Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

din ce spui tu,s-ar parea ca sint probleme la cutie sau ambreiaj.....descrie putin mai amanuntit problema,adica :unde "prinde" ambreiajul(sus sau jos),daca se modifica sunetul motorului(de fapt al cutiei!)atunci cind debreiezi cu motorul pornit stind pe loc,daca "agata" schimbatorul de viteze in vreo treapta,daca atunci cind bagi in marsarier ciriie,etc...

Modificat de maumau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fazele astea cu neintratul in viteza 1 le mai patesc si eu, dar sincer nu imi fac probleme. Si eu cred ca e de la sincroane, posibil combinat cu ulei uzat, oricum sincroanele au anumite viteze de rotatie la care lucreaza optim, si e posibil sa nu il prinzi unde trebuie. Inainte aveam Dacie si Oltcit si la ambele mai pateam asa ceva, dar alea aveau o scuza(made in Romania) Nu ma deranjeaza foarte tare, mai ales ca apare numai cand merg foarte incet si incerc sa trec 2 in 1, mi se pare normal sa refuze pana nu atinge cutia turatiile care sa i permita acest lucru. Oricum, preventiv o sa ung parghiile de comanda si o sa schimb uleiul prin primavara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa fiu un pic atent la bagarea in viteza 1 si marsarier, in rest intra f bine si usor, iar ambreiajul tine undeva la mijloc putin spre sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nivelul si calitatea uleiului in cutie l-ai verificat?busonul de golire a uleiului din cutie este magnetic,astfel incit "spanul" rezultat in urma uzurii pinioanelor din cutie se aduna pe el;verifica-l;daca ai o cantitate insemnata,inseamna ca ai uzuri la ceva pinioane....la ambreiaj nu prea ai ce regla,este hidraulic...cind spui"tre sa fiu atent" te referi la faptul ca "agata" sau ca trebuie sa faci o scurta pauza dupa debreiere(cca 1-2 sec) si apoi poti baga in viteza fara sa "agate"...s-ar parea ca nu iti debreiaza complet...poate fi fisurata placa de presiune,dar de asta te convingi cind desfaci...am avut un passat din '95 cu exact aceleasi simptome(la 1-a si marsarier) si am umblat cu el vreo 2 ani dupa care l-am vindut fara probleme....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca masina a trecut de 100 de mii km e f probabil sa fie placa de presiune(din cauza ei intra geu in viteze)

uleiul din cutie se schimba pe la 150 de mii km si poate intra in viteza greu daca este presiune prea mare in cutie(adica prea mult ulei) f putin probabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina are 140.000 km; deci din cele spuse de voi trebuie sa schimb uleiul din cutie (ce fel de ulei trebuie si cat?), sper sa nu am niciuna din problemele presupuse de voi ca acum nu prea stau pe roze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, schimbat de curand uleiul din cutie datorita faptului ca intra cam greu in viteza 1 si in mansarier - Am fost in service si am verificat nivelul - era sub minim!, dupa ce l-am schimbat problema a disparut si totul merge ca uns :(

Se schimba f usor, ridici masina pe elevator, dai scutul jos, desfaci surubul de la cutie (cel de jos)si lasi sa curga tot uleiul. Strangi surubul dupa care-l desfaci pe cel de sus ( de fapt din lateral) pe unde introduci noul ulei.

la mine a intrat cca 1,8 L, oricum cumpara 2 bidoane de 1L.

Daca masina nu este mai noua de 2005 uleiul TREBUIE sa fie sintetic 75W90 API GL 4 , sa fii atent sa nu cumperi GL5 .

Vezi ca unele firme aiu trecut pe bidon ambele specificatii, adica GL4 si GL5, in cazul asta poti sa cumperi!

Eu am cumparat de la Augsburg Aral cu 20 ron/l si sunt multumit, tot pe acolo era si Valvoline, Mobil

aveau si Castrol dar era cam scump, cca 70 ron/l

pune unul din astea!

