Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

cristi_eftimie

asta nu stiam,ca are mai multi senzori de turatie

dar,dat fiind faptul ca niciun service nu s-a "bagat" nici macar sa se uite la ea,luni am programare la Autoklass la service,si voi vedea acolo care sunt problemele,

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.Zilele trecute m-am apucat sa desfac toata timoneria de la cutia de viteze pentru ca avea pe tijele respective numai mizerie si cand mergeam mai mult aceasta mergea greu.Dupa ce a desfacut toate tijele am incercat sa cuplez marsarierul si a-1a si am observat ca unde se afla acea tija care intra in cutie imi intra sacadat in treapta respectiva.Am atasat o poza sa vedeti unde agata fara ca timoneria sa fie pusa.Acum intrebarea mea este are voie sa agate acolo??

Aici agata

post-46557-0-28727100-1309024844_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe masina in perioada in care spui ca mergea bine,era totul ok?Prin ce se manifesta ,,mergea mai greu daca mergeam mai mult cu masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GABIVVX cutia de viteze este pe masina doar ca m-am apucat sa desfac tijele ca pe liber schimbatorul culisa greu si am curatat toata vaselina de pe ele ca era un fel de mazga pe tije si culisa greu.Din poza de mai sus am vrut sa arat doar ca fara tije cand selectez o treapta anume imi agata rau de tot,deci tind sa cred ca nu imi agata din timonerie ci din cautator dar din ce cauze sa faca probleme de acolo???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cautatorul respectiv..de fapt si de drept e axul selector.Incearca sa pui timoneria la locul ei si sa vezi cum se comporta.Posibil sa fie din cauza timoneriei uzate,sau daca nu (ceel mai nasol lucru posibil)furcile selectoare din cv sa fie destul de uzate.De regula daca ai problema cu o singura viteza anume e din cutie(furca selectoare..sincroane..etc).Daca ai probleme la toate vitezele cauza poate fi timoneria sau ambreajul.

Electrick's..te rog frumos sa imi spui si mie cum sa rezolvat treaba.Sunt curios rau de tot la ce cloncuzie sa ajuns. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi mi a iesit planetara din cutia de viteze, si o tija care tinea schimbatorul in pozitia pe liber, a sarit si s a indoit. Am fost la service a facut baiatu ala un unghi de 90 de grade,si a pus tija la loc. Acum masina intra mult mai frumos in vitezele 2 si 4. Dar 1 si 5 mult mai greu, plus ca punctul in care statea in viteza a 1-a , s-a miscat cam 10 cm spre bord. Si cursa liber - 1 este mai scurta. Afecteaza cu ceva cutia de viteze asta? Solutia ar fi sa schimb tija cu pricina, are cineva o schema cu toata timoneria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi_eftimie

:icon_thumright: am revenit cu vechea problema

dupa ce am trecut si prin service-ul Autoklass,masina a iesit cu urmatorul diagnostic:un senzor din cei 3 ai cutiei de viteze,ce sunt situati pe blocul de valve care schimba vitezele

este defect si nu se poate inlocui decat tot blocul din cutie

concluzia,dat fiind faptul ca doar blocul de valve costa 6700 de lei,va ajunge dezmembrata(sau poate gasesc pe afara o cutie la un pret rezonabil)

multumesc pentru informatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Sunt nou pe acest forum. Mi-am achizitionat de curand o Bora AJM si am observat o mica problema. Cu motorul rece am observat ca agata in treapta a 4-a daca schimb repede. Daca scimb mai lent din 3 in 4 nu agata.

Sa fie de la sincroane? Sau sa incerc sa schimb uleiul din cutie?

La cald totul e ok. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima faza schimbi uleiul si vezi daca ai ceva span prin ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu cutia de viteze am si eu o problema:Am observat ca atunci cand este rece motorul se misca foarte usor maneta de viteze cand e la punctul mort si dau stanga/dreapta isi revine la pozitia initiala(la punctul mort)dupa ce fac cativa km si se incalzeste masina cu greu isi mai revine(deloc)maneta la punctul 0 parca ramane blocat...e normal asa ceva?ulei din cutie la cat timp se schimba?ce trebuie sa curat cu ce solutii?ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine mai degraba ca e legat de timonerie. Poti sa desfaci sa dai cu ulei pe acolo sau sa schimbi parti din timonerie. Uleiul din cutie se schimba daca simti tu ca sunt pb cel mult verifici nivelul si comletezi daca nu e la nivel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La timonerie ma gandeam si eu,acum intrebarea e cu ce curat si cu ce ulei sa dau?vaselina/wd40 ce solutii sa folosesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si nu ma ajuta mare lucru...eu prima data vreau sa curat timoneria si dupa sa vad ce e de facut...Cu ce vaselina trebuie unsa dupa ce o curat bine cu wd40...trebuie ceva vaselina speciala care sa reziste la temperatura si care sa nu lase praful sa se aseze...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vaselina grafitata, insa nu exista vaselina care sa reziste la praf :) (trage praful la veselina , ca musca la ... ), si la mine imi agata un pic la a doua viteza si de fiecare data dupa ce umblu la ea ,trag de ea si curat isi revine 1-2 zile..se pare ca se slabesc articulatiile alea, bucsele alea de cauciuc se distrug in timp si trebuie schimbata cu totul, ceea ce banuiesc ca nu e foarte ieftin, iar pe la dezmembrari nu am gasit vreuna in stare perfecta.

