Jump to content

Nelamurit - Se Schimba Uleiul La Cv Sau Nu?


eur
 Share

Postare recomandată

Ma poate lamuri cineva?

La service mi s-a spus ca uleiul de la CV nu se schimba, in carte nu apare nici o referinta la durata de exploatare a uleiului CV dar am vazut astazi cateva posturi in care se vb de asa ceva, chiar cu mentiunea ca VW recomanda schimbarea la 100000 km sau 2 ani.

In concluzie, se schimba sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se schimba, s-a mai postat acest lucru.

160k km sau 6 ani la cutiile manuale.

Mai repede la cele automate, parca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca se schimba, mai ales daca nu stii exact cand a fost schimbat ultima oara si masina are peste 50.000 km...chiar e recomandat.

Uita-te putin si pe aici...http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/product.asp...ca sa-ti faci o idee despre tipul uleiului si intervalul de verificare sau schimbare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ex. pentru un golf 1,9 TDI ce ulei ar fi si ce cantitate? Niste preturi eventual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, sunt si cv automate care au ulei pe viata(se completeaza daca sunt interventii pe cv

De ex. pentru un golf 1,9 TDI ce ulei ar fi si ce cantitate? Niste preturi eventual.
la 5trepte 1.9litrila 6 trepte 2.1litriulei original de preferat pret 85ron/1litru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa ma abureau si pe mine si pe taica-miu mecanicii ca nu se schimba niciodata,dar eu,citind pe forum am hotarat totusi sa-l schimb.Dupa schimb n-am apucat sa conduc masina dar batranu zice ca e alta masina,merge mult mai bine.

Cand l-a schimbat a zis ca cel vechi era foarte apos,masina avand 6 ani si 230k km.

Eu de acum o sa-l schimb la fiecare 2 ani .

Deci,sfatul meu este sa-l schimbi.Pe mine m-a costat 44 ron litru,o nimica toata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu de vreo doua saptamani cand am facut si schimb ulei in motor. Nu mai tin minte exact cat costa litrul dar departe de 85ron pe litru, undeva pe la 25-30, si au intrat aprox. 1,6litri. Cutia merge total diferit, vitezele sunt mai precise, insa nu intra in 1a numai cand masina sta pe loc sau merge fff incet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica la masina din semnatura, care are 160k trebuie sa schimb uleiul la cutie?

Din decoder nu reiese, doar pentru multitronic.

din semnatura nu se vede ce cv ai

da-mi un PM cu serie sasiu si iti spun exact

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

insa nu intra in 1a numai cand masina sta pe loc sau merge fff incet.

Asta cred ca e normal. Nici nu e recomandabil sa incerci sa bagi in treapta 1 daca masina ruleaza cu viteza mai mare. Uneori, totusi, si eu bag treapta 1 chiar daca am, sa zicem, cam 15 km/h (se intampla la mersul prin oras), pentru ca daca as pleca cu a doua de la viteza asta as fi cam subturat si nu imi place cum se misca. Dar ca sa intre mai usor si fara prea mare fortare ii dau un sprit din acceleratie, tinand presata maneta schimbatorului de viteze. Si, de obiei, aluneca de la sine in treapta 1.

Dar, cum spuneam, daca masina e in miscare si mai ales la viteze mai mari, nu e recomandat a se intra in treapta 1. Parerea mea, din cate stiu eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@99clu Ai PM, merci

@alxrro Ai dreptate, la fosta DNS nu puteam sa-i dau 1a la viteze de peste 20 km/h. Consider ca asa este normal, la Audi inca nu am incercat si parca nici nu as vrea sa incerc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greu de spus daca e bine sau nu. Ar fi o chestie logica sa il schimbi dupa 5-6 ani desi producatorul NU recomanda asta.

La alte marci pe cutie, in dreptul busonului, scrie clar ca NU se schimba uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greu de spus daca e bine sau nu. Ar fi o chestie logica sa il schimbi dupa 5-6 ani desi producatorul NU recomanda asta.

