Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Cea mai tare intrebare de pana acum :coffee_lol:

Colegu nu te sfatuiesc sa mergi cu o cutie din care curge ulei din ea pentru ca:

1.daca este sparta in zona grupului tot uleiul din cutie va ajunge si pe ambreiaj si poti sa iti iei adio de la ambreiaj.

2.cutia neavand ulei va ceda,rulmentii ii vei putea arunca la gunoi,grupul conic la fel etc

3.neavand ulei in cutie poti sa blochezi toata cutia si nu cred ca vrei sa stii ce repercusiuni poate avea asupra masini.

 

Deci in conluzie nu va jucatii cu asa ceva.Daca curge ulei din cutie nu mai mergi cu ea.

O repari,o inlocuiesti ii faci ce vrei dar nu mai mergi cu ea.

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

petricaradu69

Buna ziua

Am un Golf 5 , 2.0TDI,cod motor AZV,cutie de viteze in 6 trepte,an fabricatie 2005( in jur de 230.000 km)

Cand iau piciorul de pe ambreiaj in treapta a 5-a ( fie 4-5 sau 6-5) se aude un fluierat.....deranjant..ca nu stiu ce poate fi...

In rest masina merge bine,intra bine in viteze.

S-a mai lovit cineva de treaba asta ?

Uleiul din cutie nu s-a schimbat pana acum....

Cu stima,

Radu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

ce cod are cutia? poate vedem ce constructie are si de la ce poate veni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

petricaradu69

Cod cutie viteze - GRF


Cod cutie - GRF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,imi poate spune cineva ce rol are inelul de siguranta de pe arborele planetar fiindca mi s-a rumpt arborle din zona inelului de siguranta, adica vreo 5mm din arbore si mi-au iesit bilele din capul de planetara?. Fiind  ramas cu masina in drum am apelat la un mecanic care mi-a schimbat capul de planetara,dar pe acelasi arbore rupt.Precizez ca circul  cu masina asa de o saptamana si vreau sa stiu daca se poate intampla ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua

Am un Golf 5 , 2.0TDI,cod motor AZV,cutie de viteze in 6 trepte,an fabricatie 2005( in jur de 230.000 km)

Cand iau piciorul de pe ambreiaj in treapta a 5-a ( fie 4-5 sau 6-5) se aude un fluierat.....deranjant..ca nu stiu ce poate fi...

In rest masina merge bine,intra bine in viteze.

S-a mai lovit cineva de treaba asta ?

Uleiul din cutie nu s-a schimbat pana acum....

Cu stima,

Radu

Acel fluierat il face cand accelerezi sau in frana de motor?

De exemplu daca mergi cu a 5a si accelerzi fluiera?daca fluiera la accelerare si apesi ambreiajul dispare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am urmatoarea problema: am lasat masina pe dreapta timp de 3 zile si am observat o pata dedesubt, din cate mi-am dat seama este de la cutia de viteze am observat asta si cand am fost la mecanic dar mi-a spus ca nu e de speriat dar marimea petei mi-a dat de gandit. A mai intalnit cineva problema aceasta? Pe unde se poate scurge uleiul de transmisie?!, planetarele sunt curate!

Poze:

rvup.jpg
 
Uploaded with ImageShack.us
ht70.jpg
 
Uploaded with ImageShack.us
 
Motorul este 1.6 AZD, Golf IV.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul pare sa se scurga de sus .in partea de sus a cutiei este un aerisitor  ,dar poate pierde pe acolo doar daca in cutie este mai mult ulei decat trebuie ,sau din nu stiu care motive uleiul face spuma .

verifica intai nivelul uleiului si eventual daca sunt stanse suruburile cutiei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă pe la simeringurile de la planetare zici că nu dă şi nu este crăpată cutia, au mai rămas simeringul de la arborele de intrare în cutie (spre ambreiaj) şi cel de la selector (elementul 9).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floro_st205 intradevar imi curge pe la acel aerisitor am gasit ulei acolo, dar poate sa dea atat de mult si chiar atunci cand sta pe loc? ca sa verific uleiul este cumva un dop verde in dreapta motorului la cativa cm de aerisitor in dreptul clapetei de acceleratie sau trebuie sa pun masina pe elevator? nu am gasit o schema exacta la cele mai vechi am vazut ca este undeva in dreptul radiatorului dar la mine am gasit acest dop verde!    lupo_bv multumesc pentru schema, o sa verific sa vad daca pierde si pe acolo. 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In laterala cutiei, mascat de plasticele de sub aripa stanga a masinii, se afla un buson de umplere. Nivelul uleiului in cutie trebuie sa fie pana la buza acelui buson. Ar trebui sa ti se prelinga putin ulei daca e nivelul corect in cutie, sau la adaugarea cu o seringa a cativa ml de ulei acesta ar trebui sa iti curga.

 

Acel dop verde e o gaura de vizitare pt coroana volantei, nicidecum ceva pe unde sa verifici nivelul de ulei.

