Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

am avut un drum si azi cu skodita si aceleasi simptome. Acum mai am si altele, la rece adica la pornire face un zgomot f urat, bubuituri in podea cu o bataie foarte stridenta, parca ar fi suportii la motor dar na..... Dupa ce se incalzeste motorul acestea dispar. In legatura cu CV , dupa cativa zeci de km incepe sa agate in trept II si IV. Dupa ce am stationat am verificat si pe loc cu motorul oprit are aceleasi probleme cu agatatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă zici că se manifestă la fel şi cu motorul oprit se exclude clar ambreiajul. Foarte puţin probabil să fie din cutie, dar nu se exclude varianta (neapărat verificat dacă este cutia plină cu ulei).

Cred că mai curând problema este la suporţii motorului (şi suportul antibalans de sub cutie) sau la timonerie.

Pune pe cineva să împingă/tragă de motor înainte/înapoi şi tu schimbi vitezele, dacă se îmbunătăţeşte schimbatul vitezelor în vreo situaţie cam asta este. La fel poţi încerca cu maşina ridicată cu partea din faţă pe cric, pe o parte şi cealaltă.

Explicaţia ar fi că dacă este vreun tampon slabit  motorul, implicit cutia îşi schimbă poziţia faţă de caroserie şi implicit faţă de timonerie care este fixată pe caroserie. Mai ales dacă timoneria este pe tije (nu ştiu exact dar cred că aşa ai). Ar fi bine să gresezi tijele de la timonerie şi articulaţiile acesteia cu wd40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banutito, ceea ce spui tu ref la uleiul OEM "imbunatatit" e doar marketing. Nu poate nimeni sa scoata un ulei care sa fie optimizat pe norma de uzura, adica peronalizat ( fiecare cutie se uzeaza diferit chiar si la acelasi nr de km ), si in acelasi timp si in limite de cost rezonabile, si sa mai fie si produs de stoc....

Iar de reperez din Bacau eu din pacate m-am lamurit pe pielea mea la mecanica sunt foarte slabi. Fac confuzii mari, au lipsa de notiuni de baza in ale mecanicii...

Uleiul OEM e fabricat tot de producatorii consacrati, produs sub licenta.

Nu m-ar mira sa fie chiar un L M.

Modificat de Cib_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă zici că se manifestă la fel şi cu motorul oprit se exclude clar ambreiajul. Foarte puţin probabil să fie din cutie, dar nu se exclude varianta (neapărat verificat dacă este cutia plină cu ulei).

Cred că mai curând problema este la suporţii motorului (şi suportul antibalans de sub cutie) sau la timonerie.

Pune pe cineva să împingă/tragă de motor înainte/înapoi şi tu schimbi vitezele, dacă se îmbunătăţeşte schimbatul vitezelor în vreo situaţie cam asta este. La fel poţi încerca cu maşina ridicată cu partea din faţă pe cric, pe o parte şi cealaltă.

Explicaţia ar fi că dacă este vreun tampon slabit  motorul, implicit cutia îşi schimbă poziţia faţă de caroserie şi implicit faţă de timonerie care este fixată pe caroserie. Mai ales dacă timoneria este pe tije (nu ştiu exact dar cred că aşa ai). Ar fi bine să gresezi tijele de la timonerie şi articulaţiile acesteia cu wd40.

La mine intra greu în treapta 1, treapta 2 sărea din mers. Din păcate nu era de la suporţi, şi nici de la timonerie. Era ftte sincroanele, şi cum ele sunt legate cele de 1 şi 2 era normal să facă ambele fiţe.

La treapta 3 şi 4 de asemenea sunt legate sincroanele. Aşa că există o mare probabilitate să fie plecată cutia.

 

2500 Lei costă rezolvarea problemei (scimbat  cutie SH) la 1.4 benzină, la 1.6 habar nu am, dar tot pe acolo ar trebui să fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK în mers am înţeles, dar el zice că face la fel şi cu motorul oprit. Dacă nu se învârte nimic în cutie ce treabă au sincroanele?

