Jump to content

Huruit La Motor


Kovari
 Share

Postare recomandată

Sigur nu e de la roata,pt ca se aude doar intr-o anumita plaja de turatii, nu tot timpul. E de undeva de la motor, sau evacuare, acum am dat peste alt zgomot, dar putin mai diferit de celalalt :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Kovari

    8

  • iulian1982

    7

  • garbage

    5

  • Sergiu_D

    4

Sigur nu e de la roata,pt ca se aude doar intr-o anumita plaja de turatii, nu tot timpul. E de undeva de la motor, sau evacuare, acum am dat peste alt zgomot, dar putin mai diferit de celalalt :P

Salut,

Am si eu cam aceeasi problema, am tot incercat sa gasesc topic-uri asemanatoare, insfarsit am dat peste acesta, sper sa fi postat unde trebuie.

Problema mea este: la accelerare/decelerare constanta (indiferent daca e drum drept, panta, rampa), exact intre 1900-2000, mai apoi intre 2400-2500, se aude un sunet mai pronuntat, ca si cum ar fi motorul turat mai tare(precizez din nou: accelerarea este constanta si continua, acul din turometru urca constant). Sunetul vine de la motor sau de sub masina( probabil evacuare), insa nu sunt sigur care ar putea fi sursa si cauza. Insa in rest motorul se aude normal atat la accelerare cat si decelerare.

Precizez ca simt si in pedala de acceleratie o foarte usoara vibratie in plaja, sus mentionata, de turatie.

Sunetul se aude doar in mers, in toate treptele de viteza, in aceeasi plaja de turatii; daca turez motorul pe loc (constant), sunetul nu se aude.

Nu vreau sa merg pe la n'shpe mii de mecanici si reprezentante si sa arunc bani, in special acum ca vin sarbatorile.

Am fost la un mecanic "de cartier", si mi'a zis k nu e problema, pt k e motor de turatie, si zgomotul este facut de "avans"( habar nu am de ce avans e vorba), cum ca "nu i-ar place in intervalul respectiv de turatie".

Masina am adus'o din Germania in Iulie, are acum 140.000 Km :icon_thumright: . Cand am luat'o avea 137000 km iar in cartea service avea facuta revizia in urma cu cateva sute km(filtre, ulei, discuri spate schimbate, si placutele de frana toate). Am condus pana in tara 18000 km: la inceput nu am remarcat sunetul respectiv, insa mai apoi a devenit notabil.

Va rog sa ma ajutati, sunt ingrijorat ca problema sa nu se agraveze! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Curioasa treaba :nono: daca la relanti nu se aude, e clar ca acel zgomot se produce cand e ambreiaju cuplat, deci implicit cutia de viteze si motorul este in sarcina.

Daca era de la avans asa cum zicea mecanicu la care ai fost, trebuia sa se auda si la relanti. Vibratia in pedala de acceleratie nu este in regula in niciun caz. Era bine daca puteai inregistra sunetul si sa-l urci undeva sa-l auzim si noi, e greu sa-ti dai seama de sursa unui zgomot doar din descrierea acestuia, trebuie si auzit cat de cat. Poti elimina varianta cu evacuarea urcand masina pe o rampa si verificand tot traseul incepand de la motor si pana la toba finala, desi nu cred sa fie evacuarea, ar trebui sa faca si la relanti.

Eu tind sa cred, daca descrierea ta e cea corecta, ca are legatura ori cu vreun intinzator, rola ceva, care in sarcina este calcat mai tare de curea, ori cutia de viteze, sa produca acel zgomot. Incearca sa inregistrezi si sa pui pe youtube sa auzim si noi.

Sfatul meu e sa mergi la un mecanic in care ai incredere totusi, sa-l urci in masina si sa faceti un drum impreuna sa-si dea seama de natura zgomotului,e cea mai buna varianta, ca noi te putem ajuta cu presupuneri si cu sfaturi, mecanicul te ajuta cu ceva concret daca e mecanic meserias. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar e ciudata treaba. Am fost cu masina la un prieten care se pricepe la mecanica si imi zicea ca nu are rost sa ma ingrijorez, ca e aproape sigur toba de esapament, o sa merg si pe rampa sa vad cum pe prezinta treaba. Sunetul nu e foarte pronuntat, nu l-as putea inregistra decat de afara, iar masina nu am unde sa o duc pe un Dyno, iar pe butuci sau cricuri nu ma risc sa pun motoru in sarcina. Masina nu prezinta inca probleme. Cat de curand o sa merg la bosh service aici in Oradea pentru o revizie.

Salut

Modificat de xxnelu
Te rog sa nu mai dai QUOTE/REPLY la mesajul anterior. Foloseste Add Reply.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

As vrea sa fac si eu precizari referitoe la acest topic.