 

Aceste scrugeri se pot datora fie semeringurilor ce iti pot ceva, dar, eu recomand intotdeauna sa se verifice si daca nu cumva supureaza si pe la suruburile de strangere.

 

Si eu am cutia murdara de ulei si in cele din urma, fara sa vreau am gasit vinovatul: un surub care scapa.ulei. Supura vizibil doar dupa un drum mai in forta si asta in primele ore dupa drum era vizibula scurgerea, altfel se dispersa pe cutie si nu iti mai dadeai seama pe unde supureaza.

La mine scurgerile erau nesemnificative, nu cred ca pierdea mai mult de cativa ml ( cel mult 5ml) intr-un an de zile.

Aceste suruburi vin acoperite cu un coating menite sa nu reactioneze cu magneziul din care e fabricata cutia.

Cu timpul daca acest strat de protectie se degradeaza, surubul se corodeaza, astfel incat pot apare scurgeri.

S-a rezolvat prin schimbarea unui surub, surubul cel mai de jos dintre toate, cel mai expus la coroziune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul AGG:

1.Daca uleiul din cutie ti la aruncat pe la aerisitor,te poti pregati sa il schimbi.De obicei il arunca pe la aerisitor fie din cauza uleiului de proasta calitate(in mers face spume)si il arunca pe la aerisitor,fie este nivelul de ulei prea mare in cutie dar nu cred.

2.Acele suruburi care strang carcasa cutiei nu se mai strang.Adica daca observi ca iti supureaza nu te apuci sa il strangi mai tare ca posibil sa faci filetul praf si in general suruburile la cutie odata ce l-ai dat jos se inlocuieste cu unul nou.

3.La capacelul verde se verifica volant si iti recomand sa te uiti acolo si sa vezi daca exista ceva urme de ulei.

4.Semeringurile din carcasa cutiei c-am greu sa iti supureze asa tare.La cate cutii am desfacut nu am observat niciodata ca la semeringul de la priza de putere si priza de ambreiaj sa aiba vreo problema sau sa curga pe la acele semeringuri.Deci exclus semeringuri.

In locul unde ai ulei ca sa nu iti faci vreo grija iti spun ca nu este de la grup.

 

Uleiul la cutie se verifica in locul marcat din poza.

 

post-46557-0-70186100-1377337432_thumb.j

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SSRAZVANMuraru Dan, danke pentru raspunsuri. Ar fi bine sa fie un surub sau uleiul de proasta calitate, saptamana viitoare o sa ii verific nivelul si eventual sa ii fac un schimb, am vazut ca recomandat este Castrol 75w90, pana atunci am curatat depunerile ca sa vad mai clar pe unde scapa. Revin dupa ce rezolv situatia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Cod cutie viteze - GRF

Cod cutie - GRF

Ce vad ca diferanta notabila e ca la viteza 5 (18) e un(singurul) rulment(17) cu ace mult mai mare, asta ma gandesc ca inseamna ca e mai mult solicitata si poate e pe duca. e doar o teorie.

Sunt 2 arbori, unul de la viteza 1-4 si altul 5-6, mars arierre.

 

AGG, nu ,recomandat este cel original, cu toata caldura, mai ales ca nu-l schimbi des.

 

SSRAZVAN, sa vezi ce scrumiera misto am facut din capacul ala verde din poza pusa de tine :D, cutie DUW,of course.

post-34985-0-61367800-1377353261_thumb.j

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU ulei original in cutia de viteze.

I-am completat eu cu ulei original si de cand am completat imi agata in ultimul hal.Pana sa ii completez mergea absolut super bine.

Sunt 2 variante:ori uleiul uzat din cutie cu cel nou a facut vreo reactie chimica si,si-a pierdut proprietatile de ungere si din cauza asta agata ori sa dus draqu cutia mea.(exclus) :P

Colegul AGG nu iti recomand ulei in cutia de viteze OEM.Baga ce ulei vrei tu dar nu original,cel putin eu nu mai recomand la nimeni sa puna ulei OEM in cutie dupa ce am patit eu.

De preferabil este un ulei 75w90 full sintetic GL4.

 

Referitor la postul lui petricaradu69 va spun din surse 100% sigure ca rulmentul in cutie nu fluiera si daca fluiera,face tot timpul.

Acest fluierat care il descrii ca il ai la numarul de kilometri este datorat tolerantei prea mari intre dintii de la pinioane.Ca sa scapi de acest fluierat se inlocuieste pinioanele sau se pune un ulei in cutia de viteze mai gros.

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

haha, eu iti zic ca de accea pt ca nu ai schimbat pe tot sau s-a dereglsat timoneria.

Eu tocmai ca asa am scapat, imi agata cate-odata doar vit1 , de pe loc, si de atunci niciodata. Am citit multe pe forum, insa cel OEM era recomandat, si cu altele decat oem erau probleme gen agatat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marius nu te contrazic dar eu asta am patit si nu voi mai pune niciodata ulei OEM in cutie.

