Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

La mine daca e motorul oprit intra perfect orice viteza, dupa ce pornesc motorul, adica e rece intra normal, dupa ce se incalzeste motorul incepe beleaua : nu mai intra ushor in nici o viteza cand mashina e pe loc, daca mashina e in mishcare intra foarte ushor in orice viteza. Cand trebuie sa plec dupa loc imping cu fortza si intra in treapta intai ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor am avut si eu probelme cu intratul in viteza si acum am rezolvat-o!

La mine cutia de viteze are foarte multe parghii care, cand incepe sa mearga mai greu risti sa le deformezi si :unsure: nu-i mai dai de cap.

Am umblat pe la N mecanici am verificat uleiu si tot ce trebuia pana cand am vorbit cu un taximetrist, baiat bun, care nu se lovise de problema asta desi are o bora, si care mi-a sugerat sa ung cu vaselina acele parghii. Zis si facut, am uns tot ce erau angrenaje p-acolo in spatele motorului si habitaclu si am uns cu vaselina cu silicon inclusiv bila schibatorului din habitaclu si surpriza!

Parca nu mai era masina mea!

De atunci merge super, iti fura schimbatorul din mana la schimbarea bitezei.

Chiar daca nu aveti parghii incercati sa gersati p-acolo. (si altceva, EU NU SPAL MOTORUL! Daca-l spalati la jet, ungeti mai des.)

Bata voua!

<{POST_SNAPBACK}>

Poti fi mai precis? Pe unde-s parghiile alea buclucase?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Poti fi mai precis? Pe unde-s parghiile alea buclucase?

<{POST_SNAPBACK}>

La mine la 1.4 e motorul foarte mic :salut: si este destul loc intre el si peretele habitaclului. dar mai bine roaga pe cineva sa faca miscari ale schibatorului si vezi ce parghii se misca p-acolo si apoi greseazale, numai ce e mobil, nu altceva.

Bafta! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bagatul in a 2-a inainte de a 1-a face doar sa utilizeze sincronul treptei a doua plus statul mai mult timp debraiat (se face o pseudosincronizare).

Cei care au problema asta sa faca un experiment care poate indica daca este de vina sincronul sau timoneria:

Apasati pedala de ambreiaj si mentineti-o circa 20-30 de secunde (nu e chiar asa de greu), apoi cu grija (deci nu brusc!) bagati in a 1-a. Din ce stiu eu daca intra usor atunci cel mai probabil este sincronul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut! problema la masina din semantura. se aude un suierat in momentul in care, masina mergand, calc ambreiajul si scot din viteza. acelasi suierat (oarecum subtire), se aude uneori si cand accelerez in treapta a 2 sau mai sus. ce ar putea fi?

sa fie ceva dus pe la cutia de viteze?

Modificat de silcos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia de viteze nu are ce sa suiere. Zgomotul de care vorbesti este provocat de turbina, la iesirea din sarcina. Da-i cu Search pe forum si o sa afli mai multe desprea asta.

OT: trece-ti codul motor in semnatura, ca sa stie cei ce pot sfaturi despre ce motorizare e vorba atunci cand intrebi ceva.

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema e ca pana acum 2 zile nu se auzea. am incercat sa protejez turbina ducand-o la 4000 in a II a si dupa asta m-am pricopsit cu ""suieratul"""

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate turbina a fost putin "murdara" si ducand-o la 4000 rpm si-a revenit! N-ai de ce sa te temi! Suieratul e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am o mare experienta in ale tdi-ului dar nu sunt la fel de linistit decand cu asta. am mai auzit motoare de octavia (19 tdi), noi, ce-i drept dar nu faceau asa. din cautari pe forum am vazut ca ar putea fi vorba si de un rulment sau lagar pe duca. rulment sau lacar la turbina? sau in alta parte ? se poate rezolva daca e la turbina?

Modificat de silcos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici a mea nu se auzea absolut deloc cand am luat-o din DE (am zis ca poate lipseste cu desavarsire :) ca stiam ca ar trebui sa se auda ceva) si la aprox. o luna de condus cum am invatat, cu schimbat la 3k si fara talpa sub 2k, a inceput sa se auda... Acum, nu stiu cat de normal e sa se auda sau nu, dar atata timp cat la scanari totul iese ok, nu cred ca ar trebui sa iti faci griji.