Aceeasi problema o am si eu la masina din semnatura numai ca la mine zgomotul e corelat cu lipasa de putere.

Sergiu D, referitor la ce vrei tu sa faci si anume sa ridici masina si sa o testezi in sarcina pot sa spun ca eu am facut asta pe un elevator acum ceva timp. Am ajuns cu ea pana in treapta a patra pe la 100 km/ora si ce sa vezi: zgomotul ala enervant si vibratia aia enervanta au diaparut ceea ce ma face sa cred ca zgomotul apare numai atunci cand motorul e intr-adevar in sarcina (ca sa fiu ma clar atunci cand planetarele sunt supuse la sarcini).

La mine daca ar fi numai asta parca as trece cu vederea dar ideea e ca masina mea trage foarte greu si anume atunci cand calc acceleratia se tureaza de parca ar trage un autobuz dupa ea iar zgomotul e cu atat mai mare cu cat motorul e mai mult in sarcina (ex. atunci cand urc o panta sau accelerez puternic).

Ce am observat e ca trage greu in special la viteze mari. Astazi m-am suparat rau pe ea si am plecat de la o intersectie tare pe treapta 1 si 2 si anume am dus-o in 7000 rpm in ambele trepte. Rezultatul a fost ca mai avea putin si rupea gumele de pe ea. Mi-a intrat ESP-ul cred ca pana am trecut de 70 km/h. Dar daca sunt cu ea in mers si sa zicem sunt in treapta a 4 la 90 km/h si vreau sa depasesc e durere mare. Si credeti-ma ca masina mea manca pamatul sub ea acum o vreme. Dar acum nu mai vrea si nu mai vrea.

Pana acum la recomandarea priceputilor mecanici din partile noastre am schimbat debitmetru, kit ambreiaj, toate filtrele, buji si tot nimic. ce sa mai zic.... halal mecanici. Ultimu mi-a zis ca ar fi catalizatorul infundat, ceea ce m-i s-a parut destul de probabil numai ca eu nu am mers cu masina subturata; sub 3000 nu schimb niciodata.

Daca s-a lovit cineva de acceasi problema si a gasit rezolvarea va rog sa-mi spuneti si mie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Cam asa ceva mi se intampla si mie doar ca eu nu sesizez o scadere de putere. Parca am observat si eu ca in panta cand accelerez constant, in plaja respectiva de turatii, sunetul este mai pronuntat. De tras trage foarte bine in toate treptele de viteza.

Mie imi intra mai greu si in viteza 1, sa nu fie cumva un rulment in cutie :P care sa intre in rezonanta cu motorul doar la acea turatie, rezultant sunetul respectiv.

Abia astept sa verific toata evacuarea cap-coada sa vad daca nu sunt acolo ceva probleme( am mai citit ca se poate sa fie si racordul acela flexibil din-naintea catalizatorului).

Inca o problema care am mai sesizat-o este ca discurile frana fata au denivelari, vreau sa le schimb, poate are legatura pe undeva si chestia asta.

In legatura cu ce ziceai tu, ma gandesc ca poate fi o mare probabilitate ca sa-ti fie infundat catalizatorul, fie problema cu reglajul consumului( adica chestia aia( rusine ca nu stiu cum ii zice) care -atunci cand apesi acceleratia da comanda valvelor sa se deschida- sa nu functioneze normal, sa se inece motorul primind prea multa benzina( cand am fost la electricianul meu- unul dintre cei mai buni din Oradea, mi-a zis ca la Golfurile noastre "aia" trebuie curatata pentru a lucra la paramentri normali). Eventual o sa fac o poza si o sa o pun pe forum sa-ti arat la care componenta ma refer.

Sper ca au fost de ajutor sugestiile, facand specificatia ca nu sunt un expert in "ale motoarelor".

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iuliane, eu am 2 ipoteze :( Prima ar fi ca ai schimbat cureaua de distributie dar cum nu ai pomenit de ea nimic sunt sanse minime sa fie de acolo.

A 2-a ipoteza este ca daca ti-e infundat catalizatorul tre sa o plimbi putin mai mult si turata cel putin la 3500 de ture. Cum vine un mic weekend propunerea mea este sa faci o plimbare pana la mare intr-a 4-a cu viteza legala pe autostrada soarelui. O sa te coste putin benzina dar sunt aproape ferm convins ca o sa-l desfunzi. Degeaba schimbi vitezele peste 3000 daca in oras stai in trafic o gramada de timp (vad ca esti din Bucuresti). Catalizatorul si tot ce tine de depunerile de calamina se curata la drum lung si constant. O stiu pe pielea mea. Am avut un G3 1.4, mergea saracu de rupea pamantul cand ma intorceam acasa din Germania. Dupa o luna devenea puturos. Asta e, la noi nu se poate circula pe autostrazi si pe viteza.