Să zicem că ar fi ceva pe la furcile alea, dar mă cam îndoiesc. Ideea este că înainte a ajunge la demontarea cutiei trebuie verificat bine la exterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banutito, ceea ce spui tu ref la uleiul OEM "imbunatatit" e doar marketing. Nu poate nimeni sa scoata un ulei care sa fie optimizat pe norma de uzura, adica peronalizat ( fiecare cutie se uzeaza diferit chiar si la acelasi nr de km ), si in acelasi timp si in limite de cost rezonabile, si sa mai fie si produs de stoc....

Iar de reperez din Bacau eu din pacate m-am lamurit pe pielea mea la mecanica sunt foarte slabi. Fac confuzii mari, au lipsa de notiuni de baza in ale mecanicii...

Uleiul OEM e fabricat tot de producatorii consacrati, produs sub licenta.

Nu m-ar mira sa fie chiar un L M.

Uleiurile OEM sunt aşa cum bine zici chestie de marcheting. 

Tot bine zici că uleiurile cu aceleaşi norme se comportă diferit, dar ”CORESPUND NORMELOR” !!!, După expirarea perioadei stabilită de normă, uleiul respectiv poate să ducă maxim până la următoarea normă, şi nu mai mult, pentru că altfel s-ar clasifica într-o normă superioară.

Dar în faza de proiectare se identifică o normă de ulei care ar fi minimum acceptabil pentru a rula ansamblul supus lubrifierii pentru ca piesa să aibă o durată de viaţă minimum propusă care ar trebui să fie conform pieţei. Orice ulei cu normă superioară e mai bun prin definiţie. iar uleiurile OEM s-ar putea să fie exact acel minim. Şi s-ar putea ca el să nu facă parte din ultimele generaţii de normative care sunt din ce în ce mai severe. Cum zici tu că uleiul OEM e produs sub licenţă nu prea îmi vine să cred. La piese mecanice da, dar la ulei nu. 

Eu cred că pur şi simplu vine nea evreul petrolist la nea evreul automobilist şi îi spune: ”Dă nene să îmbuteliez eu ulei OEM. are ar fi din uleiurile pe care le pot face eu cel mai ieftin care se potriveşte pe măgăria ta de maşină?”, şi aşa se bate palma.

OK în mers am înţeles, dar el zice că face la fel şi cu motorul oprit. Dacă nu se învârte nimic în cutie ce treabă au sincroanele?

Să zicem că ar fi ceva pe la furcile alea, dar mă cam îndoiesc. Ideea este că înainte a ajunge la demontarea cutiei trebuie verificat bine la exterior.

Păi la mine nu mergea cuplată prima nici cu cutia scoasă de pe maşină :icon_confused: . S-au dezmembrat sincroanele în cutie. 

 

Şi nu trebuie scoasă cutia deloc.

 

E tare simplu

 

Decuplezi timoneria, şi verifici direct de pe maneta cutiei. Exact ca la motocicletă. Atunci excluzi toate minunile gen suporţi motor, timonerie.

 

Eu aşa am procedat, şi nu m-a costat nimic diagnosticarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Decuplezi timoneria, şi verifici direct de pe maneta cutiei. Exact ca la motocicletă. Atunci excluzi toate minunile gen suporţi motor, timonerie.

 

Eu aşa am procedat, şi nu m-a costat nimic diagnosticarea.

 

 Da, aşa ar fi cel mai corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Decuplezi timoneria, şi verifici direct de pe maneta cutiei. Exact ca la motocicletă. Atunci excluzi toate minunile gen suporţi motor, timonerie.

 

Eu aşa am procedat, şi nu m-a costat nimic diagnosticarea.

 

Pentru a nu fi confuz, decuplezi timoneria doar de pe cutia de viteze. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci , cumpar uleiul pt CV, merg sapt viit. la mecanic si dc tot schimba uleiul  verific si timoneria si suportii motor. Dar e f ciudata bataia aia la rece.....o sa rezolv sapt viit. Postez aici solutia....multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banutito, grupul VAG nu are rafinarie. Deci unde produce uleiuri?

Nu te mai uita la povestile pe care ti le spun unii "specialisti", incearca sa vezi mai departe...

Grupul Vag isi produce uleiurile sub licenta in alte grupuri.

Iar norma superioara de fabricatie se aplica tuturor uleiurilor.