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a! si daca e sa fie o buba, cine poate recomanda un mecanic bun? ca am inteles ca turbinele astea "e cu probleme" :) :)

Modificat de silcos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici a mea nu se auzea absolut deloc cand am luat-o din DE (am zis ca poate lipseste cu desavarsire :) ca stiam ca ar trebui sa se auda ceva) si la aprox. o luna de condus cum am invatat, cu schimbat la 3k si fara talpa sub 2k, a inceput sa se auda... Acum, nu stiu cat de normal e sa se auda sau nu, dar atata timp cat la scanari totul iese ok, nu cred ca ar trebui sa iti faci griji.

<{POST_SNAPBACK}>

scuze, intrebari de "nou in forum":

1. ce scanari as putea face sa vad ce bube mai are masina?

2. unde e recomandat sa le fac?

3. cam cat ar costa astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde esti? Trece in semnatura locatia.

<{POST_SNAPBACK}>

Bucuresti, scuze de scapare!

Modificat de silcos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze, intrebari de "nou in forum":

1. ce scanari as putea face sa vad ce bube mai are masina?

2. unde e recomandat sa le fac?

3. cam cat ar costa astea?

<{POST_SNAPBACK}>

1. scanare cu VAGCOM... am inteles ca mai exista si alte scule, dar eu nu le-as incerca. Ce grupuri nu stiu sa iti spun ca nu posed si nu am umblat cu el.

2. se pot face la service-uri autorizate si nu numai (doar sa aiba interfata, softul si sa stie cu ce se mananca) sau la oricine poseda... Sunt mai multi posesori pe forum, fa o rugaminte frumoasa si se va gasi un binevoitor sa te ajute... Eventual vino la o intalnire...

3. la un service autorizat stiam la un moment dat ca e cam 700.000. Dar asta era acum ceva vreme, acum nu mai stiu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

btw, exista cineva atat de dragut sa ma ajute si pe mine cu o scanare si interpretarile de rigoare?

si cam cat m-ar costa?

sincer, decat sa ma duc la "autorizate" care sa-mi zica ce vor ei, doar sa-mi ia banii, mai bine apelez la un forum-ist care se pricepe (si din cele "n" nopti petrecute citind forumul am vazut ca unii sunt tari rau).

eventual pot fac eu rost de laptop.

asa ca repet, se ofera cineva?

nu ar fi bun un topic si pe tema asta? sa spuna cei ce pot ca pot, cat pot, cum si unde pot si cat costa (in bere ca unitate de masura) :lol:

sper ca nu devin prea insistent.

multumiri!

Modificat de silcos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasi rugaminte o am si eu ! As dori sa o scanez putin pentru a dormi linistit noaptea. Stau in colentina (nu ca ar fi o problema sa ma deplasez) asta asa ca informatie. Tipul motorului este AJM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

veniti la intalnirea saptamanala de joi si va rezolva cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici de ce intra greu !

<{POST_SNAPBACK}>

Sunt de acord.Fata interioara a sincronului franeaza pe pinion in momentul cand bagi in viteza ca sa se poata realiza sincronizarea.Cand uleiul este rece si automat mai gros distanta intre sincron si pinion pe suprafata de asezare creste f putin si permite o sincronizare mai buna.La cald cand uleiul este fluid apar problemele de sincronizare.Remediul este in general schimbarea pinionului si a sincronului si cele doua piese alese de asa maniera incat sa se respecte distanta intre cele doua (cea din desenul dat de waranty_4_cars).O distanta prea mica atrage dupa ea beleaua susnumita.Cat despre schimarea uleiului de cutie si faptul ca toata lumea zice ca e pus acolo pe viata va spun experienta mea.Am cumparat masina la 120.000Km la bord si asta a fost primul lucru facut.Uleiul era negru pacura si plin de pilitura fina de metal si in plus era lipsa cca 500ml din cei doi litri.Schimbat cu 75W90 full sintetic Castrol.Observ o imbunatatire la treapta 1.uneori dublu ambreiaj.Este intradevar o problema generala la cutiile MK4 (indiferent de motorizare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu mai ales daca stai mult la un semafor. Dar cred ca bagatul intai a II-a si apoi I nu duce decat la rezolvarea momentana si o uzura mai mare. Nu mi se intampla f des, dar sper sa nu se agraveze in timp. La mine asa face uneori si pe reverse :) Parca intra pana la jumatate, iar daca incerc sa dau drumul la ambreiaj nu da sa plece dar face un zgomot urat... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va povestesc si eu o faza interesanta, nu de alte dar sa nu ii mai treaca si pe altii transpiratii reci ca pe mine.

