Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Am avut de a face cu rulmenți sparti la golful unui prieten și știu cum suna...si în mod normal dacă ar fi rulmentul dus ar trebui sa sune indiferent de direcția de deplasare și de treapta de viteza. Pana se mai încălzește afara sa pot lucra la ea, dacă nu ajung cu ea în service pana atunci, o voi folosi doar în situații de urgenta pt ca eu cred ca zgomotul e din sincroanele cutiei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!

 

Imi puteti spune din ce cauza iese greu din vitezele 2 si 4 - cele de jos - si mai ales la cald? Saptamana viitoare urmeaza un schimb de ulei si gresarea timoneriei. Credeti ca va ajuta ? Masina are 80.000 km, uleiul nu a fost schimbat niciodata.

Cutie viteze DUU, daca are importanta.

 

Multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

@vali zak E pe tija metalica, tija atingea furtunele ce intra in calorifer habitaclu. Am rearanjat furtunele, treaba rezolvata. Un pic se vede uzura de frecare pe un furtun, dar mecanicul a zis ca nu trebuie schimbat, e o uzura mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adresez si eu o intrebare coelgilor cunoscatori in ale cutiilor de viteze cu celebrul capac verde: cutia de la golf 4 benzina 1.6   cu capac verde se potriveste pe golfu 4 de 1.4(tot cu capac verde)?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Nenciu Victor

Salutare , am intampinat si eu o problema azi in mers cand am schimbat dintra 2-a intra 3a , cred ca nu am apasat bine ambreajul si cand am schimbat s-a auzit ca si cum s-ar fi rupt ceva , metalic sau cum doua roti zimtate nu ar fi calcat bine una in alta . Masina vad ca merge si schimba ca inainte , m-am uitat pe subt ea nu curge nimic , nu s-a aprins nimic in bord , dar parca zic eu ca trage un pic mai greu ... cu a 2-a la 3000 rpm am 50 km/h ... M-am speriat un pic , s-a auzit destul de tare ... Masina este Bora , 1.9 Tdi , 90 cp , alh ... are si un usor joc si pe liber si in viteza ... ala e din reglajul de timonerie ... ?! 

E normal ca atunci cand schimbi viteza din neutru in orice treapta si pe loc si in mers ca inainte sa intre in viteza dorita sa se blocheze un pic schimbatorul , ca si cum ai introduce , ceva si nu intra decat un pic fortat ?!? Dar de intrat intra ... Tot din timonerie sa fie ? 

Peste cam 7000 km o sa ii fac schimbul de ulei , filtre etc ... si cred ca o sa rog sa verifice si uleiul din cutie , daca se poate ... Stiu ca a mai fost schimbat dar nu stiu cand ... masina avand 303.000 km ... 

Daca se strica ceva in cutie , masina nu se mai misca de pe loc ? Sau se misca daca are ambreajul bun ? Nu prea ma pricep ... m-am speriat cam tare ce-i drept ... 

Va multumesc ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VolkswagenManagement

@Nenciu Victor

Noroc, nu e problema atata timp cat nu faci un obicei din asta.De obicei se face uzura la sincroane daca continui sa schimbi vitezele fara sa apesi pedala de ambreiaj. Sa fi mai atent pe viitor, cat despre uleiul din cutia de viteze nu prea se schimba din cate stiu, sau daca totusi vrei sa il schimbi sa alegi norma corecta. Cat despre turatie ce pot sa-ti spun ca si eu conduc tot bora doar ca e 1.9tdi ajm (116cp) a mea, la 2.500 de turatii in a 2-a am 50, tu avand doar 90 de cai e normal sa ai 50 pe la 3.000rtpm e si alt cod motor :)

deci stai linistit ca nu s-a intamplat nimic,fi mai atent pe viitor! ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut baieti, din pacate nu pot da nicaieri de aceasta bucsa care imi ingreuneaza viteza 1, partial 2 si aproape total marsarier. Am fost azi la reprezentanta si nu gasesc nici ei ( nu ma mira) Au spus ca vine cu tot cu levier. Le-am spus sa-mi arate pzoa cu piesa, iar in poza ...ghici...nu are bucsa. Ie-am spus ca le cumpar piesa daca vine cu bucsa, cum spun ei. Au ridicat din umeri. Un ajutor va rog !!!! Merci

FGG01_x700 1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa vorbesti cu un strungar sa iti faca o bucsa pe care sa o pui acolo astfel incat sa nu mai aiba joc, daca la asta te referi sau cauta prin dezmembrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GDC Caddy, am luat in considerare un Caddy din 2012:

- 1K0711112B - levier schimbare viteze

 

Cam 254Lei la dealer, cu discont 20% masina mai veche de 4 ani.

