Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Mai poate fi problema si din ambreiaj adica placa de presiune sa nu debreieze complet si din aceasta cauza sa ai senzatia de agatat dar mecanicul stie mai bine iar in poza respectiva nu se vede clar despre ce "dinti" faci referire

L.E-poate scapi ieftin doar cu o gresare de timonerie

Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut

Si eu am probleme cu cutia de viteze

Cand se incalzeste intra greu in viteze iar in marsarier caraie

Oare sa fie de la ambreiaj sau sa fie de la cutie?

Tin sa mentionez ca dimineata la rece intra perfect in viteze

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba uleiu la cutie zek,aeriseste ambreiaju

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Si eu am probleme cu cutia de viteze

Cand se incalzeste intra greu in viteze iar in marsarier caraie

Oare sa fie de la ambreiaj sau sa fie de la cutie?

Tin sa mentionez ca dimineata la rece intra perfect in viteze

Multumesc

 

 

Schimba uleiu la cutie zek,aeriseste ambreiaju

Susţin propunerea lui mariances

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut .La mine intra greu in treapta 1,parca agata,si in a doua un pic,chestia ca asta e cu motorul pornit.Cu motorul oprit intra usor si nu agata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut .La mine intra greu in treapta 1,parca agata,si in a doua un pic,chestia ca asta e cu motorul pornit.Cu motorul oprit intra usor si nu agata.

Verifică dacă nu e cumva de la ambreiaj (aer în sistem, scurgeri de lichid, placa, ş.a.m.d.)

Dacă e tot bine cu ambreiajul, atunci schimbă uleiul urgent.

Atenţie mare ce tip pui, să te asiguri că ei exact ce trebuie. (Nu de alta dar m-am îngrozit de mai multe ori de iluminarea unor vânzători şi mecanici care pun orice rahat în cutie, şi după ce cade cutia, zice ”Păi dar tu trebuia să ştii !!!”).

Dacă nu ajută nici asta, atunci 20 milioane costă o cutie SH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de frana e mai intunecat la culoare,pedala la ambreiaj vibreaza la apasare,cateodata dimineata la rece aud acea agatare a volantului..care dupa ce se incalzeste dispare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de frana e mai intunecat la culoare,pedala la ambreiaj vibreaza la apasare,cateodata dimineata la rece aud acea agatare a volantului..care dupa ce se incalzeste dispare...

Păi încearcă şi spală sistemul hidraulic cu lichid de frână, şi pune lichid nou. Se prea poate să ai apă în lichidul de frână. De la condens poate, cu toate că nu am văzut aşa ceva la maşini mai noi de 1990

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine poate fi si un tampon ceva la cutie-motor slabit,poate agata si de asta,iar cand e masina inclinata cu fata la deal sau la vale intra usor sau greu in functie de inclinare..are 196 mii km de acu ambreiajul se cere inlocuit,am vandut masina cu 330 mii km de 18 ani cu ambreiaj intact,si astea mai noi te doare capul cate belele fac.

Modificat de ionica39
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că este valabilă chestia asta dacă face la fel şi cu motorul oprit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha am inteles.Deci cu motorul oprit intra usor la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă zici că intră bine şi atunci când este cu motorul oprit şi maşina este în pantă/rampă, mai întâi verifică bine tot ce ţine de acţionarea ambreiajului cum a spus şi banutito mai sus (cilindrul de la pedală, cilindrul receptor, schimbat lichidul, aerisit) + măcar verificarea nivelului uleiului din cutie şi examinarea lui (culoare etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca aici s a discutat mai mult de CV si problemele ei. Vin si eu cu problema mea. La cald ( insemnand dupa cativa zeci de km) incepe sa imi agate ( iese greu din viteza) in treptele 2&4. De intrat intra f usor oricand in orice treapta. La rece ( imediat dupa pornire ) intra/iese f usor din viteze. M am decis sa schimb uleiul si sa pun liqui molly 75w90 gl4+ cu norma VW501.

