Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Nu mai are nimeni nici o ideie despre ce ar putea fii la mine? Astazi am fost la mecanic si am schimbat rulmentul de la roata insa zgomotul tot acolo este, am schimbat si planetara iar zgomotul tot nu a disparut ba chiar imi pare ca s`a mai amplificat un pic, ulei in cutie este verificat, vreau sa ajung pe la ceva service`uri de luni in orasul apropiat sa vad ce spun cei de pe acolo am gasit ceva specializati in cutii dar parca nu pot sa mai astept, am mai vorbit cu cineva in seara asta care mi`a spus ca e posibil sa fie un rulment de pe la grup, altii mi`au spus sa merg asa pana crapa, evident nu am sa fac asta, poate sa fie ceva minor si sa pot salva cutia nu sa stau cu ea si sa merg pana o pot arunca la gunoi, am pus o poza cu codul de pe cutie, daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu ceva informatii despre cutiile astea i`as fi recunoscator, nici nu stiu cum sa fac sa ma apuc de ea , daca o da jos si nu se poate face nu o mai pun la loc si raman fara masina pana gasesc cutie, nici cutie nu as lua pana nu o desfac pe asta sa vad care e buba...

post-70492-0-45984700-1412453298_thumb.j

Modificat de Maryan_MRN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai schimbat si rulmentul si planetara si zgomotul tot persista atunci zgomotul este din cutie.

Dar mai poti incerca o varianta:ridica masina pe un elevator si pune pe cineva sa bage im treapta a 5a si sa accelereze si vezi de unde se aude zgomotul.

Daca este un rulment prin cutie sigur se va auzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si cu ea ridicata pe elevator doar ca in tr2 dar cand e sus nu se mai aude absolut nimic. Am mai vorbit cu cineva aseara mecanic care dupa ce a dat 2 ture cu ea a spus ca e din cutie si ceva pe la grup, grup care sta pe 2 rulmenti mari iar atunci cand eu virez e posibil ca grupul sa se incline si sa scoata zgomotul asta mi`a spus sa incerc astazi cu ea pe loc sa pun pe cineva sa calce ambreiajul iar eu sa tin mana pe cutie jos iar daca se simte ceva e ultimul rulment. A observat ca atunci cand sta pe loc se aude ceva cand calc ambreiajul si ii dau drumul si e posibil sa aibe treaba cu zgomotul asta. Ma poate ajuta cineva cu o schita la aceasta cutie ptc eu nu am gasit mai nimic  acesta este codul :

WWO5

02M 301 107 D

AZ 91 HP

Am vazut ca mai toate cutiile au un cod din 3 litere gen (ERT, ERF, FML) din ce am citit pe aici iar la mine e codul acela lung, ma poate lamuri si pe mine cineva ca sa stiu ce trebuie sa caut...

Modificat de Maryan_MRN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impusca mecanicul ala care a zis ca grupul se inclina si din cauza aia face zgomot.

Ca sa excluzi orice tine de roata,eu unul asa am facut la cutia mea de viteze,am demontat planetarele de la cutia de viteze si in treapta a 5a nu a 2a o accelerezi si iti zic sigur ca se va auzi orice zgomot din cutie.

Si eu am avut zgomot la rulmenti de la grup si pana sa ii banuiesc am schimbat ceva piese.

Daca rulmentii de la grup face zgomot ar trebui sa se auda si daca invarti de roata.Se aude un fel de fluierat metalic.

Uleiul de la cutie cum se prezinta?Are ceva urme de pilitura?

Si in cutie mai sunt si alti rulmenti in afara de cei de la grup,deci zgomotul poate sa fie si din altundeva in afara de grup.

Si verifica si rulmentul de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Am sa ii pun sa verifice si rulimentul de la ambreiaj, nu am scos busonul de jos la uleiul din cutie cu toate ca as fi vrut, din cauza ca era si mecanicul grabit ieri sa plece si oricum i`am dat ceva bataie de cap.

Tu cum ai rezolvat problema? Ai schimbat rulimentii din cutie sau ai schimbat cutia?

Am gasit astazi pe OLX o cutie  exact ce imi trebuie mie la 800 de lei cu garantie iar la banii astia cred ca nu se mai merita sa ma bag in cutia asta sa o repar pe aceasta.

Inainte de toate trebuie sa ma asigur ca zgomotul vine din cutie si nu din alta parte, as mai avea ceva de verificat? Ambreiajul are treaba in povestea asta? Adica virez dreapta si se aude huruit eu nu prea vad legatura aici.

Cand invart de roata nu se aude nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare. La masina din semnatura de ceva vreme am o bataie care se aude atunci cand stau pe loc cu motorul pornit, ca apas ambreiajul aceasta bataie nu se mai aude, aveti idee de la ce poate fi?

specific ca ambreiajul(cu tot ce inseamna el) l-am schimbat acum 2 ani si de atunci am mers cam 30000 km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că ar fi fost bine să schimbi rulmenţii de la ambele roţi. Am avut şi eu un zgomot ciudat în viraje care părea că vine din cutie. Se auzea în viraj la stânga şi am schimbat rulmentul de pe dreapta (am crezut că se aplică regula de la planetare), dar n-am nimerit din prima, a fost ăla de pe stânga. Începuse să se audă şi în linie dreaptă în frână de motor sau de serviciu.