 

image.thumb.png.99402387d0439c553c85d5bf72445fe7.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merita sa cumperi toata maneta,bucsa o poti face din teflon,polietilena sau bronz,un strungar o face cu cost minim.Sa ii faca si un guler ca sa nu mai scape.Si totusi nu avea unde sa se piarda,eu cred ca e pe acolo prin tunel.Ai cautat bine ?

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, vali zak said:

poza este preluata ca sa se vada mai bine, a mea este frimituri . Inclusiv in poza de mai sus , ce vedeti portocaliu/maroniu suntaramasite din bucsa

 

20200926_143217.jpg

Modificat de GDC Caddy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

51 minutes ago, vali zak said:

....Am crezut ca aia e vaselina.....

Nu este vasilina, am tot cauta prin net si am inteles ca ea este la inceput galbena, apoi in timp devine portocalie si....apoi se usuca :) . Din pacate se pare ca vine cu levier cu tot. Masina in cauza este un Audi TT , dar este identica ca la multe altele din grupul VAG. Am gasit doar prin America ceva ce inlocuieste aceasta bucsa, mai durabila si mai calitativa.Este in jur de 25 euro, dar tot pe net am gasit unul care si-a pus un manson facut din izoler si merge perfect :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, aceiași problema o am și eu pe vw bora:câteodată intra greu în viteza 1, am schimbat tot chitul de ambreiaj(la recomandarea mecanicul) dar aceiași problema. Sa fie sincroanele?? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VolkswagenManagement

@Ifm dar cand incerci sa schimbi din a 1-a in a 2-a? Merge greu, se aude ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut. Tot o problema de cutie de viteze am si eu. Poate a intalnit cineva situatia asta si imi poate da o idee. Pe scurt, in orice varianta, la schimbarea treptei de viteza turatia pica brusc la 800rpm, cat are relantiul. Cineva zicea intr-un video ca ar trebui sa scada doar 500rpm fata de turatia initiala si abia dupa 2-3 secunde sa coboare la relanti. La mine coboara direct la relanti si este foarte dificil in trafic. Apreciez orice raspuns pentru ca pana acum testere si mecanici diferiti nu au gasit vreo solutie. Pare a fi o problema ceva mai rara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am luat de curand un VW Golf 4 1.9D ASZ, azi am avut o patanie tare naspa, s-a "blocat" selectorul de viteze, intra doar in mars alier, initial am dat vina pe timonerie dar dupa ce am desfacut cablurile am vazut ca una din parghii de deasupra cutiei nu se misca(incercuita cu rosu in poza), ce solutie e pentru asta??

cutie golf.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la golf 4, dar la 5, are un cui care blocheaza timoneria, eu as incepe prin a verifica lucrul asta.

Apoi, daca totul pare ok aici si nu a intrat cuiul in locas, trebuie desfacuta cutia, defectul pare sa fie in interior si nu cred ca isi poate da cineva cu parerea fara sa vada ce-i acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,am si eu ceva probleme cu un Golf 4,1.4,AXP cutie DUW,respectiv intra greu in treptele 1 si 2 cu motorul oprit sau pornit (banuiesc ca timoneria este problema) iar in decelerare pe la 90 se aude un huruit (rontait)puternic.

Acelasi huruit apare cateodata si in treapta de mers inapoi.

Inlocuit tampon pe partea cutiei care era foarte obosit si cel antibalans,iar astazi schimbat ulei cutie.

 

...ceva idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In dimineata asta,in drumul către munca,huruitul a apărut și la schimbarea vitezelor ,iar în frana de motor se aude groaznic și se simt și niște vibrații in caroserie.

După ce am parcat , la relanti și schimbătorul pe liber ,se aude și o bătaie ciudata care se intensifică puțin la apăsarea ambreiajului.

Toată tâmpenia asta culminează cu schimbarea uleiului,ulei folosit Liqui Moly 75w90 full sintetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că este de la ulei, deşi eu am avut o experienţă proastă cu uleiul ăsta, l-am schimbat după 5000 km cu OEM. Eu cred că la tine problema este în zona ambreiajului pentru că în staţionare, la ralanti, pe liber şi fără să apeşi pedala de ambreiaj pinionul de intrare este în mişcare şi poţi la o adică să suspectezi o problemă în cutie, dar la apăsarea pedalei de ambreiaj elementele cutiei nu ar trebui să mai fie în mişcare (când maşina stă pe loc). Deci ori ambreiajul nu decuplează complet cutia de la motor şi atunci problema poate fi atât la ambreiaj (pt că nu decuplează) cât şi la cutie (zgomotul) fie ambreiajul decuplează şi atunci problema este numai la el.

Eu zic să nu mai mergi cu ea aşa şi să dai jos cutia/ambreiajul, altfel nu văd cum ai remedia problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!