Jump to content

probleme aleatorii la pornire


Valentin
 Share

Postare recomandată

De aproximativ 1 saptamana, pentru a nu ma plictisi, masinuta mea a decis sa vina cu ceva nou: cand are chef (e drept, destul de rar) nu mai vrea sa pornesca cu nici un chip. Mi s-a intamplat doar de vreo 3-4 ori si, cu o singura exceptie, la peste 100 Km de casa. Ultima data eram intr-o benzinarie din Brasov :-(. Dupa un timp, care poate dura pana la 30 min, porneste ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Precizez ca nu ramane inregistrata nici un fel de eroare. Mie mi se pare ca problemele ar veni de la aprindere (scanteie) M-am apucat si am verificat bobina de inductie si nu pare sa fie de acolo (am verificat ambele circuite primar/secundar si au impedanta ceruta). Ar trebui sa mai verific asa-zisa "activare" a bobinei, adica daca primeste semnal pe circuitul primar.

Aveti vreo idee ce ar putea sa fie sau ce ar mai trebui sa verific, ca ma gandesc cu groaza ca intr-o buna zi nu va mai pleca nici macar dupa 30'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- are imobilizator?

- vezi problema lui sharan (senzorul de turatii); daca acela e defect sau circuitul acestuia e intrerupt masina SIGUR nu va porni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@s_c masina nu are imobilizator. Din pacate sunt departe de casa (sunt in Bucuresti) si-mi va lua ceva timp pana pun in aplicare ceea ce am citit in postul lui Sharan.

Mersi de link.

P.S. Cum se verifica daca masina are scanteie? Vreau o metoda safe (exclus service) ca in Brasov m-am electrocutat de mi-au sarit ochii din cap. (Lori, nu rade... :-( ) Ce e ciudat e ca nu-mi amintesc sa fi atins vreun cablu in momentul electrocutarii. Mi s-o fi sters memoria... :12:

PPS: Ieri mi s-a oprit motorul din mers pentru a doua oara... :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e clar, ai aceeasi probema pe care am avut-o si eu (sa speram).

verifica cablurile care trec printre bloc-chiulasa si delcou, acolo s-au ros si la mine. (din cauza variatiilor mari de temperatura in acea zona la cabluri apare mai repede fenomenul de "imbatranire").

Ceea ce nu am mai spus pe forum, ca la mine la o examinare mai atenta s-a observat ca cablul senzorului de turatie era crapat pe toata lungimea ei: deci daca indoiam cablul, izolatiile puscau si se vedeau cablurile dezizolate, cu izolatia crapata.

Mecanicul mi-a recomandat sa cumpar senzor nou, dar eu, roman fiind (cel putin cetatean roman :salut: ) am cumparat 1 metru de cablu de 220V cu 3 fire cu 11.000 lei, am taiat firele imediat din senzor si de langa mufa, si am inlocuit cablul cu cel cumparat de mine. Am turnat poxipol pe fundul senzorului (pt izolare si fixare), iar la mufa am izolat cu banda izolatoare normala.

Problema s-a rezolvat, asa circul si in ziua de azi, si nu am nici cea mai mica problema.

timp remediere= 1 h

cost total = ~100.000 lei (manopera inclusa :D)

era sa uit! De aceasta data am tras cablul prin fata delcoului, legat frumos impreuna cu alte cabluri ce mai sunt pe-acolo. Am evitat locul original, intre chiulasa si delcou, pt a evita expunerea lui la variatii f mari de temperatura (practic intre temperatura de afara si 100oC, si asta de mai multe ori pe zi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentin: Senzorul de turatie e o varianta, insa am mai avut o problema (pe Audi 80), cu simtome similare, si anume modulul de aprindere de joasa tensiune. Acesta inceta sa funtioneze cand se incalzea iar manifestarile erau initial de "sughit" in mers care ulterior a "evoluat" in oprirea motorului si refuzul acestuia de a mai porni pentru vreo jumatate de ora. Din pacate nu prea ai cum verifica, decat cel mult folosind un modul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modul de aprindere pare sa functioneze corect. Daca am inteles bine, te referi la comanda bobinei de inductie, nu? In E L S A este specificata o procedura de verificare cu un banal led de 12 V, dar care din pacate imi lipseste. In schimb am pus un ap. de masura pe contactele care vin de la ECU si se pare ca am tensiune, dar nu stiu cat. In E L S A se spune ca LED-ul ar trebui sa palpaie, dar eu am un ap. de masura digital si nu prea imi este de folos... Cum am spus si in primul post, secundarul si primarul bobinei sunt OK. Spuneti-mi cum pot verifica "scanteia"... Daca nu e de la aprindere banuiesc injectorul/tensiunea de alimentare a lui. O chestie extrem de ciudata: Cand am desfacut mufa de alimentare a injectorului+preaincalzire aer am observat ca "mustea" de ulei. Nu-mi explic cum a ajuns acolo. Am curatat mufa cum am putut dar nici un folos... Am gasit si injectorul murdar de ulei. Ciudat...

Am verificat legatura la masa cam pe unde am putut. Sub 1 ohm rezistenta...

