Jump to content

Martor "engine Check"


ciuboy
 Share

Postare recomandată

la a mea (lupo 3l din 2000) nu se aprinde deloc nici macar la pornire martorul in bord. probabil o fi fost desfacut bordul si scos becul cand am cumparat masina...mama lor de samsari...

ideea e ca merge ok in oras, dar cum ies cu ea la drum lung intra in limp mode. e semi moarta si isi revine doar la repornirea motorului. Masina a fost pusa pe diagnoza fara sa apara erori. Ar putea fi de vina cumva catalizatorul care sa fie imbacsit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ciuboy

    10

  • lupo_bv

    7

  • biacor

    6

  • cbitzy

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Poate este becul ars.

Fara un log în mers nu cred ca o sa te lamureşti de ce da limp mode. Nu prea cred sa fie catalizatorul, mai degrabă în zona admisie-turbină, MAF, EGR, senzori de temperatură. Dar numai cu un log în mers poţi vedea ce se comportă anormal în momentul când dă limp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Pentru ca topicul este despre Martorul Engine Check o sa va spun si eu depre rezolvarea martorului aprins la masina mea. Un mecanic dupa diagnoza mi-a spus ca e de la sonda lambda si ca trebuie schimbata, altul, care a si reusit sa-l stinga a spus ca e de la un ventil de recuperat vaporii de benzina din rezervor sau cam asa ceva. Desi in cartea masinii scrie ca martorul al se aprinde doar de la lambda sau egr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... a spus ca e de la un ventil de recuperat vaporii de benzina din rezervor sau cam asa ceva. Desi in cartea masinii scrie ca martorul al se aprinde doar de la lambda sau egr.

Dacă valva de la canistra de vapori nu funcţionează corect, va fi amestecul prea bogat, sonda lambda sesizează şi informează ECU, acesta încearcă să corecteze problema, dar dacă deviaţia este prea mare nu reuşeşte şi sonda lambda dă în continuare semnal că amestecul este prea bogat, aşa că se aprinde becul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

dupa 3 luni de fericire, din nou acelasi martor blestemat si aceeasi eroare cu ventilul de la recirculare vapori. acum s-a ajuns la concluzia ca este insasi canistra de vapori cea cu pricina si urmeaza schimbarea ei. intrucat am inteles ca are ceva carbon activ in ea ce ar fi mai indicat una sh (cca 100 ron) sau una noua (cca 400 ron)? asta care e pe masina acum cand o scutur suna ceva in ea ca si cum ar avea ceva bucati de plastic desprinse si trage aer pe la intrarea aia de aer proaspat de se aude zgomotul peste cel al motorului. daca acopar acel orificiu nu se mai aude. asadar noua sau sh? (eu merg pe principiul reparat ce ai sau nou fara sh ca nu stii daca ceea ce cumperi nu e chiar mai prost decat ceea ce arunci.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uneori şi sh este o soluţie, mai ales când nu ai bani şi ştii sigur că este bună componenta. Dar dacă ai bani ia una nouă, de preferat pe original sau de un producător bun, pentru că şi aici este loterie cu unii producători.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in mirificul oras pascani dureaza cam 1 saptamana pana vine piesa la magazine. pe net nu gasesc piesa cu codul 6n0210801d am gasit altceva. de fapt nici nu prea am gasit aceasta piesa, doar pe un singur sit de piese auto am gasit-o.

problema e ca s-a oprit motorul cand am lasat masina la ralanti ca sa deschid portile la curte si cred ca s-a inecat cu vreo 200 m inainte ca m-a cam smuncit in mers.

are asa simtome defectul asta de la valva aia de recirculare vapori?

as putea sa astup furtunul care merge de la canistra de carbon spre motor pana vine piesa?


cred ca am gasit raspunsul aici http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/18-benzina/99-canistra-carbon.html.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv stiu ca tu ai o gramada de manuale si de scheme nu ai si schema de la sistemul de alimentare cu combustibil? are lupul in dotare separatorul ala lichid-vapori si senzorul ala de presiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate să se manifeste aşa. Schema aia este destul de generală, am pus schemele de la  AHW pt că nu ştiu ce motor ai tu, presupun că sunt la fel. vezi că ai greşit codul, nu este cu 210 ci 201.

