adica tras spre dreapta) scadea intensitatea vibratiilor si al sunetului.

Am pus si pe cineva sa o tureze bursc la relanti in acel moment si eu eram cu urechile pe la motor dar nu auzeam nimic dar din interior se auzea foarte urat asa cum se aude in inregistrare.
Ideea ii ca am fost foarte atent in interior de unde provine sunetul si sunetul acela provine 1000% de sub schimbator, deci ori in cutia de viteza, ori langa cutia de viteza.

Urmeaza sa o ridic pe un cric (cand nu o sa fie gheata) si sa ma uit sub ea sa vad, doar sa stiu mai exact la si despre ce suruburi este vorba si unde ar fi cel mai ok sa verific, in afara de evacuare cap-coada (am vazut ca multi au avut probleme din cauza evacuarii).

Mi-am pus si problema daca nu cumva este de la vreun tampon, in special cel antibalans, dar atunci s-ar fi auzit si din zona motorului cu capota ridicata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Ma poate ajuta cineva cu in cod al cautatorului de la cutia de viteze , motorizarea 1.4 bca .Sa umezit rau in zona unde intra tija cautatorului in cutie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 1/13/2021 at 9:34 PM, DaLyR said:

Si la tine se ameliora cand miscai de schimbator indreapta (cel putin in dreapta in cazul meu)

Si cum adica volant blocat? Si lipseau suruburile in exterior? Adica este usor de verificat? Ca nu stiu exact locatia la care te referi tu.

Am reusit sa si inregistrez audio intr-un moment in care motorul facea asa la relanti, tot asa, daca miscam maneta foarte, foarte putin spre treapta 5-6 (adica tras spre dreapta) scadea intensitatea vibratiilor si al sunetului.

Am pus si pe cineva sa o tureze bursc la relanti in acel moment si eu eram cu urechile pe la motor dar nu auzeam nimic dar din interior se auzea foarte urat asa cum se aude in inregistrare.
Ideea ii ca am fost foarte atent in interior de unde provine sunetul si sunetul acela provine 1000% de sub schimbator, deci ori in cutia de viteza, ori langa cutia de viteza.

Urmeaza sa o ridic pe un cric (cand nu o sa fie gheata) si sa ma uit sub ea sa vad, doar sa stiu mai exact la si despre ce suruburi este vorba si unde ar fi cel mai ok sa verific, in afara de evacuare cap-coada (am vazut ca multi au avut probleme din cauza evacuarii).

Mi-am pus si problema daca nu cumva este de la vreun tampon, in special cel antibalans, dar atunci s-ar fi auzit si din zona motorului cu capota ridicata...

Ai reușit sa ii dai de cap? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut

 

am si eu niste nedumeriri. am schimbat volant + kit ambreiaj si a mers impecabil cutia o perioada, in sensul ca treptele se schimbau foarte frumos, fara agataturi.

apoi, dupa o perioada de mers prin minunatul bucuresti cu binecunoscutul trafic, a inceput sa agate, in special treapta 1 si marsarier-ul. uneori, in marsarier intra fff greu sau chiar deloc.

aceste probleme, apar doar la prima debreiere, daca tin ambreiajul apasat si ma joc apoi prin toate treptele, merge f bine, inclusiv marsarierul.

timoneria a fost reglata, uleiul in cutie schimbat... nu sunt semne de suporti cu probleme nici la cutie, nici la motor... 

 

are cineva idei ce-ar mai fi de verificat inainte de a umbla in cutie pe la sincroane?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

A început pedala de ambreiaj să fie mai tare(dură)?, dacă da verifica cilindru receptor, pompă ambreiaj, fă-i un schimb de lichid de frână, dacă nici așa, atunci kitul de ambreiaj e de proasta calitate, adică placa de presiune și-a pierdut elasticitatea și nu mai debreiaza suficient 

Modificat de docalucian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pedala de ambreiaj e la fel ca de obicei... nu stiu daca tare sau moale. nu am observat o schimbare din punctul asta de vedere.

lichidul de frana are un an de zile de cand l-am schimbat. 

 

intre timp, s-a mai lasat ceva pe acolo si nu mai agata asa urat la rece... inainte la prima pornire abia reuseam sa introduc in treapta intai sau marsarier. era o adevarata provocare. 

dupa ce se incalzeste uleiul in cutie, merge mai bine.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!