Cand porneste, merge ireprosabil, fara pierderi de putere, sughit sau alte neplaceri

Sunzor de turatie... Ce intelegeti voi prin senzor de turatie? Senzorul Hall? Eu nu am decat Hall, altul n-am... Daca am, spuneti-mi si mie pe unde sa-l caut :12:

A inceput sa se opreasca motorul din ce in ce mai des :-( Am ajuns sa am emotii la fiecare pornire...

P.S. V-am multumit pentru ajutor? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am acces la documentatia motorului tau (s-a pus numai pe VW, nu si pe Audi). In principiu exista doua situatii:

1. ai doar senzor Hall (in principiu in delco) => intr-adevar, fara senzor Hall n-o sa plece; verifica senzorul si firele

2. ai si senzor Hall, si senzor de turatii (engine speed sensor) => fara senzor Hall functioneaza insa fara cel de turatii NU.

Nu ai documentatie deloc la motorul tau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am documentatie, dar asta nu-mi rezolva problema... Cazul meu este cel dintai. Am sa reverific senzorul. Tu ai gasit vreodata ulei la clapeta de acceleratie?

In E L S A se face referire la un dispozitiv (VAG xxxx) pentru verificarea leg. electrice intre diverse mufe si mufa ECU (wiring...). La fiecare caz in parte se precizeaza, de exemplu: intre pinul 3 la mufa X si pinul 12 al acestui dispozitiv trebuie sa fie max 1,5 ohmi. Acest pin 12 este exact pinul 12 de pe mufa ECU sau e un cod, o conventie de notare? Sper ca am fost suficient de explicit. daca nu, am sa revin cu un citat exact din E L S A.

Cup pot verifica daca am scanteie la bujii? Cu limba nu e o idee prea buna... :bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm... as zice ca e o conventie de notare, dar depinde mult si de cum arata mufa (mufele) la ECU-l tau. Din cate stiu, la mine imi da exact denumirea pinului de pe ECU (la mine sunt 5 mufe alaturate A..E, fiecare cu pini numerotati 1..N). Daca la tine e o singura mufa lata (gen imprimanta) atunci un singur numar ar putea fi pertinent. Uita-te mai bine in ELSA si pe mufa.

Poti sa ai ulei in clapeta, de aia se mai si curata din cand in cand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre bujii... singura modalitate pe care am vazut-o e cu bujia scoasa din chiulasa si fisa conectata, apropiindu-se apoi bujia de motor (Dacia style). Daca stie careva alta metoda, mi-ar placea sa o aflu si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre senzorul de turatii: are you really, really sure ca nu gasesti in ELSA o chestie care sa se cheme G28 la motorul tau? (asta doar ca sa fii convins ca nu cauti cai verzi pe pereti). Incearca sa pornesti motorul cu senzorul Hall deconectat si vezi daca merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre bujii... singura modalitate pe care am vazut-o e cu bujia scoasa din chiulasa si fisa conectata, apropiindu-se apoi bujia de motor (Dacia style).
Pe asta o stiam si eu dar m-am linistitit dupa ce am vazut pentru aprox. 1 secunda in stilul Predator. :D
Despre senzorul de turatii: are you really, really sure ca nu gasesti in E L S A o chestie care sa se cheme G28 la motorul tau? (asta doar ca sa fii convins ca nu cauti cai verzi pe pereti). Incearca sa pornesti motorul cu senzorul Hall deconectat si vezi daca merge

Sunt cat se poate de sigur dar oricum am sa fac ceea ce-mi recomanzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu imi pun banii pe Hall. Chestie similara a patit subsemnatul acum un an si jumatate cu un motor ABU. Pana sa ajung la Hall am schimbat cam tot ce se putea schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce pot sa spun sigur e ca motorul lui Vali are doar senzor Hall, iar fara acesta in mod 101% sigur nu poate sa mearga motorul. Intr-adevar pare a fi senzorul Hall, dar cazurile intalnite de senzor Hall stricat sunt infime. Si eu mi-am suspectat f mult timp senzorul Hall de pe fostul meu G3 ( motor ABU) pt variatiile la relanti dar pana la urma a fost altceva.

O metoda de a verifica daca ai scanteie sau nu poate fi o scula de reglat avansul (stroboscop).

Am un prieten cu Opel Astra; de cate ori dadea intr-o balta se oprea motorul. Astazi si-a schibat capacul de delcou si masina merge brici. Deci se poate sa fie o fisura in acel capac si sa intre umezeala acolo. Acum cu vremea asta nemaipomenita de vara sunt sanse multe sa ajunga umiditate intr-un delcou cu capacul crapat/fara garnitura/etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, nu merge motorul fara senzorul Hall. Am facut o incercare aseara si fara senzor se comporta exact ca atunci cand exista problema respectiva. Tot aseara am curatat si conectorul senzorului + capac delcou, rotor etc. Astazi nu mi-a mai facut nici o problema dar, pe de alta parte, si vremea s-a indreptat oarecum in Bucuresti.

@Lori: si la mine arata cam obosit capacul si rotorul. Chiar ma gandeam sa le schimb curand...

Multumesc mult tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca la contactele/firele senzorului Hall au fost probleme. Acum, masina merge impecabil.

10x!!! :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!