 

Alte sfaturi? sa pun si un aditiv? ce recomandati? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liqui molly din ăla am pus şi eu o dată, dar nu mi-a plăcut deloc cum merge şi am trecut înapoi pe OEM (am schimbat uleiul în necunoştinţă de cauză, adică degeaba) şi cutia a revenit la comportamentul iniţial. Cu LM intra mult mai greu la rece şi mult mai uşor la cald decât cu OEM, dar şi cam agăţa în a 3-a la retrogradare din a 4-a. După revenirea la OEM schimbă cam la fel indiferent de temp., agăţatul a rămas doar în anumite condiţii.

 

În prima fază trebuie verificat nivelul şi aspectul uleiului actual.

Iese greu din 2,4 şi cu motorul oprit?

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu motorul oprit nu am incercat dar la rece ( la pornire) merge f bine....dupa ce se incalzeste apar problemele

 

Si care ar fi uleiul pe origine?

Modificat de alinworm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu motorul oprit nu am incercat dar la rece ( la pornire) merge f bine....dupa ce se incalzeste apar problemele

 

Si care ar fi uleiul pe origine?

Eu zic că e de la lichidul de frână.

Încearcă şi spală sistemul de lichidul vechi, şi înlocuieşte-l.

 

Astea-s basme că uleiul X care e conform cu cerinţele cutiei e mai prost decât uleiul de origine. 

Orice ulei care corespunde cerinţelor cutiei e la fel de bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu ce as putea sa spal cutia de uleiul vechi? cu motorina ar fi ok sau ce sa cumpar?

 

ps: te ai referit la uleiul din cutie si nu lichidul de frana :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu motorul oprit nu am incercat

Ar fi bine să încerci (după ce începe să meargă greu). Ar fi un indiciu dacă problema este la ambreiaj/cutie sau timonerie/suporţi motor

 

 

Astea-s basme că uleiul X care e conform cu cerinţele cutiei e mai prost decât uleiul de origine. 

Orice ulei care corespunde cerinţelor cutiei e la fel de bun.

 

 

Nu am vrut să generalizez, am relatat numai experienţa mea (alţii au avut experienţe proaste cu uleiul OEM).

Chestia este că am făcut şi un mic experiment, cam empric ce-i drept. Am pus câte o picătură cu pipeta pe o suprafaţă metalică şi le-am supus la temperaturi extreme, după care am înclinat suprafaţa şi am măsurat distanţa de curgere pe o unitate de timp. La rece OEM este mai fluid, la cald LM este mai fluid. Ştiu că mai sunt şi altele de luat în seamă, dar comportamentul la temperatură pentru mine a fost concludent.

 

Probabil că şi la cutie este ca la motor, este cel mai bun ăla cu care merge utilajul cel mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul in cutie trebuie sa se comporte asa cum cutia o cere.

Nu vreau sa fac reclama si sa prea slavesc uleiul oem, insa pe multi i-am auzit spunand ca in special pt cutiile din generatia golfului 4 ca cel oem s-ar preta cel mai bine tolerantelor din cutie.

Cand e cutia noua, respectiv un motor nou da, cu cat e mai subtire un ulei cu atat e mai bun insa acum nici nu se mai pune pbma de asa ceva la masinile cu rulaj de sute de mii de km.

Si eu am avut aceasta dilema in alegerea uleiului potrivit pt cutia de viteza insa, am ales tot oem chiar daca acesta ce se gasestre acum de cumparat nu mai e full sintetic (fac referie aici pt uleiurle cutiilor de viteza pt benzinarele golfului 4, pt alte cutii situatia poate diferi). Pt mine e important sa fie 100% compatibil cu cutia si sa-i ofere o functionare optima, chiar daca nefiind full sitetic va trebui sa-l schimb putin mai devreme.

 

Alinworm, eu iti recomand sa o speli tot cu ulei de cutie.

Pai tu daca bagi motorina in cutie iti dai seama ca o pelicula de motorica va ramane pe piese si va influneta negativ noul ulei.

Cum nu e o avere un schimb de ulei, pune un ulei nou, mergi sa zic 1000 de km si apoi schimba-l din nou.