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi merg sa-i caut magazinul lui volkman sa vedem ce vinde acolo

sau e mai bine sa iau uleiul de la augsburg si sa-l schimb tot acolo (pt cutie) manopera cat a ajuns?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preturile la ulei sunt cam acelasi la magazinele mentionate de tine, diferenta e de 2-3 ron

manopera - max. 30 ron, dute intr-un service deoarece trebuie elevator

la Augsburg manopera cred ca e totusi mai scumpa

eu am schimbat la un service (pe langa Apaca), cum te duci spre Militari si treci de magazinele ale multe cu piese si montat alarme, ultimul este un service, cam obscur cei drept dar mecanicul de acolo (Petrica) se pricepe super bine, eu am dat 30 ron pt. schimb ulei+ evaluare bucse, amortizoare, etc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LaurentiuD :( , multumesc pentru informatii, dar spune tu ce ulei ai folosit din cele trei indicate, pentru ca se pare ca si eu o sa procedez la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, scuze pt. intarziere..

eu am pus Aral si cutia se prezinta bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am deviat un pic discutia, era vorba de pornire ciudata.

Ieri, m-am intalnit cu un prieten care isi luase golf IV 90cp si stiind ca si eu am unul asemanator ma rugat sa merg cu al lui sa vad diferenta. Am remarcat ca pornirea motorului era la fel ca si la a mea, adica are tremuratul acela, de unde am tras concluzia ca e ceva normal, in rest a lui era cam obosita dupa un an de Romania in care s-au facut 40.000 km (la bord 140.000 km ca si a mea).

Oricum, am de gand sa-i schimb uleiul la cutie, n-are ce sa-i strice (cu exceptia meseriasilor de pe la noi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am aceeasi problema.

Mai ales in treptele inferioare.

Eu conduc cu mana pe el , probabil din cauza cotierei si mai ales in oras.

La mine se simte ca si cum se incoarda spre pozitia de "punct mort".

Si mai am o intrebare:

Este in sectiunea DIY -

articolul reglarea mecanismului de selectare a vitezelor.

La mine pare ca "agata" (intra mai greu) la treapta 1 si 2.

Nu stiu cum e normal pt ca nu am mai condus g4.

pot sa aplic cu incredere cele spuse in articol?

Mersi,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut :) Am si eu o problema la treapta 2 la rece.la primele 4 -5 schimbari cu motorul si cutia rece ,doar la treapta 2 se aude un carait neplacut (crrrr!) de-mi vine sa strang dintii de fiecare data, si intra greu in viteza trebuie sa trag cu putere de maneta si simt hopul acela de intrare in a 2 foarte pronuntat.Dupa ce merg vreo 2 Km schimba perfect normal nu se mai aude nimic.ieri am facut 500 m si mergea greu dupa care am urcat pe o bordura si acolo schimba perfect.Oare sa fie ceva tampoane slabite si sa se miste cutia de la loc? Cum as putea sa-mi dau seama? Ambreiajul prinde destul de sus...daca are cineva vreo idee il rog sa-si dea cu parerea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La sugestia unui mecanic eu am schimbat ambii suporti de la cutia de viteze dar tot degeaba.Mai ramane sa schimb suportii motor cu toate ca mi s-a spus ca sunt buni.Naiba mai stie cu mecanicii astia?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul oprit, impingi schimbatorul in care viteza crezi tu ca intra mai greu si apoi apesi usor, treptat pe ambreiaj si ar trebui sa scape in viteza pe la jumatatea cursei. Daca nu este asa s-ar putea sa trebuiasca sa aierisesti ambreiajul (este usor, desfaci aerisitorul de jos de pe cutie, lasi sa curga un pic si apoi strangi la loc). Vezi ca lichidul se scimba la 2 ani si la frana si la ambreiaj(prin cadere si completare). Vezi sa nu ramai fara lichid la operatiunea asta ca e belea. Pune-i lichid original! Verifica angrenajele/parghiile de la ambreiaj si greseaza-le ca la praful de la noi... Cam atat, nu cred ca poate fi de la vre-un tampon pentru ca motorul este transversal, nu ca la dacie sau alte masini. Tampoanele de la motor se verifica astfel: o bagi in viteza 1, ridici capota, si pui pe dineva sa o balanseze fata-spate si asculti la tampoane daca scartie sau bate. Nu trebuie decat sa se miste motorul, fara vre-un alt zgomot. Hai! Bafta! Spune-ne ce ai facut...! Numai bine!

Modificat de ady.red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De cind a venit frigul ma dispera treapta I, pina acum am gasit 3 metode :

1. fortez si pina la urma intra, nu stiu cit de recomandat

2. apas de doua ori ambreiajul si intra, am observat ca merge din prima daca apesi ambreiajul cu putere si pina la fund

3. bag a doua dupa care tr 1 si merge perfect.