Referitor la încercarea de a astupa furtunul care merge spre motor, cred că poţi încerca, nu-mi dau seama de efect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru scheme.ai dreptate e cu 201 codul. daca se astupa furtunul ala nu se rezolva nimic ci doar ai ocazia sa creezi presiune in rezervor de la vapori de benzina => consum marit, poate pompa de benzina arsa, rezervor deformat, vezi pe la sectiunea de pe forum de la polo ca s-a discutat sau pe un forum de la audi.

eu am canistra distrusa toata. daca o intorc si o scutur putin iese carbonul prin stutul ala pe care se monteaza furtunul care merge spre motor. asa mi-a blocat si valva cu carbon ca l-a tras si a ramas blocat in valva. eu am pus momentan intre canistra si valva un filtru de ala de dacie de benzina, am schimbat valva si dupa  vreo 20 km s-a stins martorul de la engine ceck singur. acu astept ca miercuri sau joi vine canistra noua 350 leuti pentru cine este interesat. pe aici vine numai pe comanda si numai originala ca alte facaturi nu au gasit. la un magazin mi-a cerut 550lei iar la altul 400. depinde de comisionul magazinului.

 

din scema aia de la rezervor nu pot sa-mi dau seama stie careva daca este pe circuitul care merge la canistra de vapori piesa nr. 5 din schema de pe situl asta?http://www.e-automob...tra-carbon.html adica separatorul ala de lichid vapori? ca am vazut ca multi spun ca daca faci plinul pana in gura rezervorului pleaca benzina si iti inunda canistra de vapori. nu e prevazut rezervorul cu volumul ala de expansiune necesar?

 

scuze pentru ultima intrebare nu m-am gandit deloc. busonul rezervorului este mult mai sus decat cea mai de sus parte a rezervorului deci nicht spatiu de rezerva.

Modificat de cbitzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Bună ziua, 

Este primul meu post pe forum și nu am dorit inițierea unui nou topic. 

Problema mea este următoarea:

Pentru un lupo din 99, 1.4 16v AKQ,  îmi poate spune cineva dacă trebuie sa se aprinda martorii Check Engine si Etc la punerea contactului.

La mine nu se aprind,  am scos și mufa de la sonda lambda sa vad dacă se aprinde Check engine dar nu s-a aprins. 

 

Istoricul mașinii este necunoscut,  este masina prietenei cumpărată de tatăl ei. Nu a avut carte service și nu știu nimic despre ea. 

Din acest motiv am schimbat distribuție cu pompa de apa și curea accesorii.

Legat de cei doi martori,  va intreb pentru ca masina nu merge tocmai bine, ezita când apăs pedala mai tare,  și în afara,  la viteze peste 90km/h in treapta 4 sau 5, dacă apăs pedala la fund, face ca și cum s-ar îneca. Dacă ridic puțin piciorul de pe pedala nu mai face. Câteodată da în nas și la accelerare progresiva. 

Am schimbat pana acum:

- Clapeta accelerație + filtru benzina + filtru aer

- Bujii + fise + bobina

- Senzor temperatura antigel, senzor ax cu came,  senzor vitezometru. 

-  Supapa canistra carbon. 

Am făcut un test de compresie și valorile au fost mai mult de cat ok pentru vârstă și km mașinii. 

15 pe 3 cilindri și 14.5 pe unul,  masina a are 210000km și este din 99

 

Dacă ma poate ajuta cineva cu o diagnoza,  în București as fi recunoscător.  Am mai făcut diagnoza dar nu am log-ul. Plus ca as prefera pe cineva care sa și știe sa interpreteze valorile afișate,  ca asa,  sunt multi care stau cu un laptop în brate zic ca fac și diagnoza. 

Locuiesc în zona moșilor dar ma pot deplasa la orice e este dispus sa ma ajute cu o diagnoza. 

 

Multumesc! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

mi sa aprins si mie acest martor  de check engine  ,   de regula care ar fi cea mai  uzuala  defectiune din multitudinea de posibilitati   ,    ?  sonda  lambda  cumva ?  ce sa mai verific  ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Sunt nou pe forum. Am un lupo 1.0 benzina. Aseara dupa ce am trecut printr-o balta masina a inceput sa faca urat,mai exact dadea sa se opreasca motorul, se oprea de nebun, mergea parca doar in 2-3 pistoane si s-a aprins indicatorul galben check engine. Dimineata era aprins in continuare, dar a functionat relativ normal. Care ar putea fi problema? (Presupin ca in momentul cand am intrat in apa s-a intamplat ceva). Mentionez ca de vreo saptamana am toba sparta, undeva pe sub masina am atins,o la o bordura. Sa fi intrat apa pe acolo si din acest motiv sa se comporte asa? Multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut colegi!

Roblema semnalata e a unui lupo 1L. După semnalizarea martorului check engine am scanat cu vcds si am gasit următoarele erori. Ce recomandați? Mentionez ca sonda lambda după catalizator a fost înlocuită cu una noua. Atașez foto cu scanareaIMG-20180403-WA0000.thumb.jpeg.e41db7e7bfce8557c1b22c3e049b320e.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!