Modificat de Baghi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ziceau pacolo si de vasilina siliconica. Orice vasilina pui se va duce, sau va trage praf dar poti icnerca o vreme, si de aceea nu am zis mare lucru.

Baghi tu crezi ca in Valcea dezmembrarile sunt ca la noi? Inspre Horezu...

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut . am si eu o problema. cand bag in marsarier cu motorul pornit agata rau, caraie tare de zici ca se rupe cutia.asta mai mult cand merg mai mult cu masina. evit sa mai bag in marsarier cu motorul pornit cand ies din parcare cu spatele.si bag inainte de a porni motoruk si merge perfect. masina are 210000 km si nu a schimbata nici o piesa; cand apas pedala de ambreiaj pe la jumatea cursei huruie ceva. multumesc mult masina; golf 4 2001 tdi motor alh

o problema asemanatoare am avut si eu ,in cazul meu a fost o rola dlocata se invartea numai intr-un sens,dupa ce mergeam cativa km si opream motorul nici nu puteai sa pui mana in prejma rolei si curelei din cauza firbintelii...poate este aceeasi problema..poate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pozitia 31 din schema,sunt bucse tampoane de cauciuc.La uzarea lor apare o desincronizare(nu foarte mare dar apare)la timoneria cv.Nu sunt foarte scumpe dar merita schimbate daca se considera ca sunt uzate.Eu am schimbat 2 bucati la masina ,erau coapte si una din ele cazuse.Sunt 6 bucati toate.171711965 codul lor de original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uns tijele alea cu vaselina siliconata de la timonerie dar se pare ca atunci cand se incalzeste incepe sa agate usor ,iar din partea stanga nu isi mai revine la punctul 0,cred ca trebuie schimbate garniturile alea de cauciuc care se articuleaza de fiecare data?

Gabi tu ai observat vreo diferenta dupa ce ai schimbat garniturile acelea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Am urmatoarea problema la masina: la viteza de 60km/h (indiferent ca is in treapta 3 sau 4 de viteza) se aude un huruit. Acest huruit se aude doar daca sunt cu piciorul pe acceleratie. Daca calc ambreajul sau nu mai accelerez nu se mai aude. Cutia de viteze merge perfect: nu agata in nici o treapta. Am fost cu masina la service si au descoperit ca daca misti de planetare se aude un pocait usor, deci probabil ceva rulmenti sunt dusi acolo. Ulei in cutia de viteze am pentru ca l-au verificat.

Ce ma sfatuiti sa fac. Nu risc daca duc masina la un mecanic si il las sa imi desfaca cutia de viteze pentru a o repara? De la ce credeti ca e huruitul acela?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Eu as da vina pentru inceput pe planetare,pentru ca ele fac zgomote chiar si la deplasarea in linie dreapta dar numai atunci cand sunt in sarcina (accelerare)sau doar intrun moment al sarcinii (in cazul tau la 60 km/h). O planetara uzata nu face zgomote in deplasare daca nu sunt in sarcina (accelerare)sau calci ambreiajul, poate sa fie ea si foarte uzata. Asa ca mai intai verifica planetarele si apoi te gandesti la cutie(care daca ai grija de ea cedeaza foarte greu sau deloc).Spor la treaba.

Modificat de dinamita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SYNDROM3,scuze de intarziere.Am schimbat doar 2 bucati si parca parca e ceva mai bine.Totusi tu ai scos mansonul schimbatorului de viteze?Ai gresat si articulatia care ai gasitoo acolo?Eu nu prea folosesc vasilina pt articulatia exterioara(timonerie).Am dat si dupa maxim 10 zile se face gem cu praf,in conditia in care am dat cu 3-4 feluri de vasilina toate prdusele la spray.Acum folosesc un spray wurth la timoneria exterioara,si la interior dau cu un spray alb de vesilina(dar mai rar ..odata la 12 luni).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat decat 2 garnituri,la tija intoarsa marcata in schema.Una din garnituri nu o mai aveam,si una era foarte uzata si in curs de rupere.La tija intoarsa e simplu;se scoate tija din locas cu o surubelnita facand parghie.Apoi eu am curatat interiorul locasului si am aplicat putina vasilina grafitata.Se pun garniturile si apoi se fixeaza tija pe locas si cu o cheie franceza sau un patent(prin prinderea ambelor componente si presarea lor concomitent) pana intra in locas.E cam greu de montat dar cu putina rabdare se rezolva.Sa imbunatatit putin functionarea tijei respective,avea ceva joc..dar dupa montarea garniturilor a disparut jocul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca mecanicul a spus ca acel joc la planetara este direct din cutia de viteze (ce-i drept nu e un joc foarte mare, cativa milimetrii probabil care provoaca un pocait cand misti de planetara). Rezolvarea probabil ar insemna desfacerea cutiei si schimbarea rulmentilor din interior dar oare merita riscul de a desface cutia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!