Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Daca tot ati inceput discutia, permiteti-mi sa imi spun si eu necazul.

Vreau sa ma lamuriti voi daca este un defect/folosire necorespunzatoare problema mea.

In momentul cand schimb vitezele in mod "crescator" (1,2,3..) levierul realizeaza translatia dintr-o viteza in alta ok. La operatia inversa (schimbare ..3,2,1) levierul intra putin cam greoi intr-o viteza inferioara. Ca si exemplu: sa zicem ca schimb din 3 in 2 levierul iasa ok din 3 dar intra putin mai greu in 2. Masina anterior condusa a fost un matiz si de nou intra mai greu din 2 in 1 (am inteles de la serviceul un de aveam garantia ca este un comportament ok). Oare sa fie/sau nu vreo problema cu cutia mea, sau nu o folosesc eu corespunzator?

Modificat de cosmin brici
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel se manifesta si la mine. Mai ales cand schimb din 5 in 4. Cateodata imi aluneca mana pe schimbator asa greu merge. In special cand fac miscarea rapid. De fapt agata. Pe langa asta imi prinde ambreajul foarte sus si se intampla sa mai caraie cand schimb din 1 in 2 mai ales de la o turatie mai mare. La fosta masina imi caraia cand bagam in marsarier (marche arriere cred ca e corect) si s-a lasat cu schimb de disc ambreiaj si placa de presiune. Asta dupa ce a ajuns sa nu-mi mai intre in viteza numai cu motorul oprit. Dar avea cam aceleasi simptome. Sper sa ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine merge ok cand schimb din 1,2,3,4,5 dar invers parca agata putin. Ca sa nu fortez cutia atunci cand simt ca am o forta de rezistenta din partea ei (numai la schimbarea dintr-o treapta superioara in una inferioara se manifesta), reduc putin viteza (cu ambreiajul calcat) si surprinzator levierul intra usor in treapta dorita. ce sa fie oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin brici > daca nu este un defect in cutie (sincroane) verifica daca viteza de deplasare este in limitele la care functioneaza treapta de viteza in care vrei sa bagi. Din al doilea post rezulta clar ca viteza de deplasare este prea mare pentru treapta de viteza in care vrei sa bagi si cutia (prin sincroane) se opune mecanic (altfel daca ai reusi sa bagi in trepta II cand te deplasezi cu 100 km/h motorul ar fi fortat sa functioneze la un regim peste turatia maxima)

luapsogard > ambreiaj care tine sus - la mine patina putin la cald si a trebuit sa-l schimb (kit ambreiaj=550ron(este si de cca 1000ron)+rulment presiune=17ron+manopera negogiata la 100ron)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

luapsogard > ambreiaj care tine sus - la mine patina putin la cald si a trebuit sa-l schimb (kit ambreiaj=550ron(este si de cca 1000ron)+rulment presiune=17ron+manopera negogiata la 100ron)

Analizand mai atent am observat ca in vitezele 2 si 4 imi intra mai greu cam in toate conditiile. Sunt chiar curios cat o sa mai tina.

Se mai poate strica si altceva daca circul asa pana clacheaza de tot sau ar trebui schimbat acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sincer nu mai tin minte cum intra in viteze cand am cumparat masina insa acum intra din '2 bucati': cand sunt cu levierul la punctul mort si incerc sa introduc in orice treapta parca intra pana la un moment dat si dupa se blocheaza(de fapt intampina o rezistenta) dupa care scapa...adica are un fel de hop. nu intra din prima ....asa sa fie standard sau tre' sa ma ingrijorez...mentionez ca nu caraie sau ceva si ambreiajul nu pare a fi dus(dupa metoda cu frana de mana :Driver:)

Respect !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai vezi ca mai scrie pe cateva topic-uri despre asta...

daca face probleme in 1 viteza..asa face la toti..cica probleme de fabrica (dar nu face mereu..mai calci odata ambreajul si intra)

daca face in toate vitezele..gandestele la sincroane sau la placa de presiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci la mine in a I a intra bine si cand e relativ rece ..ba am si scris intr-un topic ca nu mi se pare suspect ...insa in restul vitezelor....! deci intra in viteze insa are un hop...poate tre' sa ma uit la vreun coleg sa vad cum face si la alta masina...