Bafta :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributia e schimbata de aprox 30000 km iar dupa ce am schimbat-o masina a mers f bine.

Catalizatorul il suspectez si eu pentru ca atunci cand o accelerez pe loc pe esapament iese din ce in ce mai putin fum pe masura ce o accelerez. Ma gandesc ca fagurele ala din catalizator s-a infundat iar acum blocheaza cumva evacuarea.

Cat despre desfundatul lui nu stiu ce sa zic; in vara am facut un drum dus-intors pana in grecia si pot sa spun ca mai tot drumul nu am slabit-o sub 200 km/h. Acum o luna am fost la constanta iar pe autostrada nu am scazut sub 210 km/h (cei drept ca mai mult nu a mai mers ca ii mai dadeam iar atunci cand masina mergea cum trebuie am luat si 230 km/h cu ea). Ce s-a schimbat de atunci e ca daca inainte luam 230 cu ea si cu 3 persoane in ea si plina de bagaje acum doar 2 persoane si cu masina goala am luat 210. Un alt aspect e ca inainte ajungeam foarte repede la viteze de peste 200; acum ajunge totusi dar destul de greu.

Oricum joia viitoare am programare la service si o sa-i fac o diagnosticare completa la motor inclusiv catalizator si promit sa revin cu rezultatul.

PS: Daca stie cineva de unde as putea sa iau un catalizator universal si unde as putea sa-l sudez in argon in bucuresti si cam cat ar costa toata afacerea va rog sa-mi spuneti si mie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalizatoare aici sau la Volksman aici ;) Personal as opta pentru unul original, tine mai mult si filtreaza mai bine. Insa este doar o parere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...filtru de aer a fost schimbat???.....aceasi problema si la mine ,scadere de putere .....mai asteptam pareri/sfaturi si de la altii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de aer o sa-l schimb acum pentru ca trebuie sa-i fac revizia. Filtru de aer nu cred ca e pentru ca ultima data cand am facut revizia si am pus filtre noi (inclusiv filtru de benzina) lafel mergea.

La scanare cu vag-comul singura eroare care a aparut este "Secondary air system - debit too low" iar la pornirea la rece imi palpaiau luminile in masina inclusiv farurile. De aici am dedus ca pompa e blocata ceea ce s-a si dovedit. Am dat-o jos si era intepenita asa ca am decis sa o dau jos detot. In prezenta merg fara ea iar masina merge lafel. Dupa cate stiu eu pompa aia functioneaza doar la pornirea la rece cateva minute asa ca nu cred ca ar avea influenta.

Astept pareri... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Va salut!

Am si eu aproximativ aceiasi problema cu un golf 4 SDI si anume:

La accelerare cat si la sarcina constanta pe la 1800-2000-2200 ture se aude un zgomot de sub ea asemanator cu o toba de esapament sparta. Stiu de cand aveam oltcit-ul ca i se sparsese toba si uruia ca un tractor. Am fost la un mecanic sa o sudeze dar acesta a zis ca nu are ce sa sudeze ca nu e spart nimic. a incercat sa obtureze teava de esapament iar moturul dadea sa se opreasca (metoda lui) am suspectat si acel racord flexibil dar a zis ca nu e de acolo pt ca nu se vad scapari de gaze si nici in restul traseului de gaze arse nu se mai vad.

La relanti si la turatii mai mari peste 2500 sau mai mici 1500 nu se mai aude asa tare dar la 1800-2000 intra in rezonanta. Uneori limita se aude/nu se aude e foarte sensibila la apasarea pe acceleratie.

Si mai e ceva: cand e frig... asta iarna motorul era foarte zgomotos in primele minute de la pornire tot de la esapament.

Se poate sa fie arse sitele din interiorul tobelor de esapament si acestea sa nu mai amortizeze zgomotul?

Voi cum ati rezolvat aceasta problema?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut.

asa cum am spus in Post-ul #22, la mine huruia la decelerare, dar nu intre 2000 si 1800 ci sub 1600 pana pe la 1500/1400.

iarna asta sunetul s-a amplificat si parca a devenit putin mai zgomotoasa la turatiile peste 2000, decat era inainte (in primii 2-3000km).

pur si simplu, la inceputurile ei, in viteza a 4-a si la 2000 rot se auzea ff lin motorul.

astazi am fost la Avia Motors(Pantelimon) si mi-au facut revizia de 30.000.

le-am semnalat problema si au gasit rezolvarea, au refixat tubulatura de aer.

nu mai face zgomot la decelerare, este la fel ca la inceput. :)

cum am avut de traversat Bucurestiul la ora de varf, nu-mi dau seama daca e zgomotoasa si la turatii mici (2000) pt. ca am mers mai mult cu a 2-a sau a 3-a in 3000.

voi testa astazi daca plec la drum mai lung.