Astfel vei avea cel mai curat si necontaminat ulei posibil.

Parerea mea.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul in cutie trebuie sa se comporte asa cum cutia o cere.

Nu vreau sa fac reclama si sa prea slavesc uleiul oem, insa pe multi i-am auzit spunand ca in special pt cutiile din generatia golfului 4 ca cel oem s-ar preta cel mai bine tolerantelor din cutie.

Cand e cutia noua, respectiv un motor nou da, cu cat e mai subtire un ulei cu atat e mai bun insa acum nici nu se mai pune pbma de asa ceva la masinile cu rulaj de sute de mii de km.

Si eu am avut aceasta dilema in alegerea uleiului potrivit pt cutia de viteza insa, am ales tot oem chiar daca acesta ce se gasestre acum de cumparat nu mai e full sintetic (fac referie aici pt uleiurle cutiilor de viteza pt benzinarele golfului 4, pt alte cutii situatia poate diferi). Pt mine e important sa fie 100% compatibil cu cutia si sa-i ofere o functionare optima, chiar daca nefiind full sitetic va trebui sa-l schimb putin mai devreme.

 

Alinworm, eu iti recomand sa o speli tot cu ulei de cutie.

Pai tu daca bagi motorina in cutie iti dai seama ca o pelicula de motorica va ramane pe piese si va influneta negativ noul ulei.

Cum nu e o avere un schimb de ulei, pune un ulei nou, mergi sa zic 1000 de km si apoi schimba-l din nou.

Astfel vei avea cel mai curat si necontaminat ulei posibil.

Parerea mea.

Să nu fie cu supărare, VW nu e producător de uleiuri. Ei doar fac cutiile să poată folosi uleiurile uzuale în lumea Auto. Uleiul definitiv ales pentru un model de cutie are nişte proprietăţi, şi aproape orice producător de uleiuri de transmisie fabrică şi acel ulei care corespunde cerinţelor VW. Deci puteţi înlocui uleiul cu orice ulei de transmisie care corespunde cerinţelor de ex Syntrans Transaxle 75W-90 sau orice altceva de la orice producător. Nu mai credeţi în basme.

as putea sa o spal si cu lichid de frana?

Doamne fereşte NU. Cutia de viteze nu necesită spălare. În afară de cazurile când s-a mers cu altceva decât ulei, sau dacă a intrat apă în cutie. 

Fără demontare se spală cu ulei special de spălare (Numai în cazurile enumerate). Sau dacă a fost demontată, se spală cu soluţie de săpun şi se clăteşte cu solvenţi uleioşi de dehidratare gen WD40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci doar il inlocuiesc. Cred ca iau si un aditiv LM MoS. Cam atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci doar il inlocuiesc. Cred ca iau si un aditiv LM MoS. Cam atat.

Nu îţi mai trebuie nici un aditiv.

Apropos, ai încercat să speli sistemul ambreiajului?

Acela se spală cu lichid de frână, şi se înlocuieşte tot cu lichid de frână. 

Eu zic să încercoi asta mai întâi. E mai ieftin şi e foarte uşor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de ulei, de acord, vw nu fabrica uleiuri insa are niste cerinte. Iar unii producatori incearca sa impace toate normele, cu cata eficienta numai ei stiu, astfel incat, mai ales ca nu-i scump, pt compatibilitate 100% eu unul recomand uleiul oem.

 

Insa aici mai intervine o chestie ce nu am auzit-o doar din gura unuia, am auzit-o chiar si la reprezentanta.

Uleiurile cel putin pt cutiile de viteza ale golfurilor 4 au reteta usor schimbata fata de acel ulei de prima umplere tocmai pt a veni in sprijinul uzurii din cutie.

Chiar daca respecta aceeasi norma, o diferenta de vascozitate sigur exista fata de uleiul original. Plus, uleiul oem actual nu ar mai fi full sintetic, ci semi unele guri sustin chiar fiind mineral insa in formula actuala, e cel mai bun ulei ce se poate pune intr-o cutie de golf 4.