La alte marci pe cutie, in dreptul busonului, scrie clar ca NU se schimba uleiul.

da doar se completeaza dar exact asa am patit si la golf 2, aceeasi dilema si chiar citeva topic-uri pe forum.Dar cind a cedat ambreiajul datorita uzurii am scos uleiul din cutie si era plin de pilitura.Nu multa dar era ceva asa ca dupa cinci ani merita schimbat ca orice ulei isi schimba proprietatile in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot s-a deschis acest topic despre schimbul de ulei de la cutia de viteze hai sa incercam sa dam mai multe detalii !de exemplu cati litrii de ulei intra dar nu dupa ochiul fiecarui mecanic ,ce ulei mai precis ...costurile le vom afla pe propia piele ,mai important este sa mergem bine instruiti la service si sa le dam peste nas "mecanicilor" ! daca cineva gaseste aceste date pe gama vw (skoda 1 ,golf 4 , seat ) ar fi super ! Multumesc si asteptam raspuns !!!

Modificat de cfk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da doar se completeaza dar exact asa am patit si la golf 2, aceeasi dilema si chiar citeva topic-uri pe forum.Dar cind a cedat ambreiajul datorita uzurii am scos uleiul din cutie si era plin de pilitura.Nu multa dar era ceva asa ca dupa cinci ani merita schimbat ca orice ulei isi schimba proprietatile in timp.

Cam cati km avea Golful 2 la bord cand ai gasit pilitura in uleiul din cutia de viteze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

352 000 km, acum are 370 000 km iar pilitura era foarte fina ,practic un praf.

Cit priveste servisul eu nu fac decit o verificare de nivel la ulei la 30 000 de kilometri asa cum scrie la cartea tehnica.(e adevarat ca la fiecare citeva mii de kilometri mai urc masina pe rampa si mai bag un ochi sub ea-obisnuinta de la golf 2)

La golf 4 se introduc 2.3 litri la cutia manuala si 7 litri la automata.

Modificat de cristianionut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice tip de ulei, dupa o anumita perioada si km. isi pierde partial sau total calitatile . Cel mai corect si sigur este sa fie inlocuit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cantitatea de ulei pt CV este data in fisa tehnica. Aceasta cantitate e aproximativa, de obicei e mai putin cu vreo 200ml ce mai ramin prin cutie, oricum completarea se face "la ochi" adica pina se ajunge la nivelul busonului. Ca tip de ulei acesta difera in functie de cutie si de aceea nu generalizam (mare atentie mai ales la norma GL).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Normal este sa pui busonul de golire la cutia de viteze cu magnet care va atrage astfel toata pilitura din ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta n-am mai auzit-o. Daca ar fi asa, cred ca producatorul ar face astfel, sau nu? Nu are ce pilitura sa atraga, pilitura se face cand nu mai exista ungere, altfel ar trebui schimbata cutia si nu numai uleiul, daca s-ar pili asa usor incat sa poate fi atras cu un magnet. In plus de asta cred ca magnetul ar trebui sa fie destul de tare, si asta ar putea crea probleme elementelor electrice din cutie.

p.s. asta este doar parerea mea, nu o luati neaparat in serios...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta n-am mai auzit-o. Daca ar fi asa, cred ca producatorul ar face astfel, sau nu?

....p.s. asta este doar parerea mea, nu o luati neaparat in serios...

Ai dreptate! E doar parerea ta :biggrin:

"Producatorii" chiar au facut-o!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce?-chiar este ceva magnet pe busonul de la cv? Eu n-am observat sa se fi fost adunat nimic pe buson cand am schimbat uleiul. Ciudat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Peugeot 306 aveam buson cu magnet. Si cand am schimbat uleiul era un pic de pilitura pe buson. Magnetul nu este foarte mare, este ca o pastila cu diametrul cat al busonului. Imi pare rau ca nu mai am ca faceam o poza. Eu aveam cutie de viteze manuala. La Golf nu stiu pentru ca nu am schimbat uleiul din cutia de viteze. Pilitura se poate face din multe motive de exemplu cand se uzeaza un rulment sau de la sincroane etc.

Modificat de Georgenis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am adus aminte de ceva. Am impresia ca atunci cand e inca rece motorul/cutia, in general dupa prima pornire dimineata, cutia merge mai greu. S-ar putea sa nu fie chiar buna viscozitatea uleiului cand e prea rece? Dupa cateva schimbari, se incalzeste si merge bine. Este normal asa? Inainte sa schimb uleiul mergea uniform ca era rece, ca era cald. Poate ca uleiul vechi era "uzat" si nu opunea destula rezistenta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa simti ca e mai vascos cat e rece. Imi aduc aminte ca Dacia se si misca un pic la prima eliberare a pedalei de ambreiaj (la liber... :P ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!