Din pacate de la producator pana la raft sunt o groaza de factori si ocazii care permit falsificarea. De fapt aici e problema. Si mai este termenul de garantie al uleiurilor.

Si nu orice ulei din norme superioare e mai bun, ci doar cel din normele recomandate.....

Uleiurile au mai multe proprietati, printre care si cel de ungere. Daca tu folosesti o norma care nu e potrivita poti

avea probleme in timp.

Normele specifica pe langa ungere si proprietatile detergente, vascozitati la anumite regimuri de temp, stabilitate de pelicula, proprietati antispumare, etc

Dar aceste prob le intalnesti si la OEM

si inca 2 lucruri:

Sincroanele nu sunt legate, ci e unul singur pentru 2 viteze. Asa e in orice cutie manuala

Orice circuit cu lichid de frana se spala cu alcool tehnic, se pune apoi lichid de frana si se aeriseste pana nu mai iese alcool.

Te rog incearca sa sfatuiesti bine, pentru ca uneori gresesti, sper neintentionat.

Pentru problema colegului la care se aud zgomote atat cu motorul pornit cat si cel oprit verifica mai intai uzurile de la timonerie. Nu demonta cutia decat in ultima instanta.

Modificat de Cib_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci , cumpar uleiul pt CV, merg sapt viit. la mecanic si dc tot schimba uleiul  verific si timoneria si suportii motor. Dar e f ciudata bataia aia la rece.....o sa rezolv sapt viit. Postez aici solutia....multumesc

Eu cred ca pina la urma tot la kit de ambreiaj ajungi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica si traseul de evacuare sa nu loveasca pe undeva. Posibil sa fie o falsa impresie ca e de la cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice circuit cu lichid de frana se spala cu alcool tehnic, se pune apoi lichid de frana si se aeriseste pana nu mai iese alcool.

 

În condiţii normale, circuitul de frână nu se ”spală” ci se adaugă lichid curat împingând cu o pompă prin capacul rezervorului până când prin şuruburile de aierisire iese lichidul vechi, având grijă să nu să se introducă şi aer în circuit. (Indicaţie în cartea de service a mai multor producători AUTO).

Cu alcool tehnic se spală la exterior pistoanele, saboţii, plăcuţele şi alte piese. În cazul pistoanelor producătorii recomandă spălarea la interior cu lichid de frână în cazul demontării lor.

 

 

Banutito, grupul VAG nu are rafinarie. Deci unde produce uleiuri?

 

Păi eu nici nu am zis că are vre-un producător auto rafinărie. Am zis că ei cad la înţelegere pentru artficii de marketing.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca faci o confuzie....

 

Alcoolul tehnic se foloseste pentru a dizolva depunerile de mizerie din circuit, depuneri care se formeaza cu timpul datorita corodarii materialelor componente La exetrior nu ai pistoane care sa lucreze cu lichid de frana, dar ma rog... tu sa le speli doar pe acelea cu alcool... Pe de alta parte si lichidul de frana are la baza un alcool, mai putin acel DOT 5....

 

 

ceea ce recomanzi tu nu e o spalare a circuitului, ci doar o inlocuire....

 

Aerul din instalatie se scoate prin aerisirea (nu "aierisirea") circultului, care se face prin dispozitive speciale sau prin metoda clasica.

 

 

presupun ca aceasta exprimare (cu aierisire) ai gasit-o tot in manualele de specialitate....

 

 

tot sustii ca nu crezi ca se produce sub licenta uleiurile si atunci se naste intrebarea: daca nu au rafinarie atunci unde produce grupul VAG uleiurile OE? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 suntem vad de varste apropiate, dar tu nu ai decat cateva notiuni de mecanica, probabil experiente mici, limitate. In plus felul in care scrii ma face sa cred ca  mai ai de invatat cate ceva.... 

 

Tu nu ai vazut o cutie desfacuta, si nu cred ca stii mai mult decat cum arata ea asa ca ansamblu langa motor ca se vede cu capota ridicata, dar dai sfaturi de mare cunoscator. Concluzia o trag din post-urile tale.

 

Grav este ca sunt si aici oameni creduli care te pot crede si e posibil ca asta sa-i coste. 