Deci chiar ma ingrijoreaza.....bine eu sunt si mai prapstios din fire cand vine vb de masina

Modificat de sinucigasu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in a 1-a ar fi normal sa intampine ceva rezistenta daca nu esti oprit... in celelalte trepte nu prea e normal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca problema apare la rece (abia ai plecat) poate ca uleiul din cutie este prea vascos si odata cu cresterea temperaturii se fluidizeaza. Daca iti face in viteza 1 si esti in miscare este normal sa intre putin mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema aveam si eu pina am schimbat uleiul din cutie (75w90-sintetic GL4) . Acum este OK !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat ulei cutie de viteze :

1. 2 litri ulei Liqui Moly 75 W 90 GL4+ (aprox.60 Ron)

2. 2 litri de bere (pentru dreptul de a folosi rampa de schimb ulei, dupa program)

Daca nu ati mai facut operatiunea asta , apelati la un mecanic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teko, dupa ce ai schimbat uleiul ai observat ceva la vit 1 ? Intra mai usor la plecarea de pe loc sau e nevoie sa mai calci ambreiajul o data ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa schimbul de ulei din cutie , vitezele sunt ca '' UNSE" ! (GL4+ Liqui-Molly 75W90). Nu umblati la nici un reglaj , secretul este uleiul! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi s-a spus ca nu se schimba uleiul din cutie. Sa fie mecanicii romania mai prosti? Cica nici nu are buson de golire. As vrea si eu sa-i schimb uleiul din cutie, pentru ca intra cam greu dimineata cand e rece in viteze. A devenit prea vascos. Si eu ma gandesc ca e imposibil sa nu poata fi schimbat uleiul din cutie dar...mai stii, poate nemtii gandesc altfel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vreti sa aveti fiabilitate si ''masina'', uleiul din cutie (75W90 GL4) se schimba (logic si din experienta) la aprox. 2 ani sau 100k km. Buson de golire are obligatoriu , ca si cel de umplere !

:offtopic: De ce uleiul LL sintetic VW50X.0X se schimba la max. 2 ani , chiar daca nu are norma de km. facuta !?? ( Asa zice producatorul!) . Toate au un termen de garantie si de exploatare . Restul sunt povesti !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbati uleiul la cutie oameni buni dupa 100K Km. Astia spun sa nu-l schimbati ca sa aiba ei ce repara pe la cutiile voastre. Eu l-am schimbat la 140K si vreau sa va spun ca parca era apa asa a curs cand a dat drumul la buson. Pai ce naiba mai ungea uleiul ala. Iar de cand l-am schimbat altfel merge treaba. Principala chestie pe care am sesizat-o a fost ca atunci cand se-ntampla sa nu bag bine in viteza inainte de sch. ulei se auzea o huruiala urata ca la dacie, acum cand mi s-a mai intamplat s-a auzit doar un rrr dar nicidecum huruiala sau sunet urat. Adica e clar ca uleiul asta nou unge mult mai bine si nu s-a mai auzit sunetul ala asa rau de fier pe fier...(Acu' sa nu radeti de exemplul pe care l-am dat eu ca sunt convins ca oricarui sofer i s-a intamplat cel putin o data treaba asta) :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum aflu si eu ce ulei am nevoie la cutia mea de viteze? eu am motor pe benzina, oare merge tipul d ulei de mia sus?

o sa postez diseara codul cutiei de viteze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiam eu ca se schimba. Pentru 60 de ron chiar nu merita sa nu-ti mearga masinuta bine. Deci sambata viitore ma duc la rampa si schimb uleiul.

Oricum sa stiti ca sunt masini la care nu se schimba ci doar se completeaza. Numai bine !

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

auras cand afli ce tip de ulei sa imi spui si mie ,vreau sa il schimb si eu!! am accelasi tip de motor presupun ca si cutiile sunt identice!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal 2 all am auzit de la un mecanic care zicea ca nu ii bine sa pui altfel de ulei decat de la vw. Facut special de vw ptr cutie. Este adevarat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca exista cutie de viteze ( manuala sau automata ) la care sa nu se schimbe uleiul ! Incercati sa ganditi logic ! Uleiurile minerale au termen de garantie in exploatare ( indiferent de norma de km. ) de max. 1 an iar cele sintetice max. 2 ani . Eu asa stiu ! Pe www.liqui-molly.de la sectiunea OIL GUIDE gasiti norma de ulei recomandata la majoritatea auto. de pe forum . Succes !

[scuze , am gresit adresa : www.liqui-moly.de . Cu un singur ,, l " .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

la schimbarea vitezei treapta 1- treapta 2- schimbat trepte la relanti fara acceleratie, se aude un tronc sub masina , iar la plecat de la semafor in relanti, tremura cam tare

tot un tronc am auzit zilele trecute in marsarier la urcat o bordura...

cutia sau kit ambreiaj? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!