Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Eu aici în Braşov am găsit în târg (avem aici un târg unde se vând de toate inclusiv scule de toate felurile), dacă nu poţi improviza dintr-un şurub care are capul exact cât imbusul pe care pui 2-3 piuliţe şi foloseşti o cheie normală. Vezi că ar fi bine să fie o cheie solidă cu o prelungire pt că se desface foarte greu. Să te uiţi cam câte filete erau rămase în afară din imbus astfel încât să îl pui la loc cum a fost (în mod normal se strânge cu dinamometrica) şi mare grijă să nu bagi imbusul strâmb pt că filetul de la cutie se strică relativ uşor fiind din aluminiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,mersi de sfat.Am facut cum zici a mers un surub de 20 parca si 2 piulite,dar asa stans e dopul de umplere incat mi-a facut filet iar pe surub,iar eu credeam ca insfarsit a cedat dopul de umplere.am vorbit cu un coleg azi sa imi aduca el ceva scule ca a zis ca a mai schimbat la golf.

 

ma gandesc ca uleiul il introduc cumva cu un furtun si o palnie,si cineva sta sus si toarna,sau ce alte metode mai sunt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La bidonul  de Liqui Molly era un adaptor (cu o ţeavă flexibilă ). Am băgat ţeava în cutie şi am apăsat pe bidon. Am păstrat adaptorul ăla şi l-am folosit cu succes şi la bidonul OEM. Fă şi tu ceva similar: fă o gaură în dop, pune o bucată de furtun şi lipeşte cu poxipol cu ceva. Uite aici  cam cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact la asta ma gandeam si eu,o sa ii dau de cap azi cumva si revin cu poza,post.mersi de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar mi-ati dat o idee sa-i schimb si eu uleiul mai ales ca imi intra putin mai greu in trepte {mai ales la treapta 1}......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

piticuprespalat

multumesc ptr sfat techmaster34, cu sprijinul lui SSRAZVAN am reusit sa ajung la un mecanic adevarat si problema este ca si rezolvata .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai frate,am luat acel ulei Castrol.am gasit la 41 lei litrul pentru cutia de viteze,treaba e ca la mine surubul de umplere e deasupra planetarei si e "sudat" acolo.E o cheie imbus de 17 parca dar nu merge nici cum.orice alta tentativa de desfacere a esuat si refuz sa mai continui sa nu stric filetul sa nu ma trezesc ca trebuie sudat surub sau ceva ca sa mai pot deschide altadata.

 

Am sa merg la service,cred ca am nevoie de 1-2 impulsuri de cheie pe aer comprimat sau de torsiune,ca forta bruta si barbatie a dat rateuri.

 

Aveti idee cat ma costa cu ulei de la mine sa imi schimbe la un service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt unele care taxeaza la ora,dar nu trebuie sa treaca de 30-40 ron...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imbus de 17 am văzut la Hornbach cu 25 lei. Orice cheie ai folosi trebuie un prelungitor, altfel nu merge, nu ai forţa necesară.

Cutia este din aluminiu, şurubul din oţel, nu ştiu exact ce reacţie chimică se întîmplă acolo dar când se întâlnesc astea 2 metale se cam sudează.

Încearcă metoda asta: încălzeşti local cu un feon profesional sau o lampă cu gaz (nu exagerat). Apoi dai cu spray degripant în mijlocul imbusului, dar întors invers până se răceşte bine şurubul (poţi folosi orice spray cu gaz propulsor, întors invers iese numai gazul care trecând de la starea lichefiată la cea gazoasă produce o răcire accentuată). Poate aşa îşi dă drumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea.Daca nu greșesc cred că pe cutia de viteze exista un dop de plastic sau cauciuc undeva sus,aproape de ambreiaj si cred ca se poate introduce ulei pe acolo.Sper sa nu gresesc.

Pt. Piticuprespalat:Ai rezolvat ceva la cutia de viteze?Am întrebat fiindcă sunt curios?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la CV de pe BFQ ul meu busonul de golire si umplere pe unde ar fi? la cel de umplere trebuie sa dau roata stanga fata jos? la fel si aparatoarea noroi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt unele care taxeaza la ora,dar nu trebuie sa treaca de 30-40 ron...

 

salutare,asa mi-au zis si colegii de la servici am sa incerc vineri sa vad ce pot rezolva si revin la subiect.

Imbus de 17 am văzut la Hornbach cu 25 lei. Orice cheie ai folosi trebuie un prelungitor, altfel nu merge, nu ai forţa necesară.

Cutia este din aluminiu, şurubul din oţel, nu ştiu exact ce reacţie chimică se întîmplă acolo dar când se întâlnesc astea 2 metale se cam sudează.

Încearcă metoda asta: încălzeşti local cu un feon profesional sau o lampă cu gaz (nu exagerat). Apoi dai cu spray degripant în mijlocul imbusului, dar întors invers până se răceşte bine şurubul (poţi folosi orice spray cu gaz propulsor, întors invers iese numai gazul care trecând de la starea lichefiată la cea gazoasă produce o răcire accentuată). Poate aşa îşi dă drumul.