 

cred ca toti de aici sunt in stare sa vada (unii pe propia piele) ca in zilele noastre e foarte usor sa distrugi o masina prin interventii aproximative si incomplete sau incompetente. Asa ca aviz amatorilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va mai certati ca nu au fost intentii rele, iar de scris nici eu nu scriu intotdeauna corect, asa ca orice eroare de editare e posibila fara drept de apel.

 

Acuma na, fiecare isi da cu parerea, mai avizata sau nu pt ca fiecare avem experiente proprii.

Legat de spalarea la exterior, sigur a vrut sa spuna ca se spala nu pistoanele de la exterior, ci exteriorul pistoanelor se spala cu alcool.

Legat de spalarea interna, teoretic alcoolul si-ar face treaba, pbma se pune in ce mod imi va afecta lichidul de frana pt ca, 100% imi va mai ramane si alcool pe traseu.

Sau, se poate spala cu alcool, se goleste instalatia, se umple cu lichid de frana, apoi se va face iarasi un schimb pt a fi sigur ca am lichid necontaminat in circuit.

 

Legat de uleiuri, nu o face Vw uleiuri, de fapt ca prima echipare mai toate uleiurile sunt Fuchs, insa am garantia ca acel ulei respecta strict norma impusa de vw.

Si nu cred eu sa ceara vw vreunui producator sa-i dea uleiul cel mai slab.

Ba din contra, ma astept ca acel producator sa faca pt el un ulei universal, bun si pt dot 4, si dot 5 insa nu perfect pt niciuna din norme.

 

Eu unul am mai spus-o, pt lichid de frana, cutie de viteza si ulei servo recomand doar OEM.

Insa e strict parerea mea pe care de altfel o si impartasesc si pana acum, in 80.000 de km cat am facut eu cu ea reteta asta nu a dat gres.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma cert cu nimeni... Doar am punctat cateva lucruri, si cine are urechi de "vazut" aude....

 

 

restul... fiecare face ce vrea....

 

 

si eu am erori de typing, dar vorbeam de altceva aici....

 

In alta ordine de idei pentru dl Muraru:

 

dot 4, 5, 5.1 este lichidul de frana din circuitul de ambreiaj hidraulic, respectiv pentru actionare ambreiaj

 

uleiul de care vorbeam e o norma de ulei, in general de 75w90 sau 80w90, respectiv ulei de transmisie.

 

Uleiul OE, sau OEM este ulei care are si alte specificatiii decat cele de vascozitate.

 

sa nu faci confuzii, ca acestea nu se amesteca.

 

 

cat despre alcool tehnic, daca se amesteca cu lichidul de frana nu e o problema, pentru ca si lichidul de frana e pe baza de alcool. In plus la extragerea alcoolului se extrage pana vine pe fiecare aerisitor lichid de vrana.

 

in general alcoolul tehnic e violet, iar lichidul de frana galbui

 

singurul circuit care nu se spala cu alcool e cel care foloseste lichid dot 5, care are baza siliconica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă rog să menţineţi discuţia ontopic adică strict la problemele legate de cutia de viteze. Pentru celelalte aspecte aveţi la dispoziţie topic-urile destinate lor sau PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă rog să menţineţi discuţia ontopic adică strict la problemele legate de cutia de viteze. Pentru celelalte aspecte aveţi la dispoziţie topic-urile destinate lor sau PM.

Că bine mai zici. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna.In legatura cu uleiul din cutie.Am cumpărat masina din Germania in 2008.Masina mergea bine,am vorbit cu un prieten sa verificam uleiul in cutie.Urcata pe elevator am desurubat dopul de nivel si nici o picătură de ulei.Am luat un torx si l-am introdus in cutie si a iesit cu ulei pe el.Anul trecut am schimbat uleiul cu Castrol Syntrax Multivehicle 75W90.Cutia merge super treptele se schimba ușor chiar daca afara sunt -10grade Celsius,înainte de a schimba intra mai greu în treapta a 3.Recomand schimbarea uleiului deoarece cel vechi avea o culoare maronie.Toate bune!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,sper sa nu fac post-uri prea multe,dar le iau pe sectiuni.

