Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Salut , mi-am achizitionat de curand un golf 4 1.6 16v si am niste probleme legate de intratul in viteza. Cateodata ( si asta la cald mai ales ) nu imi intra in viteza 1-a .. are o piedica si trebuie sa imping mai tare sau sau mai apas o data pedala de ambreiaj si apoi intra frumos.. Si altceva. Daca merg sportiv si plec brusc dupa loc si vreau sa schimb dupa 4000 , nu mai vrea sa intre in nicio viteza.. mi se inmoaie pedala de ambreiaj si nu pot s-o mai bag deloc in viteza.. trebuie sa fac 2-3 pedale si apoi lucrurile revin la normal..  De la ce ar putea fi ?:(

Modificat de morpheusP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sa nu ai pierderi de lichid de frana,verifica mai ales pompa de ambreiaj cea de pe cutie.Si  incearca sa ii faci o aerisire a ambreiajului,asta dupa ce verifici daca totul este in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiajul a fost aerisit de mai multe ori , dar problema persista.. la rece intra foarte bine .. si la cald intra cateodata  bine , dar nu tot timpul .. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil lichidul de frana sa isi piarda din proprietati si sa faca figuri ambreiajul.Am patit asa la masina unui prieten care la cald facea figuri ambreiajul si dupa ce a schimbat ambreiajul,timoneria reglata etc tot mergea rau si asta pana a schimbat lichidul de frana si si-a revenit.

Ai putea sa incerci un schimb de lichid de frana si daca vezi ca face tot la fel problema este din alta parte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil lichidul de frana sa isi piarda din proprietati si sa faca figuri ambreiajul.Am patit asa la masina unui prieten care la cald facea figuri ambreiajul si dupa ce a schimbat ambreiajul,timoneria reglata etc tot mergea rau si asta pana a schimbat lichidul de frana si si-a revenit.

Ai putea sa incerci un schimb de lichid de frana si daca vezi ca face tot la fel problema este din alta parte

Confirm acest lucru,

Se întâmplă din motiv că în lichid apare apă care la încălzire se transformă permiţând comprimarea. (Am citit asta demult tare într-un ghid de întreţinere a sistemelor hidraulice de frânare). De aceea periodic este necesar de a schimba lichidul de frână din sisteme.

Asta explică de ce la cald ambreiajul face figuri.

Mi s-a întâmplat demult la maşini mai vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la mecanic acum o saptamana si cred ca mi-a facut acest procedeu.. Initial mecanicul credea ca e de la cilindrul receptor pe care l-am schimbat si inca persista . Cand mi-a inlocuit cilindrul cred ca mi-a aerisit si ambreiaju si a si completat lichidul de frana.( a introdus acolo un aparat care tot facea presiune.. ma rog , nu ma prea pricep.. ) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la mecanic acum o saptamana si cred ca mi-a facut acest procedeu.. Initial mecanicul credea ca e de la cilindrul receptor pe care l-am schimbat si inca persista . Cand mi-a inlocuit cilindrul cred ca mi-a aerisit si ambreiaju si a si completat lichidul de frana.( a introdus acolo un aparat care tot facea presiune.. ma rog , nu ma prea pricep.. ) 

Cred că ţi-a scimbat lichidul. 

Ai încercat la cald cu motorul oprit?

Dar din mers, fără ambreiaj, sincronizând turaţiile motorului viteza maşinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cald cu motorul oprit intra foarte bine in viteza 1, dar intra mai greu in celelalte viteze cateodata .. si daca schimb pana in 3000 imi intra foarte bine in viteza... intra foarte usor.. daca schimb mai sus intra greu sau nu intra.. daca bag picioru in ea , imi ramane cateodata pedala de ambreiaj lipita de podea si tre sa o ridic cu picioru si sa fac 2-3 pedale ca sa se intareasca si sa mearga normal..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Astazi pe autostrada, aproape de Bucuresti, mi-a sarit acel capac verde de la cutie (care acopera rulmentul de presiune) si am pierdut tot uleiul. Am reusit sa ajung totusi cu masina acasa, fara probleme. Cand a sarit aveam 130 km/h si ma gandesc ca a facut presiune, altfel nu cred ca avea cum sa sara. Cand am schimbat rulmentul de presiune ultima oara, am pus si o pasta rosie de etansare, asa ca trebuia sa fie bine prinsa de cutie, iar ca ulei am pus ~ 2 litri.  Am tot cautat capac pe la magazine on-line de piese, dar nu am gasit nimic. Codul capacului este 02K141073 si as avea nevoie de un cod echivalent sa-l pot cumpara.