Modificat de garbage
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am si eu o problema de genul asta.

Motorul are 120.000 km si pare ca intra in "rezonanta" undeva intre 2500 si 3000rpm.

La accelerare sigur la decelerare chiar nu mai stiu.

Nu cred sa aiba influenta distributia deoarece si inainte facea.

S-a accentuat odata cu trecerea timpului.

Mai banuiesc avansul sau ceva din cauza bujiilor.Dar sunt programat pentru schimbarea lor si voi reveni cu vesti.

O sa pun mecanicul sa se uite si la tubulatura daca tot ajung la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!

Eu am motor diesel in postul de mai sus am descris ce problema aveam. pe langa asta aveam si un tacanit care se auzea la cald ... am fost cu ea la mecanic , zicea ca sunt de vina unul sau mai multi culbutori si posibil axa ... o fi si astea dar nu a apucat sa umble la ea... am fost la altul si a zis ca trebuie sa se uite la ea... nu e ceva grav si ca ma mai tine si 100.000 km si nu se intampla nimic.

in acest caz m-am mai relaxat... si intre timp am schimbat uleiul. avusesem castrol edge 5W40 si am trecut pe Aral super Tronic 0W40 (FABRICAT IN GERMANIA). La inceput nu s-a cunoscut nimic... abea dupa 1500-2000 km am observat ca motorul nu mai avea DELOC acel tacanit la cald si nici la rece. Ascutind urechea am observat ca nici nu mai uruia in mers asa cum facea innaine. merge chiar super.

Nici nu as fi crezut ca acel uruit se putea rezolva dupa schimbarea uleiului.

Fara sa vreau sa fac reclama... Aralul ma multumeste mai mult ca si Castrolul... Poate din cauza ca a fost din Germania...

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

la mine intre 2250 si 2500 se aude acel zgomot si vibratie. e sigur de la racordul flesibil ca l-am schimbat acum cateva zile si nu mi la facut cum trebuie (e universal si mi la sudat) maine ma duc sa il repare ca am dat 250 de lei sa il puna si vreau sa fie calumea. multumesc ca ati postat pt ca m-ati ajutat.

Modificat de mishudragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se aude doar la pornire la rece timp de cateva minute un fel de huruit. E normal? Sau trebuie verificat ceva? Cand e cald motorul e silentios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cumva e o rola ? accesori sau distributie? sau crezi ca e altceva mai grav?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sper sa nu fie nimic grav. De elementul flexibil nu cred sa fie vorba, caci imi huruie doar la rece, totusi se aude ca si cum ar scapa esapamentul de undeva, dar se aude din compartimentul motor. Daca ar fi la teava sau toba ar trebui ma gandesc sa se auda tot timpul. Peste 3000 ture are un sunet mai pronuntat motorul cand accelerez, dar totusi e in 16 valve, deci ma gandesc ca este normal.

Distributia urmeaza sa o schimb cam in 5000 km.

Cer sfaturi in ideea ca daca ma duc la vreun service, sa stiu ce sa le cer sa verifice. Caci stim cu totii cum e cand le spunem ca suna asa si asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ai tipul motor cu 2 curele distributie ( intre axe si axa si vilbrochen)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cate am inteles este o curea mare si una mica.

Dar despre sunetul, huruitul cu motorul rece? Asa e normal? Sau e ceva problema de verificat.

De cand este la mine masina, aprox. 50000 km tot asa face. Deci nu este schimbare in comportament. Si la rece si in ture peste 3000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand dai jos distributia si implicit cureaua de accesorii... sa le miste cu mana sa vada daca sunt obosite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian, cel mai bine ar fi sa faci o scanare cu vag-com-ul, iar apoi niste loguri in mers, preferabil in treapta 3 de viteza, de la 2000 la redline. O posibilitate asa, din cap, ar fi ca n75-ul sa fie dus, daca gasesti un prieten poti face switch-ul in 5 minute sa incerci. O alta ar fi ceva furtun fisurat. Oricum, fara loguri cam greu sa ne dam seama...

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

revin cu noutati despre huruitul la motor.

de curand am schimbat si racordul flexibil (care era varza, era aproape rupt) si nu s-a ameliorat cu nimic. ma asteptam sa se rezolve problema cu huruitul. ce am abservat e ca pe timp rece parca se aude ceva mai infundat.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!