Am demontat si montat cutia de viteze de 7 ori,este imposibil sa se fi dereglat ceva in cutie sau timonerie.

Uleiul OEM nu mai este full sintetic ci cred ca este mineral si daca dinti de la pinioane nu au o ungere corespunzatoare agata de o ia draqu.

Poti sa o reglezi,sa ii faci ce vrei ca tot asa va face cel putin la benzinare 1.4,1.6 16V este jale.

Asta este parerea mea,am patit-o cu uleiul si asa ceva nu mai pun niciodata.

Fiecare isi pune in cutie ce ulei doreste,poate sa puna si "Unisol" :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu uleiul şi eu am păţit-o în sensul că m-a pus naiba să-l schimb pe cel original şi am pus Liqui molly 75W90 GL4+, calitatea nu ştiu cum a fost, dar a fost destul de scump.

Ideea este că nu m-am împăcat deloc cu  el, iarna prea gros, vara prea subţire, cam şi agăţa în a 3-a.

După un an am pus originalul G50 şi a redevenit cutia pe care o ştiam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi, misterul a fost elucidat, nu m-am uitat eu cum trebuie la planetara dreapta, m-a dus in eroare faptul ca se prelinge in asa fel incat pare sa se scurga din alta parte plus ca scapa si pe la piulita.

ty39.jpg
 
Uploaded with ImageShack.us
u8bi.jpg
 
Uploaded with ImageShack.us
yi37.jpg
 
Uploaded with ImageShack.us

 

Va rog sa ma ajutati sa-mi spuneti ce am de facut, ce trebuie schimbat/reparat?

Modificat de AGG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, imi poate spune cineva unde gasesc aerisitorul de la ambreiaj? Cum anume se aeriseste ambreiajul? Daca are cineva o poza mai explicita ar fi de ajutor! Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa dai jos bateria si tavita care o sustine si se aeriseste ca si un etrier.Daca ajungi la astfel de operatiuni inseamna ca esti pe drumul catre un kit de ambreiaj

SSRAZVAN:sa inteleg ca acum e bine,esti multumit?

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine cutia de viteze este plina de ulei pe partea de jos, sub masina nu am gasit pete dar se vede pe cutie cum sta sa cada cate o picatura. Cand am schimbat distributia am observat si i-am aratat mecanicului dar a zis ca nu-si da seama de unde curge si ca trebuie sa iau un sprai de curatat discuri, sa dau pe cutie sa se curete de ulei sa vada de unde curge. O sa merg sa schimb toba saptamana viitoare si o sa dau si cu sprai sa vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

SSRAZVAN:sa inteleg ca acum e bine,esti multumit?

Paul ce sa zic....sincer nu sunt multumit 100% de cutie dar am inceput sa o ignor ca altfel imi scoate perii albi.

Uleiul la cutie nu l-am mai schimbat,a ramas tot ala original si vad ca acum merge super bine,nu mai agata deloc......sincer,dubioasa treaba ca,cand i-am completat mergea ca draqu si acum si-a dat drumu.....ciudat rau.

In schimb am un fluierat in treapta a 5a in jurul turatiei de 2000 rot/min si daca accelerez mai tare dispare.

Am vorbit cu un meserias care repara cutii de viteze si-a zis ca nu este rulment din cutie uzat ca ar face tot timpul.Cica tolerenta intre dinti de la pinioane este mare datorita uzuri si de aceeea fluiera si zicea ca nu are rost sa umblu in ea.Zicea sa ii pun un ulei mai gros.

C-am asta ar fi....bine important este ca merge si isi face treaba cu succes.Pana nu crapa de tot nu ii mai fac nimic.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

irinel1988 daca iti picura ulei unde se imbina cutia de viteze cu motorul,nu vreau sa te sperii dar este posibil sa fie de la cutie.Sa nu cumva sa ai vreo fisura-spartura in carcasa cutiei de viteze de la niturile de la grup.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna stimati colegi Golfisti .Incerc sa scriu si eu cevain legatura cu o probleme pe care am avut-o lacutia de pe golful meu .In primul rind este un golf 4 cu motor alh si cutia cu seria EBJ .Am fost plecat putin mai departe de casa si prima simptoma afost un cloncanit in regim de frana de motor (folosesc mult acest regim).Am mai parcurs vreo 350 km pina acasa ptr ca schimbarea vitezelor mergea perfect.Am schimbat cutia cu una SH si totul e acum OK cu masina. Pina aici toate bune ,am achizitionat tot felul de chei torx si am demontat cutia ,si aproape nimic in neregula .De aici rog sfstul unui specialist in cv exista o piesa din plastic sau teflon sub forma de sfera cu decupari ptr. sateliti si iesire planetare care are in cazul meu marginile zdrentuite .POATE FI ACEASTA CAUZA ????

 Nu amscos boltul care tine cele doua roti din grup

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!