Pina la urma care este problema ca m-a disperat? Sa fie de la ulei sau de la uzura, adica eu am 240ooo km reali :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceau! domnilor la mine si-o facut aparitia o noua problema mai diferita ca a vostra si anume tot la golfu 4.....si se manifesta astfel daca bag in marsarier R dupa care vreau sa bag in viteza 1 nu ma lasa parca ar fi schimbatorul intepenit nu pot sa ii fac nimik dar nu l-am fortat mi-o fost frica sa nu stric afacerea si ca sa pot sa revin in viteza 1 tre sa re bag in marsarier sa dau inapoi 1-2 centimetri dupa care ma lasa sa o bag in viteza 1 chestia asta mi s-o intmplat in decurs de 7 luni de vreo 7-8 ori! unii mecanici mi-or zis ca ii problema din timonerie dar eu tind sa cred ca nu ii asa.....eu zic ca trenu mobil si trenu fix din cutie...referitor la rotile dintate in loc sa se imbuce dinte dupa dinte ele de fapt lovesc dinte in dinte si deaia cred ca nu ma lasa sa o bag in viteza!!!DACA-I CUM ZIC EU...dar din cate am vazut asta-i o boala la golfu 4

:) sdfkz251

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Icearca totusi un reglaj de timonerie. Dar facut ca la carte, vezi, mai face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

mie mi se intampla dimineata cand pornesc si uleiul din cutie este f. vascos...nu intra tr 1 decat dupa ce ii dau un spritz sau foarte greu ...nu ma deranjeaza mi se pare ceva normal..! la un passat din 2000 benzina tr1 tre' sa i-o dai la japca si aici cred ca este problema de ambreiaj care este foarte uzat si nu isi mai face treaba...!oricum la golf am mai observat ca daca folosesti foarte mult ambreiajul(de multe ori nejustificat ) la un mom dat nu o sa iti mai intre in viteza deloc ...asa am patit pe un drum plin de gropi ...rezolvarea a fost simpla:tras pe dreapta asteptat un pic facut 5 -6 pedale si gata :hainoroc:

imi aduceam aminte de cum am ramas fara ambreiaj la un bmw urs ..se sparsese garnitura de la pistonas conducta si a trebuit sa conduc fara pedala de ambreiaj...ce vremuri ...! sfatul meu nu mai fiti asa de impacientati pana la urma golful este o fiabila zic eu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incercati aerisirea pompei de ambreiaj la un service autoarizat si daca nu ati uitat lichidul de frana se schimba la 2 ani pentru ca este hidrofil. Inlocuiti lichidul de frana sa nu aveti alte probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In timp ce mergeam cu 80 km/h in afara locatitatii, fiind nevoit sa reduc viteza am observat ca a iesit mai greu din trepta a V-a si nu am reusit sa o mai bag in alta treapta. In acelas timp maneta schimbatorului de viteze nu revenea intre treptele III si IV. Mentionez ca aveam schimbat kitul ambreiaj.

Pentru ca simteam o frecare destul de mare la actionarea manetei, am crezut ca este iesita o bucsa din timonerie, asa ca am luat drumul catre service. Numai ca nu a fost atat de simplu fiind nevoie sa demonteze cutia de viteze.

Ce s-a intamplat. Au iesit componentele interioare din senzorul de marsarrier, s-a strambat teaca metalica si s-au blocat partial axul batadou si cautatorii (parca asa s-a exprimat mecanicul).

Dupa reparatie, cand credeam ca totul este bine, am observat ca agata la intrarea in vitezele I si II (era putin si inainte). Se poate regla ceva din timonerie sa nu mai agate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AKL-ul agata in general. ai timonerie cu tije. si acestea capata jocuri mici din cauza uzurii. exista o piesa cu care se regleaza timoneria si aceasta da o singura pozitie de referinta care nu permite reglaje ulterioare

intreaba-i daca au folosit piesa respectiva la reglajul timoneriei sau au reglat-o "la mana"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toate ca timoneria (bucsele parghiilor) are jocuri, am inteles ca se incadreaza in limite normale.

Sa vad cand pot ajunge din nou la service. Am senzatia ca s-a schimbat pozitia tuturor treptelor mai spre sofer.

Modificat de SAlex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am patit si eu asta. nu aveau piesa de reglaj si bagam a-ntaia unde era R-ul :somnmare: . cu piesa de reglaj s-a rezolvat in 3 minute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!