 

Golf 4 1.4 16V an 1998,la cutia de viteze nu cred ca s-a schimbat vreodata uleiul,de intrat in viteze nu ma pot plange,e ok,dar cand bag in a 2-a masina face un sunet (gen cand mergi cu spatele mai multe de 5 metri)poate e normal sau nu,iar in treapta 3 uneori parca trepideaza daca nu o accelerez tare,daca am peste 2300 turatii atunci nu se simte nimic,iar restul treptelor sunt ok,4-5 merge linss)

 

Ma intreb,daca schimb uleiul ar trebuie sa fie mai bine?daca DA,ce ulei imi recomandati,unde se gaseste,ce pret are aprox. si cati litri am nevoie?(1.9-2L?)

 

multumesc!

Modificat de cxr2test
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna crx2test.Ar fi bine sa schimbi uleiul.Cand ai făcut un drum mai lung ca sa fie cald uleiul in cutie îl schimbi.Lasa sa se scurgă tot din cutie.De intrat intra 2 litri.Am pus 2 bidoane de 1L,de Castrol Syntrax Transaxle(scuze ca sus am scris Multivehicle).Iti trebuie un furtun sa pui pe orificiul de la bidon ca să îl golesti usor.dai jos si dopul de la verificare ulei si peacolo îl bagi in cutie.Eu am demontat si tijele de actionare a cutiei si am gresat bucsele de acolo.Spor la treaba!!!!.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

piticuprespalat

Bai fratilor ! am schimbat cutia de viteze, la un mecanic care a constatat ca am si ambreiajul praf...am luat  o cutie second , ambreiaj nou... dupa ce  a montat totul pe masina VW golf 4 1.4 16v la o zi am observat ca face un tac.tac.tac.tac.tac cand  bag in marsarier.....mai am putin si inebunesc , mecanicul si-a vandut service ul si s-a dus un drac sa-l ia , nu am pe cine sa mai strang de gat :grrrrrr: ....ce ar putea sa mai fie acum? in  celelalte viteze nu face nimic  si in marsarier imi intra usor numai ca se aude ca naiba tacanitul ala....!!!!  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate cred ca ai ceva probleme la pinionul de marsarier.

Trebuie facuta o constatare corecta dar posibil sa fie ceva din cutie.

Daca vrei sa te ajut cu un numar de telelfon al unui mecanic bun care se ocupa de cutii de viteze da-mi un PM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna la toata lumea.pt. Piticulprespalat.An un coleg care a cumpărat un Golf 3 din Germania.Am condus masina si in relanti trepida schimbătorul de viteza ca la Dacia.Si nu intra in viteza usor.a mai pornit in marsarier împinsă ca bateria era slabă.la un moment a început in marsaliee sa facă tac,tac,tac.A mers la un mecanic care a constat că bucsele de care este prinsa cutia de sasiu sunt praf.A găsit prin atelier ceva bucse de Dacia si aschimbat.Acum nu mai face a acel zgomot numai ca nu mai poate folosi viteza a 5-cea.Trebuia cred reglat din pârghiile de comanda.Asa ca verifica înainte să faci bucatele cutia.Toate bune!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna crx2test.Ar fi bine sa schimbi uleiul.Cand ai făcut un drum mai lung ca sa fie cald uleiul in cutie îl schimbi.Lasa sa se scurgă tot din cutie.De intrat intra 2 litri.Am pus 2 bidoane de 1L,de Castrol Syntrax Transaxle(scuze ca sus am scris Multivehicle).Iti trebuie un furtun sa pui pe orificiul de la bidon ca să îl golesti usor.dai jos si dopul de la verificare ulei si peacolo îl bagi in cutie.Eu am demontat si tijele de actionare a cutiei si am gresat bucsele de acolo.Spor la treaba!!!!.

 

 

Salut,am cumparat azi 2 litri de Castol.problema e ca cutia are imbusul acela mare,numa nu reusesc sa deschid umplerea si scurgerea.Ciudat e ca umplerea din cate am observat e paralela cu roata soferului desi pe net la altele de 1.4 16.v era undeva prin fata,sau cel putin asa cred eu.

 

Unde gasesc chei din acelea imbus mare?

Modificat de cxr2test
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!