Ma duc cu masina (cea din semnatura) la un atelier sa ii pun alarma. Ce alarma i-am pus nu conteaza, nu e locul aici. Termina omu' cu alarma, dau sa plec. Bag in marsarier, ies in atelier, nu ma incadrez sa ies in drum, bag a-ntaia, si face la un moment dat un poc aproape insesizabil (mi-am dat seama dup-aia ca a facut, pe loc nici n-am bagat in seama ca schimbatorul mai scoate el sunete). Fac manevra ce o vroiam, bag din nou marsarier, dau drumul la ambreiaj, si masinuta mea pleaca frumos ... in fata! M-am gandit ca m-am prostit, nu mai stiu sa bag in viteza, scot, bag iar, aceeasi poveste.. inainte!

Ies baietii de la atelier afara, ma imping frumos pana in drum, dau sa plec. Pe langa faptul ca in marsarier pleca inainte, orice ii faceam, daca puneam schimbatorul intr-una din vitezele 1, 3, 5, lua tot a treia (schimbatorul statea unde trebuia, dar dupa cum mergea motorul era a treia). Daca bagam 2 sau 4, intra doar 4. Va dati seama ca deja incepusem sa ma intreb cat costa o cutie de viteze de golf.

Ajung acasa (doar cu a treia, e o placere si pentru sofer si pentru motor si pentru ambreiaj) dupa care ma uit pe forum - nimic - dupa care ma apuc sa sun lumea. Imi spune un tip de la un service Skoda ca am timoneria cutiei de viteze pe cabluri, si ca problema e la unul din astea. Cobor, si intr-adevar, in partea dreapta a motorului, jos, pe cutia de viteze, sub volant, cele doua cabluri. Unul pentru comanda miscarii sus-jos si celalalt stanga-dreapta. Ala de stanga-dreapta e prins cu un chitzibus de plastic, care se rupsese.

Leg eu acolo cu o sarma, mergea masina inainte, dar nu mai mergea marsarierul. A doua zi, da-i cu telefoane pe la magazine/service-uri sa vad cine are piesa. Surprize suprize... nu o avea nimeni, pana la urma am gasit-o la Augsburg, costa fix 650.000. Problema e ca nici astia nu o aveau pe stoc, asa ca trebuie sa astept inca vreo 5 zile pana o aduc. Pana una-alta, am impins tona trei sute pe care o trage masina mea la cantar de vreo trei ori, singur, e o exprienta cu adevarat inaltatoare, in special cand ai de trecut peste vreo denivelare :rolleyes: Pana la urma am modificat improvizatia de acolo si acum merge destul de bine, intra chiar si in marsarier.

Sper sa nu vi se intample si voua, dar m-am gandit sa va povestesc, ca in caz ca patiti asa ceva sa stiti de unde se trage.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
cum am invatat, cu schimbat la 3k si fara talpa sub 2k,

Ce inseamna "fafa talpa sub 2000"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut tuturor! Am o problema si sper sa ma puteti ajuta in rezolvarea ei.

Tocmai mi-am cumparat un Golf 4, 1,4 benzina 16v, din 2001 septembrie din Germania si am urmatoarea problema.

In mers de cele mai multe ori atunci cand motorul este subturat se simt destul de puternic in maneta schimbatorului de viteza smucituri sau daca vreti "suturi". Mai multi mecanici mi-au spus ca ar fi normale aceste miscari ale schimbatorului dat fiind ca motorul este dispus transversal si astfel se transmit vibratiile motorului, insa nu cred acest lucru pentru ca se simte destul de puternic. Mentionez ca nu sunt de vina nici un fel de tampoane de la cutie sau motor pentru ca au fost verificate. Am mai observat ceva si anume ca atunci cand este foarte frig si probabil toate angrenajele sunt contractate nu se simte aproape deloc acest simptom, insa dupa ce se incalzeste masina acestea revin. Este ciudat ca aceste smucituri in schimbator se simt si in momentul in care masina este pe liber dar nu continuu ci atunci cand sunt denivelasi pe sosea, nu gropi ci denivelari. Nu stiu daca am fost destul de explicit, sper sa fi fost si mai sper sa ma puteti ajuta.

Cu respect si multumiri,

Vicentiu Constantinoiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal sa se simta vibratii in schimbator. Sunt transmise prin cutie de la motor. Acuma, depinde si de vibratii. Daca zici ca la frig nu se simt, ar trebui vazut, zic eu, si uleiul din cutie (care la frig e mai "vaselina"). Sa nu vibreze ceva prin cutie.

Modificat de catabeg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!