Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

E clar simptomul =inel(bronz fosforos) sincron treapta întâi, probabil și a doua...

Într-un cuvânt uzură 

Modificat de docalucian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 04.06.2021 at 21:16, Mariant_86 a scris:

Ai reușit sa ii dai de cap? 

Da, cred eu, cel putin.

Am atasat doua screenuri, acolo exista o busca de plastic, la mine era joc in acea zona, de fapt cred ca jocul era in toata timoneria. Am incercat sa dau jos bucsa sa o curat si partea de sus a crapat si s-a rupt, dar inca merge si asa fara sa afecteze performantele schimbatorului.
In schimb dupa reglajul timoneriei am vazut ca e putin mai la stanga toata maneta schimbatorului, probabil va fi nevoie sa refac reglajul, in acelasi timp am scapat 90% din vibratii, probabil din cauza acelei bucse caruia i s-a rupt partea jos, probabil are mai mult spatiu liber pentru joc si vibratiile dispar in marte pate acolo, neavand contact perfect pentru a transmite vibratiile mai departe.

Mi-am dat seama in felul urmator: Am pornit masina, turat-o pe la 2500 dupa care scazut pe la 1400 si vibra maneta incotinuu, in acel timp am tinut de bratele timoneriei si in masina era cineva care asculta si l-am rugat sa-mi spuna cand nu se mai aude, cand tineam de bratul care este marcat in screen atunci incetinea sunetul, deci toata vibratia se transmite pe acolo.

Probabil dupa ce schimb bucsa s-ar putea sa reapara vibratiile la fel de tare, momentan este ok.

Cauza cred ca este volant, adica sunt 99% sigur fiindca toata masina deja vibreaza de numa, urmeaza sa schimb distributia + volant si ambreiaj si vad pe urma, dar sunt mai mult ca sigur ca de la volant provine toata vibratia.

Screenshot_12.jpg

Screenshot_13.jpg

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
On 04.06.2021 at 21:16, Mariant_86 a scris:

Ai reușit sa ii dai de cap? 

In cazul in care si tu ai/mai ai problema asta, s-a remediat dupa ce am schimbat kitul de ambreiaj + volant, a disparut complet.

Banuiam eu volant fiindca imi si batea si imi scutura motorul, dar cand am dat jos volant am avut surpriza sa vad suruburi rupte de la ambreiaj, arcuri sarite (din acelea mici de la DMF), placa de presiune cu discul de ambreiaj se miscau pe volant de parca nu aveau suruburi in care sa stea (avand rupte multe suruburi si mai statea doar in vreo 2-3), bine ca nu mi-a zburat volant prin capota la cum facea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
On 03.11.2020 at 14:56, gg75 a scris:

Salut. Tot o problema de cutie de viteze am si eu. Poate a intalnit cineva situatia asta si imi poate da o idee. Pe scurt, in orice varianta, la schimbarea treptei de viteza turatia pica brusc la 800rpm, cat are relantiul. Cineva zicea intr-un video ca ar trebui sa scada doar 500rpm fata de turatia initiala si abia dupa 2-3 secunde sa coboare la relanti. La mine coboara direct la relanti si este foarte dificil in trafic. Apreciez orice raspuns pentru ca pana acum testere si mecanici diferiti nu au gasit vreo solutie. Pare a fi o problema ceva mai rara.

Au trecut 2 ani si nu am gasit rezolvarea. Si nici pe forum nu am primit vreo sugestie. Dar ambreiajul rezista eroic Chiar nu a mai avut nimeni problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil să ai pe mașină volant cu masă simplă, și probabil mai ușoară decât originalul 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Verifica si microintrerupatorul de la pedala de ambreiaj. Poate ca este defect si ECU crede ca este apasata de mai demult, fata de momentul in care apesi tu efectiv pedala.

Cind mi-am montat tempomat pe rabla mea, nu vroia sa se "activeze" nicicum viteza dorita. Ulterior am descoperit ca am microintrerupatorul de la pedala de ambreiaj defect si ECU credea ca am tot timpul apasata pedala de ambreiaj. Provizoriu am scos mufa si am bagat o sirma in mufa (am unit firele), ca sa creada ECU ca pedala nu este apasata si la mine efectul era invers, ca-mi crestea turatia cind calcam ambreiajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms DocaLucian. Chiar cred ca proprietarul anterior a pus ambreiaj cu masa simpla.

Ms Florin71. La mine tempomatul merge. Deduc de aici ca microintrerupatorul e bun. Dar o sa-l verific si postez.

Problema cred ca e de soft: Cineva zicea intr-un video ca ar trebui sa scada doar 500rpm fata de turatia initiala si abia dupa 2-3 secunde sa coboare la relanti. 

Am mai gasit o zicere, cum ca depinde si de viteza masinii. Dar nimic concret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin71_skoda

Daca tempomatul merge, atunci se poate exclude microintrerupatorul de la pedala de ambreiaj.