Modificat de Dmx30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Astazi pe autostrada, aproape de Bucuresti, mi-a sarit acel capac verde de la cutie (care acopera rulmentul de presiune) si am pierdut tot uleiul. Am reusit sa ajung totusi cu masina acasa, fara probleme. Cand a sarit aveam 130 km/h si ma gandesc ca a facut presiune, altfel nu cred ca avea cum sa sara. Cand am schimbat rulmentul de presiune ultima oara, am pus si o pasta rosie de etansare, asa ca trebuia sa fie bine prinsa de cutie, iar ca ulei am pus ~ 2 litri.  Am tot cautat capac pe la magazine on-line de piese, dar nu am gasit nimic. Codul capacului este 02K141073 si as avea nevoie de un cod echivalent sa-l pot cumpara.

Lasa o adresa si iti trimit eu unul gratis. E sh dar e ok.

Si incearca sa folosesti silicon victor renz ca e de calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Robert,

 

Multumesc ptr sprijin, am rezolvat de ieri, am cumparat un capac nou-31 lei si am pus doar un litru de ulei, cred ca am avut cam mult si a facut presiune, de aceea a sarit. O sa mai completez zilele urmatoare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

ca si idee , am schimbat uleiul la CV la BFQ si intra mult mai usor in viteze. Busonul de golire l am identificat usor, iar pt cel de umplere a trebuit sa dau roata jos si carenajul din plastic. Cu un cap de imbus de 17 am rezolvat problema. Uleiul scurs arata f bine, limpede chiar, dar era putin peste 1L deci clar nu era la nivel.( a intrat aproape 2 L).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cald cu motorul oprit intra foarte bine in viteza 1, dar intra mai greu in celelalte viteze cateodata .. si daca schimb pana in 3000 imi intra foarte bine in viteza... intra foarte usor.. daca schimb mai sus intra greu sau nu intra.. daca bag picioru in ea , imi ramane cateodata pedala de ambreiaj lipita de podea si tre sa o ridic cu picioru si sa fac 2-3 pedale ca sa se intareasca si sa mearga normal..

Cam cu întârziere, poate deja ai rezolvat, dar dacă nu, primul lucru înlocueşte MECANICUL. Nu are voie să meargă prost un sistem hidraulic dacă a fost revizuit.

Posibil la tine defectul e de la cilindrul principal sau vre-un furtun. În orice caz asta se stabileşte de către cel care face reparaţia. E un protocol anume la reparaţiile sistemelor hidraulice, ce trebuie respectat. În orice caz nu-l cunosc pe mecanicul tău, dar îmi permit să spun că e un nesimţit neserios. Te-a ars de bani dar treabă nimic.

Sănătate!