 

imbus de 17 am cumparat cu 20 lei de la rusi si e din ala lung,dar degeaba ca,canalul din surub e scurt si imbusul nu intra mult in el.cu lampa cu gaz inca nu am ajuns,daca ma costa maxim pana in 50 lei eu zic ca nu merita orice alta interventie.am sa merg sapt.asta la service si in caz de disperare am sa iti urmez sfatul sa vedem ce o sa iasa.ms!

Salutare la toata lumea.Daca nu greșesc cred că pe cutia de viteze exista un dop de plastic sau cauciuc undeva sus,aproape de ambreiaj si cred ca se poate introduce ulei pe acolo.Sper sa nu gresesc.

Pt. Piticuprespalat:Ai rezolvat ceva la cutia de viteze?Am întrebat fiindcă sunt curios?

 

Capacul de plastic ce zici tu,din cate stiu eu e acel capac verde ce se desface daca ai probleme cu pinioanele (sau cum le zice) la treapta a 5-a,ca sa nu mai desfaci toata cutia,desfaci doar acolo.Oricum imi este mai comod sa risc un surub de 17 ce il pot face la orice strungar decat un capac din acela din plastic care cine stie cat costa daca il sparg,crap,etc si cine stie unde gasesc altul.

 

Dupa cum ziceam,merg la service si sper ca sunt "mesteri" adevarati nu tipic romanesc : hai sa facem numa sa luam banii dupa client.

Modificat de cxr2test
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Riscul nu este sa se strice filetul la surub ci filetul din cutie care este din aluminiu. Daca se strica ala este mai complicat de rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In spatele capacului verde la cutiile de 1.4,1.6 se afla rulmentul de presiune si atat.Ca sa ajungi la pinionul de a 5a trebuie sa desfaci capacul de a 5a.

Filetul de la busonul de umplere cam greu sa se strice filetul in cutie si chiar daca se strica se inlocuieste capacul de a 5a.

Iti trebuie un imbus de 17 si tragi cu simt de respundere si se va desface.Nu recomand ca in locul respectiv sa se incalzeasca,daca e incearca cu spray degripant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna băieti.Eu am zis de un dop mic de plastic care este chiar unde se afla parghia de comanda pt schimbarea vitezelor.Si la mine s-a destrăns mai greu cel de nivel.dar încearcă sa îl strângi puţin si după aceea sa de destrangi.Apoi am pus Loctite 243 daca nu gresesc le filet când am pus dopurile la loc.Toate bune!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe deasupra exista aerisitor...un capacel mic negru...cu minim de imaginatie se poate pune pe acolo uleiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o poza ar fi perfecta!

 

am doar un surub mai mare,cred ca acela imi tine cutia de caroserie,nu pare a fi aerisitor si e sub baterie pe undeva,doar la groapa il pot observa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema cu agatatu in tr II si IV a dis[arut dupa ce a venit primavara. Inca nu am apucat sa schimb uleiul din CV. Sigur problema era la vascozitatea uleiului....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

piticuprespalat

Cu sprijinul lui SSRazvan am rezolvat problema cutiei la un mecanic foarte bun din Brasov, am avut pinionul de mers inapoi uzat respectiv 3 dinti macinati, a fost inlocuit pinionul cu unul nou si problema rezolvata. Multumesc tuturor ptr. sfaturi!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eroare

Modificat de Cib_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eugenbogdan24

Salut tuturor!

Am un Golf IV 1,4. Am luat-o de cateva luni.

Problema e ca dupa ce se incalzeste intra greu in a I-a....agata si ma cam chinui. Am schimbat uleiul la cutie si tot degeaba.

Am mai citit pe aici si nu am gasit simptomele mele.

Ce sa fac? Aveti vreu sfat?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil pb cu ambreiajul sau volant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

De cateva zile am lasat "cazanul' tras pe dreapta. Nu mai merge ambreiajul, am desfacut capacul verde: rulmentul si tija roase (posibila scurgere ulei).

Am reusit sa scot rulmentul, dat tija nu vrea sa iasa, este posibil sa se fi indoit in partea dinspr motor?

Nu de alta, dar singura variata este sa dau cutia jos, si parca nu as face aceasta operatie.

 

Multu'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imposibil ca tija sa se fi indoit spre motor.

Ca sa scoti tija desfaci capacul de a5a dar cand il dai jos ai grija ca ai un ax care tine furcile.Daca l-ai scos si pe ala adio,va trebui sa defaci toata cutia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Tija nu am reusit sa o scot, am schimbat doar rulmentul. Am pus 2 litri de ulei, cred ca a mancat din rulment din cauza ca a ramas fara ulei in cutie....

In alta ordine de idei, cand am montat bratul care impinge rulmentul cred ca nu l-am impins mai mult si am joc pe liber mai mare decat inainte la pedala (in jur de 3-4 cm), intrebarea este daca poate cauza ceva? Masina trage la fel de bine ca inainte.

 

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!