Roţile nu aveau nici un joc şi în viteză cu roata suspendată nu se auzea nimic ciudat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marian,neaparat vezi cum se prezinta uleiul in cutie si pana sa ajungi sa dai jos cutia si sa o desfaci verifica tot ce tine de planetate,rulmenti roata stanga.dreapta.

Verifica neaparat si rulmentul de ambreiaj.

Abia dupa ce verifici toate astea si sunt ok atunci iei in calcul cutia de viteze.

Eu,datorita unor mecanici a trebuit sa schimb cutia,deci mare atentie cand o dai jos cine o desface si o repara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentii de la roti sunt ok unul l`am schimbat ieri si unul acum un an.

Planetara de pe stanga este verificata ar ma fi aia din dreapta dar nu e zgomot de planetara cea ce se aude e un zgomot de ruliment e o huruiala metalica care se aude rotund am sa incerc maine sa inregistrez cumva si sunetul.

Am sa pun maine sa se verifice si rulmentul la ambreiaj , asta chiar nu am ideie cum se verifica  si tot nu inteleg ce treaba are el cu sunetul care se aude cand iau viraj dreapta.

Uleiul dupa cum am mai spus este la nivel, ar trebuii scos busonul de jos si vazut daca este pilitura pe magnet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut pe toti colegii de pe forum .....va rog daca se poate sa ma ajutati si pe mine in depistarea problemei mele recent aparute la cutia de viteza. Este vorba de un motor nonPD cod ahf de 110 cp din anul 2000 si 300000 km asta daca conteaza. Sper sa cu va plictisesc ,dar trebui sa va povestesc cum a aparut problema ....masina am cumparat-o din Spania si de pe drum cind am venit cu ea in tara am observat ca dupa ce cuplam treapta a cincea si ridicam piciorul de pe ambreiaj se auzea un cirait,dar mentionez ca nu tot timpul si de intrat intra si intra in continuare normal in vitez.
    Ajuns in tara am facut schimburile de ulei inclusiv la cutie liqui moli 75w-90 dot 4.In continuare sunetul acesta de care zic s a auzit tot mai rar dar a persistat si in ultimul timp a inceput sa se auda tot mai des aproape de fiecare data...mentionez ca se aude numai in treapta a cincea si daca schimb la o turatie mai ridicada adica peste 2500 rot/min si  conditia principala doar daca ridic piciorul incet de pe ambreiaj, daca il ridic o idee mai repede nu se mai aude si sunetul se aude exact atunci cind cuplez cutia la motor.
  Rog pe cei care s-au mai lovit de aceasta problema ori care se pricep sa posteze. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Imi poate spune cineva cu ALH (soft stock) cate turatii are in treapta a 4 a la 100 km/ora? (in subsidiar m ar interesa si treapta 3 - 60 km/ora si treapta 5 - 100 km/ora)

De putin timp am constatat ceva ciudat si anume: in treapta a 4 a la 100 km/ora am cam 2750 rpm, desi imi amintesc foarte bine ca in trecut aveam cam 2500 rpm.

Ciudat este ca in celelalte trepte nu remarc nicio diferenta in turatie fata de cum aveam in trecut si am exclus, dupa mintea mea, posibila uzura disc ambreiaj si patinare, care ar fi trebuit sa se manifeste in toate treptele, zic eu.

Poate fi ceva prin cutie?

Modificat de danneata84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

raspunsuri evazive poate sa zica orice nepriceput,dar avind in vedere ca pe forum sunt foarte multi baieti priceputi eu astept pareri argumentate de la persoate pasionate de mecanica care cauta tot timpul rezolvari la problemele pe care le au la autoturismele lor....mai pe romineste care mai si mesteresc nu numai schimba....oare daca ambreiajul era de vina asa s ar fi manifestat ,nu ar fi facut figuri in toate treptele?...daca era volant nu aparea un zgomot nu tremura masina la plecarea de pe loc ...? adevarat rulmentul poate sa fie de vina dar de ce nu face in toate treptele?....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danneata84

o eventuala uzura a discului de ambreiaj se poate remarca in vitezele superioare 3-4-5-a la o accelerare mai puternica ,cand urcarea in turatie a motorului e mult mai rapida decat urcarea vitezei masinii . rapoartele cutiei de viteze manuale sunt fixe si nu pot fi modificate decat prin schimbarea pinioanelor cu altele de diametre diferite (implauzibil la tine) .

ori ai o problema la ambreiaj ori o decalibrare a ceasurilor de bord .

 

ioanidis84

sunt probleme care sunt dificil de diagnosticat si cu masina in fata, dar din spatele unui monitor anumite lucruri sunt imposibile chiar daca descrierea problemelor e facuta amanuntit . daca raspunsurile colegilor nu te-au convins atunci cauta pe cineva cu experienta sa ti-o poata evalua "live" .eu as fi spus ca ai uzura la selectorul de viteze sau blocajul furcilor (nu impinge a 5-a pana la capat) ,dar fara o proba cu masina ....

tine-ne la curent daca o rezolvi ,poate esti primul de pe forum care intampina aceasta problema  .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danneata84, nu stiu exact valorile turatiei la vitezele cerute dar iti spun ceva aproximativ.

