Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Am mai uitai sa spun k am schimbat 2 bucse de la suport cutie motor de jos si cel din dreata sus cum te uiti la motor ....cel din stanga nu , ca era bun ...o fi si de la asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică dacă intră bine cu motorul oprit, dacă agaţă problema este la suporţi sau timonerie.

Dacă agaţă numai în mers atunci problema poate fi la ambreiaj (nu debreiază complet).

Dacă înainte nu făcea cred că se poate exclude cutia sau uleiul din ea.

Cred că mai curând ar fi necesară o reglare a timoneriei pentru că a fost dată jos cutia şi procedura spune că după montarea ei se face reglajul timoneriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte facea in a5-a . Iar parerea mea daca nu ar debraia , nu ar intra nici celelalte , acum imi tine

jos , inainte imi tinea sus ambreajul . Agata si la rece ...sigur timonerie , s-a dereglat knd am dat-o jos .... daca mai e cineva care i s-a intamplat sa spuna . multumesc

Modificat de djemmy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut.am o problema cu cutia de viteze si va rog sa ma ajutati cu niste pareri de la ce ar putea fi.am tot citit cateva pagini dar nu am gasit un raspuns la o problema similara cu a mea.de curand mi s-a spart carcasa la cutie si am cumparat o cutie second hand.toate bune si frumoase pana am observat ca daca schimb mai repejor din a1a in a2a agata/caraie si nu intra in viteza(la cutia veche schimbam cat de rpd puteam si mergea perfect).daca o schimb usor/foarte usor intra perfect.daca dau inferioara din orice treapta in a2a indiferent ca schimb incet sau cat de repede pot nu agata deloc,intra perfect.nu conteaza ca e la rece sau cald,mereu face la fel.cu motorul oprit intra bine in viteza.tin sa precizez ca uleiul este nou,timoneria curata,am un pic de joc in schimbator cand trec peste gropi,denivelari(simt ca se misca cutia,dar asa era si inainte si nu aveam problema asta),iar mecanicul nu a facut nici un fel de ajustari in timonerie cand a schimbat cutia.sa trebuiasca timoneria ajustata pentru noua cutie?sau sa fie sincronul treptei a2a stricat?masina este un golf 4 1.6 16v aus.sper ca m-am facut inteles.multumesc anticipat.

Modificat de figool
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mai fost discutata problema inainte,asa ca rezolvare de moment încearcă sa dai 1 lung si sa faci o pauza cand schimbi in 2. De obicei e de la sincron,timoneria poate sa faca si ea figuri,bătrânețea si stilul de condus isi spun cuvântul .

Modificat de covyone
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi pt.promptitudine.nu vreau o rezolvare de moment.o sa ma duc zilele astea sa incerc sa reglez timoneria sa vad daca rezolv ceva.daca nu,o sa dau cutia inapoi sa-mi dea alta.ideea e ca nu prea vreau asta.alti bani de manopera,alta distractie.chiar sa fie sincronul?Doar din a1a in a2a face figuri.daca era sincronul nu facea din orice treapta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi cu timoneria reglata cum se comporta, le elimini pe rând,daca spui ca uleiul e nou si la nivel astea doua ar mai fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat.era lipsa o piulita la un surub.s-a pus o piulita,s-a strans bine si asta a fost.ma bucur ca am scapat usor.bafta la toata lumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut din nou ... La mine s-a rezolvat singura , nu imi mai agata deloc, de ce nu stiu , si nu inteleg cum de a agatat dupa ce am schimbat kitul de ambreiaj ! Am facut vreo 500 km si acum merge perfect ! Am fost la multi mecanici , nu isi explica nici ei !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,am și eu o problema,în decelerare se aude un uruit în cutia de viteze indiferent de treapta de viteze,am auzit ca e un rulment,cutia schimba perfect.merita reparata???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data trebuie sa te asiguri ca este de la cutia de viteze si nu de la altceva (sunt o multime de cauze, anvelope, motor, rulmenti, curea, inclusiv unele piese de plastic care vibreaza). Se pot comanda rulmenti noi (200-300ron) si duci cutia la cineva priceput  cu feedback mult, si ii schimbi pe toti. Estimativ, iti trebuie setul de rulmenti (eu i-as schimba pe toti daca tot desfaci cutia), am schimbat si uleiul din cutie si as regla timoneria, manopera e 300-500ron (dureaza cateva ore bune si e nevoie de 2 oameni pt manevrarea cutiei, care trebuie data jos). 

 

Ca un cost total ar fi ~ 800ron, o cutie sh costa ~1000ron dar nu stii in ce stare este, la care adaugi manopera. Atentie daca te hotarasti sa verifici cutia, cand dai jos vechiul ulei din ea, uita-te daca vezi pilitura sau altceva suspect in vechiul ulei.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul,a fost schimbat,planetara poate sa uruie in decelerare?ms pt rapiditate.Ps.pe cineva in bucuresti cunoasteti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
Ursucristian36

Salut!1.9 sdi,2001,cod motor AGP

Am schimbat 2 cutii,una probleme la sincroane, a doua a crăpat,a prins un nit la grup și l.a făcut varza,ca simptom avea un uruit în frâna de motor,fără debreiere.A treia,care este pe mașină,nu are raport,adică la 3000 de ture,100 km\h.S.a potrivit la toate,mai puțin la sonda ptr marsarier, nu o are.Se mai pot face ceva modificări la această cutie,schimbarea pinionului ptr viteză a 5-a,orice altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu o problema uneori nu intra in treapta a doua. Dau sa bag a doua si daca nu sunt atent se tureaza in gol nu cupleza. Trebuie sa trag un pic mai tare sau sa o scot si sa o introduc din nou.. 