Modificat de banutito
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! Am un golf IV 1.9 tdi alh din 2001 si am ceva probleme la cutia de viteze. Mai exact, uneori refuza sa intre in treapta a 3-a si a 4-a, caz in care daca eliberez maneta si incerc sa bag din nou in viteza, merge, sau e nevoie sa calc inca o data ambreiajul. Mi s-a mai  intamplat si sa nu vrea sa iasa dintr-a 4-a. Mentionez ca se intampla destul de rar, aleator. Va rog sa-mi spuneti daca ati patit ceva asemanator, si cum ati rezolvat problema, sau dati-mi sugestii pentru cauze si metode de rezolvare a problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! Am un golf IV 1.9 tdi alh din 2001 si am ceva probleme la cutia de viteze. Mai exact, uneori refuza sa intre in treapta a 3-a si a 4-a, caz in care daca eliberez maneta si incerc sa bag din nou in viteza, merge, sau e nevoie sa calc inca o data ambreiajul. Mi s-a mai  intamplat si sa nu vrea sa iasa dintr-a 4-a. Mentionez ca se intampla destul de rar, aleator. Va rog sa-mi spuneti daca ati patit ceva asemanator, si cum ati rezolvat problema, sau dati-mi sugestii pentru cauze si metode de rezolvare a problemei.

Definitiv problema se rezolvă prin înlocuitul cutie de viteze. Reparaţia e prea scumpă şi nu neapărat să ţină mult. Sfatul meu, împacă-te cu ideea. S-ar putea să nu cadă de tot muuulţi ani. 

Oricum prima oară aerisește ambreiajul, pentru siguranţă înlocuieşte şi lichidul. E puţin probabil să ajute, ai o şansă de 5% că e de la ambreiaj.

P.S. S-ar putea să ajute şi un schimb de ulei la cutie.

Modificat de banutito
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 4 are ca un ghidaj la schimbatorul de viteze(maneta)? adica de exemplu ceva sa nu ii permita sa poti sa tragi de maneta mai in stanga de treapta a 2-a de exemplu. Eu cred ca e ceva defect la mine si imi permite sa trag mai in stanga decat ar fi normal. La treapta a 2-a imi agata. Daca trag mai putin in stanga(deci nu pana la capat) intra fara caraiala. Are cineva vreo idee?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are ceva ca o gheară. Verifică să nu fie ruptă şi dacă arcurile alea 2 sunt la locul lor. Dacă acolo este totul ok, verifică dacă ai distanţa aia de 2 mm ca în pdf. Verifică dacă toate îmbinările tijelor (mai ales cele care urmăresc săgeata albă) sunt la locul lor şi gresează-le. Dacă totul este ok  problema ar putea să fie la un suport al motorului sau la timonerie.

Verifică mai întâi dacă motorul este perfect orizontal (iei reper o linie orizontală a caroseriei şi vezi dacă sunt paralele).

 Se poate face un reglaj fin, dar nu umbla acolo decât după ce te convingi că tot ce am zis mai sus este ok şi ai gresat toate îmbinările

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi e cam greu sa urmaresc tot ce mi-ai dat, dar la prima vedere cred ca e de la chestia aia cu 2mm! cred ca la mine e loc mai mult de imi permite sa trag mai mult in stanga! ori o fi ala rupt...sa ma uit! in caz ca e rupt acel plastic, as gasi pe undeva in afara de dezmembrari?

mersi frumos pentru informatii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice piesă se găseşte: pe original sau after market, dar mai întâi verifică ce ţi-am scris mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv: am rezolvat din reglajul fin! dar cred ca trebuie si guma aceea(care este pe schimbator si atinge pe metalul din stanga) schimbata cumva....mai agata putin!

mersi mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai cam tratat efectul fără să determini cauza. Practic ai compensat nişte uzuri (sau alte cauze) prin acest reglaj fin. Dacă pintenul acela prezintă uzură ar trebui schimbat pt. că în condiţiile astea nu mai este valabilă distanţa aia de 2 mm. Înainte de a face acest reglaj era bine dacă măcar gresai timoneria cum am scris mai sus pentru că dacă ai vreo îmbinare gripată nu este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cauciucul ala e uzat! asta am spus! se gaseste de cumparat? un cod ceva? asta e cauza clar!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce cauciuc uzat vorbesti??

Ca timoneria sa nu mai agate trebuie schimbate tijele care au joc dar este o piesa care are o bila pe care culiseaza toata timoneria si acolo au toate joc si daca nu schimbi acea piesa degeaba o reglezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!