 

A3a la 2000 rpm cam 50 km/h, a4a la 2000 cam 70 km/h, iar a5a la 2000 cam 100 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deacord cu tine floro tot aceleasi banuieli le am si eu ,singura nedumerire a mea este de ce face pe nebuna doar daca ridic piciorul lent de pe ambreiaj.....mecanici buni pe cutii eu nu cunosc in zona oltului si mai am o mare fobie de a mea fata de mecanici si ca sa fiu sincer am avut numai dieseluri si nu a ridicat nimeni capota la masina mea.

  Noi aici pe forum sintem poate o mie de mecanici fie si artizanali :icon_thumleft: .....el ii unul singur n'are cum sa fie mai priceput el.....singura problema ca nu m-am mai intilnit cu acest gen de problema si nu stiu de unde sa o apuc si banuiesc ca problema e din interiorul cutiei deorece cind am schimbat uleiul am gasit ceva lipsa aproape de un litru, deacea doresc sa acumulez mai multe pareri inainte de a ma apuca de demontat din cite am inteles pinionul furca si sincronul de la treapta cinci se poate schimba fara a da cutia jos.....si cu acest prilej ajutam si pe ceilalti care o sa intimpine aceiasi problema

Modificat de ioanidis84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A patit cineva la un g4 1.4 ca schimbatorul (timonerie pe tije nu pe cablu) sa nu iti permita sa bagi marsarier nici cu motorul pornit nici cu motorul oprit (la rece) ?

Restul vitezelor merg foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar dupa ce rulezi cativa km ,intra ? :

 

-  mai poti incerca sa astepti 2-3sec dupa apasarea pedalei si "bagatul" in viteza ,sau sa "treci" prin alta viteza inainte de a "baga" marsarierul . marsarierul este singura "viteza nesincronizata" ->  ambreiajul nu decupleaza complet sau ulei prea gros in cutie 

 

-  daca nici atunci si daca  nimic nu obstructioneaza miscarea tijelor -> ai probleme in cutie 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Având în vedere că după cum spune are acelaşi comportament indiferent că motorul este oprit sau nu este clar că nu este o problemă de ambreiaj sau de ulei.

Dacă îţi dă senzaţia că nu ai loc să introduci în marsarier, că ar mai trebui un pic de spaţiu ca să intre, ar fi bine să verifici suporţii motorului şi/sau timoneria. Cel mai bine este să separi timoneria de cutie şi să acţionezi selectorul de viteze cu mâna, dacă merge atunci problema este exterioară cutiei, dacă nu atunci este din cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu prin "la rece" inteleg "dupa o stationare lunga" (sensul propriu al cuvantului ,nu la figurat)

 

 - pentru a proba prima mea afirmatie ,incearca pana unde trebuie sa "apesi" ambreiajul sa reusesti sa "bagi" 1-a si apoi cu ambreiajul "apasat" la acelasi nivel sa bagi marsarierul . Nu ai sa reusesti  .De ce ? Inelele sincroane au rolul de a "opri" pinioanele pentru a facilita cuplarea vitezei ceea ce pinionul de masarier nu are .O pompa defecta ,aer in instalatie ,soarele placii de presiune rupt ,disc cu joc pe priza cutiei ,toate acestea pot duce la o nedecuplare completa a ambreiajului impicit dificultati la inserirea vitezelor .

Cati ,in sezonul rece ,nu au dificultati cu "bagatul in viteza" ,mai ales dimineata ; dupa parcurgerea catorva km sau lasat masina pornita cateva minute totul revine la normal !? -> uleiul prea vascos  

 

- a doua afirmatie a mea  ai reusit sa o explici mai bine decat mine :icon_thumleft:  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,La rece'' este termenul folosit de mecanici atunci cand incerci sa bagi in viteza cu motorul oprit (indiferent de cat a mers sau cat a stationat cutia).

Masina in cauza este la mecanic,o sa desfaca timoneria de pe selector si o sa incerce sa schimbe asa vitezele.

90% este cutia de viteza...asta dupa o prima evaluare.

Ciudat este ca a inceput sa intre greu si in viteza 1....deci intra greu in vitezele de sus spre stanga.Restul vitezelor intra foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am văzut ceva asemănător la un golf 3, nu mai intra în marsarier decât dacă apăsa foarte tare să treacă pintenul ăla de opritor, iar a 1-a şi a 2-a cu chinuri. Când m-am uitat motorul nu mai stătea aliniat cu caroseria pentru că avea un tampon varză. Mai avea şi nişte bucşi uzate pe la timonerie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema,timoneria avea joc(cate putin la fiecare reper..dar per total avea joc mare...putin sesizabil) si cu o saiba adaugata si reglaje smecherite...cutia este ca noua.

Am un mecanic priceput care se pricepe la cutii si face parte din generatia veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!