Care ar putea fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am observat de ceva vreme atunci cand schimb vitezele , de exemplu cand bag vit 1 pentru prima data intra parca ar intra in trepte dar daca o scot pe liber si bag din nou tot vit 1 intra ca unsa si asa se intampla la toate vitezele mai ales la cald intra si mai greu am senzatia ca se incinge ceva si nu lasa bratele acelea sau cum le zice sa lucreze bine.Astazi am zis sa le curat de mizerie sa le ung putin, am facut treaba asta dar dupa un drum de vreo 50 de km parca intra si mai greu si tot asa in trepte intra in orice viteza dar daca ma duc sub capota si ridic de bratele acelea intra super si au putin joc sus jos , adica tot mecanismul nu cu bucse si chestii tot mecanismu se misca sus jos , ma gandeam sa il leg cu o sarma ca la dacie :)) si sa agat sarma de undeva de sus . Mie asa mi se pare ca intra mult mult mai usor daca ridic de brate in sus, Am schimbat si suport motor/cutie de viteze cu unul sh.Poate imi spuneti voi daca am dreptate si daca am dreptate cum pot regla bratele mai sus sau daca nu , care este cauza :) Si vreau sa va arat si o bucsa cred ca e pleznita putin dar nu cred ca asta ar fi cauza ( tot jegul ala acum a disparut :) )

P.S. Am vazut o poza pe net tot din pozitia asta si parca timoneria statea mai sus :-?? sa fie cumva lasata mai jos din cauza tampon motor/cutie de viteze mai lasata? 

post-146762-0-15398700-1437768622_thumb.

Modificat de Florin Golf4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Timonerie uzata din cauza asta agata.Si incearca sa o desfaci toata si sa o cureti si gresare si dupa va merge impecabil dar repet trebuie demontata absolut toata si curatata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce se vede acolo si in spatele motorului credeam ca aia e tot .Nu se poate curata si gresa fara sa o dau jos ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Imi curge ulei din cutia de viteze si vreau sa completez in caz ca este lipsa. Am un prieten la un magazin de piese si mi-a dat acest ulei. Ce ziceti este bun?

post-124325-0-87250000-1437805704_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Florin Golf4

http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_transmission/5-speed_manual_gearbox_02k/gearbox_mechanicsoperation_constructiondiff./repairing_selector_mechanism/installation_position_of_selector_mechanism/

http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_transmission/5-speed_manual_gearbox_02k/gearbox_mechanicsoperation_constructiondiff./repairing_selector_mechanism/assembly_overview_gear_selector_relay_points_on_gearbox/

Cam astea sunt elementele timoneriei. După cum vezi are destule elemente. Dacă vrei să o faci să meargă ok trebuie să faci cum a zis Răzvan: dată jos, înlocuit elementele care au jocuri mari, gresat, montat şi reglat timoneria

http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_transmission/5-speed_manual_gearbox_02k/gearbox_mechanicsoperation_constructiondiff./repairing_selector_mechanism/adjusting_selector_mechanism/

 

@irinel1988

Pentru maşina ta este recomandat un ulei 75W GL4 Synthetic. Având în vedere că mai mult ca sigur aşa ceva este în cutia ta eu zic să cauţi un 75W80 GL4 sau 75W90 GL4 tot sintetic. Discuţii despre asta sunt pe topicul ăsta

http://vwforum.ro/topic/9677-ulei-cutie-viteze-manuala/page-58#entry2607224

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@irinel1988

Pentru maşina ta este recomandat un ulei 75W GL4 Synthetic. Având în vedere că mai mult ca sigur aşa ceva este în cutia ta eu zic să cauţi un 75W80 GL4 sau 75W90 GL4 tot sintetic. Discuţii despre asta sunt pe topicul ăsta

http://vwforum.ro/topic/9677-ulei-cutie-viteze-manuala/page-58#entry2607224

Merci lupo_bv, am sa il duc inapoi si sa iau ce trebuie.

Pana atunci nu reusesc sa descoper pe unde curge uleiul.

Capacul verde are vreo garnitura? Ar putea sa curga pe acolo?

post-124325-0-33549600-1437808842_thumb.

post-124325-0-70477900-1437808863_thumb.

post-124325-0-15564900-1437808894_thumb.

post-124325-0-81828400-1437808909_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea să curgă pe la simeringurile de la planetare şi pe la capacul ăla. Nu are garnitură, dar în manual zice că se înlocuieşte dacă se umblă pe acolo.

Curăţă bine zonele alea cu un spray de curăţat frâne şi trebuie să se vadă pe unde curge. Dacă nu se vede dă cu nişte pudră de talc şi se vede imediat unde a curs uleiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! De dua zile intra greu i treapta 1-a.Ca sa intre in 1-a trebuie sa imping mai tare maneta in stanga.Numa in 1-a intra greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil să fie  la timonerie sau de  la suporţii motorului (presupun că şi cu motorul oprit intră tot aşa greu, ca şi când nu ar fi loc suficient pentru tr.1). Vezi dacă o ridici pe cric pe faţă dreapta sau stânga se îmbunătăţeşte situaţia. Gresează elementele de acţionare de la cutie (vezi ce se mişcă atunci când dai stânga-dreapta de schimbător)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Elementele sunt gresate.Cred ca sunt timonerilele.Exista kit reparat timonere?Reglajul din poze la ce foloseste?

post-130029-0-50107900-1437923320_thumb.

post-130029-0-14886200-1437923331_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În poze este procedura de reglaj al timoneriei. În mod normal îți trebuie o leră pe care o poți confecționa și singur. Să mă uit mâine prin calc pt ca știu ca am salvat pe undeva forma și dimensiunile ei. Sau căuta pe site-ul workshop manuals procedura de reglaj și acolo vei vedea codul lerei. Apoi cauți cu gogu după codul ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!