Repet, nu am auzit-o doar din gura unuia, am auzit-o pana si in reprezentata din Bacau de la seful de service.

 

Nu zic acum ca faceti rau sa puneti alt ulei, insa pt siguranta maxima eu cred ca tot Oem-ul ramane cel mai sigur ulei.

Pe mine nu ma deranjeaza ca oem-ul e semisintetic/mineral si va trebui sa-l schimb mai devreme, pana la urma nu-i o avere sa schimbi uleiul din cutie, insa ma intereseaza sa protejeze cutia la maxim, mai ales ca la benzinarele de pe golf 4 se stie ca tocmai cutia de viteze e calcaiul lui Ahile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de ulei, de acord, vw nu fabrica uleiuri insa are niste cerinte. Iar unii producatori incearca sa impace toate normele, cu cata eficienta numai ei stiu, astfel incat, mai ales ca nu-i scump, pt compatibilitate 100% eu unul recomand uleiul oem.

 

Insa aici mai intervine o chestie ce nu am auzit-o doar din gura unuia, am auzit-o chiar si la reprezentanta.

Uleiurile cel putin pt cutiile de viteza ale golfurilor 4 au reteta usor schimbata fata de acel ulei de prima umplere tocmai pt a veni in sprijinul uzurii din cutie.

Chiar daca respecta aceeasi norma, o diferenta de vascozitate sigur exista fata de uleiul original. Plus, uleiul oem actual nu ar mai fi full sintetic, ci semi unele guri sustin chiar fiind mineral insa in formula actuala, e cel mai bun ulei ce se poate pune intr-o cutie de golf 4.

Repet, nu am auzit-o doar din gura unuia, am auzit-o pana si in reprezentata din Bacau de la seful de service.

 

Nu zic acum ca faceti rau sa puneti alt ulei, insa pt siguranta maxima eu cred ca tot Oem-ul ramane cel mai sigur ulei.

Pe mine nu ma deranjeaza ca oem-ul e semisintetic/mineral si va trebui sa-l schimb mai devreme, pana la urma nu-i o avere sa schimbi uleiul din cutie, insa ma intereseaza sa protejeze cutia la maxim, mai ales ca la benzinarele de pe golf 4 se stie ca tocmai cutia de viteze e calcaiul lui Ahile.

Nu vreau să supăr pe nimeni şi nu vreau să insinuez că consumabilele şi piesele OEM de la vw sunt de proastă calitate (ca să fii robul neamţului veşnic).

Legat de siguranţă, ce pot să zic? La mine şi la toţi pe care-i cunosc că au vw golf, sau polo le-au căzut cutiile. Sau dacă nu au căzut, au probleme cu ele.

Toate erau cu uleiul lor OEM :). (Inclusiv în garanţie, inclusiv cutii DSG)

 

Nu am mai întâlnit nici o altă marcă de maşini la care să cadă cutiile aşa în prostie. (Vorbim de cele cu transmisie manuală)

Şi aproape nici o altă marcă nu născoceşte norme diferite de toată lumea pentru uleiul de transisie (Repet la cutii manuale pentru maşini de masă ). Ca fapt divers normele actuale API ale uleiurilor de motor actuale sunt mult peste normele VW sau BMW. În SUA există un institut care face probe la uleiuri pe viu(adică pune un motor cu piese noi şi forjează 800/1000/600 ore, în funcţie de ce se testează.Iar la interval de 10 ore se iau probe din ulei). Şi dacă uleiul testat trece probele respective atunci fii sigur că e OK, şi doar atunci obţine indicele API. La fel se face şi cu uleiurile de transmisie.

Iar folclorul ăsta (am auzit de la unu sau de la altul că uleiul ăsta e mai bun sau mai prost) nu face doi bani. Prin cei de la reprezenanţă se subînţeleg nişte mecanici mediocri care nu au studii inginereşti, şi îşi dau cu părerea nebazându-se pe nimic. În România nu cred că are cineva puterea economică să facă probe aşa cum se face la americacani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!