Nu stiu cum functioneaza tempomatul la masina ta, dar la a mea, setez viteza si cind apas ambreiajul se anuleaza tempomatul si daca pot seta si dupaia anula, stiu ca am microintrerupatorul bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel e si la mine. Daca apas ambreiajul sau frana se anuleaza tempomatul. Daca accelerez nu, doar creste viteza peste valoarea setata pana iau piciorul de pe acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Bună ziua, de curând am schimbat cutia la al meu golf 4 1.4 16 v. Totul bine și frumoase până când sa pună senzorul de mers înapoi. Nu a găsit gaura unde să îl bage. Cutia merge bine, da nu merg luminile, senzori camera când bag in marsarier. Știe cineva ce e de făcut ? Am găsit imagini cu mai multe cutii de viteze, știu cumva în imaginea 1 este ok daca pun senzorul ?

IMG_20221109_153107.jpg

IMG_20221109_153531.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu, dar am rezolvat, locul acela este pentru senzor, dar trebuie cu filet de 20 nu de 12 cat este normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Buna ziua! Hristos a înviat! 

Am cumparat o cutie de viteze ptr o Bora, cod cutie ERT! 

M am uitat la pinionul care se vede prin oficiul de golire al uleiului si pe toti dintii sunt 2 semne, cred un de lovire! Atasez poze!! E normal???? 

Uleiul era praf so pulbere!!!20230423_162547.thumb.jpg.b3690e6152b9ef2c97a8130b986bd797.jpgMultumesc ptr raspuns!!! 

20230423_162414.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
marius1982.11

Ce insemna praf si pulbere? era negru sau avea si "glitter" metalic prin el? daca avea, mna, nu e de bine. Ceva sunete anormale are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut,

Sunt la a doua cutie de viteze - prima a pocni in mers.

Am ramas cu problema de la prima. Nu intra a doua din prima mereu.. 1 din 4 incercari a doua nu intra.. ceva tine contra. Trebuie sa scot pe liber si sa incerc. Apoi intra. Face la fel si pe loc si in mers.

Mecanicul a reglat timoneria de 3 ori. Ori nu stie ori ceva nu e ok.

Exista documentatie oficiala VW pe partea asta? Mai mai ca imi vine sa o duc la o reprezentnata. desi ar rade aia de mine...si sa imi faca intratul asta cum trebuie.

2,3,4,5 si R intra bine.

Treapta 2 ma ucide.

Orice sfat e bine venit.

Golf 4 1.6 16v AZD benzina 105 cp 148NM cod cutie ERt 5 trepte.

Multumesc anticipat!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este. Când ajung la calculator îți trimit.

Întrebare: cu motorul nepornit tot așa intră?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,

Si cu motorul oprit face la fel.

Cu motorul oprit si la treapta 1-a face la fel dar nu e asa de suparator si nu asa de mult. Dar accentul cade pe treapta a 2-a. Mai nou, merg cu a 1-a mai in lung ca sa am timp sa incerc de 2 ori sa bag a doua.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@aditzu' ceva similar am avut si eu la Golf5 BKD  si am inceput cu schimbarea bucselor de la timonerie : 

image.png.122e96dc4d18dc948021badb44c9938a.png

Dupa schimbare , s-a imbunatatit agatatul cu peste 50% , iar dupa investigatii mai amanuntite am constatat ca tamponul din spate motor(antibalans) era lasat destul de mult  , l-am schimbat si pe acesta impreuna cu cele doua bucse de punte si intratului in a 2-a a ajuns la normal !  

Era un cumul de factori .  Tine minte ca e vorba de miscari mecanice de milimetri  + sau - , care fac intrarea in viteza corect.  De la bucsa mai pierzi 5 mm de la tampon alti 10.....si uite asa miscarea schimbatorului nu mai are cursa destula sa miste selectorul in pozitia corecta. 

 

Eu zic sa investighezi si aceasta parte. 

 

Iti scriu asta ca am citit simptomul cu motorul oprit.   Faci un test :  ridici masina pe elevator , pui mecanicul sa traga cu levierul din tampon motorul mai in spate , iar tu din interior incerci sa schimbi viteza ....vezi ce iese. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea sunt procedurile

1-AZD Adjusting selector mechanism.pdf

2- AZD Functional check.pdf

3-AZD Fine adjustment.pdf

Vezi că îţi trebuie o cală de blocare.

Înainte de calibrarea timoneriei verifică dacă nu cumva ai piese uzate şi înlocuieşte-le pe cele cu joc. Uită-te în pdf-ul următor pentru a vedea cam pe unde sunt, urmăreşte-le în special pe cele poziţionate după săgeata albă (pe traseul cu săgeata albă se transmite mişcarea stânga-dreapta a schimbătorului).

Gresează punctele de articulaţie de pe tot traseul timoneriei

4-AZD Installation position of selector mechanism.pdf

Oricum părerea mea este că nu este reglată bine şi nu se poate deplasa schimbătorul suficient spre partea stângă ca să poată angaja treptele 1-2

 

 

PS Perfect adevărat ce spune colegul @Doomy. Orice cauză care schimbă poziţia relativă a ansamblului motor-cutie faţă de timonerie va perturba funcţionarea corectă a acesteia. Mai ales când este vorba despre o timonerie pe tije.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru toata docuemntatia pusa.

Jugul era ruginit si am pus unul de Italia in 2021. Si odata cu el am pus suporti noi, cel ce e pe jug si cel de sub baterie. Suportul de la distributie nu l-am schimbat.

Ma voi uita sa vad daca e de la suporti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!